Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волга 3102

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Волга 3102

    Отдавна ми се искаше по-нова Волга. Появи се възможност да купя най-редкия вариант, а именно моделът 3102.

    ГАЗ 3102 се явява дълбока модернизация на добре познатата ГАЗ 24. Произвеждана е в малки количества - по 2-3000броя годишно, като до 1992 са произведени 24 или 27000 броя по други източници. У нас никога не е продавана през ДСО "Мототоехника и автосервиз", а е била за представителни цели в бившето УБО, МВР, МНО и по различни големи предприятия. Разбира се, по онова време вече масово се ползват Мерцедеси, така че 3102 остава в активна употреба предимно в силовите структури. В Съветския съюз 3102 също остава недостъпна за редовия човек и се появява в продажба чак през 1990г. У нас, последните такива Волги са внесени преди промените. Въпреки това, дори и през 90-те, пред Министерски съвет и Президентството беше пълно с такива Волги.
    Според познат, работил в гаража на ЦК, там получават 3102 в средата на 80-те. Той самия е бил с такава на сватбата си. Заради особения форкамерен двигател шофьорите не ги обичали много много, и след това внесли от модела 24-10, който е значително по-опростен и близък до 24, но и по-елементарен за експлоатация и нечувствителен към регулировки.
    ГАЗ 3102 получава двигател ЗМЗ 4022 с форкамерно-факелно запалване, 12 клапана и трикамерен карбуратор К-156. ГАЗ разработват такива двигатели още от 60-те, но серийно ги пускат за лека кола именно при 3102. По трансмисията има доста изменения, основното е заден мост с предавателно отношение 3,9. Предният мост е по-широк, с нова конструкция на носачите и вентилирани дискове с 4-бутални апарати. Спирачната система има вакуумен, а не хидровакуумен сервоусилвател. Електрооборудването е изцяло ново, с по-мощен генератор, фабрични предни и задни фарове за мъгла и правоъгълни главни фарове. Серийно е с автоматични колани. Фабрично е оборудвана с радиокасетофон с 4 говорителя и електрическа антена.

    Конкретният екземпляр е закупен от Кореком за 16000лв по време, когато 24-10 е била около 12000лв. Първият собственик е работил в мините, после в Либия и разбира се, е бил голям любител на марката. Не е карал колата интензивно и така до момента тя е навъртяла 71000км по километраж, които може и да са реални.
    Починал е преди години, колата му е изкарана на улицата и бая е поседяла, като е минавала минимални километри. С Волгата се е занимавал основно един от синовете, но в крайна сметка хората си имат по-модерни коли и голямата черна Волга е станала никому ненужна.
    Хубавото е, че български майстори не са пипали много по колата, така че е напълно комплектна и в работещо състояние.
    За момента върви само на газ. На бензин не съм я пробвал все оше, но ще ми бъде интересно да я подкарам и на двете горива.
    Спирачната система се държи отлично. За първи път си купувам стара кола, която да спира дори не добре, а отлично. Очаквах, както обикновено, да има проблем, но спирачките са като на съвременна кола, като изключим липсата на електроника.
    Салонът е в комбинация от зелена кожа и плат. Всичко е здраво, с изключение на голяма пукнатина на таблото и модифициран централен панел, за да се събере по-модерно радио. От стоенето на слънце плата на седалките е станал златистожълт от зелен. Мокетите са уникално запазени. Колата има големи коритоподобни гумени стелки над мокета, също съветско производство. Не зная дали са били на колата от завода, или са допълнително закупени.
    По каросерията времето и престоя на улицата пред блока в Димитровград са натворили своето коварно дело. В някакъв момент са я пребоядисвали, но само външно и без да се стараят особено. Колата няма удари и линията й е отлична. Няма и гнило. Интересното е, че подовете както в купето, така и в багажника са като нови, без точица ръжда. Стоят си всички заводски изолации. Външно нищо не липсва. Е, стоповете са понагорели от седене, но аз вече съм й намерил комплект нови в хартиите.

    Обслужих Волгата и вече си я карам.
    Смених всички масла.
    Смених напуканите водни съединения. При 3102 радиаторът е по-голям и с по-голям диаметър на щуцерите - 45мм, но с малко модифициране използвах маркуч от ГАЗ 53А, който е със същия диаметър.
    Смених кабелите - поставих Tesla, които ползвам и при останалите ми стари коли от години.
    Регулирах 12-те клапана.
    Смених съединителя. Поставих полски притискателен диск с диафрагмена пружина от Жук / Ниса, волгов феродов и лагер с муфата. По трансмисията не беше пипал човек преди това, всичко е в отлично състояние. Карданът не е разбит, няма течове от скоростите и задния мост. Единствено картерът на двигателя (при 3102 е алуминиев) се беше поразхлабил, но едно затягане и спря да капе. С новия съединител се държи чудесно.
    Оправих разни неработещи неща по електрическата инсталация. Дългите години седене са довели до окисляване по разни връзки. Появи се клаксон, осветление по таблото, разни лампи...
    Смених маркучите на стъкломиещото, както и самото казанче с нови от едно време - идентични са с тези на Лада, така че беше елементарно.

