Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено 10 1972 г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Рено 10 1972 г.

    Видях, че май само аз досега не си бях представил (ретро) колата и колите и реших, че е време и аз да го направя. Затова ще започна с първият ми ретро автомобил вкаран от кандидатскрапа в движение, че чак си изкарах тазгодишната лятна почивка с него и изминах съвсем спокойно без проблеми 1700 км и дори продължих нялко дена след като се прибрах в София да се разхождам с него. Имам предвид за моето Рено 10 произведено 1972 година. Много хора го като видят тази кола и си казват Булгаррено, защото този модел 10 и 8 са произвеждани и по-точно зглобявани в България по-точно в Пловдив.Обаче моето Рено се оказва, че е произведено в Франция и закупено от Кореком. Закупихме го с брат ми от Пловдив през 2008г. стоеше под едно близо 5 години. Предишния собственик си купил Фолксваген Пасат комби 93г. и сметнал, че закупения му втора употреба Пасат от Италиянския пазар трябва да измести дъртото Рено на баща си от гаража. Така колата седи 5 години под едно дърво в квартал на Пловдив докато брат ми не попада на неговата евтина обява за 500 лв в интернет, защото търсеше донор за Флоридата. След проведения разговор между брат ми и собственика се решава да се отиде до Пловдив и да огледаме колата. Първия момент видях един застоял да не кажа изоставен автомобил, който въобще не ми привличаше на пръв поглед вниманието все пак бяхме тръгнали да купуваме донор за разглобяване Брат ми искаше преди да даде парите на човека да я запали зада види дали двигателя е достатъно читав зада прецениме дали да го присаждаме на Флоридата. Собственика и по точно сина на собвственика ни погледна доста учудено след като знаеше, че колата не е припалвана най - малко 5 години и дори е с продупчен карборатор зада се слага газ, която така и не била направена като хората. Брат ми не беше кой знае колко впечатлен, че колата не е била палена толкова време пък или пък мизериите с газта, които са опитвали да направят и тръгна да прави ревизия на око на запалителната система. През това време аз пък оглеждах колата по обстойно и видях, че всъщност не е чак толкова зле колата никога небеше кърпена дъното отдоло свети единствено имаше малко изгнило в предната му част. След като пооправихме малко инсталацията и стигнаха токовете до кабелите свещите напълнихме карбуратора с бензин и колата ревна след 5 годишния си престой в този момент всички съседи събрали се на по бира в съседната градинка почнаха да гледат с удивление как паметника се събуди след толкова голяма дрямка и следователно почнаха да се наговарят, че и паркираната наблизо Варшава комби, която изглеждаше двойно ако не и тройно по изтормозена и по изгнила от 10ката щяла да запали макар, че почти никой незнаеше от колко време седи там докато не дойде собственика й и почна да омайва брат ми, че щял да му я продаде за 300 лв. Но и двамата с братми отказахме след като нямаше нито един здрав мигач пък и както беше зарината цялата с боклуци не превличаше грам погледани. Така решихме да купиме Реното и сумата я намалихме до 400 лв след като обещахме да върнеме ретро руската газова уредба на собственика. Обаче на брат ми му хрумна тогава още една супер оптимистична идея, че след като запилхме колата може ме и да се прибереме с нея до София. Добрече тогава бяхме взели за компания зетму работещ тогава в столичното 4РПУ зада помага при проблем с неговите колеги Тогава вече бившите собственици паднаха от тази удивление за тази идея на брат ми но и да вярват или не ние след половин час вече бяхме на бензиностанция в Пловдив и зареждахме бензин в новата ни придобивка Рено 10. Тръгнахме по Пловдивската магистрала посока София и се почнаха проблеми , първо протече кранчето за парно след това пък изби капачката на радиатора и се отказахме да караме колата на собствен ход решихме да я теглиме и така благополучно се прибрахме в София. След това много се чудехме какво да правиме с колата след като виждаме, че изглежда много запазена особено след като я измихме и решихме да я възтановиме. Почна се цяло лято ремонти по двигателя който е бил смесил вода и масло най вероятно още преди да я купиме е била с леко изкривена глава и след допълнителното загряване довършихме двигателя. Докато немериме всички необоходими части за двигателя, да оправиме проблема с кранчето за парно и протеклия радиатор дойде зимата и оставихме колата със зглобен двигател и вече работещ двигател но без радиатор, защото търсихме майстор да го залепят. Тогава аз още нямах нито книжка нито изградени шофиорски навици за идваща зима съм оставил блока на двигателя пълен с вода, защото съм си мислих, че не би трябвало да има вода след като е свален радиатора а и брат ми зает покрай работата също не беше обърнал внимание тогава на колата и на пролетта истината се оказа много неприята след като видяхме, че блока е спукан. След това пак дойде дилемата какво да правиме с колата и решихме да я оставиме засега на паркинга и ще видиме по нататък пък през това време качихме задният й мост на Флоридата и буквално си я зарязахме без двигател и заден мост на плацата където ми се намират колите . http://media.snimka.bg/2103/010462058.jpg , http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462060 , http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462064, http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10462071


