Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

    Според мен също най-добрият вариант е един ден трофи и един ден траял. Като степента на трудност и в двата дни трябва да се завиши в сравнение с тазгодишното издание, но не чак до степен трошачка и обръщачка на джипове. Съгласен съм с почти всичко казано в по-горните постове.
    Също ме блазни идеята за някакво по-дълго трасе което да се кара и нощем, ако на някого му се струва, че ще може да се ориентира и на тъмно. Но си е доста труд за организаторите, така, че май няма да го бъде.

    Абе каквото го направите-такова, ако съм свободен-ще дойда и догодина.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #17
      От: "Тетевен 4х4" 2011 - 10-11 септември

      Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение
      ... Едни 15 минути и край...
      Че е малко - малко е, ама пък има и коли, дето и толкова едва изкарват.


      Първоначално публикуван от The Bear Преглед на мнение
      ... Ако има много рискови препятствия (като на Тетевен 2009; Г-то с предното кълбо), да може да се избира дали да се минават.

      Така "резачките" ще трупат точки първия ден, а "разчекнатите" - втория.
      Ние, с по-универсалните машини ще мъчим да вземем по нещо и от двата дни .
      Така, няма да има недоволни, и според мен интригата ще е по-голяма, щото ако е само трофи, или само траял, финалистите лесно могат да се предположат още преди да е започнало състезанието.

      Ако има много рискови препятствия, значи задължително трябва да има изискване за клетки. Защото иначе е просто въпрос на време да стане сериозен сакатлък, при който най-малкият проблем ще е, че на организаторите ще им се връчи една кофа мастило, а състезанията от този тип могат да бъдат забранени ...

      Проблемът със съчетанията от два типа състезания е намирането на правилен баланс в оценяването на резултатите. В зависимост от това, как ще се направи точкуването, победителите пак ще могат да се предположат, ако има залитане в едната или другата посока. Честно казано, на мен ми е трудно да се сетя за вариант на формиране на резултатите, при който да няма прецакани.

      Така например в състезанията от шампионата, в които през последните години имаше затворен етап, резултатите от него имаха значение само в случай, че във временното класиране от предните 2 дни някъде има разлики от под една минута. Иначе, затвореният етап си оставаше само една формалност, която просто трябваше да се извърти за да свърши състезанието, което обикновено се решаваше от 200-300-400 км навигация.
      При положение, че класирането е за време, няма как да е другояче. За 10-15-20 минути, колкото трае един затворен етап, просто няма как да стопиш някаква по-сериозна разлика до предния в класирането, ако той не вземе да се счупи. За сметка на това съвсем спокойно можеш да загубиш извоюваната в първите дни позиция, ако се хвърлиш да караш на утрепия, потрошиш колата и не финишираш.

      Ясно е, че екстремните елементи на затворено трасе са по-атрактивни за публиката и организаторите ще трябва да й правят реверанс заради спонсорите. Може би някакъв компромис в тази насока е трасе, при което се въртят по-дълги обиколки, като в зоните за публиката са предвидени по-атрактивни елементи, през които колите да минават многокрактно.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #18
        От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

        Чавдаре, расъжденията са ти правилни, ако ние гледаме на себе си като сериозни състезатели, което обаче не е така.
        Траяла в Тетевен 2010 беше според мен достатъчно атрактивен и безопасен, като се прибави и Трофи се получава добре.
        А това дали ще са известни предварително победителите не е ясно поне до края на ЛЮБИТЕЛСКОТО състезание, т.к винаги има какво да се случи на джипа или да се направи някоя простотия.

        Коментар


        • #19
          От: "Тетевен 4х4" 2011 - 10-11 септември

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          При положение, че класирането е за време, няма как да е другояче. За 10-15-20 минути, колкото трае един затворен етап, просто няма как да стопиш някаква по-сериозна разлика до предния в класирането, ако той не вземе да се счупи. За сметка на това съвсем спокойно можеш да загубиш извоюваната в първите дни позиция, ако се хвърлиш да караш на утрепия, потрошиш колата и не финишираш.
          ........................................................................................


          . Може би някакъв компромис в тази насока е трасе, при което се въртят по-дълги обиколки, като в зоните за публиката са предвидени по-атрактивни елементи, през които колите да минават многокрактно.
          Именно за избягване на проблема с времето се прибягва до точкуването. Така имаш точки и от двата дни(ако е здрава машината де), а организатора може да сложи акцент върху единия от двата дни-за единия ден да се дават повече точки в сравнение с другия. Досега на всички състезания на които съм бил за трофито се дават повече точки отколкото за траяла. И е по-правилно според мен.

          По втория абзац-хареса ми как беше решен проблема на Албена-караме си по пътна книга, като на две места(или три ли бяха, не помня) има не много труден траял. Така има места за публиката да гледа, като всичко е част от трофи трасето.
          Но решения разни, всичко е в главата на организаторите.

          И както дявола каза-да не се забравя, че в любителските състезания сме повечето разходкаджии, и нямаме професионална подготовка.
          Е, някои имат де, ама са малко...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #20
            От: "Тетевен 4х4" 2011 - 10-11 септември

            [QUOTE=Чавдар (V93);1622556]QUOTE]

            Нямам предвид траяла да е допълнение към трофито (нито обратното).
            Точките да са равни и за двата дни. Първия на траяла взема толкова точки, колкото и първия на трофито... И така до последния финиширал. Изглежда ми справедливо. Не виждам кой от какво може да е недоволен при тази схема.
            Без блокажи си за никъде. :D
            Без лебедка, хептен...