    Като поведение, 3102 върви доста повече от 21 или 24. Спира много добре. Отначало се притеснявах заради специфичните вентилирани дискове отпред, но се оказа, че са в отлично състояние и нямат видимо износване. Кара се много приятно, маневрена е.
    Както вече казах, още не съм я подкарал на бензин. Купих нова бензинова помпа, всичко си изглежда по местата, но все не остава време.
    На газ са захранени двете основни камери. Мисля да сложа и щуцер за малката камера на карбуратора, отговорна за форкамерите. Сега реално при пълнене там влиза само въздух, а при сгъстяване форкамерите се пълнят с горивовъздушна смес през каналите. Е, пали много добре, но пък празния ход си иска обороти. По слух съм я докарал на едни 900-1000 оборота празен ход без да тресе съществено.
    Другото, което съм купил, е електронно запалване. На старата Волга съм супер доволен от работата с елелктронно, тук не виждам какво ще попречи. 3102 фабрично си е с комутатор, но в нашия случай го няма - явно някога газковия ТК-102 е изгорял, та са останали от него само кабелите, и си работи с конвенционална бобина. Аз ще съм си купил комутатор 131, дето е без вариатор, делко с индукционен датчик, бобина - остава само да ги монтирам.

  • #2
    Да ти е честита. Рано или късно ще сложиш глава от 24-10. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20221202_095437.jpg
Прегледи:772
Размер:94.2 КБ
ID:6901817 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20221202_095450.jpg
Прегледи:782
Размер:229.6 КБ
ID:6901818 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20221202_095706.jpg
Прегледи:750
Размер:106.1 КБ
ID:6901819 Питай. Борето

    Коментар


    • #3
      Разгледай - https://gazel-rukovodstvo.ru/GAZ/6-2.html

      Коментар


      • #4
        За любителите на Волга - https://www.drive2.ru/l/8582404/

        Коментар


        • #5
          Пет степенна кутия не мисля да слагам. Четворката много ми харесва. 3102 е с 3,9 главно предаване, аз си я обух и със сравнително големи гуми, така че изобщо не ми е шумна при скорости от 90-100км/ч.
          Газелската кутия освен, че е калпава, си е оразмерена за камионче. Фабрично е с дълъг лост, което на леката кола води до много къс ход и тегаво включване на 1-2 скорост, от което се оплаква един приятел, който си е сложил.
          Книги имам - синята още от ученик. Имам я и с червена корица. Сега си взех каталога за резервни части, както и сервизното ръководство на Автоекспорт за 3102 на български. Отделно преди 2-3 месеца взех още едно издание за 3102 от 90-те, и то доста подробно и пак от завода.За останалите модели също имам десетки книги - от Победа през 21 и 24. Естествено съм си свалил и от нета, та имам и на телефона.

          За главата от 2410 не съм сигурен. Сега върви доста прилично, пали лесно и не прекъсва много-много, макар че не съм й отделил повече от 3 часа работа по мотора. Не е с предписаните по книга свещи, не съм търсил, а трябва. Тия на нея са си жигулови, имат керемиден цвят и за момента нямам подозрения, че не работят. По погрешка взех едни за обикновена Волга с къса резба - остават за 21цата.
          Мисля да си взема нов карбуратор от Украйна или откъдето изпадне, но не си давам особен зор.
          Сега великият трикамерен К-156 работи само като дросел, остава ток да има и колата работи.
          На газ би трябвало да прави по-малко нагар и да не задръства толкова каналите, през които горящата смес постъпва в цилиндрите.
          Иначе си й стоят клапаните за вкарване на въздух на принудителен празен ход, всичко по колата е заводско и както изглежда, си работи.

          Коментар


          • #6
            Мисля че с делко от 24-10 ще е по добре. На 31-02 няма вакум регулатор и е с чукче и наковалня. На 24-10 си е електронно ...... и има вакум регулатор. Предните гуми при завой се накланят като на една марка с мерник.

            Коментар


            • m_g
              m_g коментира
              Редактиране на коментар
              В момента е с делко от обикновена Волга. Имам от 3102 без вакуумен регулатор - то е с чукче и върви с транзисторен комутатор ТК-102. Взел съм електронно с вакуум.

