Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мерцедес от 1940

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Мерцедес от 1940

    Оказа се, че е произведен наистина през 1940, самото начало на годината. От заводите е доставен направо в представителството на Мерцедес-Бенц в Будапеща. Значи, унгарец! Най-вероятно е пристигнал като трофей в края на войната, сивият пласт върху оригиналната черна боя ми говори именно за участие във Втората световна.
    Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

    Коментар


    • #17
      До: Мерцедес от 1940

      Ако колите ни можеха да говорят щяха да напишат книга най вероятно

      Коментар


      • #18
        От: До: Мерцедес от 1940

        Малко новини по темата. Макар и по-бавно, отколкото ми се иска, но работата върви! Основно ме забави едно не голямо, но силно времеядно малко удължаване на гаража. А и покрай него не можеше нищо да се прави. Но както и да е, всичко е готово!

        И така, работата започна от рамата. Уж изглеждаше гола, но свалих един куп дреболии от нея - педали, тампони, най-различни известни и неизвестни скоби, планки и уши. Последва изрязване на един дебел профил, заварен отзад при присаждането на жигулов диференциал преди години. Естествено, ще бъде с оригинален диференциал! Нищо, че е по-бавен от жигуловия Повърхността беше добра. На места слоеве боя, на места повърхностна ръжда. Дълбоки язви и ръждо-вафли нямаше. Изчистих всичко до метал с четка на флекс. Малко прашна и бавна работа беше, но ефикасна. След това измиване, грундиране и днес пръснах черно. Сега предстои да възстановя кормилната кутия /почистване, боя, уплътнения/, спирачната помпа, главините и т.н. Тия дни ще боядисам и кардана. Общо взето, лесен етап, но се задава един малко по-различен - купето! Трябва да се песъкоструи, грундира, кърпи, да се прави дървен скелет... Но все още е рано за главоболие, ще му дойде времето, сега още съм на етап шаси

        Ето снимки "преди и след", едната е даже още преди да го докарам, на другата шасито е разглобено, почистено, грундирано и боядисано.
        Прикачени файлове
        Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

        Коментар


        • #19
          От: Мерцедес от 1940

          Браво, нещата напредват! Щеше да ти е много по-лесно да занесеш рамата на песъкоструй, но нищо - вече си свършил работа и то добра! Успех и със следващите етапи на реставрацията!
          С "Фармахим" - непобедим
          Дизел - само дънки!

          Коментар


          • #20
            От: Мерцедес от 1940

            Малко по малко, нещата напредват! Шасито си стъпи на предницата още миналата година. Всичко се чисти до метал, грундира, боядисва. Оправих главини, спирачни челюсти, барабани. Остава да бъдат възстановени спирачните цилиндърчета.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:028.jpg
Прегледи:1
Размер:74.5 КБ
ID:5265289

            После цяла зима общо взето застой, в студа не можеше да се прави нищо. Но по-рано този месец, както температурите се качиха над нулата, така започнах да действам! С един приятел заздравихме точките, в които купето се захваща към шасито, така че да може да се монтира отгоре и да се оправят разстоянията. Без дървената структура, която предстои да се прави, купето се огъва доста насам-натам и трябва да се внимава с формата преди да се кърпи, да не остане криво или да не се събере.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:008.jpg
Прегледи:1
Размер:54.1 КБ
ID:5265291Натиснете снимката за да я уголемите

Име:012.jpg
Прегледи:1
Размер:82.5 КБ
ID:5265290

            След това, отново към шасито. Върху него трябва да се сложи купето, но за да стане това, трябва да е на 4 колела, на равно и добре стъпило. Затова на ход е диференциала. Успях да намеря междувременно нужните карантии и го събрах. Хубаво измиване с нафта, смазване и сглобяване. Лагерите се оказаха съвсем здрави, смених семерингите на полуоските.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:017.jpg
Прегледи:1
Размер:67.8 КБ
ID:5265292Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021.jpg
Прегледи:1
Размер:75.4 КБ
ID:5265293Натиснете снимката за да я уголемите

