До: Модел на Волга
Колега, този двигател 4022.10 се различава от останалите двигатели. Той е с предкамерно запалване. Това означава, че при работа на бензин сместа се изработва в специален трикамерен карбуратор /К156/ за този мотор. Цялата идея на факелното запалване отива по дяволите в момента на поставяне на газова уредба. На газ започва да работи "някак си", със съвсем различни характеристики. Вероятно от там идва и повишения разход на газ. Моето мнение е, че за да го караш на газ, трябва да го преработиш, т.е. да смениш главата с обикновенна с 8 клапана. /Само не изхвърляй старата 12 клапановата, обади ми се да я взема аз./
А по въпроса с гърмежите - за това се грижи система за принудителен празен ход. В нея участват електронен блок, вакумен изключвател, два електромагнитни клапана и бобината. Не ми се иска да влизам в подробности по работата на тази система, но ако тя не работи, като си вдигнеш крака от газта гърми сериозно. Обикновенно ако не е карана доста време вакумният излиза от строя или електромагнитните клеясват.
На джипа ми /Газ 69/ съм с такъв двигател в момента. Карам го на бензин и върви превъзходно.
Поздрави!!
Колега, този двигател 4022.10 се различава от останалите двигатели. Той е с предкамерно запалване. Това означава, че при работа на бензин сместа се изработва в специален трикамерен карбуратор /К156/ за този мотор. Цялата идея на факелното запалване отива по дяволите в момента на поставяне на газова уредба. На газ започва да работи "някак си", със съвсем различни характеристики. Вероятно от там идва и повишения разход на газ. Моето мнение е, че за да го караш на газ, трябва да го преработиш, т.е. да смениш главата с обикновенна с 8 клапана. /Само не изхвърляй старата 12 клапановата, обади ми се да я взема аз./
А по въпроса с гърмежите - за това се грижи система за принудителен празен ход. В нея участват електронен блок, вакумен изключвател, два електромагнитни клапана и бобината. Не ми се иска да влизам в подробности по работата на тази система, но ако тя не работи, като си вдигнеш крака от газта гърми сериозно. Обикновенно ако не е карана доста време вакумният излиза от строя или електромагнитните клеясват.
На джипа ми /Газ 69/ съм с такъв двигател в момента. Карам го на бензин и върви превъзходно.
Поздрави!!
Коментар