            0887 731062 - Цецо

            Коментар


            • #21
              От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

              Първоначално публикуван от Tedo56 Преглед на мнение
              ... поне до края на ЛЮБИТЕЛСКОТО състезание, т.к винаги има какво да се случи на джипа или да се направи някоя простотия.
              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              ... И както дявола каза-да не се забравя, че в любителските състезания сме повечето разходкаджии, и нямаме професионална подготовка.
              ...
              Момчета, ами то в България всички офроуд състезания са любителски, щото не ми е известен колега, който да работи автомобилен състезател. Всички сме любители.

              А какви да бъдат състезанията организаторите ще си направят сметката въз основа на собствените си виждания и предпочитанията на потенциалните състезатели.
              Ще ме извиняват представителите на публиката, ама състезание става и без публика. Виж, без състезатели ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #22
                От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Момчета, ами то в България всички офроуд състезания са любителски, щото не ми е известен колега, който да работи автомобилен състезател. Всички сме любители.

                А какви да бъдат състезанията организаторите ще си направят сметката въз основа на собствените си виждания и предпочитанията на потенциалните състезатели.
                Ще ме извиняват представителите на публиката, ама състезание става и без публика. Виж, без състезатели ...
                И това е вярно!

                Коментар


                • #23
                  От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                  Най добрия и зрелищен формат за състезание според мен е двудневно трофи със специални участаци - по този начин най добре може да се видят възможностите на екипаж и машина ,като същевременно е интересно и привлекателно за състезатели ,публика и спонсорите .
                  VEREYA MOTORSPORT TEAM

                  Коментар


                  • #24
                    От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                    Добре де, можеш ли да сложиш в един кюп тазгодишното състезанийце в Приморско-20 км "трофи" и и км нещо като траял от една страна, и състезание от рода на Албена, или Кировото-3 дневно с 200 км трофи от друга?
                    По-старите състезания обикновено са по-сериозни, и на тях карат стари(в смисъл опитни) състезатели. Иначе е пълно със състезания тип "селска кушия", а на тях не съм видял някой от старите кучета.
                    Та има си разлика в състезанията, и хората които карат на тях.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                      трофито е много,хубаво,но не и за България.Къде тук специален участък от 30км,например,при нас един два екстрима на 5-10км,или караш в някое дере като "дере-6 на Маркан,където 4км ,се взимаха за 6ч.и се случва една тапа(някой джип се чупи и наникъде ,всички остават да берат гъби 2-дни.Освен това публиката не може да гледа а и има типично български номера,на голяма дупка съм виждал как навигатора минава през нея с джипиеса а джипа заобикаля,или педставител на домакините с 3-карнета минава с мотор през две контроли за печати.Най-честно е траяла,минаваш зоните,-класираш се не минаваш,нямаш класиране.Иначе и мен ми харесва трофито но нямаме условия като Ладога или като в Малайзия,освен това че и по-трудно се организира(много разрешителни,от паркови управи,горско и незнам си кой.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                        За мен трофито,поне това,което минах беше супер.Всичко си отговаряше по книгата,беше нещо средно,щом и самураите го преодоляха.А траяла беше нещо друго,но не това което сме искали.Трябваше да бъде по сложно,с повече препядствия и по възможност естествени.Мисля,че повечето от колегите останаха доволни и догодина пак ще доидем.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Добре де, можеш ли да сложиш в един кюп тазгодишното състезанийце в Приморско-20 км "трофи" и и км нещо като траял от една страна, и състезание от рода на Албена, или Кировото-3 дневно с 200 км трофи от друга?
                          По-старите състезания обикновено са по-сериозни, и на тях карат стари(в смисъл опитни) състезатели. Иначе е пълно със състезания тип "селска кушия", а на тях не съм видял някой от старите кучета.
                          Та има си разлика в състезанията, и хората които карат на тях.
                          Я Коле, ти се прояви като маркетмейкър. Прав си, организаторите трябва да се ориентират за кои карачи (състезатели) ще направят трасетата.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                            Дълго и сравнително леко трофи със специални участъци. Който иска(може) ги минава. С бонус време.Който не иска си кара по лекото трасе. Защото някой може да може да мине през специалния участък, но трябва да изчака тапата. Така се намесва и тактиката. А траяла трябва да е с повече обиколки и без изкуствени препятствия, не особенно тежък, защото не всеки участник има платформа.
                            За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                            Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                              Деде, на по-старите състезания по търадиция си карата старите състезатели. Хора карали и патили, и повечето карат така, че е кеф да ги гледаш. Та тези карачи се отнасят с един вид презрение(не е точна думата, но сега не мога да намеря истинската) към по-малките състезания, на които ходим ние. Т.е.-поддържат дистанция между тях и нас-обикновените разходкаджии.

                              Но разлика определено си има. Колкото и да сме нахъсани, каквито и машини да караме-малко от нас-разходкаджиите могат да се сравнят със старите състезатели.
                              Е, стараем се де, ама...
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Какво да бъде Тетевен 4х4 2012г...

                                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                                Деде, на по-старите състезания по търадиция си карата старите състезатели. Хора карали и патили, и повечето карат така, че е кеф да ги гледаш. Та тези карачи се отнасят с един вид презрение(не е точна думата, но сега не мога да намеря истинската) към по-малките състезания, на които ходим ние. Т.е.-поддържат дистанция между тях и нас-обикновените разходкаджии.

                                Но разлика определено си има. Колкото и да сме нахъсани, каквито и машини да караме-малко от нас-разходкаджиите могат да се сравнят със старите състезатели.
                                Е, стараем се де, ама...
                                Думата е "пренебрежение". И пак повтарям, прав си, не е закачка.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X