Здравейте колеги!Приключих с Волгата и ме засърбя за нещо друго.Желанието ми беше за двуцветен автомобил слизал така от конвейра,мислех си за 2-ра серия на газ-21,но един приятел ме нави(доста бързо)за Вартбург 311един наистина елегантен автомобил дори сега.Намерихме основата и почвам.Мисля,че опита от Волгата ще бъде безценен,повече мислене с по- малко адреналин при закупуването на части и ползването на услуги,дано и цената да бъде по-ниска.Сега за автомобила:Вартбург-311/1000/1963 година,външно и вътрешно по моя преценка доста зле,моторът работи перфектно,скоростите и фрайлайфа доколкото прецених са наред.Разликата от Волгата е много по-малкия гнилоч по купето.Идеята ми е отново цялостна реставрация пък ще видим докъде и как.Вероятно сериозен проблем ще бъде липсата на всякакви документи за собственост,но засега съм оптимист.Да пусна и няколко начални снимки.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Вартбург 311
Свий
X
-
Честито! Интересна занимавка. Доста труд те чака. Ама това с липсата на документи е много лошо.
Ще следя темата с голям интерес.
И се пише ФрайлаУф. Идва от немски frei - свободен и Lauf - ход. Би трябвало да можеш да включваш на скорост без съединител. И при подаване на газ устройството да зацепва. На Трабанта беше само на 4-та скорост, а на Вартбург - на 2-ра, 3-та и 4-таNissan Terrano 2,7 TDI
-
... и за да не говкарвам в коментарите, направо тук.
Фрайлайфа ("едни му викат така, други така" ) при Трабанта е на 4-та, като не може да се изключва.
При Варбурга (да ме извиняват жителите на Тюрингия, и най-вече тия от Айзенах) фрайлайфа е на всички скорости, като се включва и изключва когато на шофера му е кеф, ама файдата е само зимЪска по равно.
На доста коли е преебан от глупост, а не щото се е износил от работа, или щото е келяв.
Скоростната кутия на Варгата е за W80 или W75-80, което време оно си беше дефицит, а предвид, че сега доста хора не обръщат внимание на маслата, тогава пък нещата бяха ептèн.
... та предвид горното, всичко се караше с Диона 90ЕП, което пък ебаваше майката на скоростите за по-тънки масла или такива за GL4.
Освен през лятото или добре загрели, варговите скорости със сменено масло не ебаваха да включват както трябва, като първото което заминаваше беше фраулайфа (и така съм го чувал ), щото когато е постоянно включен и колата се подкара студена, в началото ролките почват да се джаскат на сухо, и като се кара често на градско, фрай-тралала става фигурант и като подадеш рязко газ, двигателят почва да бачка колкото стартер с преебан бендикс.
Като се двигателят се изфорсира в движение докато караш, понякога зацепва с удар, и тогава също почва прогресивно да падат секви лагерни циментации, та ако употребителят на двутактовият дзвер не се сети да върне лостчето напред, рано или късно всичко става на салата.
... и мога да разказвам много, ама е друга тема, та колега, смени маслото в скоростите, че едва ли е каквото трябва на тая 311-ка.Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 18-01-21, 23:07.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
-
Ама ич не си много прав ше знайш - нЕкои от нас, все още си пазят оригиналната спрАвочна литература
П.П. Имах 3 такива Вартбурга - 2 в движение и един за части. Изкарвах по някой лев от абитуриентските балове
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 2 likes
Коментар
-
Оригиналната книжка на купеният от баща ми с мое присъствие Вартбург комби на 15.04.82 е в гаража ми, та ще видя какво пише.
Писаното от мен е на база личен опит, съчетан с четене по въпроса, като имам претенции, че съм доста наясно, щото всичко което е правено по колата когато вече му беше дошло времето, е правено лично от мен.
Общо взето, двигател скорости и ходова част съм я правил на парчета, като по запалването имам мои доработки на "афтермаркетите" които се предлагаха, със специалното участие на Гого, с автоматичната КИА, щото сме приятели от '82, когато се запознахме в 5-ти клуб на ОСО, а той още от тогава се занимава и с електроника.
Имам чисто нови неща някъде у нас.
Това което написах е за 353, а ако за 311 и 1000 има разлика, да се приеме като грешка.
