Здравейте!
Чета форума от доста време, но чак сега реших да напиша нещо.
Преди два месеца си купих след дълго търсене един близък роднина на ГАЗ 69. Става въпрос за Варшава с двигател S-21, тоест с висящи клапани. Сравнително нова е -1969 година, и е все още във вида, в който е излязла от завода (73500км, много запазено купе с оригинална боя, наистина запазен салон без скъсано и напукано, няма газ и т.н.). Хубаво вози, особено на задната седалка. Влюбих се в нея.
За да не звучи всичко нереално добре, Варшавата ми има някои проблеми. Някои реших, на други търся решение.
Основният проблем беше в цилиндровата глава на двигателя. Прегрявана е и доволно неграмотно е фрезована... Резултатът - не е за разправяне. Накрая намерих, купих и (естествено) монтирах чисто нова напълно оборудвана глава с всичкото му - клапани и т.н. Проблем вече няма!
Карбураторът беше почистен в коресилин, чукнахме му гарнитурки, работи.
Делкото имаше разкачени и разбити елементи. Чистене, бърникане, подмяна на това-онова, заработи прилично. Докопах и още едно здраво.
И още хиляда и една дреболии... На вид Варшавата е много прилична, но си иска работа, за да стане от паметник на кола.
Започват и все още нерешените въпроси:
1.Съединителят ми започна да приплъзва в момента, в който двигателят заработи с 4-те си цилиндъра. Регулирах го както пише в старите книги. Сега не приплъзва. Обаче, за мое спокойствие, си купих съединител комплект за ГАЗ 69 / Победа / Варшава, палцов. Подозирам, че точно такъв е на колата. Бихте ли ми казали нещо по въпроса за съединителя на S-21 с диафрагмена пружина (разбрах, че по-новите Жукове са с такъв). Какво бихте ми препоръчали, и от къде мога да се сдобия с такъв, ако си заслужава?
2.Стартерът, или по-точно шалтерът му, приключи земния си път. Приятел ми подари друг стартер. Почистих, монтирах, пак шалтер!... Изхвърля бендикса и до там. На късо обаче стартерът върти. Явно не дава контакт и този като стария. Проблемът е в това, че не знам много магазини в София - при старците на Габрово и К. Величков няма шалтери. Знаете ли къде има - да си купя...
Колегата Стоян със още по-старата Варшава ще ми даде назаем здрав стартер, но все едно трябва да оправя моя.
3. Спирачките. Още не съм правил нищо по въпроса - спира по някакъв начин, но определено изисква намеса. Според стария собственик, по предните спирачки всичко е подменено с части от ГАЗ 21. Това, което се вижда отвън, са ненапукани и явно нови маркучи. Главният спирачен цилиндър не изглежда обаче добре. И си иска при спиране да се припомпа още веднъж, за да достигне максимално налягане.
Имам каталозите за резервни части на ГАЗ 69, 21 и 24 - там се вижда какво е останало при тях от Победата... Въпросът е какво от съвременните части ще пасне на Варшава без преправяне?
Поздрави!
Чета форума от доста време, но чак сега реших да напиша нещо.
Преди два месеца си купих след дълго търсене един близък роднина на ГАЗ 69. Става въпрос за Варшава с двигател S-21, тоест с висящи клапани. Сравнително нова е -1969 година, и е все още във вида, в който е излязла от завода (73500км, много запазено купе с оригинална боя, наистина запазен салон без скъсано и напукано, няма газ и т.н.). Хубаво вози, особено на задната седалка. Влюбих се в нея.
За да не звучи всичко нереално добре, Варшавата ми има някои проблеми. Някои реших, на други търся решение.
Основният проблем беше в цилиндровата глава на двигателя. Прегрявана е и доволно неграмотно е фрезована... Резултатът - не е за разправяне. Накрая намерих, купих и (естествено) монтирах чисто нова напълно оборудвана глава с всичкото му - клапани и т.н. Проблем вече няма!
Карбураторът беше почистен в коресилин, чукнахме му гарнитурки, работи.
Делкото имаше разкачени и разбити елементи. Чистене, бърникане, подмяна на това-онова, заработи прилично. Докопах и още едно здраво.
И още хиляда и една дреболии... На вид Варшавата е много прилична, но си иска работа, за да стане от паметник на кола.
Започват и все още нерешените въпроси:
1.Съединителят ми започна да приплъзва в момента, в който двигателят заработи с 4-те си цилиндъра. Регулирах го както пише в старите книги. Сега не приплъзва. Обаче, за мое спокойствие, си купих съединител комплект за ГАЗ 69 / Победа / Варшава, палцов. Подозирам, че точно такъв е на колата. Бихте ли ми казали нещо по въпроса за съединителя на S-21 с диафрагмена пружина (разбрах, че по-новите Жукове са с такъв). Какво бихте ми препоръчали, и от къде мога да се сдобия с такъв, ако си заслужава?
2.Стартерът, или по-точно шалтерът му, приключи земния си път. Приятел ми подари друг стартер. Почистих, монтирах, пак шалтер!... Изхвърля бендикса и до там. На късо обаче стартерът върти. Явно не дава контакт и този като стария. Проблемът е в това, че не знам много магазини в София - при старците на Габрово и К. Величков няма шалтери. Знаете ли къде има - да си купя...
Колегата Стоян със още по-старата Варшава ще ми даде назаем здрав стартер, но все едно трябва да оправя моя.
3. Спирачките. Още не съм правил нищо по въпроса - спира по някакъв начин, но определено изисква намеса. Според стария собственик, по предните спирачки всичко е подменено с части от ГАЗ 21. Това, което се вижда отвън, са ненапукани и явно нови маркучи. Главният спирачен цилиндър не изглежда обаче добре. И си иска при спиране да се припомпа още веднъж, за да достигне максимално налягане.
Имам каталозите за резервни части на ГАЗ 69, 21 и 24 - там се вижда какво е останало при тях от Победата... Въпросът е какво от съвременните части ще пасне на Варшава без преправяне?
Поздрави!
Коментар