Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос 24V-12V

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Въпрос 24V-12V

    Първоначално публикуван от Iliya Преглед на мнение
    За автомобилни цели са още по-подходящи някои доста прости импулсни стабилизатори.

    Дано не ви досаждам, но понеже форумът е автомобилен, мисля си, че все някой може да има полза.
    Я спомени някой? Дали съществуват вече масово триизводни импулсни (т.е. всичко в кутийка и навън 3 извода)?

    Коментар


    • #32
      До: Въпрос 24V-12V

      Не съм чувал. Много голям проблем е да убедиш юзерите че им трябват стабилизатори 12 В - 12 В. И ценерите напряко на динамото са проблем. Силициевите имат кофти пад, германиевите са нестабилни, а Шотки освен с мегасвойствата си, се славят с това че изобщо не държат на пренапрежения.
      И пак тая.

      Коментар


      • #33
        До: Въпрос 24V-12V

        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        И ценерите напряко на динамото са проблем...
        Е, имах предвид по-интелигентно решение от гол ценер. Скромно чипче с ток на покой 10-100uA и 200-ина вата разсейвана мощност - соларните шунтове са точно такива.

        Коментар


        • #34
          До: Въпрос 24V-12V

          За съвременна, или за перспективна кола, не си струва да мислиш за по-малко от киловат. Това вече е скъп стабилизатор. Ако ще го слагаш на изхода на динамото. Но там не е хубаво, понеже пък акумулаторът всякак предпочита пулсиращо напрежение пред непрекъснато стабилно. Ако ще го слагаш след акумулатора, трябва да му направиш отсечка за случай на отпадане на масата. Но пък и на всичките консуматори. Тогава по си струва да оставиш някои нестабилизирани, по старому, а да захраниш през тоя кютук само капризните. И нататък по списъка.
          В крайна сметка, аз поне още не съм убеден в крайната нужда от такова нещо. Не е да не мисля от някое време, ама още нямам категорично мнение.

          Коментар


          • #35
            До: Въпрос 24V-12V

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Я спомени някой? Дали съществуват вече масово триизводни импулсни (т.е. всичко в кутийка и навън 3 извода)?
            Колега, съществува много богата гама от DC-DC конвертори. Повишаващи, понижаващи, всякакви.
            Дали са точно с три крака, не бих обсъждал.
            Само че, повечето други колеги в този форум биха ги намерили за неподходящо скъпи, след като става дума за "направи си сам".

            А аз примерно, за 24V - 12V бих предложил решение с LM2576 плюс дросел от Комет за около лев, трансил срещу пиковете, два резистора за установяване и кондензаторите, от които имат нужда всички стабилизатори. Дава 3A и работи стабилно.

            А това с произволния мощен транзистор плюс ценер, без радиатор или елементи на Пелтие, без други мощни компоненти в решението 24 - 12 V, бих искал да го видя... Интересен е и коефициентът на стабилизация. Защото, ако ще спестяваме няколко лева от блока, който захранва апаратура за няколкостотин, аз се оттеглям от спора.

            Твърдя, че при едни и същи условия 7812 и въпросният транзистор ще разсейват една и съща мощност. От радиатор няма нужда само когато съотвестият корпус, TO-3 или TO-220 се справят сами, а то си пише кой какво може.
            Да не говорим каква е ценовата разлика между един компонент в TO-220 и същия - в TO-3...

            P. S. Аз личо разглеждам токовете около ампер, за които първоначално се говореше. Защото, при достатъчно малък ток и само с ценеров диод става.

            Коментар


            • #36
              До: Въпрос 24V-12V

              Бе какво Пелтие в колата ... През лятото под капака става 100 градуса. Пелтието може да кажем 20. И то бавно, и ако е чисто, ако се ... Ако. А то колко ток пие ...
              После 3 А - за какво са ти. Една крушка на дългите светлини пие 5.

