До: Здравейте!
Напротив, обяснимо слаби са.
От една страна, разнообразните, гадни и низши бензини, с които са мислени да работят, принуждават моторите да бъдат със смешно ниски степени на сгъстяване. И отдруга страна, архаичната конструкция на тези двг, също допринася за мудния им характер.
Всичко в тях е прекалено тежко. Колянов вал, биели, бутала, газоразпределение, а за маховик - да не говорим. Те не любят високите об/мин., които са много вредни в този случай. Разчитат най-вече на въртящ момент. Който за времето си е доста сериозно постижение на соц.машиностроенето по отношение на леките автомобили. Ако щеш, хвани някой правителствен ЗиС и му виж характеристиките. От такъв, голямолитражен мотор, каква никаква мощност е постигната. И какъв въртящ момент- като на камион. Което е по-важно за няколкотонното купе. Волгата се движи и наема чудесно с нейния си мотор, стига той да е в изрядно състояние. Пък, ако ти се занимава - намираш някой камион ГАЗ 53, гепваш му мотора и го кордисваш у Волгата.
Десетилетия след тях, разбира се, по италиянски патент се появяват и малолитражни двигатели. Те са малки, леки, модерни, бързооборотни, с рязко разгръщане на мощността и икономични. Но друга тема е това.
Напротив, обяснимо слаби са.
От една страна, разнообразните, гадни и низши бензини, с които са мислени да работят, принуждават моторите да бъдат със смешно ниски степени на сгъстяване. И отдруга страна, архаичната конструкция на тези двг, също допринася за мудния им характер.
Всичко в тях е прекалено тежко. Колянов вал, биели, бутала, газоразпределение, а за маховик - да не говорим. Те не любят високите об/мин., които са много вредни в този случай. Разчитат най-вече на въртящ момент. Който за времето си е доста сериозно постижение на соц.машиностроенето по отношение на леките автомобили. Ако щеш, хвани някой правителствен ЗиС и му виж характеристиките. От такъв, голямолитражен мотор, каква никаква мощност е постигната. И какъв въртящ момент- като на камион. Което е по-важно за няколкотонното купе. Волгата се движи и наема чудесно с нейния си мотор, стига той да е в изрядно състояние. Пък, ако ти се занимава - намираш някой камион ГАЗ 53, гепваш му мотора и го кордисваш у Волгата.
Десетилетия след тях, разбира се, по италиянски патент се появяват и малолитражни двигатели. Те са малки, леки, модерни, бързооборотни, с рязко разгръщане на мощността и икономични. Но друга тема е това.
Коментар