До: Crazy job 2007 - снимки, коментари.
Ще направя и кратка ретроспекция на състезанието.
Ден Първи (Пролог)
Гостите почти смачкаха нашите състезатели на Х-трака. След този ден Ерик Брандауер ми каза, че трябва да тренираме траял много, за да наваксаме пропуските
Все пак в шестицата влязоха и нашите Антон Найденов, Здравко Йорданов и Пламен Кунев.
Както писах и в един предишен пост накрая Ерик Брандауер направи страхотна демонстрация, минавайки препятствията , както обратно, така и отстрани и промени представата на публиката за това какви са границите за проходимост в ендурото.
Отзивите на гостите за първия ден Х-трак + ендуро тест бяха: "Всичко беше перфектно, като на голямо състезание! Ние сме изненадани много приятно!"
Ден Втори (Навигация)
Тракът за втория ден според мен беше най-лесен, но той от своя страна взе като че ли най-много "жертви" ?!
Посоката беше стената на язовир Жребчево и обратно. Трасето минаваше предимно по ниските, южни склонове на Средна гора, но те са най-каменисти и качванията по тях са много неприятни, а имаше БАЯ такива. През този ден търкалянията не бяха малко, а камъните взеха жертви сред гумите на състезателите в по-голям процент, отколкото очаквах. Например Светльо Деведжиев спука първо и двете си гуми и след като ги направи, ги спука за кратко време отново ! На това ако не му кажеш куцуз !!!
Борбата през този ден при моторите беше много интересна. Първи тръгна Брандауер, но след 10 км вее почти го бяха настигнали Калин Кулев, Антон Найденов, Тарзан и Пламен Кунев. След 20 км на зареждането в Стара Загора всички тези състезатели пристигнаха на куп, а първи от там се оправи Пламен, след него Брандауер. След първата 15 км серпентина по другия римски път на с. Дълбоки Пламен все още водеше на австриеца със 100-200 метра, но минавайки покрай мен, Брандауер спря и показа антената на своя GPS, която беше откършена от клон. Остана за малко, за да извади резервния си Фортрекс, който беше в чантичката му, но това му отне много време. Много добре през този ден караха и Събин и Гълъбин, които Ерик "прихвана" и се движеше през цялото време с тях до финала. Накрая на етапа той сподели, че българите никъде не са се объркали по трака и това е направо феноменално. Каза също, че на много състезания с GPS е участвал, но такава перфектна навигация у състезатели вижда за първи път
Неговите думи се потвърдиха и с това, че Пламен Кунев направи на финала на етапа 15 мин. разлика на останалите, което ни зарадва много ! Много добре се класираха през този ден Антон, Калин и Тарзан, което върна надеждите ни за победа на българите в този кръг от НШЕ.
Ден Трети (Навигация)
Следваше трасе на запад по Средна гора към хижите Каваклийка, Братан и Свежен. ATV продължаваха към язовир Домлян, а мотори "Експерт" трябваше да слязат е с. Александрово и да поемат по пътеката към хижа Соколна в Ст. Планина. Вече Пламен стартираше първи, тъй като стопи разликата на Ерик от Пролога и взе преднина след навигацията. Брандауер разбра, че трябва да стигне българина, за да разчита на бързо движение по трасето и след като го направи и се опита да го изпревари, но не успя, се залепи за него по време на целия втори етап. Добре през този ден караха двамата румънци и се придвижиха напред в класирането, а Събин и Гълъбин явно се поумориха и останаха малко по-назад. Калин Кулев и Антон Найденов дори изпревариха първите по хубавия черен път към Александрово, но при качването към Соколна се забавиха твърде много. Стабилно отново кара Тарзан.
Така през този ден Пламен позагуби малко от преднината си, но тя му бе достатъчна за да остане временен водач преди последния етап.
Ден Четвърти (Навигация)
Трасето набързо пресичаше Средна гора и се отправяше по няколко нови и стари пътеки по Стара Планина, като стигаше до билото и се връщаше обратно само по стръмните южни склонове. Тези пътеки особено накефиха чужденците, които казаха, че са очаровани от трасето. Освен това те споделиха, че тези неща, които правят нашите ATV-исти в екстрима не са ги виждали никъде преди и едва ли ще могат да им се опрат чужденците в подобен род състезания
Пламен и Ерик караха отново заедно, без да рискуват особено и това им беше достатъчно да запазят местата си и в крайното класиране, което е голямо постижение за българското ендуро
Калин Кулев тръгна с голям хъс да стопява раликата в изоставането, но на няколко стотици метра след старта падна много лошо, счупи си GPS-а и за съжаление състезанието за него приключи ! Настървението, с което тръгнаха всички състезатели през последния ден ги накара да не се съобразяват с ограничението на скоростта в населените места и след влезлите в сила наказания ( за превишаване на скороста с 1км - наказание от 1 мин.), се получиха размествания в крайното класиране, но никой няма право да сърди за това, тъй като аз предупредих още на брифинга преди пролога какви ще са санкциите за превишена скорост !!! Отделно от всичко, след старта през четвъртия ден ме извика кмета на съседно село, който разтревожено сподели, че състезателите са създали няколко критични ситуации за катастрофи и за блъскане на жители на селото. Крайно време е да се знае, че ние няма да допуснем тези правила да не се спазват и да се достигне до нещастен случай
