Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария
    Има нещо, което убягва на всички ни, а именно едни общи правила съгласувани между всички организатори.Като тези правила да дават както насока за развитие на състезателните машини, така и на самите състезатели, които в момента съм сигурен, че повечето не знаят какво карат и какво правят.Машините да се разделят на класове-според двигател,оборудване и т.н. и т.н. Докато не се направи това просто ще бъде един хаос, като до сега.Някои ще кажат- защо какво им е на състезанията?- и ще им отговоря-Един пълен хаос, в който всеки си прави собствени правила и изисквания, които по никакъв начин не насочват даден участник на къде да се развива.Това е самата истина-няма значение Траял или Трофи е състезанието-всичко е една боза!
    Като правилна посока в траяла ще дам за пример състезанието в Лазарово- това си е мое мнение-макар че не съм привърженик на Траяла.

    0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"


    Не съм нов но просто избягвам да пиша по форуми , но съм на на мнението на Влади. по състезания организацията не не е това което трябва да бъде като започнем от скара -бирата до това на кой джипа е по - по най
    Като навигатор в няколко състезания забелязах че всичко се прави за шофера, за навигатора е е един голем УЙЙЙ. За мен се съберете организаторите из станата и се разберете какво ще правите. Мисля си за момента за 2 КЛАСА автомобили
    1- хоби; базови автомобили- без клетки, лифтове, лебетки
    2- изродщтини- сътвори от кол и въже кой каквито има
    двата класа не може да ги сравняваш но към организаторите да съобразяват


    Коментар


    • #92
      От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

      Първоначално публикуван от hevy.84 Преглед на мнение
      Има нещо, което убягва на всички ни, а именно едни общи правила съгласувани между всички организатори.Като тези правила да дават както насока за развитие на състезателните машини, така и на самите състезатели, които в момента съм сигурен, че повечето не знаят какво карат и какво правят.Машините да се разделят на класове-според двигател,оборудване и т.н. и т.н. Докато не се направи това просто ще бъде един хаос, като до сега.Някои ще кажат- защо какво им е на състезанията?- и ще им отговоря-Един пълен хаос, в който всеки си прави собствени правила и изисквания, които по никакъв начин не насочват даден участник на къде да се развива.Това е самата истина-няма значение Траял или Трофи е състезанието-всичко е една боза!
      Като правилна посока в траяла ще дам за пример състезанието в Лазарово- това си е мое мнение-макар че не съм привърженик на Траяла.

      0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"


      Не съм нов но просто избягвам да пиша по форуми , но съм на на мнението на Влади. по състезания организацията не не е това което трябва да бъде като започнем от скара -бирата до това на кой джипа е по - по най
      Като навигатор в няколко състезания забелязах че всичко се прави за шофера, за навигатора е е един голем УЙЙЙ. За мен се съберете организаторите из станата и се разберете какво ще правите. Мисля си за момента за 2 КЛАСА автомобили
      1- хоби; базови автомобили- без клетки, лифтове, лебетки
      2- изродщтини- сътвори от кол и въже кой каквито има
      двата класа не може да ги сравняваш но към организаторите да съобразяват


      Аз обаче не съм съгласен с теб.На определени състезания в клас ХОБИ имаше коли подготвени за "ЕКСПЕРТ".
      А пък да кажеш на някой за колата сътворена от кол и въже според мен е убидно за труда и усилията който е положил.

      Относно състазанията както казваха преди защо найстина не се проведе едно събиране да има разбирателство между организатори.
      Не казвам участници защото ако е общо никога няма да има единодушие.
      https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

      Коментар


      • #93
        От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

        Единни правила не може да има. Всеки организатор си има виждане за това какво трябва да представлява неговото състезание, и няма да се съгласи да приеме правилата на някой друг.
        Друго-едно състезание е доста тежко, и е с негово си правила. Друго е наблегнало на масовостта и кефа на състезателите, и съответно се провежда по по-либерални правила.
        И друг път съм го казвал-трябва не уеднаквяване на правилата, а всяко състезание да си има коефициент с който точките получени от състезателите да се умножават, и с получения резултат се участва в класирането за националния шампионат. Трудното е как да се определят коефициентите за всяко състезание, и това да бъде справедливо и обективно. И да се приеме от всички които имат отношение към състезанията.

