Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Москвич 408И-1974

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Москвич 408И-1974

    Лелее, това ме връща в детските ми години. Баща ми имаше абсолютно същия москвич, само както казват колегите и нашия беше със старото табло и стрелката на километража неше зацепила на 140км/ч . След това стана син, а накрая отиде на вторични. Ееех спомени.
    * ПОЗДРАВЛЕНИЯ за отличния екземпляр, да си го караш дъъълги години. Това е единствената кола която не може да те остави на пътя. В багажника винаги трябва да имаш г/д по едно от всичко, но е невероятна кола. Спомням си как преди да тръгнем на някъде с бащата винаги проверявахме основните възли по колата, проверка на светлини, туба с вода, туба с бензин, еее старите времена.

    Поздрави !
    п.п. ии много да те слуша

    Коментар


    • #17
      От: Москвич 408И-1974

      Тази скорост от 120 километра всъщност е 110. И е набирана в продължение на минута- две, по равен участък от магистралата Варна-Шумен.......

      Коментар


      • #18
        От: Москвич 408И-1974

        Супер запазен за времето си,дълго време да те радва.Навремето им викахме "инжекцион",без да имаме и най-малка представа,че наистина има такава система за впръскване на гориво.Спомени...
        Последно редактирано от petroffbg; 04-12-12, 21:04.
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #19
          От: Москвич 408И-1974

          Ехее,колега,уникален Москвич!Да си го караш със здраве и кеф и още дълги години,да ни кара да точим лиги,като го гледаме!Разгледай темите,имаше на още един колега от форума,също много запазен екземпляр,само че със старото табло и тъмно зелен на цвят.Поздрави,Момчил!
          Последно редактирано от Driftacha; 04-12-12, 20:41. Причина: Уточняване на цвета на автомобила!
          Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

          Коментар


          • #20
            От: Москвич 408И-1974

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            И-то е че модела отговаря на нормите на ЕИК на ООН за пасивна безопасност.
            . Сигурно е така щом в един автокаталог от 1972г бяха представени "Москвич" и 'Волга" за продажба на "братския" френски народ.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #21
              От: Москвич 408И-1974

              Като гледам колко много доволни има от тая кола - после иди разправяй че българина нямал късмет

              Нашата беше от най-най първите, като я продадохме плаках, но това беше защото бях десетгодишен

              Иначе какъв неземен дарак беше това нещо - просто не е истина. На около 10000км, почти нова, на едно море и изтропали лагерите на Карнобат - официално маслена помпа. Аз двегодишен, хайде колата на сервиз, хайде морето без кола с багажите и детето под мишница, прибират я на връщане ремонтирана и от тогава престава да бъде кола. Максимална скорост 95км/ч пряко сили, клапани си спомнях как горяха на общо основание, буксуващ съединител на всеки 20000км (оказало се че не е съединител а някаква друга неоразмерена джаджа, не помня коя), аванса все бягаше (плочката на запалването и бяха удължили бъбрековидните отвори за да може да се извърти по-далеч)...

              И това хайде да речем иди дойди, една кола е, може да е била кофти бройка от първите, но си спомням че при всяко море докато стигнем до морето винаги зареждахме на Чирпан, с един резервоар не ставаше. Лоста за скоростите (горе на кормилото) - като подадеш газ преставаше да се вижда от вибрации, а след дълъг път дясното коляно на баща ми винаги имаше синина - лоста го биеше по коляното, зер е дългокрак...

              Хубаво нещо е миналото, ама да не си паметлив. Че тогава какви излизат...
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #22
                От: Москвич 408И-1974

                Страхотен!На такраратъв започнах да карам.Беше втората кола в живота на баща ми.Двигателят е ОПЕЛ 31-ва,само че с карбуратор К-126П.
                Най-добре работи с два двукамерни "WEBER"

                Коментар


                • #23
                  От: Москвич 408И-1974

                  Това говори за износени лагери на разпределителния вал,а най-вероятно за премахнат груб маслен филтър и на планката хе е направен канал за връзка.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Москвич 408И-1974

