Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Флориде S

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Рено Флориде S

    Колега съсигорност този Щаер е много по - ценен от масовата Дофинка но при мен с брат ми събирането на такива Рена идва от чиста симентална история свързана с покойния ми я дядо. Това, че имаме други Рена просто беше чиста случайност да ги намериме докато търсихме именно Дофин. Владо се беше обадил на обявата за Дофин в сп.Автокласика и каза, че има нещо по добро и ни предложи Флоридата, за която Дончо Дончев за нея ни предлагаше два Дофина но тази кола определено си заслужава според нас и отказахме офертата

    Сега вече имаме нещо като колекция от 3 Дофина, Флоридата и една 10ка като ще се опитаме да събереме още по редки Рена и някой друг ако изпадне рядък автомобил като Щаера

    Ти какво си направил с твоя Дофин?

    Коментар


    • #17
      До: Рено Флориде S

      Ей, младото си е младо - скача, пъне си и... толкова.

      Аргументът ми е, че гледам по-реално и премерено на нещата. С други думи - ти накъдето си тръгнал, аз оттам се връщам. Това в контекста, че ме наричаш "разни хора", дето не са наясно с "дейността" на чичо ти Дончо. Ми, наясно са, и то опреди ти да разбереш за нея. Проблемът е, че дейността не е колекционерска. Това го разбрах още като ми се направи на велик с вездесъщия му Хадзън, който бил мега, хипер и незнам си кво... с присаден волгов двигател, ама то било временно и не било важно...

      Показвам ти какво ми е минало през ръцета, за да видиш, че не говоря, колкото да става приказка. Ама тогава нямаше ни "джиесеми, ни интернет". Песъкоструи ли? Части ли? Поръчки от САЩ ли? Тоя Корвеър че и беше кадмиран под боята... Накратко - тук няма условия за развиване на такова хоби и отдавна не се занимавам, камо ли да ходя по сбирки. В общи линии, като превъзмогнеш младежкия идеализъм и наивност, виждаш че хората не са баш толкова многоуважавани, хеле пък ако ги познаваш и извън тази област.

      Отдавна нямам нерви за глупости в тукашна обстановка. Има един Форд Айфел, на когото бих могъл да обърна внимание, обаче си предпочитам Миатата и нямам грижи.

      Коментар


      • #18
        До: Рено Флориде S

        Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
        О-о-о, да - това, че съм по-млад от теб автоматично ме прави лаик в областта. Да ти имам и аргументите.
        Не забравяй, че ти не си открил гореспоменатото хоби. А хората, въвели го тук, са порядък по-стари от теб и ти даже още не си бил и проектиран, когато то е прохождало едва-едва (ако трябва да разсъждаваме по твоята логика) .

        Това, че показваш "какво ти е минало през ръцете", е похвално, стига да не е в контекста на "мерене на... сили".

        Иначе, някой път може да си побъбрим за ретро автомобилите.
        Посещаваш ли мероприятията, поне в София?
        Тянка не може да се отрече че бат' Дончо само събира, сега са в два двора дето...много скрап и ръжда
        DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
        Skype: pach_bs

        Коментар


        • #19
          До: Рено Флориде S

          Първоначално публикуван от zhivko88 Преглед на мнение
          Колега съсигорност този Щаер е много по - ценен от масовата Дофинка но при мен с брат ми събирането на такива Рена идва от чиста симентална история свързана с покойния ми я дядо. Това, че имаме други Рена просто беше чиста случайност да ги намериме докато търсихме именно Дофин. Владо се беше обадил на обявата за Дофин в сп.Автокласика и каза, че има нещо по добро и ни предложи Флоридата, за която Дончо Дончев за нея ни предлагаше два Дофина но тази кола определено си заслужава според нас и отказахме офертата

          Сега вече имаме нещо като колекция от 3 Дофина, Флоридата и една 10ка като ще се опитаме да събереме още по редки Рена и някой друг ако изпадне рядък автомобил като Щаера

          Ти какво си направил с твоя Дофин?
          Моите уважения за подбудите, обаче си има обективни критерии. Тези рена нямат колекционерска стойност, освен с някои уговорки за Флоридата. Имат мераклийска стойност, поне за вас - няма лошо. Конкретно за твоята Флорида, Владо навремето как се пенеше - това било върхът, било незнам си кво, под 30 000 марки "не говорел" и т.н. Той имаше и Рено Алпин - това вече има някаква стойност, обаче последния път като го видях, изглеждаше доста окаяно.