        Относно състезателни машини без клетка-силно съм против. Аз самият започнах преди три години с витара без клетка, но сега виждам, че не е било правилно. Щом е състезание-значи се раздава газ, а това си е главната предпоставка за обръщане или изпускане на трасето. При което е възможно да се получат травми, или недай Боже смърт. Ако има смъртен случай при наше състезание-забравете за лесно организиране на състезания, както това става сега. Затова-клетката задължителна за състезателен джип. Щом машината е пусната на състезание-значи е достатъчно прежалена за да се сложи клетка в нея. Пък ако някой толкова иска да си кара джипа и по състезания и като цивилна кола-съжалявам, на състезание-само с клетка. Ако с нея може да си я кара ежедневно-да я кара. Но на състезание-само с клетка, и това е.

        Лично мнение разбира се.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #94
          От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

          Първоначално публикуван от hevy.84 Преглед на мнение
          Като навигатор в няколко състезания забелязах че всичко се прави за шофера, за навигатора е е един голем УЙЙЙ. За мен се съберете организаторите из станата и се разберете какво ще правите. Мисля си за момента за 2 КЛАСА автомобили
          1- хоби; базови автомобили- без клетки, лифтове, лебетки
          2- изродщтини- сътвори от кол и въже кой каквито има
          двата класа не може да ги сравняваш но към организаторите да съобразяват


          Колега "шофера" и навигатора са един екип и всички трудности са за двамата и ако пилота позволи навигатора му да поеме целия зор , значи няма място на трасето / доста пъти съм слизал и опъвал сам въжето на лебедката , за да може навигатора да си почине малко от бягането по трасето / . Ако ще има два класа , то и двата класа трябва да са без ограничения в доработките на машината и задължително да са оборудвани със клетки и лебедки , като в по горния клас препятствията да са доста по сложни . Базовите автомобили оборудвани с клетка и лебедка да могат да участват в по малкия клас на състезанията , макар че в повечето случаи гледката е жалка - заседнали джипове на места където подготвените машини преминават с лекота . Колкото до "изродщтини" - нямаме по "100 бона в зелено" както казва Близнака , за да подготвим траялни машини и затова караме каквото сами си направим ...
          VEREYA MOTORSPORT TEAM

          Коментар


          • #95
            От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Затова-клетката задължителна за състезателен джип.
            То тва хубаво, ама за тия клетки трябва да има някакви поне минимални изисквания. Тип тръби, конструкция, заварки а у
            Щото имам една нарязана в халето, от състезателен джип е сваляна, известен даже ... Емииии още ми се изправят косите ...
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #96
              От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              То тва хубаво, ама за тия клетки трябва да има някакви поне минимални изисквания.
              Тук започваме да навлизаме в правилници, правила, федерации и т.н. Което няма да е добро, според мен.

              А клетката колкото и да е калпаво направена все пази повече от само ламарините на купето. Е, може да се сложи някакво правило-минимален диаметър на тръбите, къде да има задължително разпънки и Х-ове, но да не се прекалява, че ще стане като изискванията за Дакар.

