Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волга 3102

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Уикендът се разходих до Картала над Благоевград, което й беше първо извънградско каране, откакто я докарах от Димитровград. Волгата отиде и се върна без никакви проблеми, като мина към 300км.

    Даде разход от 14,5/100 газ, което ме задоволява напълно. Повече от 140 по магистралата не съм вдигал - може, ама няма смисъл.
    Като цяло се държи супер и не е кой знае колко шумна. Основното гърне си има дупка, та безшумността ще се подобри, когато го сменя. Иначе - по баирите никакво замисляне, върви си със 100 и нагоре.
    На място си поиграх най-сетне с връзването на радио. За момента работят само задните говорители. От предните не се чува нищо, ще ги замеря с мултицета. Най-вероятно ще си купя 4 нови.
    Заиграх се и със скоростния лост. На отиване ме дразнеше резонанса, в който последния изпадаше. Понеже лостът е като на Лада, имах ремонтен комплект втулки. Като го разглобих с изненада установих, че най-горната е от пластмаса, а не гумена. Сложих всичко ново и звънтенето изчезна.




    Иначе - 3102 не е с мост от 24 и няма резбови втулки - всичко е на сайлент блокове. Има шенкели, ама това да ми е проблема. Окачването е по-широко от на 2410 и съответно на задния мост фабрично има по 10мм фланци от всяка страна. Джантите са специфични за модела - имат отвори за водачи като на Лада (то и водачи има освен шпилките). Офсетът е 16мм, докато на 2410 е 6мм. Това разширяване отпред идва от монтажа на вентилирани дискове, защото плътните не издържали. За да не стане много голяма разликата спрямо задния мост, отзад слагат фланците.
    Реално този мост с доработки го слагат и на по-новите Волги от 90-те, докато не минават на шарнири.
    За олигофренското товарене - да, със сигурност може, но нито стария собственик е издевателствал над колата, нито аз мисля да го правя. За товарене имам Ниса. На мен тази Волга много ми харесва и поради факта, че е много запазена. И аз няма да съм й душманин.

    Коментар


    • piron45
      piron45 коментира
      Редактиране на коментар
      Супер изглежда машината, със здраве да си я ползваш.

    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      Снимките ли лъжат или все пак задното окачване е клекнало?

    • m_g
      m_g коментира
      Редактиране на коментар
      Как няма да е клекнала, возих с мене една камара боклуци. То не бяха бидони с вода, масло, инструменти, пълна бутилка... Над 100 кила. Пък и си има и теглич, и той е едни килограми.

  • #17
    Значи с теб сме се засекли на светофара преди джамията .
    На нас клиренс ни трябва , не скорост

    Коментар


    • m_g
      m_g коментира
      Редактиране на коментар
      Нали ми е малка бутилката, та се въртях из града да сипя газ. Пък и бързах да стигна в уреченото време.

  • #18
    Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
    Пет степенна кутия не мисля да слагам. Четворката много ми харесва. 3102 е с 3,9 главно предаване, аз си я обух и със сравнително големи гуми, така че изобщо не ми е шумна при скорости от 90-100км/ч.
    Газелската кутия освен, че е калпава, си е оразмерена за камионче. Фабрично е с дълъг лост, което на леката кола води до много къс ход и тегаво включване на 1-2 скорост, от което се оплаква един приятел, който си е сложил.
    Книги имам - синята още от ученик. Имам я и с червена корица. Сега си взех каталога за резервни части, както и сервизното ръководство на Автоекспорт за 3102 на български. Отделно преди 2-3 месеца взех още едно издание за 3102 от 90-те, и то доста подробно и пак от завода.За останалите модели също имам десетки книги - от Победа през 21 и 24. Естествено съм си свалил и от нета, та имам и на телефона.

