Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ниса 522Т

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Ниса 522Т

    Новото е, че изкарах Нисата в снега. Отдавна ми беше мерак да я пробвам с тия бусови гуми, които имат само надлъжни канали.
    Имаше сигурно 200 кила сняг на тавана.


    Ето я как пали на -5:



    Оставих я да загрява, изчистих снега... Пуснах и двата вентилатора на предното и задното парно на максимална степен. За нула време вътре стана баня. Предните стъкла се размразяват отлично, нали смених всичките въздуховоди с нови.
    Реших да я размърдам от преспата.
    Буксува, но се мести. С малко напред-назад успях да я изкарам без да чистя снега, по паркинга е над 10см, а пряспата пред буса беше по-дълбока. Впечатленията са ми като от Жигула с летни гуми. Може да се кара, ама трябва чалъм. Волгата и Варшавата с гуми M+S са в пъти по-проходими на сняг.
    Както и да е, направих си кефа, попързалях зеления бус и се прибрах на топло. Както се вижда, снегът е до средата на колелото на зарязаното Мондео.

    Коментар


    • #92
      От: Ниса 522Т

      Трябваше да туриш 200 кила товар отзад и да видиш тогава проходимост. ...поздрави
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • #93
        От: Ниса 522Т

        Отново сменихме скоростната кутия. Оригиналната (или по-скоро тази, дето беше на Нисата като я купих), се сдоби с нов синхронизатор, нов първичен вал, нов страничен капак (вече лоста не се разхожда из купето) и т.н. Не се бяхме замисляли и доста криво се получи, като се оказа, че Ниса 522 няма фабрично точки за вдигане на подемник. И няма как да се вдигне на двуколонен. Както и да е, полежахме отдолу и сложихме великата кутия.


        Сложихме ние кутията, и ме хвана мерака да видим как аджеба се поставят фабричните светлини под задната престилка.
        На последните Ниси премахват светлината за заден ход тип "Варшава" от престилката под задната врата и я изнасят отдолу. Появява се и усилен габарит за мъгла.
        Естествено, тия неща за появяват предимно и само в рекламните каталози. В живия живот всеки шофьор си прибира за лично ползване въпросните фарчета и в резултат такова животно Ниса с фарчета при соца не е имало.
        Имах от години червено полско габаритче, намерих си същото с бяло стъкло - ахааа, същите като по рекламните снимки.
        Четем схемата - указано е по две червени и две бели светлинки. Хм?
        Размотахме девствената изолация на висящите от кабелния сноп разклонения - ами да! Наистина от завода са предвидили да има по две червени и две бели светлинки. Реших, че ще стане бесен кич.
        И Нисата получи отляво усилен габарит, отдясно - фар за заден ход.


        Контакт, задна, щрак къси, щрак бутонът за усилен габарит (той не само е наличен, ами е и свързан и дори свети в оранжево)...


        Работииии!


        Малко на свинче - звънче, ама си е по заводска схема, всичко си е фабрично полско а-у. Поне сега нощно време нещо ще се вижда в огледалата като маневрирам.
        Тия проклети фарчета си бяха голям дефицит и се крадяха при соца, на нас на Шкодата ни го гепиха почти веднага. А всички коли от края на 80-те имаха - Лада, Шкода, Вартбург, Волга, Полски Фиат, даже на Трабант имаше. Само ЗАЗ и Москвич нямаха такива висящи неща.

        Коментар


        • #94
          От: Ниса 522Т

          Тия висящи неща не пострадват ли първи когато Нисата се ползва по предназначение?

          Коментар


          • #95
            От: Ниса 522Т

            Здравей колега. Подарявам, подарявам - дано не ти трябват усилени основни лагери Натиснете снимката за да я уголемите

Име:011.jpg
Прегледи:1
Размер:271.9 КБ
ID:5788912Натиснете снимката за да я уголемите

Име:012.jpg
Прегледи:1
Размер:343.2 КБ
ID:5788914Натиснете снимката за да я уголемите

Име:013.jpg
Прегледи:1
Размер:256.3 КБ
ID:5788915 С поздрав Борето

            Коментар


            • #96
              От: Ниса 522Т

              Поздрави за проекта!
              Това бусче ме впечатли супер много с формите си , та реших да си поиграя с Inkscape ползвайки за шаблон една от вашите снимки.

              Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
              Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
              Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

              Коментар


              • #97
                От: Ниса 522Т

                Тази събота с жена ми си направихме една разходка из Северозападна България. Тя никога не се беше возила на това чудо на полската техника извънградско, откакто го купихме януари 2016 и в студа пътешествахме по заледените пътища от Оряхово към Бяла Слатина.
                Този път маршрутът беше София - Петрохан - Монтана - Враца - Своге - София.
                Нисата се справи отлично.
                Ходихме на Вратцата, жена ми не беше виждала този природен феномен.




                Понеже цялата разходка беше леко импровизирана, замръкнахме във Враца и вече по тъмно тръгнахме посока Мездра. Хубаво, ама Нисата върви с 80, а дори и камионите са по-бързи. Имаше много движение. Решихме да не рискуваме с Мездра - Ботеград и магистралата Хемус с всичките й ремонти, а на Ребърково кривнахме през дефилето.
                Фаровете на Нисата са Н4 (нали е от последните), и светят доста прилично.
                Без никакви драми си пътувахме, само спряхме на Лакатник да видим новото осветление на скалите.


                В крайна сметка си прекарахме супер забавно.

                Коментар


                • #98
                  От: Ниса 522Т

                  Друг път от Враца за дефилето недей да ходиш до Мездра, а след Враца в дясно за Паволче и Челопек и от там слизаш направо в Лютиброд. А за Гара Лакатник най-добре през речките, Миланово и направо слизаш на гарата. И по двата маршрута има по-интересни неща от турските тирове към Мездра

                  Коментар


                  • #99
                    От: Ниса 522Т

                    Знам, въртял съм из района. Някога бая се мотаехме по планините. Включително преди години с Жигулата и едни приятели минахме отгоре през Балкана от Миланово за Пършевица - то на старите карти го дават да е асфалт... Хихи, не е. Добре, че не заседнахме някъде. Тая Жигула преди реставрацията из какви джендеми е ходила, само тя си знае. И то в едни години, когато кой има телефон, кой няма, за обхват да не говорим. Даже по-нататък една позната се ожени за сина на кмета на Миланово - това вече си бях купил Варшава, било е някъде 2009 или 2010г.
                    Та тоя път така и така ходихме да ядем и да заредим във Враца и после варианта през дефилето ми дойде съвсем спонтанно. Изначално щях да завъртя през Ботевград, ама се усетих, че ще направя колона и всякакви олигофрени ще ме изпреварват по завоите. Пък и жена ми като вдигна 80 ми вика "Намали, намали, много е бързо!". А то вярно - вътре бучи, дрънчи, скърца... Аз съм свикнал със всякакви дараци, ама тя не е. Ще ми се някое лято да пробвам с Нисата по Историческия път на Петрохан - там пак е черно и камънаци.
                    Всъщност ние още сутринта като тръгвахме по Ломското, изведнъж след Бели Дунав някакво адско задръстване. И аз хоп - през Връбница заобикалям. Там са едни къщурки и едни черни пътища. Жена ми пищи - ще строшим Нисата. А то хората там си живеят, просто обикновен черен път. Аз и викам - това е правено за текезесетата и е вървяло навсякъде. Нея не й се вярва.

                    Коментар


                    • От: Ниса 522Т

                      От опит да знаеш че нисата ама хич не е проходима... особенно празна. Просто е лека отзад а с тая бърза първа скорост.... направо е мъка на кал и сняг.
                      0-

                      Коментар


                      • От: Ниса 522Т

                        Хехе

                        Днес се разхождах по задачи и...
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                        • От: Ниса 522Т

                          Двама стари бойци
                          На нас клиренс ни трябва , не скорост

                          Коментар


                          • От: Ниса 522Т

                            За колегата с Нисата , ако представлява интерес - http://www.tehnoborsa.com/product/18958.html

                            Коментар


                            • От: Ниса 522Т

                              Благодаря ти, но и двете книги ги имам на хартия. Интересно обаче що за тигър си е играл да сканира книги за Ниса и да ги продава на диск за 20 лева. В интерес на истината, в момента има повече книги, отколкото живи Ниси в пространството.

                              Коментар


                              • От: Ниса 522Т

                                Реално с малка преработка парното на водача става два пъти по добро. Мой личен опит. Борето

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X