Видях, че май само аз досега не си бях представил (ретро) колата и колите и реших, че е време и аз да го направя. Затова ще започна с първият ми ретро автомобил вкаран от кандидатскрапа в движение, че чак си изкарах тазгодишната лятна почивка с него и изминах съвсем спокойно без проблеми 1700 км и дори продължих нялко дена след като се прибрах в София да се разхождам с него. Имам предвид за моето Рено 10 произведено 1972 година. Много хора го като видят тази кола и си казват Булгаррено, защото този модел 10 и 8 са произвеждани и по-точно зглобявани в България по-точно в Пловдив.Обаче моето Рено се оказва, че е произведено в Франция и закупено от Кореком. Закупихме го с брат ми от Пловдив през 2008г. стоеше под едно близо 5 години. Предишния собственик си купил Фолксваген Пасат комби 93г. и сметнал, че закупения му втора употреба Пасат от Италиянския пазар трябва да измести дъртото Рено на баща си от гаража. Така колата седи 5 години под едно дърво в квартал на Пловдив докато брат ми не попада на неговата евтина обява за 500 лв в интернет, защото търсеше донор за Флоридата. След проведения разговор между брат ми и собственика се решава да се отиде до Пловдив и да огледаме колата. Първия момент видях един застоял да не кажа изоставен автомобил, който въобще не ми привличаше на пръв поглед вниманието все пак бяхме тръгнали да купуваме донор за разглобяване Брат ми искаше преди да даде парите на човека да я запали зада види дали двигателя е достатъно читав зада прецениме дали да го присаждаме на Флоридата. Собственика и по точно сина на собвственика ни погледна доста учудено след като знаеше, че колата не е припалвана най - малко 5 години и дори е с продупчен карборатор зада се слага газ, която така и не била направена като хората. Брат ми не беше кой знае колко впечатлен, че колата не е била палена толкова време пък или пък мизериите с газта, които са опитвали да направят и тръгна да прави ревизия на око на запалителната система. През това време аз пък оглеждах колата по обстойно и видях, че всъщност не е чак толкова зле колата никога небеше кърпена дъното отдоло свети единствено имаше малко изгнило в предната му част. След като пооправихме малко инсталацията и стигнаха токовете до кабелите свещите напълнихме карбуратора с бензин и колата ревна след 5 годишния си престой в този момент всички съседи събрали се на по бира в съседната градинка почнаха да гледат с удивление как паметника се събуди след толкова голяма дрямка и следователно почнаха да се наговарят, че и паркираната наблизо Варшава комби, която изглеждаше двойно ако не и тройно по изтормозена и по изгнила от 10ката щяла да запали макар, че почти никой незнаеше от колко време седи там докато не дойде собственика й и почна да омайва брат ми, че щял да му я продаде за 300 лв. Но и двамата с братми отказахме след като нямаше нито един здрав мигач пък и както беше зарината цялата с боклуци не превличаше грам погледани. Така решихме да купиме Реното и сумата я намалихме до 400 лв след като обещахме да върнеме ретро руската газова уредба на собственика. Обаче на брат ми му хрумна тогава още една супер оптимистична идея, че след като запилхме колата може ме и да се прибереме с нея до София. Добрече тогава бяхме взели за компания зетму работещ тогава в столичното 4РПУ зада помага при проблем с неговите колеги Тогава вече бившите собственици паднаха от тази удивление за тази идея на брат ми но и да вярват или не ние след половин час вече бяхме на бензиностанция в Пловдив и зареждахме бензин в новата ни придобивка Рено 10. Тръгнахме по Пловдивската магистрала посока София и се почнаха проблеми , първо протече кранчето за парно след това пък изби капачката на радиатора и се отказахме да караме колата на собствен ход решихме да я теглиме и така благополучно се прибрахме в София. След това много се чудехме какво да правиме с колата след като виждаме, че изглежда много запазена особено след като я измихме и решихме да я възтановиме. Почна се цяло лято ремонти по двигателя който е бил смесил вода и масло най вероятно още преди да я купиме е била с леко изкривена глава и след допълнителното загряване довършихме двигателя. Докато немериме всички необоходими части за двигателя, да оправиме проблема с кранчето за парно и протеклия радиатор дойде зимата и оставихме колата със зглобен двигател и вече работещ двигател но без радиатор, защото търсихме майстор да го залепят. Тогава аз още нямах нито книжка нито изградени шофиорски навици за идваща зима съм оставил блока на двигателя пълен с вода, защото съм си мислих, че не би трябвало да има вода след като е свален радиатора а и брат ми зает покрай работата също не беше обърнал внимание тогава на колата и на пролетта истината се оказа много неприята след като видяхме, че блока е спукан. След това пак дойде дилемата какво да правиме с колата и решихме да я оставиме засега на паркинга и ще видиме по нататък пък през това време качихме задният й мост на Флоридата и буквално си я зарязахме без двигател и заден мост на плацата където ми се намират колите . http://media.snimka.bg/2103/010462058.jpg , http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462060 , http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462064, http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462071
П.П. За днес пиша толкова утре ще продължа с по- добрата за колата история. Надявам се не съм ви доскочал след подробното обяснение относно закупуването на този не толкова скъп автомобил но със своя съдба
П.П. За днес пиша толкова утре ще продължа с по- добрата за колата история. Надявам се не съм ви доскочал след подробното обяснение относно закупуването на този не толкова скъп автомобил но със своя съдба
Коментар