    За главата от 2410 не съм сигурен. Сега върви доста прилично, пали лесно и не прекъсва много-много, макар че не съм й отделил повече от 3 часа работа по мотора. Не е с предписаните по книга свещи, не съм търсил, а трябва. Тия на нея са си жигулови, имат керемиден цвят и за момента нямам подозрения, че не работят. По погрешка взех едни за обикновена Волга с къса резба - остават за 21цата.
    Мисля да си взема нов карбуратор от Украйна или откъдето изпадне, но не си давам особен зор.
    Сега великият трикамерен К-156 работи само като дросел, остава ток да има и колата работи.
    На газ би трябвало да прави по-малко нагар и да не задръства толкова каналите, през които горящата смес постъпва в цилиндрите.
    Иначе си й стоят клапаните за вкарване на въздух на принудителен празен ход, всичко по колата е заводско и както изглежда, си работи.
    Волгата от аватара ти ме впечатлява истински, вуйчо ми имаше такава когато бях малък. Има си още запазеният дух от американските автомобили преди московците да се докажат като майстори по късно. Имаш ли я?
    Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

    Коментар


    • #19
      Естествено, синята си стои в гаража и ме чака. И на мен ми е любим модел. Доста се чудех, дали да не търся още една М21, но всичко по обявите на нормални пари е приключило курса. То и на ненормални на практика няма стари Волги "качваш се и караш".
      От преглед по преглед се оказа, че съм минал към 5000км със синята М21 за последната година. Последно я карах, като купих черната - отидохме с една и се прибрахме с две Волги.

      Коментар


      • #20
        Спомням си какъв културен шок преживях, когато се качих от първата ми кола (Москвич 407, 1961година) във втората (Опел рекорд 1700, 1962година) Какъв контраст, между съветското и германското....Всъщност няма прилика.
        Все едно да сравнявам Лендкрузър с УАЗ...
        Важното е че те кефи!
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • IvanIvanovi
          IvanIvanovi коментира
          Редактиране на коментар
          напълно те разбирам, при мен беше от Москвич 21412, купен чисто нов през1990г. на Мазда 626 произведена през1985г. и купена на незнайни километри през 1996г

        • dragomir_68
          dragomir_68 коментира
          Редактиране на коментар
          Аз ти предложих, но не искаш да сравним Лендкрузър с УАЗ. Точиме маслата в скорости и диференциали, в двигателя сипваме 5л. вода , точиме охлаждащата течност от радиатора и тръгваме да видим кое е по издръжливо. Когато кажеш, че си готов аз съм готов ама ти не стиска. Можеш само да пишеш.

        • disko04
          disko04 коментира
          Редактиране на коментар
          Това пък що за "тест" е?

      • #21
        Драго, моят Лендкрузър е на 1 500 000км., които никой УАЗ и със заводски съпорт не може да издържи. Преди мен талибаните, много години не са му сменяли и маслата. За разлика от УАЗ не тече и имаше нещо подобно на грес в картера. Тази зима му направих основен ремонт и за 42те си години и сериозния пробег и абсурдната поддръжка, си беше ОК. Сега е като нов.
        Колкото до УАЗа - имал съм няколко през годините и повече не искам... Впрочем още имам един но Патриот, а той е много по-миризливо лайно от 469. Покрай приятели, все още се занимавам с тази марка, но с искрено отвращение.
        Иначе и теста ти с вода съм сигурен, че ще издържи повече от руския урод. Моята Тойота не е много по-комфортна от 469, но е правена от хора,а не от пияни орки. Познавам 469 в детайли и отвън и отвътре. За времето си е конструиран прилично, но изпълнението и частите са под всякава критика.
        Дали мога само да пиша не знам, но мога и да ремонтирам... Не бих съсипал истински автомобил за кефа на някой, който кара лайна.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • I.Stoyanov
          I.Stoyanov коментира
          Редактиране на коментар
          Какво се дърляте не знам! Всяка техника си има + и -, но е факт че руската техника е пословично калпава откъм качество и хората които и се кефят до безкрай и издигат в култ си имат своето право, но нека не го втълпяват на останалите. Тестове от сорта ако сипа пача мас в течността за чистачки, ще ми втаса маслото в делкото, малко са безмислени. Важното е машината да си работи безпроблемно, надеждно и с поне минимален комфорт за водача в условията в които я поставиш. А тойота имат навика да се справят с много видове условия, УАЗ също! Разликата е че от едното слизаш след цял ден по чукарите и си сядаш в кръчмата, а от другото слизаш... под него, че се налага да го закърпиш с резервните чаркове (които винаги са в наличност поне х1 в багажника - водна помпа, чаркове по запалителната система, водни съединения, туба с бензин и поне 3-4 кила тел!), така де за да се прибереш там от където си тръгнал, за да разправяш колко корави машини са руските и как с друга техника нямало да се справиш
          Същото е и с трупчийките - тия с манове, скани и тнт си возят по цял сезон с 1-2 аварии по тяхна вина. Ония с руските неща с 15-ти двигател на него от незнам си какво все го ремонтират. Ама частите били ефтини...


