Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трифазно захранване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Трифазно захранване

    Съвсем ти е правилно впечатлението. Като излезе хубаво устойчиво нещо, все някъде може да се предложи. У нас вече много хора произвеждат свръхлеки ЛА, а цените на китайските буклуци прибори не ги правят щастливи.
    Вчера с голяма радост задигнах книгата "Многофазные автономные инверторы напряжения с улучшенными характеристиками". Днеска я прегледах. Обсъждат се основно ШИМове и гасенето на хармоники. Дебела теория с умни изводи. Има хубави таблици с ъглите на отместване между фазите, при които се нулират хармониките. Лошото е че е ориентирана само към високомощни тиристорни системи.
    А аз се обърках окончателно.
    Дайте тогава от другия край. По всички БДС-та, автомобилната електроника трябва да преживява 80 волтови пикове. Освен това може да шумят повредени свещи, спукани кабели, външни преднамерени смущения. Кое от двете по-лесно ще стане шумозащитено? Да кажем че е развързано от акумулатора с отделен 12 волтов ВИП.
    Последно редактирано от Стефан; 22-02-08, 21:12.

    Коментар


    • #77
      До: Трифазно захранване

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Или не си ме разбрал првилно или аз не съм се изразил достатъчно добре. Нямам за цел да преча на проекта по никакъв начин. Останах с впечатление, че се обсъждат наколко технически решения, съответно плюсовете и минусите им. Ако по някаква причина, това което предлагам не е изпълнимо, не се съобразявай с мнението ми. Както писах и по-напред в темата, по този проект, не мога да помогна със софтуер, а само с някоя идея за хардуера. Доколкото за момента твоето решение е по-комплексно, предлага и софтуер и хардуер, по-добрия вариант е то да бъде завършено, отколкото от 4 страници теория, накрая да няма нищо работещо.
      Споко, нищо повече от това, което съм написал не съм влагал. Просто за ШИМ-а не мога да помогна. А ако се направи, ще ми е интересно решението и резултата. Ни повече, ни по-малко.

      За захранването: Един хубав дросел на входа на захранването, и после малко ограничаваща електроника. Дросела единствено да обере високите честоти, ако има такива, че другото да има време да сработи. При крайни изцепки (дълготрайни неизправности в електроинсталацията) евентуално ще гори бушон. Всяко по-свястно автомобилно радио го има. Другите наистина се случва да горят, ама там нещата са ясни защо.

      А и така или иначе смятам че всичко трябва да е в екранирана кутия - влиза 1 кабел, излизат 3, а кутията е цялата замасена.
      Правил съм опити за LED стробоскоп и съм мерил шумове, както и до каква степен екранировката помага, с цел да няма неправилни присветкания. С такава екранировка особени проблеми мисля че няма да има. Всички автомобилни компютри са същото. А те съвсем не са върха на сладоледа. На мойта даже е съвсем близо до двигателя, в самия двигателен отсек. И кутията е алуминий.

      Дори и изходните кабели може да са коаксиални до самите изводи на електродвигателя. По тоя начин максимално ще се застраховаме нещо да не влезе вътре. Тия от коаксиалните LAN мрежи са идеални за целта. Такова беше от датчика на кабела до управлянието на стробоскопа. Замасено само от страната на стробоскопа. Намали шумовете многократно.
      Последно редактирано от sparkybg; 22-02-08, 22:02.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #78
        До: Трифазно захранване

        Ми то не остана кой-знае какво алтернативно за предлагане. Не че го смятам за задължително.
        Така че ще се изкажа основно за протокола.

        Ето съвсем грубо как го мислех първоначално, опитвайки се да избегна микроконтролера:



        В паметите е записана една и съща синусоида, със съответното отместване. Това - заради многото стъпки, иначе би изглеждало доста по-семпло. Паметите са три, защото не сещам за някоя с 24 битова организация.
        ЦАП-ът може да работи върху цялото захранващо напрежение и да осигури пълния размах. Не съм ровил да търся интегрален за такова захранващо напрежение, но не са често срещани.
        След него има само буфер, прост филтър и мощен повторител.

        Впрочем, може да се ползва и програмируема логика.

        Идеята да се термостатира всичко на висока температура според мен е добра. Това ще намали доста изискванията към компонентите.

        Вариантът с процесорен синтезатор и аудиоусилвателите като нищо може да свърши работа.

        Мен обаче също ме влече и ШИМ-ът. Мога да се включа и там, за съжаление - не по-скоро от около две седмици. Дотогава ще съм "на дюшеци".

        Коментар


        • #79
          До: Трифазно захранване

          Мисля си дали този жироскоп не може да се "модернизира" малко ... !?
          Например двигателят да се смени с трифазен, с магнитен ротор и да му се сложи някакъв контролер ... Вентилаторите в компютрите, а също и хард-дисковете са на този принцип. Има и даже готови интегрални контролери ...
          Колкото до двигатели - от всяко разбито СД за компютър може да се вземе. От хард-диск също, хем те имат и сачмени лагери ...
          Не съм запознат подробно с устройството на жироскопа, та може и предложението ми да ви се стори смешно ... Не ми се смейте много ...
          И една идея за жироскопа като компас - ако се насочи успоредно на оста на земята и така се запамети, тогава ще си сочи север, без да се влияе от въртенето на Земята. Само ще трябва да се проектира север на конкретната земна повърхност, където се намираме.