Временните водачи обаче спазваха стриктно правилата и при тях нямаше наказани за скорост.
За съжаление така "изгоря" и Антон Найденов, който щеше да стане трети в клас Е2, но това е положението, правилникът е еднакъв за всички. Добре кара отново Тарзан. Той дори има най-добро време за последния ден, но то не му бе достатъчно да мине по-напред в класирането.
Обръщам повече внимание на анализа за мотори "Експерт", тъй като там изтригата беше най-голяма.
При ATV "Експерт" драма имаше в изобилие. Еди Пенчев водеше в предпоследния етап, но накрая обърка трака и започна да го кара обратно, после се отказа и това за съжаление го остави назад в класирането. Аз също имам дял във всичко това, защото съм го заблудил с отговор да кара надясно, но мислех, че въпросът за посока се отнася за пространството на поляната, където беше старта. За мястото, където траковете вървяха един до друг няколко пъти повтаряхме по уредбата, че посоката на трака е наляво, но ... това е положението. Битият бит ... и т.н. Така победител при тези машини стана Десислав Цеков, но можеше да бъде и Йордан Йорданов, и Николай Кушев, от които всеки имаше успех през различните етапи.
В "Хоби" ATV Сашко Каранов кара много на ниво и не даде шанс на противниците си, а чест прави на него и на младия Николен Кушев, че направиха тийм в този клас, помагаха си и накрая се поздравиха и с победата в тимовете
Мотори "Хоби" отново бяха нахъсени до краен предел, още повече австриецът в този клас караше много добре и създаде допълнителна интрига. Затова и състезатели там бяха превишили скоростта в населените места с по 45-50 км
, за което си получиха съответните наказания. От галимацията излезе "най-сух" Герги Митрв и с най-разумно и сигурно каране заслужи първото място в този клас. За съжаление винаги напористия Михаил Митов катастрофира и това му попречи да се намеси в борбата за титлата.
Жените ня успаха да премерят сили с германката и австрийките, но по желания на дамите от чужбина, те бяха прехвърлени да карат при мотори хоби и затова двубоят на практика не се състоя.
Изказвания на чужденците след състезанието:
Ерик Брндауер - "Перфектно състезание, перфектна организация, празнична обстановка, хубави трасета, но ми се искаше те да са по-траялски ! Българите трябва да поработят още в траяла и при страхотната навигация, която имат, придружена с много добро каране в по-леки терени ще станат от най-добрите в Европа. Обичам да карам по GPS, защото това е инстинското ендуро - дълги трасета, разнообразен релеф, много фън ! Не бих казал, че тук се състезавах само за удоволствие, стремях се да победя, но при невероятната навигация на Пламен Кунев, нямаше как да постигна това, още повече, че Гарминът ми 60 СХ се повреди още на пъвия етап и до края карах с Гармин 5, който е съвсем слаб за сложна навигация. На ралито през май 2008-ма съм пак тук. Тук много ми харесва ! "
Петер Несута (предствител и на списание http://www.motorrad-reporter.at/ ) - "Състезанието беше страхотно организирано! Трасетата за хоби клас трябваше да са обаче малко по-трудни. За да стане състезанието на нивото на Ерзберг и Ред Бул Романяк, за следващата година подгответе по-трудни тракове за мото "Експерт", а такива за като тазгодишните за "Експерт" пуснете за хоби и аз ви обещавм да докарам най-добрите състезатели от Европа ! Траковете с две малки изключения от по 100-тина метра бяха невероятно перфектни. За пръв път ми се случва да карам по толкова добра навигация. Далеч по-реномирани състезания от това трябва да се учат от вас как се прави навигация! България е чудесна страна за ендуро ! Поздравления за прогресивното мислене да направите шампионата си по GPS! Това е истинското ендуро. "
Най-пресни новини и репортажи от "Four days Crazy job in Bulgaria" можете да видите на страниците на списанието, като ползвате линка по-горе
Мартин Фрайадамец (организатор на РедБул Романяк) - не очаквах, че ендурото в България е толкова напред за годините, в които се занимавате с този спорт. Идвал съм тук преди 5 години и все още нямаше нищо. Напредакът е направо поразителен ! Ще се радвам балканските страни да развиваме ендурото и да си помагаме, защото в България и Румъния има чудесни условия за това! Ваши състезатели могат с успех да участвуват в моето състезание и ще се надявам на българско участие през 2008-ма година"
Това са само в резюме изказванията на някои чужденци за българското ендуро и състезанието в Стара Загора, но то ни радва и показва, че напредакът е осезаем и вървим по правилния път в ендурото