    П.П. За днес пиша толкова утре ще продължа с по- добрата за колата история. Надявам се не съм ви доскочал след подробното обяснение относно закупуването на този не толкова скъп автомобил но със своя съдба

  • #2
    До: Рено 10 1972 г.

    Всичко това-добре!
    Но извинявай, мако ще се отклоня от темата защото ме хвана голямо любопитство. Споменаваш ФЛОРИДА. Но по снимките не я виждам. Дай моля да видим нещо и за нея. Това ми беше първата кола в живота! След това 8ца и така...

    Коментар


    • #3
      До: Рено 10 1972 г.

      Не давах снимки за нея, защото все още не е реставрирана но ако толкова искаш не ми пречи и да покажа нейни снимки в процеса на реставрация . Но нека утре да покажа, че сега и нямам много време за което се извинявам
      Последно редактирано от zhivko88; 09-09-09, 21:02.

      Коментар


      • #4
        До: Рено 10 1972 г.

        Все пак за да не се отклоняваме от темата,ако искаш може да ми пратиш снимка на лични,а и да побъбримА ако желаеш може да отвориш и нова тема.Любопитно ми е дали не е моята,макар че ми бяха известни, още на времето, поне още 3.

        Коментар


        • #5
          До: Рено 10 1972 г.

          Да няма да е лошо да отворя още една нова тема за нея. Скоро време ще гледам да я направя

          Коментар


          • #6
            До: Рено 10 1972 г.

            Колега можеш ли да дадеш някаква информация за тая машинка http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10461960 благодаря предварително.
            0887284106-Митко
            http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
            http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

            Коментар


            • #7
              До: Рено 10 1972 г.

              За този Москвич трябва да питаш колегата м_г с Варшавата и нашия модератор М20_маниак.

              Коментар


              • #8
                До: Рено 10 1972 г.

                Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                Колега можеш ли да дадеш някаква информация за тая машинка http://jiguli.snimka.bg/automobiles/...39846.10461960 благодаря предварително.

                Първоначално публикуван от zhivko88 Преглед на мнение
                За този Москвич трябва да питаш колегата м_г с Варшавата и нашия модератор М20_маниак.
                Този ИЖ е в моя квартал - "Гео Милев". Съвсем близо до Скай Сити. Не познавам собственика, но имам предположение кой би могъл да е той.
                Ако ти е чак толкова интересен или си тръгнал да го купуваш, обади се - 0883303452 Стоян. Ще те заведа до там.
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар


                • #9
                  До: Рено 10 1972 г.

                  Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                  Този ИЖ е в моя квартал - "Гео Милев". Съвсем близо до Скай Сити. Не познавам собственика, но имам предположение кой би могъл да е той.
                  Ако ти е чак толкова интересен или си тръгнал да го купуваш, обади се - 0883303452 Стоян. Ще те заведа до там.
                  Можеш ли да провериш в какво състояние е става ли за реставрация и евентуално някяква цена да не тичам напразно от монтана.Благодаря предварително.
                  0887284106-Митко
                  http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                  http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                  Коментар


                  • #10
                    До: Рено 10 1972 г.

                    Първоначално публикуван от dino412 Преглед на мнение
                    Можеш ли да провериш в какво състояние е става ли за реставрация и евентуално някяква цена да не тичам напразно от монтана.Благодаря предварително.
                    Не бях прочел, че си от Монтана.
                    Добре, тези дни като минавам оттам ще поразпитам. Иначе състоянието му хич не е цветущо - мисля, че е видно от снимките.
                    С "Фармахим" - непобедим
                    Дизел - само дънки!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Рено 10 1972 г.