          Както казах, по-добрия Дофин го харизах на чичо ти Дончо, а по-скапаният отиде заслужено за скрап. До едно време имах сума резервни части, обаче едрогабаритните ги разкарах, а разните карбураторчета и т.н. забутах някъде.

          Иначе си личи, че си мераклия и го правиш за кеф, а не заради колекциониране, защото и без това спорната стойност на Флоридата съвсем е изветряла с подмяната на блока

          Няма да те питам как не си иска гумите с блок от двигател, чийто исторически максимум е 112 к.с. във версия Алпин турбо. Вярно, че гумите са тясни, ама чак пък толкова... Миатата като нищо е 2-3 пъти по-мощна и пак рядко "танцува" на чист асфалт.

          Коментар


          • #20
            До: Рено Флориде S

            Виж, Обер - у нас има условия, стига човек да има желанието да осъществи една такава реставрация. Просто ще са необходими повече време и усилия, от колкото на един негов колега, обитаващ някоя страна с повече възможности.

            Тук има песъкоструйки, цехове за хромиране, тапицери, бояджии...

            Просто ти си уцелил друг период. Ако беше толкова безнадеждно положението, тук нямаше да има толкова ретро и класически автомобили. Вярно, че има много такива, които не са с оригинална комплектация и прочее, но те са сравнително малък процент.

            Раздела "Организирани мероприятия на територията на България" изобилства от снимки и разкази от разни "ретро паради", поразгледай.
            Последно редактирано от м20_маниак; 07-04-10, 00:03.
            С "Фармахим" - непобедим
            Дизел - само дънки!

            Коментар


            • #21
              До: Рено Флориде S

              Е, аз ти говоря за периода, който ти сигурно не помниш - около 95та.

              Сега времето е друго, обаче и ние сме други.

              Иначе, истинките ретроавтомобили тук са малък процент, обратно на твоето твърдение. Другото са реплики, използващи части от оригиналния автомобил, пък били те и над 90% от теглото му.

              Вашето не е колекциониране и реставриране, ами хоби. Няма лошо, ние също сме минали по този път. Много по-добро занимание от редица други. Важно е удовлетворението от колата. Дали ще си вложил стотици часове работа по нея или само си я купил и не си я пипнал, щото няма нужда е все тая. Важното е като я подкараш или дори само се качиш в нея да ти е кеф.

              Навремето, в кризата и мизерията, Алпинът ми се струваше върховната кола за "бягане" по планински вити пътища. Сега като го сравнявам с доста по-съвременната, но вече класическа Миата е просто поредна стъпка в автомобилостроенето.

              Коментар


              • #22
                До: Рено Флориде S

                Колега а кое точно не харесваш като смяна на блок като нали си говориме между този



                и този вид блок :

                Коментар


                • #23
                  До: Рено Флориде S

                  А, на мен изобщо не ми пука. Просто мислех, че най-големият двигател, с който е комплекована Флоридата е 1,1 и този 1,3, че 1,4 малко не са нейни. Ама може пък и да е имало, все пак 10 години са я произвеждали.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Рено Флориде S

                    Аз си мисля, че трябва да спреш да търсиш косури на колата и да оставиш собственика да си я прави както на него му харесва. Разбрахме, че не са ти любимите коли тези, но не се опитвай да налагаш мнението си над другите. За колите на Дончо е ясно, че сега са на един паркинг, като някои са под навес, но има и такива които не са (за моя жалост Москвич 401 не е). Все пак това е по-добрия вариант, отколкото тези коли да бяха захвърлени на боклука. Сигурен съм, че ако има повече въжможности, щеше да се постарае всичко е изрядно.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Рено Флориде S

                      Ей, ма сме чувствителни, бе...