От името на Българска Федерация по Мотоциклетизъм и Комисия Ендуро благодаря на всички момчета и момичета от клуб "Луда работа", които помогнаха в организацията и провеждането на това тежко състезание !
Благодарим също на съдии, стартери, проверяващи GPS-ите и организатори по трасетата !
Благодарим на тел. екипи, журналисти от вестници, които не пропуснаха голямото събитие и го отразиха подобаващо!
Благодарим лично на Ивайло Пройнов (Боряна Груп), Данчо Йорданов (Магазини Ендуро) и Шарки (Maxxis България) за наградите, с които удостоиха състезателите !
Ще направя и кратка ретроспекция на състезанието.
Ден Първи (Пролог)
Гостите почти смачкаха нашите състезатели на Х-трака. След този ден Ерик Брандауер ми каза, че трябва да тренираме траял много, за да наваксаме пропуските

Както писах и в един предишен пост накрая Ерик Брандауер направи страхотна демонстрация, минавайки препятствията , както обратно, така и отстрани и промени представата на публиката за това какви са границите за проходимост в ендурото.

Отзивите на гостите за първия ден Х-трак + ендуро тест бяха: "Всичко беше перфектно, като на голямо състезание! Ние сме изненадани много приятно!"
Ден Втори (Навигация)
Тракът за втория ден според мен беше най-лесен, но той от своя страна взе като че ли най-много "жертви" ?!
Посоката беше стената на язовир Жребчево и обратно. Трасето минаваше предимно по ниските, южни склонове на Средна гора, но те са най-каменисти и качванията по тях са много неприятни, а имаше БАЯ такива. През този ден търкалянията не бяха малко, а камъните взеха жертви сред гумите на състезателите в по-голям процент, отколкото очаквах. Например Светльо Деведжиев спука първо и двете си гуми и след като ги направи, ги спука за кратко време отново ! На това ако не му кажеш куцуз !!!
Борбата през този ден при моторите беше много интересна. Първи тръгна Брандауер, но след 10 км вее почти го бяха настигнали Калин Кулев, Антон Найденов, Тарзан и Пламен Кунев. След 20 км на зареждането в Стара Загора всички тези състезатели пристигнаха на куп, а първи от там се оправи Пламен, след него Брандауер. След първата 15 км серпентина по другия римски път на с. Дълбоки Пламен все още водеше на австриеца със 100-200 метра, но минавайки покрай мен, Брандауер спря и показа антената на своя GPS, която беше откършена от клон. Остана за малко, за да извади резервния си Фортрекс, който беше в чантичката му, но това му отне много време. Много добре през този ден караха и Събин и Гълъбин, които Ерик "прихвана" и се движеше през цялото време с тях до финала. Накрая на етапа той сподели, че българите никъде не са се объркали по трака и това е направо феноменално. Каза също, че на много състезания с GPS е участвал, но такава перфектна навигация у състезатели вижда за първи път

Неговите думи се потвърдиха и с това, че Пламен Кунев направи на финала на етапа 15 мин. разлика на останалите, което ни зарадва много ! Много добре се класираха през този ден Антон, Калин и Тарзан, което върна надеждите ни за победа на българите в този кръг от НШЕ.
