Здравейте колеги,
понеже за пръв път пускам самостоятелна и по-така смислена тема, то не съм сигурен дали е на правилното място (с последната подредба на форума), та ако модераторите сметнат, че не е за тук, нека я преместят.
Сега по същество:
докато част от вас се кефеха на Гъбене Гран При 2009, други на Ендуро Добринище, а останалите кой знае къде , в Априлци (ловешко) за втора поредна година се проведе абсолютно аматьорски мотокрос. Вече го броим за традиционен, щом за втора година се провежда, и пак първата събота от юни.
На миналогодишната спортна проява не можах да присъствам, но тази година бях там, като отговорник на местно ниво за медийното отразяване от offroad-bulgaria.com
Идеята беше трасето да е на аматьорско ниво, да няма нищо сложно, да няма много прави отсечки, да е повече технично, отколкото скоростно, за да се избегнат евентуални контузии, заради по-ниската скорост. Освен това понеже беше на ливада с наклон, просто не можеше да се кара бързо По този начин шанс имаха и тези с по-слабите мотори.
Абе щом един бивш мотокрос състезател (Иван Христов, доста от вас го знаят предполагам) го е харесал, значи е ОК
Ето така горе-долу изглеждаше трасето (така го дава ръчния GPS, т.е. MS Paint ):
Трасето беше изградено на една ливада, като почти цялото трасе беше със страничен наклон, имаше едно естествено дере, отбелязано със СКОК, където наистина ставаше лек скок. Тревата естествено не беше окосена за да им е гадно на състезателите Всичко това беше направено буквално почти без да се вложи нито лев.
Баща ми понеже кара верижен трактор, главната организаторка го помолила хем да състави трасето, хем с трактора да направи някое и друго препятствие (основно скокчета), но после са решили по-добре тези пари, които ще отидат за нафта и т.н. да се раздадат на състезателите
Аз лично преди състезанието покарах достатъчно по трасето, и мога да кажа, че не беше никак зле - имаше изкачвания, спускания, завои (почти всички с обратен наклон), скокче, и всичкото това изпълнено с естествени бабуни Трасето мене лично доста ме поизмори, но да кажем аз изобщо не съм трениран и карам много рядко. После 3 дни имах мускулна треска както на краката, така и на ръцете
Трасето беше "очертано" с дървени колове + найлонови ленти, но само от вътрешната част, понеже нямаше ленти за цялото трасе.
На старта и на финала имаше две големи върби, под които повечето от публиката стоеше комфортно под дебелата сянка
Тук наблизко до самото трасе се бяхме събрали първо, където беше разположена и скарата с кебапчетата, няколко маси, и където на една циментова площадка спортната проява започна със състезание за малчуганите с велосипеди - трябваше да минат през люлка от дъска (мисля, че на Ендуро София преди време се прокара за пръв път този елемент ), после покрай няколко гуми, охлюви и т.н., абе все едно полигон за А категория
Ето ги на старта:
Тук на люлката :
Тук след гумите:
Всички малчугани преминаха през препятствията, някои успешно, други почти, но нямаше контузии, въпреки няколко леки падания на цимента .
А докато течеше велосипедното Гран При, всички други се подготвяха за мотоциклетното такова.
Ето, вече чакат нетърпеливо (е, разбира се не го пуснаха да участва):
Е, понякога дори и КДХ-овете се чупят - тук правим жилото на газта, което се скъса баш, когато не трябва:
От "бокса" се виждаше тази гледка:
А това в дъното зад колите е самото трасе:
Уж старта бе обявен за 10:00 часа, но докато се съберат участници, докато оправим жилото на КДХ-а, и то стана май към 11:00 часа. Поне пък имаше време за достатъчно свободни тренировки
Започнаха да прииждат и по-сериозни претенденти :
Това колегата Ангел (Lexani), като тениската "Най-клуб" също не е особено случайна
В целия район той може би е най-подготвения моторист (а и единствено той кара с пълна екипировка тогава), съответно с може би най-наточения мотор (демпфер, спортна генерация Йошимура и т.н.). Освен това специално за деня каза, че си е сложил пластмасите за падане, затова били толкова ожулени
Ако си беше сложил и правилно настроения карбуратор, грешка нямаше да има
Зад него е Гошо с KLX 250, който все още не подозира за успеха си по-късно
Взеха да прииждат още хора, като вече по трасето въртяха обиколки не малко мотори.