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Като гледам колко много доволни има от тая кола - после иди разправяй че българина нямал късмет

                    Нашата беше от най-най първите, като я продадохме плаках, но това беше защото бях десетгодишен

                    Иначе какъв неземен дарак беше това нещо - просто не е истина. На около 10000км, почти нова, на едно море и изтропали лагерите на Карнобат - официално маслена помпа. Аз двегодишен, хайде колата на сервиз, хайде морето без кола с багажите и детето под мишница, прибират я на връщане ремонтирана и от тогава престава да бъде кола. Максимална скорост 95км/ч пряко сили, клапани си спомнях как горяха на общо основание, буксуващ съединител на всеки 20000км (оказало се че не е съединител а някаква друга неоразмерена джаджа, не помня коя), аванса все бягаше (плочката на запалването и бяха удължили бъбрековидните отвори за да може да се извърти по-далеч)...

                    И това хайде да речем иди дойди, една кола е, може да е била кофти бройка от първите, но си спомням че при всяко море докато стигнем до морето винаги зареждахме на Чирпан, с един резервоар не ставаше. Лоста за скоростите (горе на кормилото) - като подадеш газ преставаше да се вижда от вибрации, а след дълъг път дясното коляно на баща ми винаги имаше синина - лоста го биеше по коляното, зер е дългокрак...

                    Хубаво нещо е миналото, ама да не си паметлив. Че тогава какви излизат...
                    Първата нова кола на баща ми(руска сглобка)дефорсиран 2140,80 год.,на него се учих,преди това разтривах един ЗАЗ,преди това ИЖ и АВО ама те не са коли.Концептуално почти не се различава от Цирозата-отпред долен и горен носач с реглаж,отзад твърд заден мост с ресьори.Добър багажник,добро вътрешно пространство.Кусури-гори трети изпускателен клапан,съединител ,калпава работа със скоростите(една тъпа плочка),делкото се мокри лесно(щото е долу).За 20 години сменихме един клапан,един съединител и един лагер на полуоска.Може би зависи и от водителя,ама ми се струва прекалено субективно твоето мнение.Тези коли години наред са служили на народа без GPS-си,GSM-ми.На нас ни дърпа караваната 10 години,ходихме на море по 20 дена,влачехме едни галоши Видинки,Видинки Спорт,Барумки,Г.Димитровки и пак вдигахме по 120-130 км с камерни гуми.Не е добре толкова бързо да се отричаме от всичко от миналото .Някой дето е роден по-късно може да се впечатли ,ама хора като мен дето са вяли байраци при различни времена.....трудно.
                    ПП.От поста ти става ясно,че баща ти доста хазартно тръгва на дълъг път....тоя москвич на трета вдигаше 130(то това му и беше силата)
                    МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Москвич 408И-1974

                      Бе не знам колко хазартно е тръгвал баща ми на дълъг път с кола на 10000км но нейсе. Сигурно е трябвало да сложи зад гърба на децата си две туби по 20 литра за всеки случай, и един резервен двигател.

                      Споменах го по-горе - нова кола, поддържана по книга, хвърля лагери. Нататък можем да си спорим колкото искаме каква супер кола е.

                      Знам само че точно толкова хазартно и без промяна в навиците след Москвича с Вартбург 353 обиколихме Европа четири пъти и кръстосвахме Алжир три години, на мокър средиземноморски климат, сол, влага и една солидна пясъчна буря в Сахара която ни свали боята отпред и ни наби стъклото с пясък (сефте не беше, не знаехме триковете).

                      За тия години минахме през един бендикс и една машинка за светлините на задния ход.

                      Та сигурно съм субективен...
                      Издъних се на Тюринг теста

                      Коментар


                      • #26
                        От: Москвич 408И-1974

                        Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                        Бе не знам колко хазартно е тръгвал баща ми на дълъг път с кола на 10000км но нейсе. Сигурно е трябвало да сложи зад гърба на децата си две туби по 20 литра за всеки случай, и един резервен двигател.

                        Споменах го по-горе - нова кола, поддържана по книга, хвърля лагери. Нататък можем да си спорим колкото искаме каква супер кола е.