          Коментар


          • #80
            До: Трифазно захранване

            Първоначално публикуван от optron Преглед на мнение
            Мисля си дали този жироскоп не може да се "модернизира" малко ... !?
            Например двигателят да се смени с трифазен, с магнитен ротор и да му се сложи някакъв контролер ... Вентилаторите в компютрите, а също и хард-дисковете са на този принцип. Има и даже готови интегрални контролери ...
            Колкото до двигатели - от всяко разбито СД за компютър може да се вземе. От хард-диск също, хем те имат и сачмени лагери ...
            Не съм запознат подробно с устройството на жироскопа, та може и предложението ми да ви се стори смешно ... Не ми се смейте много ...
            И една идея за жироскопа като компас - ако се насочи успоредно на оста на земята и така се запамети, тогава ще си сочи север, без да се влияе от въртенето на Земята. Само ще трябва да се проектира север на конкретната земна повърхност, където се намираме.
            Смешно е. Това сега ако го направи някой, ще струва хиляди долари. Изобщо е техника на съвсем друго ниво. И развива 22000 оборота. Изобщо... много е смешно.

            Прочети темата отначало, и ще разбереш за какво иде реч.

            А Стефан ако вземе да постне една снимка, съвсем ще ти се изясни.

            Всъщност, макар че знам горе-долу какво е, и на мен ще ми е интересно да го видя. А сигурно и на други.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #81
              До: Трифазно захранване

              Ми според мен за такъв двигател няма да са проблем въпросните десетки хиляди оборота... Идеята мие, че такъв безчетков двигател, както се наричат, може да бъде кортролиран доста стриктно по обороти и не изисква двуполярно захранване ...
              Я Стефан да прецени тази възможност ...

              Коментар


              • #82
                До: Трифазно захранване

                Теорията на пумпала е зловеща. Така че тоя път верно няма повод да се заяждам за физиката от училище Но едно от най-важните неща за всеки фърфалак е да е тежък. Колкото по-тежък - толкова по-устойчив. Може и лек да е, но тогава трябва пък да е с много голям диаметър.
                Това нещо с кожухчето си, е колкото кокоше яйце и тежи сигурно половин кило
                Взех апаратчето, утре ще го снимам. Макар че за съжаление вече го сглобих донякъде. С лепило по винтовете(((

                Коментар


                • #83
                  До: Трифазно захранване

                  И кой вариант за захранване избра? Аз така или иначе съм готов да помагам с каквото мога, дори да не е "моя".

                  Пък и ми е мерак да го видя в действие.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #84
                    До: Трифазно захранване

                    По тоя въпрос съм испаднал у пълно бесмислие. Както казват в Перник.
                    Три дни ставам на маймуна от някъв си контролер 1702, и сега ме е страх от всичките.
                    Най-накрая се оказа че не се е побъркал, ми го спира периферията, обаче съвсем не знам кво да правим. Да вземем три чипа функционални генератори ли, да им измъкнем синусоидите, и после?
                    Ех ...

                    Коментар


                    • #85
                      До: Трифазно захранване

                      Абе с контролера и 3-те DAC-а аз ще се оправя. Нямай грижи. Няма какво толкова да се скиха там. И като се скиха си личи от километри. А и тия контролери са стандарт от много време (оригинално тая фамилия процесоди са на INTEL). Почти всички по-стари касови апарати в България са с такива, ако не се лъжа. Изобщо страшно разпространена история.

                      В даковете няма какво. То вътре са си само резистори, ама там с лазер или нещо друго са ги майсторили, да са еднакви.

                      А и с тия дакове отпада буфера в началото. И аналоговата част май се сещам как ще стане само с 2 операционника на канал. (3 с тоя, дето си е в DAC-а). Понеже става с 3, а в корпуса има още един, затова съм се разчекнал върху всичките. Само 3 кондензатора остават да докараме до 5% еднакви, и ще тръгне. Сигурен съм. И няма да мърда повече от половин градус.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #86
                        До: Трифазно захранване

                        Собствено жироскопчето е вътре в тумбестото кръгло нещо в рамката. Кибритената кутия е обикновена.
                        В рамката може да се премята на 180 градуса, и значи допустимият крен на този прибор е 90 градуса.
                        С ръчката отпред се върти курсоуказателя. Двете успоредни чертички. После остава да държиш стрелката между тях.
                        Ако трябва да се преориентира жироскопът, ръчката се изтегля, и пумпалът се завърта зорлем накъдето трябва.

                        Имам един голям хубав чехски RLC мост, все нещо може да се избере ...
                        Прикачени файлове
                        Последно редактирано от Стефан; 27-02-08, 02:54.

                        Коментар


                        • #87
                          До: Трифазно захранване

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Имам един голям хубав чехски RLC мост, все нещо може да се избере ...
                          Тоест? Да му се ползват чарковете или...?
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #88
                            До: Трифазно захранване

                            Сакън!)) С него да се мери от купчината и да се сортира.
                            Мани, че ме беше затрупало отсякъде кво ли не. Да довърша утре станциите окончателно щото хората си ги чакат, додето аз се разправям с идиоти, и пак ще видя да го събирам. Че липсват винтчета, а се правят много трудно толкова малки.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Трифазно захранване

                              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                              Сакън!)) С него да се мери от купчината и да се сортира.
                              Знам. Стана ми чудно че би развалил такова. Май вече никой не прави читави.

                              Като решиш драсни и ще действаме.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #90
                                До: Трифазно захранване

                                Здравейте! И мен много ме интересува тази тема. Имам 24 жироскопа и за сега ги храня с оригинален авиационнен генератор, но ми трябва автономно от 12 волта. Намерих готови в Полша и Русия, ама са доста скъпи и нямат в наличност . Когото го интерисува, мога да дам линкове Поляци ги правят с меандр, а руснаци синусоида. Пробвах полския, става и той

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X