          • #7
            Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
            Мисля че с делко от 24-10 ще е по добре. На 31-02 няма вакум регулатор и е с чукче и наковалня. На 24-10 си е електронно ...... и има вакум регулатор. Предните гуми при завой се накланят като на една марка с мерник.
            И като на една друга марка без мерник, но с перка

            Честит нов дъргел! Когато прочета пост в твоя тема, отново се сещам, че съм ти обещал да изгреба от гаража всичко свързано с Фаворит. Да не си помислиш, че съм те забравил окончателно
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • m_g
              m_g коментира
              Редактиране на коментар
              Продадох Шкодата на приятел. Ще е чудесно да зарадваме шкодаджиите с малко части.
              Станаха ми много коли, а не ми се искаше да я оставя да се съсипва без движение. Сега се кара, минала е 1000км откак я продадох.
              Последно редактирано от m_g; 02-12-22, 12:15.

          • #8
            Честито Момчиле , Най сетне си купи кола според ръста
            На нас клиренс ни трябва , не скорост

            Коментар


            • #9
              Хе-хе, голям късмет е извадила тази Волга с новия си собственик.

              Аз съм се возил на такава в края на 80-те. Помня, че бях на 6-7 години. Прибирахме се с баба ми от една ливада, към село. Вървяхме си нагоре по пътя. Имахме още 4-5 км да вървим. Една точно такава черна Волга спря и ни качи на автостоп. Бях много горд, че съм се возил в "новия модел Волга"...
              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • #10
                Доста Волги 3102 имаше в руското посолство .
                Последно редактирано от sek.1; 03-12-22, 08:24.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #11
                  Вчера си говорехме за Волгата на Момчил и днес в Благоевград видях на един светофар точно такава. Дали пък не е бил нашия човек....
                  На нас клиренс ни трябва , не скорост

                  Коментар


                  • #12
                    Който не се тормозил с Волги преди 35/40 години (включително 3102), сега му е интересно. Успех
                    Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      12 години карах Волга ГАЗ 24 и с чиста съвест мога да кажа че по здрава от нея само евентуално Мерцедес серии 115 / 123 .

                    • disko04
                      disko04 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Е, аз като покарах Волгата с дизел 220 от 115, отидох на цял 123 240, иии няма нищо общо, руснаците са смотани.

                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Три мерцедеса 123 са ми минали през ръцете и пак нищо лошо не мога да кажа за Волга ГАЗ 24 .

                  • #13
                    Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение
                    Който не се тормозил с Волги преди 35/40 години (включително 3102), сега му е интересно. Успех
                    Който можешв да си ги позволи нови от магазина, хич не се тормозеше с тях. За мен най-добрата Волга си остава 24-10. През далечните 80 на миналия век имах колега, който между другото произвеждаше кюмбета "Сиганска любов". И той, и баща му караха нови комбита, защото возеха с тях по 7-800 кила ламарина на листове 2Х1. Не съм го чул да се оплаква или пък видял да идва пеша на работа поради повреда на Волгата
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      С моята навъртяхме над 300 000 такси в София и двигателя още няма грижи на една УАЗка на моята ловна дружинка . Навремето Латвия маршрутка в София беше нещо нормално да навърти поне половин милион без основен ремонт на двигателя .

                    • коко келеша
                      коко келеша коментира
                      Редактиране на коментар
                      80-те години на миналия век се возих на едно такси Волга, което по думите на бакшиша беше навъртяло 750 000 без ремонт. Обаче такситата тогава не можеха да изстинат между смените ))))))))))))

                    • sek.1
                      sek.1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Навремето в държавните таксита Волга караха основно бригадирите .

                  • #14
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:50537147_2129735660690349_8823825883736309760_n.jpg
Прегледи:614
Размер:47.9 КБ
ID:6902052
                    На нас клиренс ни трябва , не скорост

                    Коментар


                    • #15
                      Тъпите резбови втулки ми останаха в спомените за цял живот.
                      Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

                      Коментар


                      • disko04
                        disko04 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Тоест? Супер специална грес на утвърденият, уважаван в цял свят, с доказани традиции производител?!? Когато ми дойде първият 123 на незнаен брой километри и години останах супер изненадан че болтовете могат да се развиват без да се късат, ти да видиш!!! Сега, понеже не съм имал Москвич примерно, Волгата може и да е била по добре, не знам. И да кажа че това че човека се радва на Волгата като нещо архаично и за музеят не е лошо.

                      • KingofROAD
                        KingofROAD коментира
                        Редактиране на коментар
                        Що ве диско? Не е нещо чааааак толкова невъзможно...
                        На майне ауто - хановерска сглобка, всички болтове отвътре жълти, кадмирането не е мръднало. Ииии скъцах болт при завиването, не при развиването....

                      • disko04
                        disko04 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Ако си имал Волга ще знаеш че кашкавалените и болтове се късат при всяко положение. А така ръждясват че се заваряват направо.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X