Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вартбург 311

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вартбург 311

    Здравейте колеги!Приключих с Волгата и ме засърбя за нещо друго.Желанието ми беше за двуцветен автомобил слизал така от конвейра,мислех си за 2-ра серия на газ-21,но един приятел ме нави(доста бързо)за Вартбург 311един наистина елегантен автомобил дори сега.Намерихме основата и почвам.Мисля,че опита от Волгата ще бъде безценен,повече мислене с по- малко адреналин при закупуването на части и ползването на услуги,дано и цената да бъде по-ниска.Сега за автомобила:Вартбург-311/1000/1963 година,външно и вътрешно по моя преценка доста зле,моторът работи перфектно,скоростите и фрайлайфа доколкото прецених са наред.Разликата от Волгата е много по-малкия гнилоч по купето.Идеята ми е отново цялостна реставрация пък ще видим докъде и как.Вероятно сериозен проблем ще бъде липсата на всякакви документи за собственост,но засега съм оптимист.Да пусна и няколко начални снимки.
    Прикачени файлове

  • #2
    Честито! Интересна занимавка. Доста труд те чака. Ама това с липсата на документи е много лошо.

    Ще следя темата с голям интерес.

    И се пише ФрайлаУф. Идва от немски frei - свободен и Lauf - ход. Би трябвало да можеш да включваш на скорост без съединител. И при подаване на газ устройството да зацепва. На Трабанта беше само на 4-та скорост, а на Вартбург - на 2-ра, 3-та и 4-та
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • коко келеша
      коко келеша коментира
      Редактиране на коментар
      Мда, на Трабанта не се изключваше а на Варгата имаше лостче за блокиране в зацепено състояние. На моя беше винаги блокиран, щото иначе по Петрохан си беше приключение

    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      И на нашия Трабант се бъзикаше нещо. Май като загрее искаше съвсем бавно да подаваш газ, за да зацепи. Но Трабанта нямаше силици да катери баири на 4-та, а надолу винаги работеше.

  • #3
    ... и за да не говкарвам в коментарите, направо тук.

    Фрайлайфа ("едни му викат така, други така" ) при Трабанта е на 4-та, като не може да се изключва.
    При Варбурга (да ме извиняват жителите на Тюрингия, и най-вече тия от Айзенах) фрайлайфа е на всички скорости, като се включва и изключва когато на шофера му е кеф, ама файдата е само зимЪска по равно.
    На доста коли е преебан от глупост, а не щото се е износил от работа, или щото е келяв.
    Скоростната кутия на Варгата е за W80 или W75-80, което време оно си беше дефицит, а предвид, че сега доста хора не обръщат внимание на маслата, тогава пък нещата бяха ептèн.
    ... та предвид горното, всичко се караше с Диона 90ЕП, което пък ебаваше майката на скоростите за по-тънки масла или такива за GL4.
    Освен през лятото или добре загрели, варговите скорости със сменено масло не ебаваха да​​​​​​ включват както трябва, като първото което заминаваше беше фраулайфа (и така съм го чувал ), щото когато е постоянно включен и колата се подкара студена, в началото ролките почват да се джаскат на сухо, и като се кара често на градско, фрай-тралала става фигурант и като подадеш рязко газ, двигателят почва да бачка колкото стартер с преебан бендикс.
    Като се двигателят се изфорсира в движение докато караш, понякога зацепва с удар, и тогава също почва прогресивно да падат секви лагерни циментации, та ако употребителят на двутактовият дзвер не се сети да върне лостчето напред, рано или късно всичко става на салата.

    ... и мога да разказвам много, ама е друга тема, та колега, смени маслото в скоростите, че едва ли е каквото трябва на тая 311-ка.
    Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 18-01-21, 23:07.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • novatech
      novatech коментира
      Редактиране на коментар
      Дионата беше двигателно , трансмисионното беше Улита...

  • #4
    Ама ич не си много прав ше знайш - нЕкои от нас, все още си пазят оригиналната спрАвочна литература

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2042-1.jpg Прегледи:0 Размер:798.2 КБ ID:6697218

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2038-1.jpg Прегледи:0 Размер:872.7 КБ ID:6697219

    П.П. Имах 3 такива Вартбурга - 2 в движение и един за части. Изкарвах по някой лев от абитуриентските балове
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #5
      Оригиналната книжка на купеният от баща ми с мое присъствие Вартбург комби на 15.04.82 е в гаража ми, та ще видя какво пише.
      Писаното от мен е на база личен опит, съчетан с четене по въпроса, като имам претенции, че съм доста наясно, щото всичко което е правено по колата когато вече му беше дошло времето, е правено лично от мен.
      Общо взето, двигател скорости и ходова част съм я правил на парчета, като по запалването имам мои доработки на "афтермаркетите" които се предлагаха, със специалното участие на Гого, с автоматичната КИА, щото сме приятели от '82, когато се запознахме в 5-ти клуб на ОСО, а той още от тогава се занимава и с електроника.
      Имам чисто нови неща някъде у нас.
      Това което написах е за 353, а ако за 311 и 1000 има разлика, да се приеме като грешка.

