Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Стари автомобили на служба

    Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнение
    А такова палене виждал ли си ?
    Да, гледал съм клипове. Това след като показвах снимки от тракторния музей(тук при мен в Германия), на вуйчо ми. Той е на около 75 години, и цял живот се е занимавал и интересувал от техника, включително и подобни... Прекрасен разказвач е, с безброй истории, за какво ли не, и откъде ли не... Та той видя такива двигатели на снимките, и ми разказа за подобни ползвани някога в България, а после гледах и клипове по въпроса.

    Но все пак се питах дали само руския "гении", е стигнАл до пусковия ДВГ...
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • От: Стари автомобили на служба

      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
      Да, гледал съм клипове.Но все пак се питах дали само руския "гении", е стигнАл до пусковия ДВГ...
      Руският инджинерин,след като хванал тракториста Ваня да оправя жена му Маша,решил да си отмъсти.
      Така се стига до "отмъщението на инДжинера",или прословутият двигател ПД-10.Като идея е добре замислено,но като изпълнение е "сдялано".Въпросното инджинерно чудо има собствено мнение по въпроса за палене и скъсява живота на оператора в пъти,без значение дали пали със ремък или на стартер.
      Ей го един със стартер:
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • От: Стари автомобили на служба

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Но все пак се питах дали само руския "гении", е стигнАл до пусковия ДВГ...
        Имало е и неруски, до към 1960-те години: някои 2-цилиндрови Джон Диър са с 4-цилиндров бензинов пусков мотор. При повечето стари Катерпилари също, багери, булдозери - 4-цилиндров дизел с 2-цилиндров пусков. Технологията дори има предимства - дизелът винаги тръгва затоплен и с вече вдигнато налягане на маслото, и така се намалява износването на двигателя. Плюс не си зависим от скапал се акумулатор, а при кофти акумулатор почва и едно по-дълго въртене на стартера, което също води до намален живот.

        Само процедурата по паленето е тегава. Пали се пусковия мотор да загрее, ръчно се зацепва за главния двигател (откачането става автоматично).
        Ауспухът на пусковия отива във всмукателнлия колектор на дизела, да подгрее двигателя. Охлаждането също е общо, така че колкото по-дълго работи пусковия, толкова повече се загрява охлаждащата течност и чрез нея се затопля и главата на дизела. Дали дизела е готов за палене може да се провери като допреш ръка до главата. Охлаждащият кожух минава и над горивния филтър, и там също може да се провери доколко е стигнала топлинка към горивото. В голям студ се чака 10-15 минути, през това време обикаляш с масльонката и гресьора, да не скучаеш... Някои пускови са с две скорости (още една ръчка) и трябва да си на по-високата скорост когато се пали дизела.

        Изключването на пусковия става с прекъсване подаването на бензин. Големите булдозери са с манивела за пусковия, а последните модели с пусков мотор вече имат 6V-електрически стартер за него, вързан за пусковия с ремък.

        Пусков двигател от Джон Диър 1949г:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jd3.jpg
Прегледи:1
Размер:65.8 КБ
ID:5808175

        Разликата между размерите на буталата в главния и пусковия двигател:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jd2.jpg
Прегледи:1
Размер:44.9 КБ
ID:5808176

        И от 1956г:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:I9701.JPG
Прегледи:1
Размер:119.3 КБ
ID:5808177

        Как се пали: пуска се бензин до пусковия мотор, оставя се да работи малко да пусне топло към главния двигател, усилва се скоростта. Вътрешната ръчка е за компресията на главния двигател, външната е за "палене", като тръгне дизела се затваря бензина за пусковия. Видео (3 минути)

        Коментар


        • От: Стари автомобили на служба

          Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
          Щом е е налице академичен интерес, редно е да качим една снимка и на камиона от който тръгна приказката за Прагата
          ИФА Г5 /срещал съм я като ИФА Гигант, не съм виждал на живо/, 5 тона, 6 цилиндъра дизел 120 коня, 6х6, има ги и 6х4,


          тука добре се вижда ауспуха дето толко беше развълнувал един съфорумец преди време.

          Казвайте сега емблемата какво е
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-0-5-2-@-IFA G 5-9036 cm 3-.jpg
Прегледи:1
Размер:22.5 КБ
ID:5808206Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0-0-5-3-@-IFA G 5-9036 cm 3-.jpg
Прегледи:1
Размер:25.3 КБ
ID:5808207
          Колега, щеше да пишеш за емблемата...

