Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странни хвърчикоптери !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Странни хвърчикоптери !

    Пилотажно - никакъв, освен уменията на екипажа. Фенестрона също не ги решава, той се засенчва рязко при доближаване до вертикална стена. Но това все едно е последна грижа, на фона на проблемите с носещия винт. От него се захлупва в тесните дерета, и пак той срязва опашката при енергичен вертикален маньовър. Или се срива, в пикиране с плъзгане.
    Ка-тата са съосни, те нямат тия ядове, и могат неимоверно повече. От което пък идва чувство за всемогъщество, и във вертикален маньовър с безобразно претоварване, кръстосват дисковете на винтовете. Въртолета веднага пада. Пилотажни ограничители има, но те могат да ги изключват в полет. Решение на екипажа.
    Тактически, за пазенето на опашките има единствено решение - последни атакуват двойка Ми-8 с отворени задни люкове, на пода лежат войници с ПК и АГС. Те и затискат зенитките докато останат далече. Преди и след, ги пазят или останалите високо, или изтребителите. Всички гледат и се пазят един друг, колкото е възможно, от земята ги пази собствения им десант.

    А все едно, Ми-8 няма и близък аналог. Това е повече и от УАЗа. Ка-тата са скъпи, и поддръжката им не е за тенекеджиите от ТКЗС-то. Ако и лопатите да са безсмъртни. Не само ООН няма избор, никой няма. Супер Сталона и Кугъра са карикатури. Друг не се и пробва в тоя клас.
    Последно редактирано от Стефан; 17-11-09, 00:50.

    Коментар


    • #77
      До: Странни хвърчикоптери !

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Пилотажно - никакъв, освен уменията на екипажа. Фенестрона също не ги решава, той се засенчва рязко при доближаване до вертикална стена. Но това все едно е последна грижа, на фона на проблемите с носещия винт. От него се захлупва в тесните дерета, и пак той срязва опашката при енергичен вертикален маньовър. Или се срива, в пикиране с плъзгане.
      Ка-тата са съосни, те нямат тия ядове, и могат неимоверно повече. От което пък идва чувство за всемогъщество, и във вертикален маньовър с безобразно претоварване, кръстосват дисковете на винтовете. Въртолета веднага пада. Пилотажни ограничители има, но те могат да ги изключват в полет. Решение на екипажа.
      Тактически, за пазенето на опашките има единствено решение - последни атакуват двойка Ми-8 с отворени задни люкове, на пода лежат войници с ПК и АГС. Те и затискат зенитките докато останат далече. Преди и след, ги пазят или останалите високо, или изтребителите. Всички гледат и се пазят един друг, колкото е възможно, от земята ги пази собствения им десант.

      А все едно, Ми-8 няма и близък аналог. Това е повече и от УАЗа. Ка-тата са скъпи, и поддръжката им не е за тенекеджиите от ТКЗС-то. Ако и лопатите да са безсмъртни. Не само ООН няма избор, никой няма. Супер Сталона и Кугъра са карикатури. Друг не се и пробва в тоя клас.
      Те ако само тръгнат да се пазят, противникът няма ли да ги избие с шамари?
      JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

      Манол Денев

      Коментар


      • #78
        До: Странни хвърчикоптери !

        Транспортно - десантините, тип Ми-8, могат да носят оръжие, главно касети с НУРСове, и контейнери с картечници. Но нямат прицелен комплекс, и възможностите им не са кой знае какви. Това, което правят обикновено е, да нанесат удар по мястото, където след малко ще оставят десанта. Но те са досегаеми за всички видове стрелково оръжие от земята, и не са бронирани. Безценното им свойство са задните люкове, в които оборудват огневи точки, и на изхода от атаката не се оказват беззащитни. Затова ги и оставят последни във въртележката, те и прикриват отхода на въртолетите за собствено огнева поддръжка.
        Руските въртолети за огнева поддръжка са бронирани. На сложен релеф все едно им се налага да влязат в непосредствен контакт с чуждата пехота. Докато идват, никой не се и опитва да ги закача, започват да стрелят по тях отстрани, и отзад, когато си отиват. Опашната греда е главната уязвима зона на класическите въртолети. Всичката им защита тогава е водения въртолет. А той вече няма никаква. Надеждата е в това, че удара на тия преди него, и неговия, са утрепали долу всички.
        Ка нямат опашни винтове и са несравнимо по-добре, но по принцип проблема си остава.
        Западните всичките са калпави - просто не са бронирани. За мене стелтовостта е съмнителна нужда - в планината все едно няма полза от радарите, а от АУАКСите не ги крие. А нямането на броня е катастрофа.