                      Казвам си обективното мнение. Това са стандартите по света. Нагледал съм се на "българска работа" в тази сфера, до степен отдавна да ми е минал меракът на местна почва.

                      Именно поради липсата на критерии какво и как да се прави, почти нямаме истински реставрирани ретро коли, нито хотроди, нито нищо. Т.нар. родни ретро коли са като кубинския автопарк - преправяни, натъкмявани, побългарявани и майсторени стари тенекии.

                      Изобщо не ми пука кой на какво ще си направи колата, нито какви "ловни разкази" ще измисли.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Рено Флориде S

                        Колега аз също гоня 100% оригиналност и не знам в момента кое не ти харесва на Флоридата. Ако те притеснява пък капака на клапаните няма да остава този, който е в мометна на колата

                        Коментар


                        • #27
                          До: Рено Флориде S

                          Първо всички скачат за 100% оргиналност после .. "оставете колегата да си я прави както иска". Лицемери без граници.Колегата е прав колата няма как да и пасват номерата и да е 100% оригинал с РАЗЛИЧЕН от оригиналния блок.Ама бил такъв блока ,ама бил онакъв....Ако търсите оргиналния вид тия потурчвания на колата няма да харесат на никого освен да отнесенте още критики.Ама си била късала гумите... (рофл)(рофл) как с 1.4 мотор ще си къса гумите?!?!?!?!??!?!?Защо въобще сте го сложили този блок...
                          Според мен колега с малко усилия ше си намериш такъв блок от 1.3...това са си карани през просото работи с този блок.Направи я както трябва колата защото изглежда много хубава!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Рено Флориде S

                            Е, затова не се занимавам отдавна с "автоентусиасти". Щото приемат твърде болезнено максимата, че за колата и жената на някого не се говори "лошо", пък било то и самата истина.

                            Да, ама на мен ми е все тая.

                            Понеже тези Флорид/Каравел са опит за летене - на база чарколяците на евтинджоса Дофин да се прави "роудстър", ползват първоначално в наследство двигателя Ванту - 845 сс, а после минават през Сиера - 956 сс, който накрая е докаран до 1108 сс. Какви 1,3, какви 1,4?!

                            Понеже са нахакали такова амбициозно купе върху механиката на Дофин, още като излиза си спечелва прозвището "Агне във вълча кожа".

                            Та, колега, какво ми се правиш на неразбрал? Сменил си блока на така или иначе присадения от друг модел двигател. Двойно неоригинална история. Не става дума за капака на клапаните, нито на мен какво не ми харесва.

                            Ако някой е досатъчно улегнал, за да си говорим реални неща - няма грижи. Ако пък не е, баламосвайте си се - още по-малко има грижи.

                            В нормалните държави, нормалните хора като видят че оригиналността е безвъзвратно загубена, не се опитват да правят имитации, фалшификации и компилации от стари части, ами правят директно реплика - отвън мяза на оригинала, но е "по-барната", а отвътре е съвременна кола. Това така е сбирщина от стари чарколяци, освен ако наистина не е имало Каравели с двигател 1,3, за които почти никой да не знае.

                            За мое отдавна превъзмогнато съжаление и разочарование, на родна почва колекционерите се броят на пръстите на едната ръка. Останалите са вехтошари, колкото и нетактично да звучи.
                            Последно редактирано от Obersturmbahnfuehrer; 07-04-10, 16:08.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Рено Флориде S

                              Респект за ентусиазма.Просто съм възхитен от работата по колата!

                              Коментар


                              • #30
                                До: Рено Флориде S

                                Аз въобще не се засягам а от спора се постига истината! Не споря, че наистина от двигателя само блока ми е 1,4 всичко друго от гарнитурата на блока до карборатора отговаря на 1.3 ( с главата ). S модификацията е на шаси от Рено 8 а вътрешното оформление по купето е от Дофин или по точно от Ондини.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X