Чакай сега, в колата винаги може да го включиш в нейната мрежа. Тогава собствения му акумулатор се изключва. Тъпото е, че май не се зарежда. Така че капацитета на батерията не е първостепенен проблем. Освен това, не евтино, но има касети като акумулаторната, в които може да слагаш обикновени батерии откъдето ги намериш. Авариен вариант имаш.
Имането на ПРМ е от една страна добре - не се разправяш с две устройства. Които искат ръце и зареждане. От друга - лошо - като се счупи или изтощи, оставаш без всякаква връзка. Макар че едната не заменя другата.
Имането и нямането на стъпката зa PMR е последната грижа, въобще не я мислете... С мойте две Yaesu станции, не само чувам всички наоколо, ами ме чуват по-добре даже, щото имам антена. А из без външна антена си е ОК където го ползваме обикновено. Тоест никакъв проблем.
Гледайте другите неща, според приложението. Ако ще се ходи много пеш, си трябва батерия. Ако ще се мотаете около домашния или мобилния репитер - търсете по-малка и с по-малка мощност.
Имането на ПРМ е от една страна добре - не се разправяш с две устройства. Които искат ръце и зареждане. От друга - лошо - като се счупи или изтощи, оставаш без всякаква връзка. Макар че едната не заменя другата.
Ако говорим строго за Офроуд - там просто без две станции не става.
PMR-ката си е за комуникация в колоната и за локална координация. Тя си работи самостоятелно и е достатъчно натоварена. Другата си е завинтена здраво, има си антена, микрофонче, и от колата за какво да излиза?
Пробвахме го и така и иначе - трябват си две станции.
А за акции, операции и т.н. има си репитри - да докарат малките до големите.
Коментар