Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Свий
X
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеКьминс и Руския мотор - каква е разликата в кубатурата?
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Не не,това е ясно,аз питах за миналата година да речем - с какво Руския мотор е в повече от един Кьминс?При еднаква кубатура вади повече коне,по лек,по здрав или с 50% повече кубатура бие Кьминса?
Нещо ми се издига руската мощ в очите ако бие конкуренцията в една и сьща категория,ако имат по 5 литра повече на мотор няма да се изненадам чак толкова.
Та колко е бил Кьминса като кубатура и колко мотора на Камаз преди мммммм 2 години?TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеНе не,това е ясно,аз питах за миналата година да речем - с какво Руския мотор е в повече от един Кьминс?При еднаква кубатура вади повече коне,по лек,по здрав или с 50% повече кубатура бие Кьминса?
Нещо ми се издига руската мощ в очите ако бие конкуренцията в една и сьща категория,ако имат по 5 литра повече на мотор няма да се изненадам чак толкова.
Та колко е бил Кьминса като кубатура и колко мотора на Камаз преди мммммм 2 години?
Много от нововъведенията по машините се пазят в тайна.Е пускат по някоя и друга партенка за широката публика.И толкова.
Сам виждаш че тази машина е събрала части от цял свят.И това е без да и се прави пълна дисекция под лупа.
В един такъв двигател е важен ресурса а не колко е лек или за 2-3000 кубика в повече.Важни са електрониката,турбините,помпите и още много други по маловажни на пръв поглед обслужващи елементи.Те трябва да работят в синхрон със заобикалящата ги среда и да са ремонтопригодни.
Състезанието стана много динамично и непредсказуемо от както е в Южна Америка.Това е един огромен континент с много различен климат и терен.
Много етапи с огромна разлика в надморска височина и температурни амплитуди.Точно тези разлики тормозят цели отбори.
Магията е в настройките на двигателя и така да са изпълнени че да работи близо до границите на невъзможното но без да се счупи.И всичко това 24часа в спортен режим на работа.За две седмици.
В последните години докато ралито беше в Африка трасето на състезанието слабо се променяше.Поради много причини.От еко съображения до терористични заплахи.С две думи събраната през годините информация в Африка много помагаше на големите отбори.Всички тестове се провеждаха на същите тези трасета.
Вечер в бивака се правят настройките за следващия ден.Изважда диска от куфарчето с номера на етапа и зарежда програмата.Така сменяха не само програмите на двигателите но и окачването,деференциалите и др.
Пука му на Чагин с какъв двигател кара,важното е да е надежден и да издържи до края.
Много може да се пише по въпроса но нещо ме мързи да чукам по копчетата.
Като примери мога да ти дам следните.
Нисан напуска състезанието защото не могат да си регулират окачването за различните етапи.И това в Африка нямат база данни спрямо другите фирмени отбори.
Мицубиши напускат състезанието заради проблеми в новите дизелови двигатели.Мицубиши Моторс да за тях става дума.
Бързата асистенция (17 Рали Дакар)Т4 в трасето на MD Rallye Sport пробива бутало само защото не е избрал подходяща предавка при спускането на огромна дюна.Българите остават без Т4 сервиз в трасето.
Има и още много,много но както казах не ми се пише...
Перу,Чили,Аржентина какво следва?Бразилия или друга държава....Само от ASO знаят...
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Руският ЯМЗ v8 18.5 литра, отговарящ на еко нормите на състезанието. 830 к.с., 2700 нм при 1600 оборота. Около 20000 състезателни километра живот.
Cummins е редови шестак, 14 литра, 730 коня, същите нм, но при по-високи обороти, около 2000. Доста по голям пробег, но и доста по трудоемък за ремонт, хубавото е, че не се чупи, но пък е по тежък от ЯМЗ. Освен на ралийният Камаз на Астана, се ползва и на техничките на КамазМастер.Павел Викторов - 0 осем 7817878 три
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Ето още няколко клипчета от Red Bull! Cyril Despres, Marc Coma, Helder Rodrigues и Francisco Lopez говорят за подготовката си за Дакар 2013!
Ето и един от тези ГЕРОЙ които участват сами в това състезание!
Няма асистенции , няма голями пари ... има амбиции: Lyndon Poskitt
Youtube буквално гръмна от клипчета около товаренето на машините и първите проверки, ето едно което подсказва каква лудница е там!
Последно редактирано от Faca; 02-12-12, 01:32.Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Да попитам знаещите, как се сертифицират (или къде) или "хомологират" подобни автомобили, като бъгитата и УАЗ-а, за да получат ФИА паспорт ?
Гледам има всякакви странни и не особенно "професионално" изглеждащи дизайнерски решения, което ме навежда до мисълта, че не само големи производители правят колите. Как се справят малките ? Кой им дава лиценз или както се нарича да подготвят колите и те да бъдат одобрени от техническата комисия ?Последно редактирано от nitro; 03-12-12, 14:31.
Коментар
-
ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
0878 23 58 34- Радо
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Роби Гордън все пак ще кара на рали Дакар 2013!
След многобройни спекулации, изявления и хиляди неизвестни, имаме официална новина – Роби Гордън ще стартира в рали Дакар 2013! Любимецът на всички фенове, американският пилот-шоумен, който изпоти тима на Mini X-Raid тази година, ще застане на старта на пустинната надпревара със своя оранжев Hummer.
Роби Гордън завърши рали Дакар 2012 на второ място, но впоследствие бе дисквалифициран, след като стюардите на A.S.O. откриха нередности в болида му. Сега, американецът се завръща за отмъщение и нескрита амбиция за победа в Южна Америка. >>още<<
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Първоначално публикуван от Румен Петров - RFF Преглед на мнениеПедерханзел и компания, май няма да спинкат спокойно!Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration
Коментар
-
От: Чуждестранни участници в Рали Дакар 2013 г. (тема за информация и коментари)
Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнениеДа бе. Мислиш ли?Р.П.(RFF) 0898677590
Пътна помощ
ДЕНОНОЩНО
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар