Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Иван Жоров
    отговори
    До: "Дакар" 2009

    Бамако Дакар-
    Кажи каде да го следим, че ни е интересно
    Последно редактирано от Иван Жоров; 11-01-09, 23:13.

    Остави коментар:


  • PETER BLIZNAKA
    отговори
    До: "Дакар" 2009

    Зная че не се заяждаш просто си общуваме. Може пък и да бе интересно за някой.С последният пост се връщаме при отговора на Венци....
    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
    Където се намесят пари винаги става едно и също...
    В Дакар винаги ще е така защото на всеки един асистенс трък и всеки един човек от екипа се плащат страшни цифри на организаторите... те с тия цифри обаче почват да правят маршрута за догодина само след няколко дни.

    Другото е да следите с небивал интерес Бамако Дакар там карат без големи фирми дори и Трабанти Яко а....

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Абе близнак, ти да не мислиш че съм дръгнал нещо да се заяждам.......няма такива работи, мен кво ме топли дали ще бие един или друг, мисля , че мниението което изказвам няма нищо общо с което ми пишеш, единствено пиша че асистенциите трябва да са ограничени -не един да е само с колата и душата а друг с колата ,душата и пет двигатела резерва, три купета, пет амбриажа, сто унибала< както ти си ми казвал>.......надявам се че вече ме разбираш правилно.

    Остави коментар:


  • PETER BLIZNAKA
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
    Близнак, разбери че не ме интересува кой с какви пари участва , нито е от значение дали ми харесват или не райдовете ,единственното което коментирам че трябва да са ограничени условията за асистенция, защото са основен фактор в резултатите, дали участва Сайнц или Пенчо от Гурубляне е все едно, ама да участват на еднакви условия в асистенция и резервни части, или ти не си бил на Рейнфорес, знаеш каква е хавата там- всичко на борда и ...........докъдето стигнеш, дори във Формула1 са изравнени тези условия, друго нещо е дали караш Ферари или Хонда, но на старта и в боксовете всички са еднакви изисквания. Дано този път да сте ме разбрали какво искам да кажа.

    п.с. Знам за обръщането на Роби Гордон и ми е любемеца в ралито, първо защото е голям карач и второ защото е ДЖАНКИ ама сигурно си видял видеото на преобръщането че плод на невнимание а не на риск
    Точно на Рейнфорест има много повече начини дори и за не регламентирана асистенция това го видях с очите си.Ама айде да не обеснявам.... Имаше и заводски отбор на Джанг Сънг.На Дакар има маратонски етапи който са без право на бърза асистенция.Има и различни класове и всеки се бори в своя клас.Във формула едно няма класове и пак кинтите определят кой до къде ще издържи. Това особенно ще го разбереш през новият сезон.Ако Пенчо от Подуене иде на един ЕДНОДНЕВЕН рали рейд при вас в Испания или където и да е другаде дали ще напляска Карлос.Горе някой даде и сравнения с мотори......Еми Сузукито на Пастрана не е толкова скъпо взимаш го и правиш като пич двоен бек-флип така ли Или си купуваш една тояжка същата като на Тайгър Уудс и нанизваш повече дупки от него.По тия хора щом се дават толкова средства значи има защо.Ако Сайнц беше застанал на старта само срещу частници тогава и аз щях да се смея.

    И изобщо нема смисъл да сравняваме джанки с круши.Състезанието си има правила и тези който не ги устроиват просто могат да не карат.Това е все едно аз да отида на някой от вашите траяли без лебедка и блокажи щото нямам кинти и публиката да пита що така вие минавате а аз на първата дупка съм зациклил.Е някой може и много да ми се радват щото съм много атрактивен но в крайна сметка в общото класиране няма да дам резултати.

    Обръщането на Гордън беше точно от риск щото можеше да намали и да изчака малко моториста.А не в прахоляка преди завоя да дава гас.


    http://www.robbygordon.com/cms/publish/index.shtml Ей го....За тия дето ще се затруднят да го намерят клипа е етап-4.Преди няколко месеца по почти същият начин Гордън отпада на Баха-1000. още в началото. За което е жестоко критикуван в щатските форуми за оф-роуд. Айде че с това последното оспамихме и тази тема.
    Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 11-01-09, 17:50.

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Мисля , че в този форум много мнения се охарактеризират за общи приказки безпричинно, а има ДРУГИ общи приказки , които са на първа линия.

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Близнак, разбери че не ме интересува кой с какви пари участва , нито е от значение дали ми харесват или не райдовете ,единственното което коментирам че трябва да са ограничени условията за асистенция, защото са основен фактор в резултатите, дали участва Сайнц или Пенчо от Гурубляне е все едно, ама да участват на еднакви условия в асистенция и резервни части, или ти не си бил на Рейнфорес, знаеш каква е хавата там- всичко на борда и ...........докъдето стигнеш, дори във Формула1 са изравнени тези условия, друго нещо е дали караш Ферари или Хонда, но на старта и в боксовете всички са еднакви изисквания. Дано този път да сте ме разбрали какво искам да кажа.