        Коментар


        • #79
          До: Странни хвърчикоптери !

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Транспортно - десантините, тип Ми-8, могат да носят оръжие, главно касети с НУРСове, и контейнери с картечници. Но нямат прицелен комплекс, и възможностите им не са кой знае какви. Това, което правят обикновено е, да нанесат удар по мястото, където след малко ще оставят десанта. Но те са досегаеми за всички видове стрелково оръжие от земята, и не са бронирани. Безценното им свойство са задните люкове, в които оборудват огневи точки, и на изхода от атаката не се оказват беззащитни. Затова ги и оставят последни във въртележката, те и прикриват отхода на въртолетите за собствено огнева поддръжка.
          Руските въртолети за огнева поддръжка са бронирани. На сложен релеф все едно им се налага да влязат в непосредствен контакт с чуждата пехота. Докато идват, никой не се и опитва да ги закача, започват да стрелят по тях отстрани, и отзад, когато си отиват. Опашната греда е главната уязвима зона на класическите въртолети. Всичката им защита тогава е водения въртолет. А той вече няма никаква. Надеждата е в това, че удара на тия преди него, и неговия, са утрепали долу всички.
          Ка нямат опашни винтове и са несравнимо по-добре, но по принцип проблема си остава.
          Западните всичките са калпави - просто не са бронирани. За мене стелтовостта е съмнителна нужда - в планината все едно няма полза от радарите, а от АУАКСите не ги крие. А нямането на броня е катастрофа.
          Защо Американските да не са бронирани. Пък и какво се разбира под броня?
          Как ме сърби да питам за танкове. Ама няма, че ще си е чист спам.
          JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

          Манол Денев

          Коментар


          • #80
            До: Странни хвърчикоптери !

            От Ил-2 насам, съветските щурмовики са бронирани. Не бронелист в гърба на седалката, самолета, или там въртолета, е кутия от броня. В нея е екипажа и важните агрегати. Почти като танковете.
            В края на 50-те са измислили противотанковите въртолети, и много бързо са стигнали до идеята за изобщо въртолет за огнева поддръжка на пехотата. А руснаците са отишли още по-далече - Ми-24 на практика е не само щурмовик, но и летяща БМД. По щат вози 7 души десант, който може да стоварва и прибира сам.
            Ка нямат десантен отсек, но пък имат подчертано изтребителни характеристики.

            Коментар


            • #81
              До: Странни хвърчикоптери !

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              От Ил-2 насам, съветските щурмовики са бронирани. Не бронелист в гърба на седалката, самолета, или там въртолета, е кутия от броня. В нея е екипажа и важните агрегати. Почти като танковете.
              В края на 50-те са измислили противотанковите въртолети, и много бързо са стигнали до идеята за изобщо въртолет за огнева поддръжка на пехотата. А руснаците са отишли още по-далече - Ми-24 на практика е не само щурмовик, но и летяща БМД. По щат вози 7 души десант, който може да стоварва и прибира сам.
              Ка нямат десантен отсек, но пък имат подчертано изтребителни характеристики.
              Може би развитието на конвенционалната техника е към края си- имам предвид, че ще се преосмислят тоновете желязо. Технологиите може би са вече факт и само чакат на прага на новия свят- да навлязат и да отведат войната на едно ново ниво. Ако доведат до обезкървяване на битките- добре, но ако доведат до още по- голяма жестокост- тежко ни. Имам предвид филма "Терминатор"
              JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

              Манол Денев

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X