          Ама така де, разводнихме темата на човека. Волгите са супре, особено СИНЯТА, но тя има много малко с качеството и нивото на изпълнение спрямо тези които са купувани от магазина.

        • m_g
          m_g коментира
          Редактиране на коментар
          Драго, и аз съм убеден, че твоя УАЗ ще е победител. При старите коли е важно можеш или не. Който може, кара. Който не може, му е крив света. Толкова години жесток офроуд с минимум ремонти и УАЗа винаги е готов. То и моята логика е елементарна. При Волгата караш автомобил, а поддържаш велосипед. Колко коли ще тръгнат без ядове след над 10г стоене и с под 1000 лева инвестиция. 4 нови гуми, тасове от олх, нови кабели, маркучи, антифриз, масла и един съединител. И шкурка да си почистя няколко клеясали клеми. Даже и масло не капе от набивката. В София има 4 магазина за части, във всеки по-голям град също има. Не съм закъсвал, няма и да закъсам с такава кола. Иначе ежедневно и аз карам чисто нова Астра, ама там е друго.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Грешка .
          Последно редактирано от sek.1; 12-12-22, 08:55.

      • #22
        Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
        Естествено, синята си стои в гаража и ме чака. И на мен ми е любим модел. Доста се чудех, дали да не търся още една М21, но всичко по обявите на нормални пари е приключило курса. То и на ненормални на практика няма стари Волги "качваш се и караш".
        От преглед по преглед се оказа, че съм минал към 5000км със синята М21 за последната година. Последно я карах, като купих черната - отидохме с една и се прибрахме с две Волги.

        Това вече впечатлява и създава тръпка. Красив американски автомобил. И цвета е много хубав. Снимай я вътре че съм я забравил, а таблото ме впечатляваше много като малък.
        Последно редактирано от disko04; 06-12-22, 22:40.
        Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

        Коментар


        • #23



          https://offroad-bulgaria.com/forum/%...4%D0%B3/page15

          Това е темата за синята, можеш да видиш как съм я правил.


          Коментар


          • #24
            Спомних си какво ме впечатляваше много, прозрачния километраж. Сега купих за детето Ситроен C4 и на него така километража е прозрачен отзад ама с разлика от 60/70 години.
            Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Грешка .
              Последно редактирано от sek.1; 12-12-22, 08:21.

            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              С друг ключ пробвали ли сте?

          • #25
            Грешка .
            Последно редактирано от sek.1; 12-12-22, 08:22.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • m_g
              m_g коментира
              Редактиране на коментар
              Разбирам, че имаш проблем, но става ли да не ми задръстваш темата с несвързани коментари? Мога и с удоволствие ще ти съдействам за Ц4-ката, пиши ми на ЛС и ще търсим решение.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Готово . Решихме го проблема .

          • #26
            По странен начин съдбата ме запозна с един бивш сервизен инжинер на Пежо - Димитър Дойчев. Твоите хора трябва да го познават. Та той реши проблем на моя Ситроен 1,6 ХДИ, за който всички преди него само се чешеха по вратовете. Та ако Бургас не ти е далеч...
            Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              грешка .
              Последно редактирано от sek.1; 12-12-22, 08:24.

          • #27
            Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение
            Тъпите резбови втулки ми останаха в спомените за цял живот.
            Окачването на ГАЗ 24 конструктивно идва от ГАЗ 21 . То пък от своя страна от ГАЗ М 20 Победа . Това е нещо нормално в този период след втората световна окачванията на повечето автомобилни производители в Европа и щатите са такава конструкция най вече за да издържат на лошите пътища . На Мерцедес 180 Д резбовите болтове са стъпка 18х2 . Лично съм ги правил за Мерцедеса на Стоян Петрунов и още няколко човека .
            Последно редактирано от sek.1; 11-12-22, 06:59.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #28
              На вниманието на Момчил Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20221223_131008.jpg
Прегледи:301
Размер:205.4 КБ
ID:6904287

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X