                      Колега dino412, ИЖ-ът е мъртвец. Разкапан е от каране, после са го зарязали и накрая децата са скачали по него. Тотално е крив и гнил. На всичкото отгоре едва ли има документи. Не си струва.
                      Вярно, от старата маска е, такива вече няма много. Разгледай около Монтана, там не може да няма нещо интересно.
                      Примерно 408 с кръглите фарове. Мои приятели от района имаха 408 1965-та, с два кръгли фара, не с четири, но отдавна му отрязаха задницата за пикап и после май отиде за желязо... Много корава машина - колко товар е пренесла... Както и да е, по този край има много интересни машини.
                      ...
                      Да поздравя и автора на темата за приятния автомобил и за хубавите мигове, които сме прекарали в неговата база. Имах честта да покарам 10-ката. Бях позабравил чувството за задномоторен автомобил, но тази компактна машина ми го върна. Лек волан, добро ускорение, характерното приклякане върху задницата при потегляне... Наистина много приятна кола. А конкретния автомобил наистина е много запазен, пък и Живко много се потруди да стане годен за каране. Като се сетя с какъв ентусиазъм мажеше подкалниците с магии да не ръждясват.... Дано и Флоридата стане скоро!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Рено 10 1972 г.

                        [QUOTE=m_g;849270]Колега dino412, ИЖ-ът е мъртвец. Разкапан е от каране, после са го зарязали и накрая децата са скачали по него. Тотално е крив и гнил. На всичкото отгоре едва ли има документи. Не си струва.
                        Вярно, от старата маска е, такива вече няма много. Разгледай около Монтана, там не може да няма нещо интересно.
                        Примерно 408 с кръглите фарове. Мои приятели от района имаха 408 1965-та, с два кръгли фара, не с четири, но отдавна му отрязаха задницата за пикап и после май отиде за желязо... Много корава машина - колко товар е пренесла... Както и да е, по този край има много интересни машини.
                        Здравейте и извинения на автора на темата за направеното от мен отклонение на некоя среща черпата ще е от мен.А що се отнася до 408 темата е друга ИЖ-ака ми трябваше за товаили това но ни с тия тъпи муцуни неговата щеше да е още по-гот.Поздрави.
                        0887284106-Митко
                        http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                        http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                        Коментар


                        • #13
                          До: Рено 10 1972 г.

                          Да си до продължа темата, че имам и после да разказвам и за по интересния проект Флоридата а и гледам, че колеги от Москвич форума ми я разкрасяват с интересни Москвичи, което беше знак, че именно затова става по нататък в моята тема .

                          Така след като колата престоя една година на трупчета(палета) се намери донор 8мица, от който се взе целия заден мост комплект със скоростната кутия и двигателq.

                          На който се регулираха клапаните смяна масло, нова бензинова и му бе нужна реставрация на карборатора, защото не изплъняваше функцията на карборатор а на нещо, което по някаква случайност дърпаше въздух и бензин и ги смесваше в колекторите, защото ми липсваше ускорителна помпа и жиглиорите не изпълняваха правилната им функция Реставрацията и настройката му бе направена перфектно чак с кеф си бях дал парите за тази услуга от AUTODOG именно от клуб Москвич След това колата буквално "литна".
                          Аз вече се бях заредил целия с ентусиазъм да възтановя колата след като бях се запознал лично с Миро от клуб Москвич, който си възтановяваше неговия Москвич 407ми номер и си обещахме да пътуваме заедно с ретро колите за морето, които още не бяха готови дори неговата нямаше и нови номера(беше спряна от движение преди 15 години)
                          След като си смених номерата в кат следваше освежаване на предната ходова част

                          А докато я разглобявахме се решихме с брат ми да се боядишат предните калници, предна маска и преден кош и никелирахме и хромирахме предната и задната броня. Нямаше време за повече, защото трябваше след няколко седмици да се тръгва за летния събор на клуб Москвич и много исках да си пътъвам с колата
                          Обаче за около месец и много работа до към 3 часа през ноща направихме всичко това
                          Колата се завърши и накрая дори боядисахме джантите в нестандартен за тях цвят в златисто и въпреки че нарушиме една точка от указа за оригиналност мисля, че отиват много добре на колата.
                          Ето и снимките от лятното ми пътешествие
















                          П.П.
                          Аз също искам да искажа свойте поздрави към Момчил с Варшавата, че благодарение на неговия пример как може да се съживи кола и благодарение на него се запознах с Сашо от София, който си кара за всеки дневката Москвич 407 62г. Се заредих с целия този ентусиазъм да си възтановя зарязаната ми 10ка от паркинга.

                          Ето това е една снимка за следващата тема :
                          Дано да ми дойде и по бързо музата да я напиша и нея


                          Последно редактирано от zhivko88; 15-09-09, 01:05.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Рено 10 1972 г.

                            http://zhivko88.snimka.bg/automobile...13139.14322724

                            Коментар


                            • #15
                              До: Рено 10 1972 г.

                              По това което се вижда от снимките,колата е станала много добре!
                              А изглежда не е била и много изгнила,което е рядкост и за марката и за модела Но двигателчетата им са без грешка.
                              Пожелавам ти да те слуша дълги години,а и ти нея

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X