                        Знам само че точно толкова хазартно и без промяна в навиците след Москвича с Вартбург 353 обиколихме Европа четири пъти и кръстосвахме Алжир три години, на мокър средиземноморски климат, сол, влага и една солидна пясъчна буря в Сахара която ни свали боята отпред и ни наби стъклото с пясък (сефте не беше, не знаехме триковете).

                        За тия години минахме през един бендикс и една машинка за светлините на задния ход.

                        Та сигурно съм субективен...
                        Забравих да добавя-Баща ми обиколи позволената Европа (Румъния,Унгария,Чехословакия)през въпросната 81 година,купи си Барумки(хвърли ги на 20000 х км.),купи ми Иж-38 4,5кал(крих я до демокрацията),а като ерген с един приятел си купили Вартбург -Стандарт 1000 на ортак.Ами .....каза ми че му пораснали нови мускули от бутане(не е некадърен механик щото беше шеф на ремонта на най-големия открит рудник в Европа-р-к"Трояново-Север'').Но да не говорим за мотори,темата беше за коли.Българина не е толкова прост автомобилист.Факта че Вартбурга не е доминиращ вид автомобил доскоро е достатъчно красноречив.
                        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Москвич 408И-1974

                          Като пътни качества, возия, спирачки, стабилност, багажен капацитет, вървеж - Вартбург 353 (а не 1000, който е с 25 години по-стар) в общи линии стоеше до КОНКРЕТНИЯ 408И като волво до жигула.

                          За това колко е бил разпространен в България - страхотен критерий. То и карпатите се намираха по-лесно от симсоните...

                          Както и да е. В темата съм до тук. Просто споделям че явно доста късметлии собственици на такъв москвич е имало, и искрено се радвам за тях. Нашия определено не беше от късметлийските. Нататък можем да носим от сто кладенеца вода чия вина е било, и колко схванат е бил баща ми че с едната кола имаше тен само от краката надолу от лежане под нея, а с другата хващахме всички тен през шибедаха.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • #28
                            От: Москвич 408И-1974

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Баси, с оригиналната боя и не е изгнил?
                            Трябва да е бил не неделна, а месечна кола за да се запази толкова.

                            Ъъъ, таблото май не е оригиналното. Всъщност съм почти сигурен. Тези табла се слагат на 2138/2140, а те излизат през 80-те.

                            Някой знае ли какво означава "И" в означението на модела?
                            Скоростите на волана Коле,като на Вартбург.
                            ТОЙОТА в РЕЙНДЖЪР стъпили на ПАТРОЛ Y 60
                            Г 230Е
                            Г 500 0887 390 703

                            Коментар


                            • #29
                              От: Москвич 408И-1974

                              Първоначално публикуван от Goblin
                              ... Просто споделям че явно доста късметлии собственици на такъв москвич е имало, и искрено се радвам за тях. Нашия определено не беше от късметлийските. ....
                              Ники точно тук се крие ключа от бараката с такъв москвак сме обиколили една камара язовири и реки всяка година на морето те такива приключения като вашите никога не сме имали, но съм и виждал и вашите приключения така, че може би си много прав.
                              За всеки ден прекаран в риболов господ дава по два
                              0878 79 20 61 Борис

                              Коментар


                              • #30
                                От: Москвич 408И-1974

                                Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                                .. Просто споделям че явно доста късметлии собственици на такъв москвич е имало, и искрено се радвам за тях. Нашия определено не беше от късметлийските. ...
                                Явно наистина е било така.

                                Калеко ми си купил Москвича 2140 през 1981 г. В Мототехника тогава имало два червени и двайсетина оранжеви. Естествено всички се натискали за червените, но те били запазени за "наши хора". Та взел оранжев. После на първото обслужване, като отишъл в сервиза, видял че и двата червени са там с разглобени двигатели за смяна на колянов вал. А неговия си изкара бая години без основен ремонт. Явно и вашия е бил правен в Понеделник
                                Nissan Terrano 2,7 TDI

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X