              Все пак снимай какво толкова и е на тази клетка. Може да е правена от някой който няма понятие, просто някакъв железар...
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #97
                От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                Не съм бил на Дакар или друго голямо международно състезание, но все си мисля, че изискванията за безопасност там не са изсмукани от пръстите, а са писани с кръв през годините и в този ред на мисли, е дори обидно да не се отчете опита - довел до тези изисквания. Освен унифициране на машините в класове на някакъв принцип - приемлив за болшинството, според мен е нужно и унифициране на препятствията... Най-малкото да има задължителен процент непроменящи се такива - гарантиращи относително еднакви условия за всички състезатели. Това също ще спомогне за развитието на техниката, защото ако знаеш, че имаш серия от "тераси" с височина по един метър, ще знаеш, че нямаш работа по състезания с по-малки ходове от един метър (примерно) и ще си подготвиш машината подобаващо. Ако питате мен, дори не толкова правилата определят рзвитието на екипажите и техниката, а екстремите в състезанията. Ако примерно има три екстрема, които станат задължителни за всички организатори (респективно и за всички състезатели) и отговарящи на точни стандарти, те ще се превърнат в своеобразно "сито" с което трябва да се съобразяват всички... Когато това "сито" спре да бъде предизвикателство, значи се е превърнало в стандарт и се прави ново такова (сито), което да придвижи развитието на спорта още по-напред.

                Коментар


                • #98
                  От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                  Клетката би трябвало да е здраво направена,каска и колан,изпробвал съм го и знам последсвията.Независимо от скороста при обръщане то си показва,може да се пробва при странично обръщане клетката не опре ли в купето значи става,ние така ги пробваме,ако някой не вярва да пита Свиллен-Шефа и неговото Чероки сме го тествали.А за това да не се ползват помощни средства,то май само хора с пари ще могат да участват.По скоро мисля да няма асистиращи машини или ако се опре до тях то да е за прекратяване,мисля,че всеки сам трябва да се справя със ситуацията,като не може дига байрака и до там.

                  Коментар


                  • #99
                    От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                    Неси напъвайте мозаците ,стягайте колите за Лазарово 2013.Отам Разград ,Зверино (а не вярвам и Антон данесе включи)той и безтова каза че Сливен 2013 ще е на класове.Успех със подготовката на машините(другото го оставете на Жоро )

                    Коментар


                    • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                      А ти машина направи ли...

                      Коментар


                      • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                        Мисля че е време и Заралии да се включим с един двудневен траял Октомври месец,локацията на Зарата е добра и удобна за всички,вярвам че бихме могли да направим нещо добро като дебют,а Сливналии ще помагат,после ние на тях и така.Лазарово си остава като образец за подражание,но е редно да се вкарва по нещо по различно като трасе,където машините да покажат различни качества,идеята е всеки траял да има свой различен чар.Имаме готова зона от насипи,която дава на всекиго по нещо.
                        LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                        Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                        Коментар


                        • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Единни правила не може да има. Всеки организатор си има виждане за това какво трябва да представлява неговото състезание, и няма да се съгласи да приеме правилата на някой друг.
                          Друго-едно състезание е доста тежко, и е с негово си правила. Друго е наблегнало на масовостта и кефа на състезателите, и съответно се провежда по по-либерални правила.
                          И друг път съм го казвал-трябва не уеднаквяване на правилата, а всяко състезание да си има коефициент с който точките получени от състезателите да се умножават, и с получения резултат се участва в класирането за националния шампионат. Трудното е как да се определят коефициентите за всяко състезание, и това да бъде справедливо и обективно. И да се приеме от всички които имат отношение към състезанията.

                          Относно състезателни машини без клетка-силно съм против. Аз самият започнах преди три години с витара без клетка, но сега виждам, че не е било правилно. Щом е състезание-значи се раздава газ, а това си е главната предпоставка за обръщане или изпускане на трасето. При което е възможно да се получат травми, или недай Боже смърт. Ако има смъртен случай при наше състезание-забравете за лесно организиране на състезания, както това става сега. Затова-клетката задължителна за състезателен джип. Щом машината е пусната на състезание-значи е достатъчно прежалена за да се сложи клетка в нея. Пък ако някой толкова иска да си кара джипа и по състезания и като цивилна кола-съжалявам, на състезание-само с клетка. Ако с нея може да си я кара ежедневно-да я кара. Но на състезание-само с клетка, и това е.