    п.с. Знам за обръщането на Роби Гордон и ми е любемеца в ралито, първо защото е голям карач и второ защото е ДЖАНКИ ама сигурно си видял видеото на преобръщането че плод на невнимание а не на риск

    Остави коментар:


  • PETER BLIZNAKA
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
    Между другото искам да попитам защо първото ми мнение по темата ДАКАР 2009 се отдели като отделна тема- Дакар, парите и комерсиализма в състезанията .Има ли някаква конкретна причина?
    Има разбира се темата е за състезанието......и аз си мислих че ще коментираме там развоя на Дакар а не общи приказки.

    Остави коментар:


  • PETER BLIZNAKA
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
    Абе то е ясно тук всеки разбира нещата по своемо. Ще има да въртим темата и .........нищо! Само едно е ясно МНОГО ПАРИ, МНОГО ИМИДЖ МНОГО ИСТОРИИ...................И ПАК СЕ ОСРА..А! Тази година вече 3 жертви.............за догодина дали ще ги пуснат в Аржентина и Чили
    тново - не се знае. Май вече ще трябва да търсят терени на ЛУНАТА.
    А относно дали парите нямат значение или не , ще Ви дам още един пример. Ясно е че много от участниците са си поставили задача да финишират или поне да достигнат до по голям номер на етапи!? Всеки етап за по-бедните е още едно стъпало напред и означава много. Питам???? Дали Петерхансел щеше да кара 2 етапа повече ако не бяха МАНГИЗИТЕ след като почупи Митцубишито на 4 тия мисля...............или ГЪЗАРА Сайнц щеше да е първи в момента след като в 4 или 5 етап намля WV -то...........????? Кво ще ми кажете по въпроса.................???
    Иво знам че ти попринцип не харесваш и даже мразиш рали рейдовете.Но що точно там са големите фирми и кинтиКолкото до Гъзара Сайнц и другите фирмени карачи не си ли се замислял че трошат колите от бързо и рисково каране. Ако тея хора караха като бабички дали щеше да има толкова много фенове този рейд.Вие сигурно не знаете но Роби Гордън също се търкаля лошо преди няколко дни.Няма начин да си в челото на колоната без рискове.Само да ти кажа че специялно на Дакар бедни отбори няма.Помисли само какви средства се отделят за подготовка такси за участие асистенция и гориво по маршрута.Бедните дето им се кара там си седят в къщи. Все едно да почнеш да се възмущаваш че футболният отбор на Горно Сусуларе нема такива кинти квито трошат в Манчестер да речем.Сигурно има защо.Не знам Петерханзел да се е родил заводски пилот.Помня обаче че кара доста дълго време и оцеля като един от големите победители в този смъртоносен маратон.Дали е правил многократно компромиси с личният си живот дали не се е мъчил многократно.Това е ясно на 100% значи си го е извоювал сам този статут със собствени заслуги.
    Колкото за жертвите това е нещо напълно нормално и може би само за това денонощие в България са загинали повече хора отколкото за една седмица там.Специално за нормалните пътища като във всяко едно друго състезание си важи правилника на ЗДП и всеки си носи последствията от това.

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Между другото искам да попитам защо първото ми мнение по темата ДАКАР 2009 се отдели като отделна тема- Дакар, парите и комерсиализма в състезанията .Има ли някаква конкретна причина?

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Не мога да разбера, защо никой до момента не ми отговаря на въпроса конкретно, вече някой каза, че имам впредвид съвсем друго нещо. Не съм се захванал нито с Дакар нито с някой конкретно, ама ще Ви кажа нещо- преди няколко години Сайнц официално се оттеги от състезателния си живот, отпразнува се с огромен купон и твърдо заяви че повече никога няма да се състезава, направи няколко писти за картинг със своето име и започна да чака да капят парици............ама не стана изведнъж ОП като няма от къде давай да търсим старата слава и ........ Какво няма ли опитни млади и амбициозни пилоти които да могат да карат WV-то, не той да е там -чист комерсиализъм. Няма да пиша повече по темата и мисля че е безмислено и няма защо. Керванът си върви.............и тн. И аз следя с интерес Дакар........ама не ми е КЕФ>
    Както сами разбирате има много от бившите учасници, които не искат да чуват за ралито............сигурно има защо?
    Последно редактирано от spark & ivo; 11-01-09, 16:33.