              Коментар


              • #37
                До: Въпрос 24V-12V

                Чудна работа, те изхвърлиха от колите елементарните ограничители на зарядния ток и акума пие колкото си иска ток (понякога до зачервяване на жиците), а вие говорите за някакви космически технологии на стабилизатори на напрежение. Според мен са абсолютно безсмислени, отговорните апарати, които се включват в автомобилната инсталация си имат собствени рагулатори и защити.
                Това, което най- се търси сега са захранвания за светодиоди (предимно сини), захранвания за неони, захранвания за субуфери... абе все глупости, на които не им трябва стабилно напрежение

                Коментар


                • #38
                  До: Въпрос 24V-12V

                  Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                  Бе какво Пелтие в колата ... През лятото под капака става 100 градуса. Пелтието може да кажем 20. И то бавно, и ако е чисто, ако се ... Ако. А то колко ток пие ...
                  После 3 А - за какво са ти. Една крушка на дългите светлини пие 5.
                  Е, като стана дума, че може, давай сега от едно и също кранче и бира, и Havana Club, 9-годишен...

                  И за пет си има чипчета. Свършват около 10. Оттам нагоре е по-добре човек да си купи фабрично, и то качествено. За единична бройка, ако се прави, както трябва, развоят струва доста повече. А там има и пиротехника, дори при конструкторите, които са чели достатъчно.

                  Ако захранваната апаратура не е много претенциозна, и за 200 - 500 W има решения с прилични цени, но искат много работа и малко късмет, че да оцелее и захранването, и захранваното. Я погледнете аудиоманиаците какви свирки хранят...

                  Коментар


                  • #39
                    До: Въпрос 24V-12V

                    Да го правиш сам??? То може разбира се, ама само ако това ти е хобито. Иначе е безнадеждно, ако ще да ти дам готови, работещи схеми. Отработването на такова чудо освен кофите гръмнали части, струва примерно година работа на опитни професионалисти. Ако искаш да е хубаво и с всичките му салтанати. Докато го усвоят в производството са си две или три години. Затова и не ги щат заводите. Разправията е много, а пазарът - никъв. Целевите - да. Като кажеш че е за камери примерно, или за музика, или за нещо друго модно - явно има търсене. А просто 12 - 12, вечна надеждност на цялата електроника в колата Ви! ... Он че ми кае на мене той!, и до тука ...

                    Коментар


                    • #40
                      До: Въпрос 24V-12V

                      Е, при мен е друго - това съм работил доста години, и сега то правя от време на време. Аз също не смея да препоръчам никому "готова схема", преди да съм я огледал, преизчислил, изтезавал... А това си е много време и труд.
                      Другото са само мнения, от т. нар. обща култура.

                      Така че, нещата, за които говоря, са отдавна и многократно отработени лично.

                      Но, макар и минимален, у нас все пак пазар за поръчкова електроника има. Познавам дори колеги, които все още успяват да се хранят от такава дейност. Не, че е лесно. То, и на динозаврите не им е било...

                      Коментар


                      • #41
                        До: Въпрос 24V-12V

                        Стига бе, хора, говорех за защита от пренапрежение в колата с този транзистор и ценер - верно, малко офтопик, но се загуби нишката явно. Не, не държа да стабилизирам всичкото ток. Загуба на напън, повечето прибори все едно няма да го оценят.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Въпрос 24V-12V

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          ...акумулаторът всякак предпочита пулсиращо напрежение пред непрекъснато стабилно...
                          Само между другото - това важи за NiCd / NiMH батериите. Оловните се тормозят от пулсации.

                          Не че не сменихме топика два пъти, но аз съм покаял се електрохимик...

                          Коментар


                          • #43
                            До: Въпрос 24V-12V

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Ей това все не го схващам. Т.е. ясно ми е, какво се случва, като запалиш и откачиш батерийката...
                            Стефан имаше предвид, какви са изискванията по стандарт, а те включват:

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            ...По стандарт автомобилната електроника трябва да преживява пикове 80 В...
                            Качвам два файла, за да добиеш представа за изискванията.
                            Свободните съчинения които се правят по разните гаражчета и работилнички са тема на друг разговор.
                            Прикачени файлове
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Въпрос 24V-12V

                              А, за уникални прибори тук таме плащат. Ама това е ни такова, ни онакова. По пари има смисъл само ако се пусне в заводско производство. Кой ще плати иначе цялата разработка, че и по бордови стандарт. Умряла работа ...
                              А от кърпени работи вече ми призлява. Вече не се и възхищавам от хитроумни изходи от безнадежни ситуации. Колкото да се измъкнеш до мястото за нормален ремонт - да. Такива са за всяческа похвала. Ама като вече всичко навсякъде е кръпки и нагаждания ... И стандартизацията е само спомен. Всичко все по-бързо прераства във феодализъм и най - накрая ще се срутим с новата Вавилонска кула.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X