P.S. Не мога да разказвам кво съм правил с него, щото хем ще звучи невероятно, хем не е за тук, но ще дам пример с любимото ми скокче през трамвайната линия пред Румънското посолство, идвайки от Телевизионната кула, при което ми се откачаха коланите, щото по едно време никой не ги слагаше и постоянно си висяха закачени.
Та откачаха се не като се тресна в асфалта, а точно в момента в който колата почне да пада надолу.
Подобно скокче имаше и на ъгъла на Двореца на пионерите, там където трамвая идваше от Телевизионната и завиваше покрай оградата му, но не беше толкова забавно като при Румънското, а и трябваше да се внимава за други олигофрени, че нямаше видимост.
P.P.S. Страхотни спирачки, при това без серво !Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 19-01-21, 21:09.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
- 1 like
Коментар
-
Митко Ситроенаджията от Горубляне ми правеше гумите за вътрешните "карета"
-
353 е с дискове отпред и пали гумите буквално. Това от личен опит, както и другото, а спирачките, до кончината му на репатрака за бракуване, съм ги правил само аз.
... а на Митко и Пешо им бях пациент бая време.
От десетина години са станали авиомоделисти, естествено с полуфабрикати, щото вече така е модерно.
-
311 и на мен много ми харесва. За съжаление в момента е сравнително висока летва за правене. За разлика от Волга М21, по механиката и особено по купето на 311 няма нищо налично по магазините. Има не малко разлики с късните 353В. Един приятел се занимава с такъв и след наливането на неприлично голяма сума, колата още не се движи.
Аз на първо време бих се заел с оправянето на документите. Нещата отдавна са тегави и може да се окаже невъзможно да бъде регистриран (особено ако няма живи собственици). Нагледал съм се от първо лице, а и съм се наслушал на какви ли не абсурдни ситуации. Без документи на твое име ремонта на колата е безпредметен.
Коментар
-
Здравейте!Понеже предстои сваляне на цялата ел.инсталация,а още не съм се сдобил със схема може ли някой да ми снима една що годе да личи,ако има и опис на бутоните по таблото ще почерпя.Тук се е вихрил някой текезесарски техник и нещата малко трябва да ми се изяснят преди да я разфасовам.Иначе засега е точно това което очаквам,немного гнилоч която ще се поддаде на ремонт(надявам се).И нещо интересно:ресорите са намазани с дебел слой грес,а отгоре са навързани тубички от веро.Най вероятно там няма да има никаква ръжда.
,
Коментар
-
Първоначално публикуван от ivo-han Преглед на мнениеЗдравейте!Понеже предстои сваляне на цялата ел.инсталация,а още не съм се сдобил със схема може ли някой да ми снима една що годе да личи,ако има и опис на бутоните по таблото ще почерпя.Тук се е вихрил някой текезесарски техник и нещата малко трябва да ми се изяснят преди да я разфасовам.Иначе засега е точно това което очаквам,немного гнилоч която ще се поддаде на ремонт(надявам се).И нещо интересно:ресорите са намазани с дебел слой грес,а отгоре са навързани тубички от веро.Най вероятно там няма да има никаква ръжда.
,
Поиграх си малко и мисля, че подобрих леко качеството:
https://dox.abv.bg/download?id=670905cf5b# - Линк за сваляне
https://dox.abv.bg/download?id=ca0cdec3e4# - Линк за сваляне
Последно редактирано от коко келеша; 23-01-21, 20:29.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Здравейте!От време на време да качвам по някоя снимка да се вижда,че си чешем крастата.Засега се затвърждава първоначалното мнение,че въпреки лошия външен вид ламарините са в перфектно състояние.Остана да сваля до края ел.исталацията и мога да разделям купето от рамата.Мисля да направя рамка с четири колелета и като Волгата да я местя до пясъкостуйката и лесно да я преобръщам.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от ivo-han Преглед на мнениеЗдравейте!От време на време да качвам по някоя снимка да се вижда,че си чешем крастата.Засега се затвърждава първоначалното мнение,че въпреки лошия външен вид ламарините са в перфектно състояние.Остана да сваля до края ел.исталацията и мога да разделям купето от рамата.Мисля да направя рамка с четири колелета и като Волгата да я местя до пясъкостуйката и лесно да я преобръщам.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар