Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Simson S50 - нов живот

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Simson S50 - нов живот

    Едва днес забелязах, че в този форум има подобна секция, та реших да се включа.
    Преди време със сина ми решихме да реставрираме мотора на неговия дядо (моят тъст) - Simson S50.
    Купен е през 1980г. и има налични първите си документи, както и регистрационната табела (черна, от старите).
    До последно моторът е палил и вървял, но от 2-3 години изобщо не са правени подобни опити.
    На 29.09.2014г. (преди 17 дни) успяхме най-накрая да го докараме до София и работата започна...


    Ето и първите снимки:


    Надлежно покрит и прашасващ:







    Изваден и завит, очакващ транспортиране:








    Поглед от почти всички страни:
























    Гордият бъдещ собственик:









    Успешно разтоварен в София:







    Първият опис за нужните части и ремонти беше:


    1. Рама, калници, резервоар, капаци - демонтаж и боядисване (вероятно Grand Prix с малко металик за основните части, калници и рама - черни);
    2. Смяна на всички жила;
    3. Ревизия и евентуален ремонт на двигателя;
    4. Ревизия на скорости;
    5. Смяна на ръкохватки;
    6. Смяна на кормило (почистване и никелиране на старото?);
    7. Смяна на конзолите и дръжките на спирачката и съединителя;
    8. Смяна на огледала (вероятно от Virago 535, които са налични и идентични);
    9. Смяна на задна гума (предната е нова);
    10. Пясъкоструйка и боя на каплите (тук цвета търпи бъдещ избор);
    11. Хипотетично претапициране на седалката ;
    12. Нови тръбички за мигачи и стоп и прочее дреболии;
    13. Смяна на капаци на предни мигачи (единият е различен);
    14. Други.


    В последствие той набъбна доста, а и някои неща претърпяха промени. Кормилото например е ново (отказах се от никелиране на старото), огледалата купих оригинални, а седалката се оказа, че е в чудесно състояние под калъфката.


    Ето снимки и от това какво се случваше през последните 2 седмици:


    Горкото добиче, готово за разпарчетосване:









    Без ръкохватки, конзоли, огледала и прочее:









    И пак:









    Почти разглобен:









    И пак:









    На съставни части:









    Подготовка за боя тук там:









    Търкане на ръждата:









    Преди обратното сглобяване за да може да се мести:













    И отново:







    Резервоара и калниците отидоха за боя (черен цвят - 475 на BMW, червен - на Ferrari), направих си и спрейове с черна боя за да оправям дребните елементи.


    Ето моменти от боядисването:



























    Каплите бяха сериозен проблем за решаване. Не искам да ги боядисвам с боя, нови струват по 92лв бройката, а само смяна на спиците и регулиране отива близо до тези пари. Все пак бюджета беше ограничен. Затова ги занесох на пясъкоструйка заедно с предните колове и други елементи. Ето резултата:







    Каплата от близо:









    Задните амортисьори - боядисване след пясъка:









    Всички пети (кормило и колове) - боядисване след пясъка:









    Реших да експериментирам с надписа върху капака:









    И се получи това (гледано от повече от 10 см май изглежда добре):







    Занесох каплите и останалите елементи за лакиране и резултата се оказа повече от приличен:
    Всички елементи:









    Каплата и стойката:









    Каплата от близо:







    Взех резервоара и останалите части от боядисване и поставих някои от тях за да видя какво ще се получи:


    Поглед изотзадзе с монтиран калник и гума:









    Поглед отпред:









    С двете гуми и поставен резервоар за проба:









    Отстрани и отблизо:







    Поглед отзад със седалката:









    Пак отзад, със светлини и заден номер:













    Всички снимки са правени с телефон и не се вижда пълният блясък на елементите, но се надявам скоро да направя и доста по-добри.


    Двигателят ще бъде сглобен днес най-вероятно, ще оправим и ел. инсталацията в идните дни и започва голямото сглобяване, а живот и здраве след това, ще дойде време и за регистрация.

  • #2
    От: Simson S50 - нов живот

    Браво! Блестяща работа за страхотната машина.
    Само да вметна,ако си лакирал каплите без боя,ако са само на песакоструй,много бързо ще избие ръждата.
    JEEP GRAND CHEROKEE 2.7crd 088-570-53-52

    Коментар


    • #3
      От: Simson S50 - нов живот

      Много хубаво Симсонче! Поздравления!
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #4
        От: Simson S50 - нов живот

        Поздравления,колега!До тук всичко е перфектно!Би ли споделил,дали си боядисал каплите преди да ги лакираш?
        Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

        Коментар


        • #5
          От: Simson S50 - нов живот

          Браво!!

          Коментар


          • #6
            От: Simson S50 - нов живот

            Радвам се, че Ви допада.