Абе тоя "ПОЧТИ МОТОР" помните ли го?
Ако си спомняте тая рамка с гумите я продавах, и най-накрая адаша Ицо я купи. Двигателя от Зонгшена идеално е паснал на рамката, само с леко преправяне - абе направо тоя двигател си е правен за тая рамка
А и момчето кара с голямо желание и много се кефи на така създадения мотор Само една задна гума му трябва.
Хората с нетърпение чакат старта
Състезателите също :
Понеже не беше ясно първо дали изобщо ще има желаещи да се състезават, и ако има колко и с какви машини ще са, то разделението на класове се реши на момента.
Участваха общо мисля 9 машини, като 4-5 оттях "по-расови" от другите
Разделихме ги на 2 класа - едните с по-яките и наточени машини (за кратко ще ги наричаме ОСТРИЕТАТА), и другите с по-слабите машини, по-несигурните карачи и въобще който не искаше да стартира при "остриетата" - тях за кратко ще ги наричаме "по-слабите" (извинявам се за "определението", но за друго не се сетих ), което май не беше съвсем така
Решихме "остриетата" да направят 2 манша с по 5 обиколки, а по-слабите 2 манша с по 3 обиколки.
Ето и първия старт за деня - на тези с по-слабите машини
Последен инструктаж:
Баща ми беше съдията (така и така на Кавата му нещо скоростите се прецакаха и той за съжаление не можа да участва), аз му помагах.
Секунди преди старта на първия манш на по-слабите :
Както виждате има доста разнородни машини
Ето го първия старт на клип
Двама веднага се отделиха от останалите - люта битка между XR250 и KDX200 :
Адаша и той кара добре, но машината толкова може
Ето я изненадата на деня за мен - това момче (Мишо се казва) ми направи голямо впечатление още докато въртяхме с него по трасето преди състезанието - кара доста яко и сигурно, и дава всичко от себе си
В крайна сметка точно на излизане на финалната права успя да излезе начело пред КДХ-а и така стана победител в първия манш
Предвиждам, че ще стане добър ендураджия от него
Чакат за старта на първия манш и остриетата :
КЛИП
Това малкото момче с ХР-а ни изненада приятно - реши да участва и при по-големите батковци, само че с друг мотор, малко по-мощен (май XL беше, но не видях колко кубика). В крайна сметка успя да създаде доста неприятности на някои от батковците
Тук на старта се откъсна Кънчо с Yamaha YZ450F, но после успя да полегне на един от завоите и остана по-назад.
Ето, Гошо с КЛХ-а вече е пред него:
Основния претендент за първото място Ангел с KX250F пък изостана на старта, тъй като Кавата изгасна и докато я запали ...
Това обаче не му попречи да настигне останалите и дори да повече мисля в последната обиколка.
Тук почти настига Гошо:
Ето го Мишо, който убедително бе заел третата позиция:
На заден план пък се вижда Кънчо, който поради технически проблем в лоста на скоростите не можа да завърши първия манш - жалко.
ФИНАЛ за остриета първи манш
"Най-клуб" в лицето на Ангел финишира пръв, след него Гошо, а Мишо трети.
Победителя:
Втория (но шофера го няма ):
За СТАРТ на втори манш чакат по-слабите:
СТАРТ
Нанко с КДХ-а отново успя леко да дръпне на старта, като този път успя да запази първото място до края.
Бачо Марин След състезанието сподели, че трасето много му е харесало, на правите добре, обаче тези завои нещо не можел да ги взема добре, и ако може за догодина трасето да се попромени
Но пък поздравления, че се престраши да участва, защото имаше и досат по-можещи карачи, които обаче не участваха, сигурно за да не се изложат ли ...., не знам
Финал и за Петьо с Ямаха Сероу (мисля че това бе модела) - точно на последния завой преди финала скъса верига, но след като му помогнахме да я извади измежду вилката и дотика мотора до финала, му зачетохме обиколката - мисля, че правилно постъпихме
Финал по-слаби втори манш:
1. Нанко с KDX200;
2. Мишо с XR250;
3. Христо с "почти" мотора ;
4. Марин (обаче не помня с каква Ямаха беше);
5. Петьо с Ямаха Сероу.