                          Лично мнение разбира се.
                          Кольо, какво значи единни правила не може да има и че всеки организатор си има виждане какво трябва да представлява неговото състезание? Е от там идва тази боза която се прави в момента.Без общи основни правила всеки си прави каквото иска-правилно или неправилно.Това е като да практикуваш даден спорт-примерно Футбол и на всеки мач да ти сменят правилата-вкарваш гол само с ръце,на друг мач само с глава на трети с бухалка и т.н. и т.н.
                          Никой не казва, че всичко това трябва да бъде свързано с федераций и прочие.Правилата трябва да бъдат съобразени разбира се и с възможностите на състезателите в различните класове.И Кольо какво значи правилата да са съобразени с масовото участие на състезатели-не го разбирам това, защо трябва да се правят компромиси.Аз лично като организатор не бих направил компромис относно сигурността, заради това че ще участват 20 джипа повече.
                          0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                          Коментар


                          • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                            Относно еднаквите правила-аз съм много ЗА да ги има, но надали ще се получи. За да стане това трябва организаторите на траялни състезания да се съберат и да обсъдят тези еднакви правила. За което имаше идея, но така и не се състоя. Още не е късно де, винаги може да се нарочи среща. Но я кажи на Жоро Василев, че трябва да не използва изкуствени препятствия. Примерно. Или на някой който много обича да прави кално препятствия, че не трябва да има кал. Просто ще стане една говорилня, накрая никой няма да е съгласен да си промени състезанието, даже може да има и скарани хора. Затова и казвам, че трябва състезанията да си останат такива каквито всеки организатор си ги харесва, а всеки състезател да си реши къде ще кара. В съответствие с възможностите на машината си, своите, и финансовата страна... С това се мъча да дам насока на шампионата съобразено с моето виждане за състезания и състезатели, трасета и организатори. След като тръгне-ще се видят много по-ясно къде са проблемите и ще се приемат нови правила. И така докато се стигне до единни правила за всяко състезание което иска да е част от националния шампионат.

                            Относно гоненето на масовост-има състезания които са сравнително леки именно с такава цел. Да се даде възможност и на по-слабо подготвени машини да се състезават, и на по-неопитните или начинаещи пилоти да видят за какво става въпрос. В което аз лично не намирам нищо лошо, винаги е добре да се влива млада кръв, а и колкото повече участници-толкова по-добре.
                            В цитирания пост това за масовостта го написах за да дам пример за различната трудност на различните състезания. И, че няма да е добре аз да участвам на Козлодуй, или Долни чифлик, да взема примерно 50 точки за първо място(защото това са много леки състезания), а някой който е завършил да речем пети на Лазарово, което знаем с каква трудност е да вземе 20 точки. Онзи ще е правил машина цяла година, ще се е гърчил по зоните на Жоро, ще се е обърнал по таван, а аз с лекота ще взема два пъти повече точки от него. Не е честно. Затова и казах и държа на коефициентите. Но ако се приемат единни правила-няма нужда от тях. Ама надали ще се приемат. Затова нека да стартираме шампионат с наличните състезания, да определим начините на точкуване, и всички организатори да се съгласят с тях. После става по-лесно, най-трудно е в началото.

                            Относно сигурността-казал съм каквото мисля, няма защо да го повтарям.


                            ХАЙДЕ ДА НАПРАВИМ ШАМПИОНАТА, А?
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                              На "Варна 10" ще има "леко" траялче. На пътя ще е на трофито. Не съм се замислял за състезание с луноходи тип "вертилкално излитане", но ако могат да вдигнат над 20 км/ч машините ви, ще са конкурентни на другите участници.
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар


                              • От: ТРАЯЛ - има ли почва в БЪлгария

                                Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                                Първото състезание от веригата "4х4 Екстрийм" ще се проведе в с.Лазарово на 11 и 12 май 2013г.
                                Второто/поредното състезание от веригата 4х4 Екстрийм ще се проведе в с.Зверино на 5 и 6 октомври 2013 г.

                                Колегите от Разград, както и други имат ли желание да се включат с дати?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X