Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съветски коли, недостигнали до конвейра.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
    Да де, ама тия работи всъщност не са ги решавали партийните секретари, ами основно Министерството на средното машиностроене. Така се казваше министерството на ВПК. Когато то даде заявките си, по брой и тип двигатели, тогава колкото остане - за Министерството на транспортното машиностроене. Понеже и 20 000 автомобила годишно, пак е цял нов завод за двигатели. А те са били много повече, пък за щяло и нещяло, няма как да строиш моторни заводи. Така че - проектираш нова кола, на базата на двигател, който съществува, или скоро ще съществува. Като Москвича 2141, и двувалния му 16 клапанен двигател, завода за който арменците първо саботираха, а после изобщо откраднаха. А папките с чертежите, са заминали на безценица в Ауди.
    Иначе става сметка без кръчмаря. Като да кажем нашия среден 40 тонен танк, който по-добър от Т-72, и от който арабите искаха да поръчат по 1 000 броя годишно. И за който ние елементарно нямахме метал. Та руснаците се давеха от смях, като питаха вярно ли че с толкова сме увеличили производството на тенекиени консерви, та ни трябват 40 000 тона електростомана от днеска за утре.
    Чак сега разбрах от как Ауди така бързо и внезапно настигна Мерцедес и БМВ!!!
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #17
      До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

      Да разбира се. Като нямаш време, а трябва, остава да откраднеш.
      От някое време зарибявам един човек, белким някой ден започне да пише спомени. Не му се сърдя, понеже и без това е на коня, и е млад да легне на дивана, и да почне да диктува мемоари. В целия свят, не са много хората, които Главни конструктори на големи заводи. Може пък да се съгласи да излезе на български.
      Понеже стана дума, ще използвам случая, отново да благодаря на Terra Incognita, за това, което научих от него за философията на автомобилите.

      Коментар


      • #18
        До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

        Стефане, с цялото ми уважение, ако твоят неизвестен приятел, чрез спомените си успее да убеди поне трима човека в невероятната ти теза, то той е готов веднага да стане следващия нобелов лауреат по убеждаване на невярващи...
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #19
          До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Подозренията ми се потвърждават: Извънземни цивилизации има. Сходни са с нас по акъл и мераци, и са по-скоро симпатични. Не знаех обаче че пишат и във форума
          Ти като да не си живел тукаОБИЧАМЕ ГИТова е частица от нашта младост
          К мирной жизни не пригоден.
          Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
          ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

          Коментар


          • #20
            До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

            А, това ли е твоята позиция?
            Някъде тука се мотае тема за мистериозни коли, или какво там беше. Виж нещо към края, поучително е.
            А що се отнася до интимните ти чувства, или вярата ти, то милиони автомобили, десетилетия на конвейера, ми се струват по-надежни изделия, от тия, за които резервните части се спират от производство половин час след началото му.
            Кола или макет - изберете сами. Концепт кари предлагат мнозина. Някои ги купуват. После всички плачат.
            Само такива като мене, се смеят.
            Виж за "неизвестния ми приятел" - ще отговаряш. Пусни си Гугъла, не се излагай. Макар че на мене ми е все едно, рядко общувам с хора извън темите.

            Коментар


            • #21
              До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

              Стефане, аз съм руски възпитаник, карал съм, познавам и уважавам руската техника.
              Но не съм склонен към нереални оценки.

              Доста ме заинтригува с тези твои недомлъвки.Ако искаш сподели това което знаеш....

              Виж за военната техника е по-друго,но там се влагаха средства за разработки,които бяха немислими за автомобилните разработки.

              А моделите се произвеждаха десетилетия наред ,не защото бяха токова удачни и надеждни, а защото нямаше нужда от нови модели -и за старите в магазина се чакаше по толкова години,колкото и за новите...

              Просто тогава такива бяха времената.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #22
                До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                Последствията от това, че бяха произвеждани толкова време, са такива, каквито са.
                А от това че вече няма здрав разум, само Pat. Dept., са вече други.
                Вече нямаш автопарк. След това можеш да се обръщаш както искаш към мене, в интернета. Но автотранспорт няма да имаш.

                Коментар


                • #23
                  До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                  Нещо интересно, което смятам, че е има връзка с темата.
                  Изказването по-долу е на Игор Зайцев, един от ръководителите екипа, работил от (дръжте се ) 1977-ма до 1984-та по разработката на Москвич 2141, иначе казано - Алеко. Между другото, името на модела няма връзка с великия български писател.
                  За незнаещите руски език, пускам превод, оригиналния текст е отдолу.

                  ...Стигахме до направо смешни моменти:налагаше се да се борим (с началството) за да има подсветка в жабката или джобове на вратите. В отговор получавахме аргумента "Това пък защо?" Трудно е да го обясниш на водещ конструктор, който на 45 годининито веднъж не е карал кола ...

                  ...Доходило до смешного: приходилось бороться за то, чтобы сделали подсветку в перчаточном ящике или карманы в дверях. В ответ — аргумент: зачем это надо? Трудно это объяснить ведущему конструктору, который в свои сорок пять лет ни разу за рулем не сидел...

                  Мисля, че това може да даде известна представа защо руската техника е такава, каквато е. Между другото, служебната лимузина на въпросния главен конструктор никога не е била Москвич - кога Волга, кога Мерцедес. Интересно, ако шефа на конструкторския отдел на VW се появи на работа с Ферари, дали ще го линчуват или просто ще го застрелят?