понеже за пръв път пускам самостоятелна и по-така смислена тема, то не съм сигурен дали е на правилното място (с последната подредба на форума), та ако модераторите сметнат, че не е за тук, нека я преместят.
Сега по същество:
докато част от вас се кефеха на Гъбене Гран При 2009, други на Ендуро Добринище, а останалите кой знае къде , в Априлци (ловешко) за втора поредна година се проведе абсолютно аматьорски мотокрос. Вече го броим за традиционен, щом за втора година се провежда, и пак първата събота от юни.
На миналогодишната спортна проява не можах да присъствам, но тази година бях там, като отговорник на местно ниво за медийното отразяване от offroad-bulgaria.com
Идеята беше трасето да е на аматьорско ниво, да няма нищо сложно, да няма много прави отсечки, да е повече технично, отколкото скоростно, за да се избегнат евентуални контузии, заради по-ниската скорост. Освен това понеже беше на ливада с наклон, просто не можеше да се кара бързо По този начин шанс имаха и тези с по-слабите мотори.
Абе щом един бивш мотокрос състезател (Иван Христов, доста от вас го знаят предполагам) го е харесал, значи е ОК
Ето така горе-долу изглеждаше трасето (така го дава ръчния GPS, т.е. MS Paint ):
Трасето беше изградено на една ливада, като почти цялото трасе беше със страничен наклон, имаше едно естествено дере, отбелязано със СКОК, където наистина ставаше лек скок. Тревата естествено не беше окосена за да им е гадно на състезателите Всичко това беше направено буквално почти без да се вложи нито лев.
Баща ми понеже кара верижен трактор, главната организаторка го помолила хем да състави трасето, хем с трактора да направи някое и друго препятствие (основно скокчета), но после са решили по-добре тези пари, които ще отидат за нафта и т.н. да се раздадат на състезателите
Аз лично преди състезанието покарах достатъчно по трасето, и мога да кажа, че не беше никак зле - имаше изкачвания, спускания, завои (почти всички с обратен наклон), скокче, и всичкото това изпълнено с естествени бабуни Трасето мене лично доста ме поизмори, но да кажем аз изобщо не съм трениран и карам много рядко. После 3 дни имах мускулна треска както на краката, така и на ръцете
Трасето беше "очертано" с дървени колове + найлонови ленти, но само от вътрешната част, понеже нямаше ленти за цялото трасе.
На старта и на финала имаше две големи върби, под които повечето от публиката стоеше комфортно под дебелата сянка
Тук наблизко до самото трасе се бяхме събрали първо, където беше разположена и скарата с кебапчетата, няколко маси, и където на една циментова площадка спортната проява започна със състезание за малчуганите с велосипеди - трябваше да минат през люлка от дъска (мисля, че на Ендуро София преди време се прокара за пръв път този елемент ), после покрай няколко гуми, охлюви и т.н., абе все едно полигон за А категория
Ето ги на старта:
Тук на люлката :
Тук след гумите:
Всички малчугани преминаха през препятствията, някои успешно, други почти, но нямаше контузии, въпреки няколко леки падания на цимента .
А докато течеше велосипедното Гран При, всички други се подготвяха за мотоциклетното такова.
Ето, вече чакат нетърпеливо (е, разбира се не го пуснаха да участва):
Е, понякога дори и КДХ-овете се чупят - тук правим жилото на газта, което се скъса баш, когато не трябва:
От "бокса" се виждаше тази гледка:
А това в дъното зад колите е самото трасе:
Уж старта бе обявен за 10:00 часа, но докато се съберат участници, докато оправим жилото на КДХ-а, и то стана май към 11:00 часа. Поне пък имаше време за достатъчно свободни тренировки
Започнаха да прииждат и по-сериозни претенденти :
Това колегата Ангел (Lexani), като тениската "Най-клуб" също не е особено случайна
В целия район той може би е най-подготвения моторист (а и единствено той кара с пълна екипировка тогава), съответно с може би най-наточения мотор (демпфер, спортна генерация Йошимура и т.н.). Освен това специално за деня каза, че си е сложил пластмасите за падане, затова били толкова ожулени
Ако си беше сложил и правилно настроения карбуратор, грешка нямаше да има
Зад него е Гошо с KLX 250, който все още не подозира за успеха си по-късно
Взеха да прииждат още хора, като вече по трасето въртяха обиколки не малко мотори.