Име:023.jpg
Прегледи:1
Размер:52.3 КБ
ID:5265294

            И така, шасито е на 4 колела! Пружини, тампони, има ги даже и жабковите амортисьори, че даже и работят! Нещо обаче ме дразни: на фона на боядисаните повърхности, мръсните гайки изглеждат зле. Знам, че е подробност и остава под колата, но дразни! Нови - не, против това съм, използвам всички годни стари. Може просто за ги боядисам и тях, но пак няма да е както трябва. Излъскване - добре, но за 3 дни, след това ще тръгне ръжда. Изходът е един, поцинковане. Евтино е, правят го, но най-близката фирма ми е на 1 час път в едната посока, по колата тук и там ще има доста поцинковане, така че в крайна сметка ще ми излезе като позлатяване Затова - на пазар! Необходимата химия се побира в бюджет от около 20 лева, при това от някои неща съм взел малко по-големи разфасовки, такива имаше. И така, изходна положение, изглеждат зле:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:020.jpg
Прегледи:1
Размер:130.8 КБ
ID:5265298

            Чистене с четка на флекс, ориране на изпъкнали подбитости с пила, баня във веро и в киселина, после пак четка и пак киселина - цялата работа е много лесна, просто не трябва да има никакви маслени или ръждиви петна, защото върху тях не се отлага цинк и остава дупка в покритието. Ето междинни етапи:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:022.jpg
Прегледи:1
Размер:53.3 КБ
ID:5265299Натиснете снимката за да я уголемите

Име:023.jpg
Прегледи:1
Размер:142.1 КБ
ID:5265300

            Гайките са вече в електролита, повърхността сивее, започнало е отлагане на цинк. Парче чиста цинкова ламарина е донор на метала. Цялата работа се ахранва от една обикновена батерийка, при това от по-малкте, като за дистанционно на телевизор:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:026.jpg
Прегледи:1
Размер:35.0 КБ
ID:5265302Натиснете снимката за да я уголемите

Име:024.jpg
Прегледи:1
Размер:46.0 КБ
ID:5265301Натиснете снимката за да я уголемите

Име:027.jpg
Прегледи:1
Размер:51.9 КБ
ID:5265303

            Цинковият слой е готов! Достатъчно плътен е, но видът му все още не е както трябва, стои сив-матов. А и е податлив на корозия. Цинкът предпазва стоманата, но самият той се разрушава. Затова следна пасивиране. Повърхността става много устойчива, гладка и лъскава. След потапянето в пасивиращия разтвор всъщност на първо време тъмнее, но бърза баня в разредена азотна киселина изкарва всичкия блясък! И така, това е цялата работа.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:030.jpg
Прегледи:1
Размер:40.1 КБ
ID:5265307Натиснете снимката за да я уголемите

Име:031.jpg
Прегледи:1
Размер:49.3 КБ
ID:5265304Натиснете снимката за да я уголемите

Име:033.jpg
Прегледи:1
Размер:42.1 КБ
ID:5265306

            Малко напразен труд с тия гайки , но общо взето става изключително бързо, не е някакво затруднение или забавяне. Сега на дневен ред ще е отново купето. Ще пиша, когато има напредък. Ето го, шасито на колела!

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:034.jpg
Прегледи:1
Размер:81.3 КБ
ID:5265308
            Прикачени файлове
            Последно редактирано от Теодор МБ; 30-03-11, 10:02.
            Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

            Коментар


            • #21
              От: Мерцедес от 1940

              Малеее, колко труд за едни гайки
              Аз сменям всичко с неръждавейка и забравям проблемите с корозия и ръжда
              DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
              Skype: pach_bs

              Коментар


              • #22
                От: Мерцедес от 1940

                Много мераклийската го възстановяваш!Поздравления!
                0осем9осем7шест0осем7едно
                Миро

                Коментар


                • #23
                  От: Мерцедес от 1940

                  Я, то кажи-речи година станало, откакто не съм отчитал напредъка Ами, да ви разкажа какво става за момента. Далеч не е готова колата, но се работи!