          Коментар


          • От: Стари автомобили на служба

            Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
            Разликата между размерите на буталата в главния и пусковия двигател:

            [ATTACH=CONFIG]980394[/ATTACH]
            Туй клапани, бря, неЙ бутАла.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • От: Стари автомобили на служба

              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Туй клапани, бря, неЙ бутАла.
              Чичко Гогул тъй превежда.Също и,че на пусковият му се спирАл бендзина за да угасне.
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • От: Стари автомобили на служба

                Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                Чичко Гогул тъй превежда.Също и,че на пусковият му се спирАл бендзина за да угасне.
                Ммм,ба и клапаните на ПД - 10 се регулират с ключ N96 ...Пусковия се гаси от кнопката на диференциалния кабел...,ако не ти е ясно

                Коментар


                • От: Стари автомобили на служба

                  Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                  Чичко Гогул тъй превежда.Също и,че на пусковият му се спирАл бендзина за да угасне.
                  На хамериканските явно така се прави - има клипове в тубата много за "pony motor". Продължават така да палят тежка техника и днес:

                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар


                  • От: Стари автомобили на служба

                    На С-100 има и манивела отгоре, пусковия е по-голям и май има две скорости.
                    Само веднъж съм участвал в палене на такъв, иначе на ДТ 75 много пъти.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Стари автомобили на служба

                      Колите в София 1982г (звукът не е на български)

                      Коментар


                      • От: Стари автомобили на служба

                        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                        На С-100 има и манивела отгоре, пусковия е по-голям и май има две скорости.
                        Само веднъж съм участвал в палене на такъв, иначе на ДТ 75 много пъти.
                        Една му е скоростта на пусковия двигател .
                        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                        Колите в София 1982г
                        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                        (звукът не е на български)
                        На чешки е .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Стари автомобили на служба

                          Най-сложният за палене със пусков двигател трактор който съм виждал е ДТ-54.Двигателя е дългоходов нискооборотен със предкамерно горене,който няма подгрев и паленето е цял ритуал.За целта ПД е двускоростен а основният има декомпресор със четри положения, 1-во декомпресор,2-ро прогрев едно(освобождава клапана на един цилиндър,останалите са на декомпресор със натиснати всумкателни клапани),3-то два палят два почвиват и четвърто-работа,където трябва да заработят всички.
                          Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                          Коментар


                          • От: Стари автомобили на служба

                            А какъв е смисъла на второ положение, като можеш да оставиш ПД да загрее и да затопли двигателя, примерно за 10 минути...
                            Едно време когато имахме ЮМЗ, ако всичко беше наред паленето траеше около 30 секунди. Палеше с бензина който се събира в 15-20 см маркуч :-) И все пак беше много досадно, ако трябва да палиш 3-4 пъти на ден.

                            П.п това за юмз-то няма нищо общо с ДТ-о. ЮМЗ е с директно впръскване и пали от четвърт оборот на вала. Веднъж изпуснах пусковото и при втория опит забравих да го отцепят от големия двигател.С дърпането на въжето запалиха едновременно и двата двигателя .

                            Кольо Динев

                            Коментар


                            • От: Стари автомобили на служба

                              Хасково през 60те години.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:44057775_2083357255041637_2945958934940221440_n.jpg
Прегледи:1
Размер:154.2 КБ
ID:5808245
                              ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                              Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                              Коментар


                              • От: Стари автомобили на служба

                                Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                                А какъв е смисъла на второ положение, като можеш да оставиш ПД да загрее и да затопли двигателя, примерно за 10 минути...
                                Както казах,това е дългоходов туч със предкамерно горене и зверска компресия.За да запали студен е цял ритуал,включва първа на пусковото(което примерно работи и не се евава баш когато не трябва),декомпресор и развърта основният двигател да си разбие маслото,след това втора прогрев едно(като припали цилиндъра се наблюдават кръгчета бял дим) и т.н докато запали.ПД много трудно ще стопли двг-то,затова са направени тези прогреви за по-бързо палене уж(къде 10мин зимата).Топъл също пали трудно,за около 40сек-до 1мин.

                                Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                                Едно време когато имахме ЮМЗ, ако всичко беше наред паленето траеше около 30 секунди. Палеше с бензина който се събира в 15-20 см маркуч :-) И все пак беше много досадно, ако трябва да палиш 3-4 пъти на ден.
                                Това като запали,не се гаси,долива се нафта и масло наизуст.

                                Първоначално публикуван от racer92 Преглед на мнение
                                П.п това за юмз-то няма нищо общо с ДТ-о. ЮМЗ е с директно впръскване и пали от четвърт оборот на вала. Веднъж изпуснах пусковото и при втория опит забравих да го отцепят от големия двигател.С дърпането на въжето запалиха едновременно и двата двигателя .
                                Едно от условията е да се зацепи първо бендикса и после да се пали пусковият.За целта обаче трябва съединителят на ПД-то към основният ДВГ да работи коректно,да отделя без да увлича и при зацепване да не буксува.Ей тая дейност никой не я прави,пали ПД-то и ръга бедикса да включи(чува се ужасен стържещ шум понеже съединителя увлича),вследствие на което събаря зъби от венеца.Така зацепен бендикс се изключва след запалване на ДВГ-то или ако има капаче може ръчно със щанга а се освободят "кученцата" които го държат включен.
                                Ей го нагледно,този си вре ръката зад ГНП-то,точно там е ръчката на декомпресора със четирите положения.Тъмно е,неможах да намеря читаво видео,а и този нямаше късмет със паленето:
                                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 4 потребители онлайн. 0 потребители и 4 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X