      P.S. Не мога да разказвам кво съм правил с него, щото хем ще звучи невероятно, хем не е за тук, но ще дам пример с любимото ми скокче през трамвайната линия пред Румънското посолство, идвайки от Телевизионната кула, при което ми се откачаха коланите, щото по едно време никой не ги слагаше и постоянно си висяха закачени.
      Та откачаха се не като се тресна в асфалта, а точно в момента в който колата почне да пада надолу.
      Подобно скокче имаше и на ъгъла на Двореца на пионерите, там където трамвая идваше от Телевизионната и завиваше покрай оградата му, но не беше толкова забавно като при Румънското, а и трябваше да се внимава за други олигофрени, че нямаше видимост.

      P.P.S. Страхотни спирачки, при това без серво !
      Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 19-01-21, 21:09.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • коко келеша
        коко келеша коментира
        Редактиране на коментар
        Митко Ситроенаджията от Горубляне ми правеше гумите за вътрешните "карета"

      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        Не знам какви спирачки е имал вашия Вартбург, но ГТ прегледи на нашия (1000) бяха кошмар. Мажех ги с колофон, за да мина валовете, а после се изнасях с грозен рев, докато се нагреят и отлепят.

      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        353 е с дискове отпред и пали гумите буквално. Това от личен опит, както и другото, а спирачките, до кончината му на репатрака за бракуване, съм ги правил само аз.
        ... а на Митко и Пешо им бях пациент бая време.
        От десетина години са станали авиомоделисти, естествено с полуфабрикати, щото вече така е модерно.

    • #6
      311 и на мен много ми харесва. За съжаление в момента е сравнително висока летва за правене. За разлика от Волга М21, по механиката и особено по купето на 311 няма нищо налично по магазините. Има не малко разлики с късните 353В. Един приятел се занимава с такъв и след наливането на неприлично голяма сума, колата още не се движи.
      Аз на първо време бих се заел с оправянето на документите. Нещата отдавна са тегави и може да се окаже невъзможно да бъде регистриран (особено ако няма живи собственици). Нагледал съм се от първо лице, а и съм се наслушал на какви ли не абсурдни ситуации. Без документи на твое име ремонта на колата е безпредметен.

      Коментар


      • #7
        Здравейте!Понеже предстои сваляне на цялата ел.инсталация,а още не съм се сдобил със схема може ли някой да ми снима една що годе да личи,ако има и опис на бутоните по таблото ще почерпя.Тук се е вихрил някой текезесарски техник и нещата малко трябва да ми се изяснят преди да я разфасовам.Иначе засега е точно това което очаквам,немного гнилоч която ще се поддаде на ремонт(надявам се).И нещо интересно:ресорите са намазани с дебел слой грес,а отгоре са навързани тубички от веро.Най вероятно там няма да има никаква ръжда.
        ,

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от ivo-han Преглед на мнение
          Здравейте!Понеже предстои сваляне на цялата ел.инсталация,а още не съм се сдобил със схема може ли някой да ми снима една що годе да личи,ако има и опис на бутоните по таблото ще почерпя.Тук се е вихрил някой текезесарски техник и нещата малко трябва да ми се изяснят преди да я разфасовам.Иначе засега е точно това което очаквам,немного гнилоч която ще се поддаде на ремонт(надявам се).И нещо интересно:ресорите са намазани с дебел слой грес,а отгоре са навързани тубички от веро.Най вероятно там няма да има никаква ръжда.
          ,
          Moга да снимам схемата, но е много омазана и евентуално ще е трудно разгадаема

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2047-2.jpg Прегледи:2 Размер:1.32 МБ ID:6699323

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2054-2.jpg Прегледи:2 Размер:1.43 МБ ID:6699324

          Поиграх си малко и мисля, че подобрих леко качеството:

          https://dox.abv.bg/download?id=670905cf5b# - Линк за сваляне
          https://dox.abv.bg/download?id=ca0cdec3e4# - Линк за сваляне

          Последно редактирано от коко келеша; 23-01-21, 20:29.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • ivo-han
            ivo-han коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря идеална е.

        • #9

          #8.1

          ivo-han коментира
          Днес, 20:54
          Благодаря идеална е.
          Свали си тия от линковете по-горе. Доста по-приемливи са
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #10
            ​​Здравейте!От време на време да качвам по някоя снимка да се вижда,че си чешем крастата.Засега се затвърждава първоначалното мнение,че въпреки лошия външен вид ламарините са в перфектно състояние.Остана да сваля до края ел.исталацията и мога да разделям купето от рамата.Мисля да направя рамка с четири колелета и като Волгата да я местя до пясъкостуйката и лесно да я преобръщам.

            Коментар


            • #11

              Коментар


              • #12
                Нереално здрави ламарини. Успех!
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #13
                  Напредваме полека !

                  Коментар


                  • #14
                    Първоначално публикуван от ivo-han Преглед на мнение
                    ​​Здравейте!От време на време да качвам по някоя снимка да се вижда,че си чешем крастата.Засега се затвърждава първоначалното мнение,че въпреки лошия външен вид ламарините са в перфектно състояние.Остана да сваля до края ел.исталацията и мога да разделям купето от рамата.Мисля да направя рамка с четири колелета и като Волгата да я местя до пясъкостуйката и лесно да я преобръщам.
                    БРАВО за ентусиазма! Къде ползваш пясъкоструй и какви са цените? Доволен ?

                    Коментар


                    • #15
                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:287.8 КБ ID:6725326Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:222.5 КБ ID:6725327 Ползвах пясъкостуйка в Търговище много са добри 600 лв.за цялата Волга.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X