                  Първо, за да бъде всичко както трябва, предницата претърпя пълна реставрация. Нови шенкелни болтове с нови втулки, нови аксиални лагерчета там. Разглобих ресорите, изчистих ги, подмених 2 сменени листа с оригинални такива и сглобих обратно /това май беше най-мръсната работа до момента, облаци от ръжда!/. Кормилната кутия е готова /нова бронзова втулка и уплътнения/, нови ябълковидни болтове и т.н.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01.jpg
Прегледи:1
Размер:85.6 КБ
ID:5353248Натиснете снимката за да я уголемите

Име:02.jpg
Прегледи:1
Размер:97.5 КБ
ID:5353249

                  Оказа се, че окачването е много силно разбито - втулката в ухото на всеки край на ресор, стоманеният болт, който минава през нея и двойните уши, през които също минава този болт. На частта с ушите се хващат шенкелните болтове. Всичко беше износено, дупките бяха станали елипсовидни, нямаше останала и следа от едрата резба, в която лагеруват стоманените болтове /ами да, така го измислили, вместо прости оси, направили го с резби/. Лечението беше с нови втулки на ресорите, нови стоманени болтове даже с дупки за централно мазане и възстановяване ушите на другия елемент. И така, цялата предница стана като нова, без никакви луфтове, а изчистени от спечената ръжда, ресорите вече имат поведението на такива.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:03.jpg
Прегледи:1
Размер:76.2 КБ
ID:5353250

                  Занесох в една фирма в Княжево останките от оригиналните въжета за ръчната. Отидох с известно очакване, че ще ме изгонят, като видят тези останки , или пък че ще трябва да занеса изработени на струг тръбовидните елементи с резбата. Нищо подобно, безпроблемно сами изработиха всичко! Ето ги, старите и новите. 2 странични и 1 централно жило. Сдобих се и с оригинални маркучи, остава да купя медни тръбички с подходящите накрайници и спирачната система е готова! Чакам само диференциалът да стане и да го монтирам първо него. Шасито и сега е на 4 колела, за удобно местене съм сглобил един празен диференциал от стари части, но няма закъде да бързам, ще дозавърша спирачките когато сложа нормалния диференциал. А между другото, намерих и маншони за полуоските.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:04.jpg
Прегледи:1
Размер:121.1 КБ
ID:5353251 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01m.jpg
Прегледи:1
Размер:111.5 КБ
ID:5353257Натиснете снимката за да я уголемите

Име:001m.jpg
Прегледи:1
Размер:69.5 КБ
ID:5353258Натиснете снимката за да я уголемите

Име:002m.jpg
Прегледи:1
Размер:42.1 КБ
ID:5353259

                  Диференциалът се оказа с дефектна касета - нали има 2 лагера на нея, Ганьо бил единия с чух, при което отчупил парченце, през създадената дупка от време на време се показвали ролки и блокирали лагера, при което той се въртял около шийката на касетата и я изтънил. Малко, но достатъчно. Ганьо обаче не се спрял, коригирал луфта, като бил центри по шийката Естествено, с това придал на касетата чудесно ексцентрично въртене Не знам дали това е причината за счупения зъб на пиньона, но и няма значение - двойката корона-пиньон се оказаха преправени такива от Москвич! Рязано, правено, пригаждано и в крайна сметка много културно присадено! За щастие, имам оригинална двойка, здрава. Също касетата е в процес на корекция и скоро може и да имам работещ диференциал!

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:004.jpg
Прегледи:1
Размер:52.3 КБ
ID:5353252

                  Иначе в края на миналата година проведох нова експедиция и се прибрах с цял куп полезни оригинални части - цял двигател, плюс резервна глава и маслена помпа, доста спирачни челюсти, няколко джанти и още различни дреболии. Като си помисля, липсват ми все още само рамената за чистачки, един стоп, оригинални фарове /но едно стъкло все пак имам!/, едни ключове на таблото и емблема. Май го докарвам до почти пълен пъзел, остава само да го наредя

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:002.jpg
Прегледи:1
Размер:78.7 КБ
ID:5353253Натиснете снимката за да я уголемите