                  П.П. Цялата статия можете да прочетете тук, интересно четиво.
                  Последно редактирано от tef4o; 22-10-09, 01:13.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                    И? Какво и как става днес и тук?
                    Къде ходите на работа, не ме интересува, но видимо не работите. Иначе щяхте да знаете, че в момента войната е дали правата резба се завива надясно или наляво. Какви ти там висши конструктивни съображения, като осветление на работното място. До такива висини не се и стига.
                    А що се отнася до колите, точно пък в тях и не става дума за потребителски свойства. А в медресетата се учи не конструиране, а как и защо инвестицията в реклама, е по-изгодна от инвестицията в производство.
                    Тезата ви е незащитима. Пример - да кажем Голф. І и V.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      И? Какво и как става днес и тук?
                      Къде ходите на работа, не ме интересува, но видимо не работите. Иначе щяхте да знаете, че в момента войната е дали правата резба се завива надясно или наляво. Какви ти там висши конструктивни съображения, като осветление на работното място. До такива висини не се и стига.
                      А що се отнася до колите, точно пък в тях и не става дума за потребителски свойства. А в медресетата се учи не конструиране, а как и защо инвестицията в реклама, е по-изгодна от инвестицията в производство.
                      Тезата ви е незащитима. Пример - да кажем Голф. І и V.
                      Стефане, честно, нищо не разбрах. Нито защо не ходя на работа, нито каква е тезата, че да има общо с Голф5, за днес и тук пък - съвсем.

                      Чисто любопитство: за теб лично, какво включва термина "потребителски свойства" отнесено към автомобилите? Ако решиш да отговориш, предлагам да е в отделна тема.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Стефане, честно, нищо не разбрах. Нито защо не ходя на работа, нито каква е тезата, че да има общо с Голф5, за днес и тук пък - съвсем.

                        Чисто любопитство: за теб лично, какво включва термина "потребителски свойства" отнесено към автомобилите? Ако решиш да отговориш, предлагам да е в отделна тема.
                        Мисля че искаше да каже, че не е важно дали главния конструктор кара кола или не.Той конструктора изчислява разните му агрегати, детайли, следи всичко да е изпълнено според справочниците и да е в нормите.Ти се хвана за две лампички.
                        А иначе колкото една машина да е зле, с подходяща реклама все ще се продава.Ето например вчера беше пусната тая тема >> http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=74044 .Обърни внимание на мненията на Гоблин .

                        Коментар


                        • #27
                          До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                          Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                          Мисля че искаше да каже, че не е важно дали главния конструктор кара кола или не.Той конструктора изчислява разните му агрегати, детайли, следи всичко да е изпълнено според справочниците и да е в нормите.Ти се хвана за две лампички.
                          А иначе колкото една машина да е зле, с подходяща реклама все ще се продава.Ето например вчера беше пусната тая тема >> http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=74044 .Обърни внимание на мненията на Гоблин .
                          Не съм се хванал за лампичките, а за принципа. Не работя кравар, защото "за мен кравата е сандък с четири крака, от който капе мляко", не помня от къде е цитата, но си е истина. И по никой начин не мога да бъда началник в кравеферма, щото колкото и да я рекламирам, кравата си сака бик.
                          Добре, ама като съм виждал крава само по Cartoon Network, а мляко по рекламите, може да похарча външния дълг на Сомалия за реклами, но кравите не щат да го пускат на пакети млякото и това е, колкото и да ги храня с фолиран картон...
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                            В ония години, освен да бъде красиво, главния конструктор отговаряше и за това, че в едно изделие може да има НЕ ПОВЕЧЕ от:
                            1. Мед и сплавите и - ... кг;
                            2. Оптическо стъкло - ... кг;
                            3. Монтажни точки на електротехнически изделия - ... бр.;
                            ................................
                            И какво ли не друго. Това формира себестойността на изделието. Която не може да е повече от нещо си, от макроикономически съображения, и не може да включва пак макроикономически дефицитни комплектуващи. Всеки има право да критикува когото иска, но понякога критиката издава непознаване на, например икономическото задание, и не показва че критикуващия е голям професионалист, само защото е толкова напредничав, че е измислил главата на пирона.
                            Така че примера е глупав, както и тезата, застъпена в него. Иначе без съмнение, по силата на служебното си положение, въпросния главен конструктор е имал достъп до много повече шарени списания, от критикуващия го. Особено в ония време. И без съмнение е знаел и за отопляемите седалки, примерно, не само за стойките за чаши. Само дето "искам" и "може", винаги са били различни категории.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                              И аз мисля че въпросният главен е питал "Това пък защо" от гледна точка на себестойност, а не на недоумение относно функцията му.

                              А и все пак - при пазар-пленник - излишните глезотии са, ъъъ, излишни...
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • #30
                                До: Съветски коли, недостигнали до конвейра.

                                Тури в сметката, и за кои години става дума. Вчера същата тая страна, е загубила 20 милиона население, убити хора. Сираците са повече и от старците и вдовиците, инвалидите от войната - повече от стругарите и трактористите.
                                Наистина ли е задължително кукувичките на часовниците да пеят стерео? Или стига локомотивите да теглят вагоните, и да има хляб за живите.
                                А това че в днешно време воюваш с началника, за да се върши изобщо нещо, е другата крайност, в която живеем пък ние. Понеже сега стига да говориш красиво и гланцово. А да работиш - не бива. Казват му маркетинг и реклама.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X