    Остави коментар:


  • Goblin
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Колега, това е състезание за знаещи, можещи и имащи. Май нещо ти е много трън в очите Сайнц, може там в Испания да знаете нещо в повече от това което ние знаем за него, конкретно за мен си е шампион, а шампионите заслужават уважение. Има сума ти рали-рейдове които не са толкова скъпи, не виждам какво си се захванал с Дакар. Дакар никога не е бил евтин, и дори това което се харчи в момента (пропорционално) е по-малко от това което се е харчело 80те години, когато се състезаваха Пежо и Порше например.

    Това твоето е все едно да се ядосваш че някъде има авиошоу с изстребители, понеже тия които карат аматьорски самолетчета не могат да участват. За всеки според джоба има категория, кой където може - там се състезава.

    Остави коментар:


  • spark & ivo
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Абе то е ясно тук всеки разбира нещата по своемо. Ще има да въртим темата и .........нищо! Само едно е ясно МНОГО ПАРИ, МНОГО ИМИДЖ МНОГО ИСТОРИИ...................И ПАК СЕ ОСРА..А! Тази година вече 3 жертви.............за догодина дали ще ги пуснат в Аржентина и Чили
    тново - не се знае. Май вече ще трябва да търсят терени на ЛУНАТА.
    А относно дали парите нямат значение или не , ще Ви дам още един пример. Ясно е че много от участниците са си поставили задача да финишират или поне да достигнат до по голям номер на етапи!? Всеки етап за по-бедните е още едно стъпало напред и означава много. Питам???? Дали Петерхансел щеше да кара 2 етапа повече ако не бяха МАНГИЗИТЕ след като почупи Митцубишито на 4 тия мисля...............или ГЪЗАРА Сайнц щеше да е първи в момента след като в 4 или 5 етап намля WV -то...........????? Кво ще ми кажете по въпроса.................???

    Остави коментар:


  • Nik Nikolov
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Смисълът на многомилионните / като инвестиции / състезания, е само в едно - Технологичния напредък.

    Също както при полета до Луната - изобретените по време на проектирането технически новости, както и експериментирането им , по време на самите полети, се въвеждаха като нови технологии 30 години след това. Тефлоновите покрития, компютърните протоколи, силиконови охлаждащи подлижки, дори и небезизвестната Маша за Коса - хиляди са приложенията.
    Такава ударна инвестиция се разрешава трудно, и затова състезанията са ключът към технологичните скокове.

    Друг такъв ключ е войната - но мисля че е по - нехуманен.

    Благодарение на формула едно, и Дакар, са развити в тънкости, множество технологични нормали.
    А комерсиализацията на състезанията е безмислена , но неизбежна отходна производна, по аналогия с химическите тоалетни съпътстващи всяка масова проява на човечеството.
    Разбира се , всяко преекспонирано събитие - дразни.
    Друг начин засега не е открит.

    Остави коментар:


  • Джамбазов
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Ясно е че за да си намериш спонсор трябва да си ДОБЪР. В нормалния свят това, че чичо ти е шеф в субару няма значение ако не можеш да караш.
    Темата тръгна оттам защо не се предава нищо за малките отбори. Венци правилно каза че е въпрос на пари. Всеки от отборите си плаща за да го излъчват. Това си е реклама която струва пари. Познавам един от хората който е летял до там с кетъринга, той ми е разказвал неща на които не мога да повярвам. Защо български компании са се занимавали с това? Ами защото са били достатъчно "луди" да могат и да им стиска да го правят.
    Самото завършване на състезанието си е геройство. А и пустинята не прощава на никого. Просто ако нямаш големия отбор зад себе си при една авария ти отпадаш, а той продължава. Това си мисля че е ясно. За мен се изгуби част от харизмата на това голямо състезание след като се комерсиализира толкова. Обаче каквото и да си говорим там е голям "секс".

    Остави коментар:


  • PETER BLIZNAKA
    отговори
    До: Дакар, парите и комерсиализма в състезанията

    Първоначално публикуван от Христо Преглед на мнение
    Това е от едната страна.Иво говори точно за другата.
    "С пари всеки може......."
    Няма такова нещо Ей го е и в това издание представянето на Митсубиши го доказва.Или те не са вложили достатъчно средства.
    Най интересното е че единственото нещо дето не се купува дори и с много кинти тва е опитът.А в Дакар няма друг играч дето да го има повече от тях .Ако тази година стигне и един болид от тяхните ще трябва да черпят.Понягога си трябвя и късмет.

    Е в горният пост Николен ви го каза много добре що така стоят работите.Ама тия неща ги знаят хората дето поне веднъж са търсили или имали спонсори.Аза това че ония от ASO си вършат работата повече от добре говорят дългите списъци с чакащи за одобрение състезатели.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X