Име:003.jpg
Прегледи:1
Размер:70.9 КБ
ID:5353254Натиснете снимката за да я уголемите

Име:004.jpg
Прегледи:1
Размер:64.6 КБ
ID:5353255Натиснете снимката за да я уголемите

Име:005.jpg
Прегледи:1
Размер:65.1 КБ
ID:5353256

                  Остана да дозавърша диференциала и след това етапът шаси /с всички негови части/ ще е готов! И затова мога малко по малко да премина към следващия и май доста труден етап - работата по купето. За щастие горната му част е здрава. Има кривини, има ръжда, но е здраво. Дъното има нужда от доста работа. Е, засега е това. Много ли е, малко ли е - това можах Занимавах се и с още доста дреболии по колата, но това са основните точки.
                  Последно редактирано от Теодор МБ; 04-03-12, 12:46.
                  Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Мерцедес от 1940

                    Много е - и респект за моженето ти!
                    Това е истинска реставрация, на истински ретро-автомобил.
                    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Мерцедес от 1940

                      Благодаря, но веднага трябва да кажа, че нямам нито струг, нито познания и умения за работа с такива машини, така че всичките сложни/специализирани дейности, от рода на изработване на втулки, болтове, резби и т.н., са дело на истински майстор
                      Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Мерцедес от 1940

                        Колега Теодор МБ, имам прахово боядисване при мен в Пловдив. Давай детайлите които за за боя да ти ги боядисвам. Безплатно ще е за този проект. След песъкоструй и прахова боя детайлите стават неразличими от нови!

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1100855.jpg
Прегледи:1
Размер:127.8 КБ
ID:5353260

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0059.jpg
Прегледи:1
Размер:94.3 КБ
ID:5353261

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0314.jpg
Прегледи:1
Размер:144.6 КБ
ID:5353262

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0071.jpg
Прегледи:1
Размер:97.0 КБ
ID:5353263

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2334.jpg
Прегледи:1
Размер:130.9 КБ
ID:5353264

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2327.jpg
Прегледи:1
Размер:117.3 КБ
ID:5353265

                        Това е един мой проект, който го правя по болтче на месец.
                        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                        Коментар


                        • #27
                          От: Мерцедес от 1940

                          Първоначално публикуван от Теодор МБ Преглед на мнение
                          Благодаря, но веднага трябва да кажа, че нямам нито струг, нито познания и умения за работа с такива машини, така че всичките сложни/специализирани дейности, от рода на изработване на втулки, болтове, резби и т.н., са дело на истински майстор
                          О-о, "ръкоделните" умения, без да са маловажни (съвсем не), но далеч не са основното - планиране, организация, намиране на информация, снабдяване с оригинални части и т. н. и т. н. - че дори и привличането на истински кадърни майстори - са си много съществен фактор. Воля, постоянство и ентусиазъм. Та и решаването на финансовия аспект на въпроса.
                          Това са основанията на моя респект.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Мерцедес от 1940

                            Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                            Колега Теодор МБ, имам прахово боядисване при мен в Пловдив. Давай детайлите които за за боя да ти ги боядисвам. Безплатно ще е за този проект. След песъкоструй и прахова боя детайлите стават неразличими от нови!

                            [ATTACH=CONFIG]425020[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]425021[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]425022[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]425023[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]425024[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]425025[/ATTACH]

                            Това е един мой проект, който го правя по болтче на месец.
                            Руси този проект за възтановяване не е ли на този красавец който снимах преди години в една автокъща в Дупница ?
                            На нас клиренс ни трябва , не скорост

                            Коментар


                            • #29
                              От: Мерцедес от 1940

                              Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
                              Руси този проект за възтановяване не е ли на този красавец който снимах преди години в една автокъща в Дупница ?[ATTACH=CONFIG]425115[/ATTACH]
                              Май да. Но аз го купих от другаде.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • #30
                                От: Мерцедес от 1940

                                Надявам се че ще ни го покажеш в завършен вид. Успех !
                                На нас клиренс ни трябва , не скорост

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X