            Калине,

            Да, директно лак нанесохме (автомобилен) върху изчистените капли и спици, но според мен няма да тръгне ръжда - всичко беше почистено сериозно.

            Driftacha,

            Никаква боя не съм добавял, направо лак.
            Последно редактирано от Иван Шопов; 16-10-14, 15:59.

            Коментар


            • #7
              От: Simson S50 - нов живот

              Поздравления за работата! Карал съм такова моторче на Бела Слатина,много бяха популярни преди години,като нямаше друго освен ЧЗ 350 И ETZ 251!
              Чакаме снимки!

              Коментар


              • #8
                От: Simson S50 - нов живот

                Колега, поздрави за лачения Симсон! Макар че ти го почваш от почти заводски вид и чак реставрация... Тия машини са с огромен ресурс и по градовете не се мяркат често, ама мойто село нали е на равно и ела да видиш такива моторетки в действие. В някои семейства има Симсони които се карат вече и от четвъртото поколение мотористи, тва огледала, мигачи отдавна ги няма, седалка с мушама от масата, пълни километражи по черните пътища, скъсване на спици... И още дълги години ще си ги карат хората. Колко пъти докато беше жив комшията /стар моторджия/ сме ходили на люцерна с неговата Симсонка - същата като твойта, червена със "сребърни" калници... Общ товар поне 170 кила, по тракторни пътища и стърнища... И понеже беше от старата генерация и беше казал че ще кара докато му изтече срока на книжката и кандидат-купувачите се бяха наредили на опашка пред тях.
                По-здрави още веднъж и хубав "нов живот" на моторчето пожелавам!

                Коментар


                • #9
                  От: Simson S50 - нов живот

                  Първата ми Симсонка беше такава /втора ръка/ с тумбестия фар и V-образното оребрение на главата.
                  Вървеше повече от следващия модел S-51. Мисля, че диаметъра на буталото е 38 мм /40 мм на последващите/, по-дългоходова е и центровката й беше на 1.8 мм /1.5 на другата/ преди ГМТ.
                  Продадох я на едни хлапетии, мои състезатели по стрелба тогава, които не си тръгнаха от нас докато не им я продадох /носеха пари като за нова/. Сменяваха зъбчатки и "обръщаха" километража, вдигаха към 90 км/ч. мерено с голям мотор каращ след тях.
                  сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                  dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                  Коментар


                  • #10
                    От: Simson S50 - нов живот

                    Я какви интересни спомени се появиха покрай няколко снимки.

                    jordanov,

                    Вярно е, че Симсона беше в много добро състояние и близо до заводския вид. Още по-вярно е обаче, че искаме да стане като нов (и не остана много май).

                    По-късно днес ще пусна снимки с новия ауспух и готовата инсталация.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Simson S50 - нов живот

                      Ето и обещаните снимки от окабеляването и малко след него (остават да се вържат фарове и мигачи и да се прозвъни цялата инсталация):

                      Новите кабели отзад:



                      Отзад и под ъгъл:



                      Отстрани:



                      Отпред:



                      Свързани маси:



                      Поглед отпред без фар и мигачи:



                      Отзад и отстрани с новия аспух (закрепен за пробата):



                      Отляво:



                      Отпред и отляво:

                      Коментар


                      • #12
                        От: Simson S50 - нов живот

                        Днес приключихме с инсталацията.


                        Ето как изглеждаше моторетката, подготвена за финалното окабеляване:





                        Майстор Митьо (електронен гений) преди да се захване с тях:





                        Оказа се,че ще ми трябват още дреболии - клаксона не работи, дребни пластмаски и т.н. - утре ще ги поръчам.


                        Между другото - някой има ли идея откъде мога да купя пълният набол инструменти за Симсон-а и сапунерката, която стои оригинално над акумулатора? Имам повечето от тях, но калъфа е прокъсан, а сапунерката липсва.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Simson S50 - нов живот

                          Пропуснах да добавя и снимки след завършеното окабеляване.


                          Ето ги и тях:














                          Правени са на тъмно и без светкавица. Живот и здраве, в четвъртък ще припалим двигателя и ще го снимам посред бял ден.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Simson S50 - нов живот

                            Първоначално публикуван от Иван Шопов Преглед на мнение
                            Пропуснах да добавя и снимки след завършеното окабеляване.


                            Ето ги и тях:














                            Правени са на тъмно и без светкавица. Живот и здраве, в четвъртък ще припалим двигателя и ще го снимам посред бял ден.
                            В четвъртък???
                            Сложи му зимните гуми
                            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                            Коментар


                            • #15
                              От: Simson S50 - нов живот

                              Виж сайта автомото83 за части

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X