Ден Трети (Навигация)
Следваше трасе на запад по Средна гора към хижите Каваклийка, Братан и Свежен. ATV продължаваха към язовир Домлян, а мотори "Експерт" трябваше да слязат е с. Александрово и да поемат по пътеката към хижа Соколна в Ст. Планина. Вече Пламен стартираше първи, тъй като стопи разликата на Ерик от Пролога и взе преднина след навигацията. Брандауер разбра, че трябва да стигне българина, за да разчита на бързо движение по трасето и след като го направи и се опита да го изпревари, но не успя, се залепи за него по време на целия втори етап. Добре през този ден караха двамата румънци и се придвижиха напред в класирането, а Събин и Гълъбин явно се поумориха и останаха малко по-назад. Калин Кулев и Антон Найденов дори изпревариха първите по хубавия черен път към Александрово, но при качването към Соколна се забавиха твърде много. Стабилно отново кара Тарзан.
Така през този ден Пламен позагуби малко от преднината си, но тя му бе достатъчна за да остане временен водач преди последния етап.
Ден Четвърти (Навигация)
Трасето набързо пресичаше Средна гора и се отправяше по няколко нови и стари пътеки по Стара Планина, като стигаше до билото и се връщаше обратно само по стръмните южни склонове. Тези пътеки особено накефиха чужденците, които казаха, че са очаровани от трасето. Освен това те споделиха, че тези неща, които правят нашите ATV-исти в екстрима не са ги виждали никъде преди и едва ли ще могат да им се опрат чужденците в подобен род състезания

Пламен и Ерик караха отново заедно, без да рискуват особено и това им беше достатъчно да запазят местата си и в крайното класиране, което е голямо постижение за българското ендуро


За съжаление така "изгоря" и Антон Найденов, който щеше да стане трети в клас Е2, но това е положението, правилникът е еднакъв за всички. Добре кара отново Тарзан. Той дори има най-добро време за последния ден, но то не му бе достатъчно да мине по-напред в класирането.
Обръщам повече внимание на анализа за мотори "Експерт", тъй като там изтригата беше най-голяма.
При ATV "Експерт" драма имаше в изобилие. Еди Пенчев водеше в предпоследния етап, но накрая обърка трака и започна да го кара обратно, после се отказа и това за съжаление го остави назад в класирането. Аз също имам дял във всичко това, защото съм го заблудил с отговор да кара надясно, но мислех, че въпросът за посока се отнася за пространството на поляната, където беше старта. За мястото, където траковете вървяха един до друг няколко пъти повтаряхме по уредбата, че посоката на трака е наляво, но ... това е положението. Битият бит ... и т.н. Така победител при тези машини стана Десислав Цеков, но можеше да бъде и Йордан Йорданов, и Николай Кушев, от които всеки имаше успех през различните етапи.
В "Хоби" ATV Сашко Каранов кара много на ниво и не даде шанс на противниците си, а чест прави на него и на младия Николен Кушев, че направиха тийм в този клас, помагаха си и накрая се поздравиха и с победата в тимовете

