Едва днес забелязах, че в този форум има подобна секция, та реших да се включа.
Преди време със сина ми решихме да реставрираме мотора на неговия дядо (моят тъст) - Simson S50.
Купен е през 1980г. и има налични първите си документи, както и регистрационната табела (черна, от старите).
До последно моторът е палил и вървял, но от 2-3 години изобщо не са правени подобни опити.
На 29.09.2014г. (преди 17 дни) успяхме най-накрая да го докараме до София и работата започна...
Ето и първите снимки:
Надлежно покрит и прашасващ:
Изваден и завит, очакващ транспортиране:
Поглед от почти всички страни:
Гордият бъдещ собственик:
Успешно разтоварен в София:
Първият опис за нужните части и ремонти беше:
1. Рама, калници, резервоар, капаци - демонтаж и боядисване (вероятно Grand Prix с малко металик за основните части, калници и рама - черни);
2. Смяна на всички жила;
3. Ревизия и евентуален ремонт на двигателя;
4. Ревизия на скорости;
5. Смяна на ръкохватки;
6. Смяна на кормило (почистване и никелиране на старото?);
7. Смяна на конзолите и дръжките на спирачката и съединителя;
8. Смяна на огледала (вероятно от Virago 535, които са налични и идентични);
9. Смяна на задна гума (предната е нова);
10. Пясъкоструйка и боя на каплите (тук цвета търпи бъдещ избор);
11. Хипотетично претапициране на седалката ;
12. Нови тръбички за мигачи и стоп и прочее дреболии;
13. Смяна на капаци на предни мигачи (единият е различен);
14. Други.
В последствие той набъбна доста, а и някои неща претърпяха промени. Кормилото например е ново (отказах се от никелиране на старото), огледалата купих оригинални, а седалката се оказа, че е в чудесно състояние под калъфката.
Ето снимки и от това какво се случваше през последните 2 седмици:
Горкото добиче, готово за разпарчетосване:
Без ръкохватки, конзоли, огледала и прочее:
И пак:
Почти разглобен:
И пак:
На съставни части:
Подготовка за боя тук там:
Търкане на ръждата:
Преди обратното сглобяване за да може да се мести:
И отново:
Резервоара и калниците отидоха за боя (черен цвят - 475 на BMW, червен - на Ferrari), направих си и спрейове с черна боя за да оправям дребните елементи.
Ето моменти от боядисването:
Каплите бяха сериозен проблем за решаване. Не искам да ги боядисвам с боя, нови струват по 92лв бройката, а само смяна на спиците и регулиране отива близо до тези пари. Все пак бюджета беше ограничен. Затова ги занесох на пясъкоструйка заедно с предните колове и други елементи. Ето резултата:
Каплата от близо:
Задните амортисьори - боядисване след пясъка:
Всички пети (кормило и колове) - боядисване след пясъка:
Реших да експериментирам с надписа върху капака:
И се получи това (гледано от повече от 10 см май изглежда добре):
Занесох каплите и останалите елементи за лакиране и резултата се оказа повече от приличен:
Всички елементи:
Каплата и стойката:
Каплата от близо:
Взех резервоара и останалите части от боядисване и поставих някои от тях за да видя какво ще се получи:
Поглед изотзадзе с монтиран калник и гума:
Поглед отпред:
С двете гуми и поставен резервоар за проба:
Отстрани и отблизо:
Поглед отзад със седалката:
Пак отзад, със светлини и заден номер:
Всички снимки са правени с телефон и не се вижда пълният блясък на елементите, но се надявам скоро да направя и доста по-добри.
Двигателят ще бъде сглобен днес най-вероятно, ще оправим и ел. инсталацията в идните дни и започва голямото сглобяване, а живот и здраве след това, ще дойде време и за регистрация.
Преди време със сина ми решихме да реставрираме мотора на неговия дядо (моят тъст) - Simson S50.
Купен е през 1980г. и има налични първите си документи, както и регистрационната табела (черна, от старите).
До последно моторът е палил и вървял, но от 2-3 години изобщо не са правени подобни опити.
На 29.09.2014г. (преди 17 дни) успяхме най-накрая да го докараме до София и работата започна...
Ето и първите снимки:
Надлежно покрит и прашасващ:
Изваден и завит, очакващ транспортиране:
Поглед от почти всички страни:
Гордият бъдещ собственик:
Успешно разтоварен в София:
Първият опис за нужните части и ремонти беше:
1. Рама, калници, резервоар, капаци - демонтаж и боядисване (вероятно Grand Prix с малко металик за основните части, калници и рама - черни);
2. Смяна на всички жила;
3. Ревизия и евентуален ремонт на двигателя;
4. Ревизия на скорости;
5. Смяна на ръкохватки;
6. Смяна на кормило (почистване и никелиране на старото?);
7. Смяна на конзолите и дръжките на спирачката и съединителя;
8. Смяна на огледала (вероятно от Virago 535, които са налични и идентични);
9. Смяна на задна гума (предната е нова);
10. Пясъкоструйка и боя на каплите (тук цвета търпи бъдещ избор);
11. Хипотетично претапициране на седалката ;
12. Нови тръбички за мигачи и стоп и прочее дреболии;
13. Смяна на капаци на предни мигачи (единият е различен);
14. Други.
В последствие той набъбна доста, а и някои неща претърпяха промени. Кормилото например е ново (отказах се от никелиране на старото), огледалата купих оригинални, а седалката се оказа, че е в чудесно състояние под калъфката.
Ето снимки и от това какво се случваше през последните 2 седмици:
Горкото добиче, готово за разпарчетосване:
Без ръкохватки, конзоли, огледала и прочее:
И пак:
Почти разглобен:
И пак:
На съставни части:
Подготовка за боя тук там:
Търкане на ръждата:
Преди обратното сглобяване за да може да се мести:
И отново:
Резервоара и калниците отидоха за боя (черен цвят - 475 на BMW, червен - на Ferrari), направих си и спрейове с черна боя за да оправям дребните елементи.
Ето моменти от боядисването:
Каплите бяха сериозен проблем за решаване. Не искам да ги боядисвам с боя, нови струват по 92лв бройката, а само смяна на спиците и регулиране отива близо до тези пари. Все пак бюджета беше ограничен. Затова ги занесох на пясъкоструйка заедно с предните колове и други елементи. Ето резултата:
Каплата от близо:
Задните амортисьори - боядисване след пясъка:
Всички пети (кормило и колове) - боядисване след пясъка:
Реших да експериментирам с надписа върху капака:
И се получи това (гледано от повече от 10 см май изглежда добре):
Занесох каплите и останалите елементи за лакиране и резултата се оказа повече от приличен:
Всички елементи:
Каплата и стойката:
Каплата от близо:
Взех резервоара и останалите части от боядисване и поставих някои от тях за да видя какво ще се получи:
Поглед изотзадзе с монтиран калник и гума:
Поглед отпред:
С двете гуми и поставен резервоар за проба:
Отстрани и отблизо:
Поглед отзад със седалката:
Пак отзад, със светлини и заден номер:
Всички снимки са правени с телефон и не се вижда пълният блясък на елементите, но се надявам скоро да направя и доста по-добри.
Двигателят ще бъде сглобен днес най-вероятно, ще оправим и ел. инсталацията в идните дни и започва голямото сглобяване, а живот и здраве след това, ще дойде време и за регистрация.
Коментар