Обява

Свий
Няма добавени обяви.

самоделни offroad в шампионата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • самоделни offroad в шампионата

    Това на практика е въпрос
    Може ли читаво направена машина да участва на
    състезания (клас екстрийм) при условие че няма КАТ
    регистрация (явно невъзможна)но отговаря на техническите
    условия на КАТ и на OFFROAD и ако са платени необходимите
    застраховки (както това е направено при бъги-крос шампионата)
    see you at the cloudbase

  • #2
    правилниците на всички организатори в българия са така написани, че не допускат участници без регистрация в КАТ. това вероятно е продиктувано от това, че няма хомулогационни изисквания поради факта че, офроуда още не е официален моторен спорт, регистриран в ФИА. затова организаторите казват, че колите трябва да отговарят на хомулогацията, която искат в КАТ, тоест да са серийно произвеждани автомобили без непозволени модификации.

    интересното е, че в франция съм виждал офроуд машини със състезателен паспорт и хомологация, които нямат право да се движат по шосетата

    тук трябва някой организатор да се включи и да ни осветли как точно стоят нещата тук и по света
    drive alive

    Коментар


    • #3
      Да бе , ама виж бъги състезанията - няма регистрирано бъги.
      Разбирасе определени възли агрегати и екипировка трябва
      да са хомологизирани , но смятам ,че в екстрийм класа никой
      не е луд та да прави компромиси със сигурността .Мисълта ми е
      за друго - щом бъгитата си се състезават най законно , а са
      самоделки , значи че и в оффроада трябва да има начин .
      Няма лошо да попреработиш нещо серийно , ама къде по-интересно
      е да си изкомпозираш нещо твое .
      see you at the cloudbase

      Коментар


      • #4
        diavol koleda

        Само да питам така и така тази тема вече е повдиганта Според вас това чудо длаи е произведено в повече от един екземпляр дали е хомологирано или регистрирано аз не мисля така но въпреки всичко тази машина е участвала със сигурност в Берлин-Бреслау



        ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
        тел.088четири 9едно9 4нула4
        -------------------------------------------------------

        Коментар


        • #5
          за хомологация незнам но определено е регистрирано, има си номер от немския или италянския КАТ, вижда се на снимката

          състезанията с бъгита май са си отделен моторен спорт, имат си правила, хомологация и тн. имат си даже шампионат, май се казваше автокрос.
          drive alive

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от go go go
            за хомологация незнам но определено е регистрирано, има си номер от немския или италянския КАТ, вижда се на снимката

            състезанията с бъгита май са си отделен моторен спорт, имат си правила, хомологация и тн. имат си даже шампионат, май се казваше автокрос.
            Иска ми се да попитам тогава Г-класите в българия да не бида да са нормални а не прототипи?Орязани на всякаде!
            Трябва да има някакви правила за тунинг по джипа.До колкото знам в русия си ги има точно написани за всички състезания.Има няколко класа на прототипи на серийни джипове и други.
            Та главния въпрос ми е в българия освен опита на Венци и Пламен да направят някакви класове има ли някакъв друг опит?
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #7
              На всички по-големи състезания си има отделни класове за прототипи. Справка - "Дакар", големите звезди карат именно прототипи, има си и отделен сериен клас.

              Коментар


              • #8
                щом колата си има номер от КАТ значи не е прототип, а е серийна кола с доработки, има си номер на рама, номер на двигател, нужните маркировки по купето, отговаря на основните технически характеристики дадени от производителя. ако някой е регистрирал самоделно возило в КАТ значи е герой ... с много пари

                друг е въпроса, че в нашенския КАТ много неща може да останат незабелязани, но все пак си има граници
                drive alive

                Коментар


                • #9
                  diavol koleda

                  До колкото съм запознат май проблема не е в това дали КАТ ще регистрира дадена самоделка а по скоро дали Технотест ще дадът съответно разрешение за това до колкото знам в тази сфера те колят и бесят така че май в краина сметка е по важно какво ще стане в Технотест а не в КАТ,Другото нещо което ми е интересно е как става пререгстрацията на возила подобни на тези на Янчо Терзиев,Долфи,Вълказащото до колкото знам преди да бъдат изрязани те са били по документи 3+1 места след тунинговането им са станали 1+1места а доколкото знам май така влизат в графата товарни а на тяхните машини имаше винетки за леки автомобили та интересно ми е как са регистрирани като такива .
                  ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
                  тел.088четири 9едно9 4нула4
                  -------------------------------------------------------

                  Коментар


                  • #10
                    Не е задължително 1+1 да се води товарен. Смартовете също са 1+1, разни кабриолети и купета също, но са си леки коли

                    Коментар


                    • #11
                      така е, технотест рашават дали една самоделка може да се регистрира или не, но те обикновено казват НЕ по много начини, най - популярния е, че трябва да направят тестове, за което им трябват поне 3 прототипа, няколко месеца и десетина хиляди лева, тогава хората сами се отказват
                      drive alive

                      Коментар


                      • #12
                        Относно регистрацията: минаваш преглед в технотест който струва около 100 лв. и не е толкова страшно ако е направено всичко кадърно и както трябва,в протокола ти описват измененията общата маса и местата,след това автомобила се регистрира в кат не като лек или товарен ,а има раздел "специален"в номенклатурата на КАТ. Това е относно нашите Г класи,но ако правиш нова рама или някаква собственна конструкция незная.

                        Коментар


                        • #13
                          а кое ви кара да мислите, че някои от въпросните Г-класи, а също има и други джипове със сериозни промени са регистрирани в КАТ след, а не ПРЕДИ да им се направят измененията? То е близко до акъла - купуваш си нормален джип, регистрираш го на твое име и после вадиш флекса и електрожена...
                          Е, ако те спрат за проверка и не са фенове на офроуда... ще трябва да се киха... то едва ли е проблем за собствениците на такива "инвестиции"
                          Мен са ме спирали /не че имам кой знае какви изменения, но от самолет се вижда, че не са фабрични броните например.../ и се радват като малки деца... въобще не споменават, че съм в нарушение...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Вече ми свикнаха, ама беше време ме спираха само за да позяпат кво е това чудо. Колкото кафета съм изпил без да искам ...)
                            Протокола от Технотест е едната беля. После в КАТ става страшно. Като ти поискат например всички документи по регистрацията на фирмата производител ... Ами ако не си фирма? Ами ако фирмата е Ролс-Ройс?
                            Страхувам се обаче че не е подходящо да се обсъжда публично кво се прави тогава.

                            Коментар


                            • #15
                              предстои да пререгистрирам вранглера и се чудя има ли смисъл да му направя един технотест зада го направим от 5+1 на 2 местен. някой правил ли е такива неща, трудно ли е и какво ще искат
                              drive alive

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X