Мотори "Хоби" отново бяха нахъсени до краен предел, още повече австриецът в този клас караше много добре и създаде допълнителна интрига. Затова и състезатели там бяха превишили скоростта в населените места с по 45-50 км

Жените ня успаха да премерят сили с германката и австрийките, но по желания на дамите от чужбина, те бяха прехвърлени да карат при мотори хоби и затова двубоят на практика не се състоя.

Изказвания на чужденците след състезанието:
Ерик Брндауер - "Перфектно състезание, перфектна организация, празнична обстановка, хубави трасета, но ми се искаше те да са по-траялски ! Българите трябва да поработят още в траяла и при страхотната навигация, която имат, придружена с много добро каране в по-леки терени ще станат от най-добрите в Европа. Обичам да карам по GPS, защото това е инстинското ендуро - дълги трасета, разнообразен релеф, много фън ! Не бих казал, че тук се състезавах само за удоволствие, стремях се да победя, но при невероятната навигация на Пламен Кунев, нямаше как да постигна това, още повече, че Гарминът ми 60 СХ се повреди още на пъвия етап и до края карах с Гармин 5, който е съвсем слаб за сложна навигация. На ралито през май 2008-ма съм пак тук. Тук много ми харесва ! "
Петер Несута (предствител и на списание http://www.motorrad-reporter.at/ ) - "Състезанието беше страхотно организирано! Трасетата за хоби клас трябваше да са обаче малко по-трудни. За да стане състезанието на нивото на Ерзберг и Ред Бул Романяк, за следващата година подгответе по-трудни тракове за мото "Експерт", а такива за като тазгодишните за "Експерт" пуснете за хоби и аз ви обещавм да докарам най-добрите състезатели от Европа ! Траковете с две малки изключения от по 100-тина метра бяха невероятно перфектни. За пръв път ми се случва да карам по толкова добра навигация. Далеч по-реномирани състезания от това трябва да се учат от вас как се прави навигация! България е чудесна страна за ендуро ! Поздравления за прогресивното мислене да направите шампионата си по GPS! Това е истинското ендуро. "
Най-пресни новини и репортажи от "Four days Crazy job in Bulgaria" можете да видите на страниците на списанието, като ползвате линка по-горе

Мартин Фрайадамец (организатор на РедБул Романяк) - не очаквах, че ендурото в България е толкова напред за годините, в които се занимавате с този спорт. Идвал съм тук преди 5 години и все още нямаше нищо. Напредакът е направо поразителен ! Ще се радвам балканските страни да развиваме ендурото и да си помагаме, защото в България и Румъния има чудесни условия за това! Ваши състезатели могат с успех да участвуват в моето състезание и ще се надявам на българско участие през 2008-ма година"
Това са само в резюме изказванията на някои чужденци за българското ендуро и състезанието в Стара Загора, но то ни радва и показва, че напредакът е осезаем и вървим по правилния път в ендурото


От името на Българска Федерация по Мотоциклетизъм и Комисия Ендуро благодаря на всички момчета и момичета от клуб "Луда работа", които помогнаха в организацията и провеждането на това тежко състезание !
Благодарим също на съдии, стартери, проверяващи GPS-ите и организатори по трасетата !
Благодарим на тел. екипи, журналисти от вестници, които не пропуснаха голямото събитие и го отразиха подобаващо!
Благодарим лично на Ивайло Пройнов (Боряна Груп), Данчо Йорданов (Магазини Ендуро) и Шарки (Maxxis България) за наградите, с които удостоиха състезателите !
Коментар