Абе тоя "ПОЧТИ МОТОР" помните ли го?
Ако си спомняте тая рамка с гумите я продавах, и най-накрая адаша Ицо я купи. Двигателя от Зонгшена идеално е паснал на рамката, само с леко преправяне - абе направо тоя двигател си е правен за тая рамка
А и момчето кара с голямо желание и много се кефи на така създадения мотор Само една задна гума му трябва.
Хората с нетърпение чакат старта
Състезателите също :
Понеже не беше ясно първо дали изобщо ще има желаещи да се състезават, и ако има колко и с какви машини ще са, то разделението на класове се реши на момента.
Участваха общо мисля 9 машини, като 4-5 оттях "по-расови" от другите
Разделихме ги на 2 класа - едните с по-яките и наточени машини (за кратко ще ги наричаме ОСТРИЕТАТА), и другите с по-слабите машини, по-несигурните карачи и въобще който не искаше да стартира при "остриетата" - тях за кратко ще ги наричаме "по-слабите" (извинявам се за "определението", но за друго не се сетих ), което май не беше съвсем така
Решихме "остриетата" да направят 2 манша с по 5 обиколки, а по-слабите 2 манша с по 3 обиколки.
Ето и първия старт за деня - на тези с по-слабите машини
Последен инструктаж:
Баща ми беше съдията (така и така на Кавата му нещо скоростите се прецакаха и той за съжаление не можа да участва), аз му помагах.
Секунди преди старта на първия манш на по-слабите :
Както виждате има доста разнородни машини
Ето го първия старт на клип
Двама веднага се отделиха от останалите - люта битка между XR250 и KDX200 :
Адаша и той кара добре, но машината толкова може
Ето я изненадата на деня за мен - това момче (Мишо се казва) ми направи голямо впечатление още докато въртяхме с него по трасето преди състезанието - кара доста яко и сигурно, и дава всичко от себе си
В крайна сметка точно на излизане на финалната права успя да излезе начело пред КДХ-а и така стана победител в първия манш
Предвиждам, че ще стане добър ендураджия от него
Чакат за старта на първия манш и остриетата :
КЛИП
Това малкото момче с ХР-а ни изненада приятно - реши да участва и при по-големите батковци, само че с друг мотор, малко по-мощен (май XL беше, но не видях колко кубика). В крайна сметка успя да създаде доста неприятности на някои от батковците
Тук на старта се откъсна Кънчо с Yamaha YZ450F, но после успя да полегне на един от завоите и остана по-назад.
Ето, Гошо с КЛХ-а вече е пред него:
Основния претендент за първото място Ангел с KX250F пък изостана на старта, тъй като Кавата изгасна и докато я запали ...
Това обаче не му попречи да настигне останалите и дори да повече мисля в последната обиколка.
Тук почти настига Гошо:
Ето го Мишо, който убедително бе заел третата позиция:
На заден план пък се вижда Кънчо, който поради технически проблем в лоста на скоростите не можа да завърши първия манш - жалко.
ФИНАЛ за остриета първи манш
"Най-клуб" в лицето на Ангел финишира пръв, след него Гошо, а Мишо трети.
Победителя:
Втория (но шофера го няма ):
За СТАРТ на втори манш чакат по-слабите:
СТАРТ
Нанко с КДХ-а отново успя леко да дръпне на старта, като този път успя да запази първото място до края.
Бачо Марин След състезанието сподели, че трасето много му е харесало, на правите добре, обаче тези завои нещо не можел да ги взема добре, и ако може за догодина трасето да се попромени
Но пък поздравления, че се престраши да участва, защото имаше и досат по-можещи карачи, които обаче не участваха, сигурно за да не се изложат ли ...., не знам
Финал и за Петьо с Ямаха Сероу (мисля че това бе модела) - точно на последния завой преди финала скъса верига, но след като му помогнахме да я извади измежду вилката и дотика мотора до финала, му зачетохме обиколката - мисля, че правилно постъпихме
Финал по-слаби втори манш:
1. Нанко с KDX200;
2. Мишо с XR250;
3. Христо с "почти" мотора ;
4. Марин (обаче не помня с каква Ямаха беше);
5. Петьо с Ямаха Сероу.
Коментар