Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос 24V-12V

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Въпрос 24V-12V

    И аз мога да помогна.
    Бързо и лесно се прави импулсен стабилизатор. Мога да спретна набързо някой, за 1 или за 3А, тъкмо ще има резерв - има и друга електроника, която работи на 12V, и човек може да поиска да си я ползва в автомобила.

    Ако се знае консумацията (може да се измери), ще стане и със 7812, само ще я доукрасим. А има и други линейни стабилизатори.

    Мога да дам и схеми, стига да има наоколо кой да ги налепи и оживи.
    А мисля, че пазя и макетни (налепени) платки. Не са красиви, но работят.

    Коментар


    • #17
      До: Въпрос 24V-12V

      ДС-ДС конверторче /голямо колкото запалка Зипо/ за 20-ина лв ще ти свърши работа най-елегантно... Но в крайна сметка, най-простият и евтин метод е с една жица от "+" на първия акумулатор... и може да дърпаш и 10А, ако искаш!
      Дори има такива автомобили с 24V само на стартера и всичко останало на 12V...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #18
        До: Въпрос 24V-12V

        Колегата пише, че няма възможност да вземе напрежение от първия акумулатор.

        И аз мисля, че консумацията не може да е толкова голяма, но някои производители слагат релета за големи тоци, със значителна консумация. То, друго освен тях в този приемник няма какво да консумира.

        Има и много други, евтини и сигурни решения - например, мощен ценер плюс транзистор, и т. н. Все пак, най-адекватно ще стане, ако се знае токът. За което е достатъчно да се препише какво пише на някое от релетата (би трябвало да са еднакви).

        Коментар


        • #19
          До: Въпрос 24V-12V

          Днес преработихме устройството с помоща на LM7812 и работата се получи.Устройството черпи 50mA и няма да има проблеми с преграватето.Най-хубавото е че устрайството може вече да работи в диапазона от10V до 30V и няма да има проблем да се ползва и за двата вида инсталации.Много благодаря за съветите ,свършихте добра работа.
          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
          Дий Снайдер

          Коментар


          • #20
            До: Въпрос 24V-12V

            Според мен бъркаш. Няма как като подадеш на входа на 7812 10V, на изхода му да получиш 12V. Разчитай на стабилна работа в диапазона на захранващото напрежение 16 - 30V, а не 10 - 30V.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #21
              До: Въпрос 24V-12V

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Според мен бъркаш. Няма как като подадеш на входа на 7812 10V, на изхода му да получиш 12V. Разчитай на стабилна работа в диапазона на захранващото напрежение 16 - 30V, а не 10 - 30V.
              Ми и аз незнам как се получава но е факт че техниката работи в диапазона 10V-30V и това ми е напълно достатъчно.Отново благодаря на всички.
              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
              Дий Снайдер

              Коментар


              • #22
                До: Въпрос 24V-12V

                Двайсе диода от по 5 ампера последователно свързани на товара...Или с десет по-малко и 7812!

                Коментар


                • #23
                  До: Въпрос 24V-12V

                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Според мен бъркаш. Няма как като подадеш на входа на 7812 10V, на изхода му да получиш 12V. Разчитай на стабилна работа в диапазона на захранващото напрежение 16 - 30V, а не 10 - 30V.
                  Като му подадеш 10, на изхода получаваш 8. Явно схемата и на 8 работи.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Въпрос 24V-12V

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Като му подадеш 10, на изхода получаваш 8. Явно схемата и на 8 работи.
                    Осемте волта (ако са толкова) не са стабилизирани. Устройството ще работи при някакви условия, например дадена околна температура. При други условия, може и да не работи. Затова по-горе съм написал:
                    Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                    ...Разчитай на стабилна работа в диапазона на захранващото напрежение 16 - 30V, а не 10 - 30V.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Въпрос 24V-12V

                      Очевидно.
                      А на чипа му става зле още под 14 В на входа. Макар че 78 се възбуждат по-трудно, но пак му е зле.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Въпрос 24V-12V

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Очевидно.
                        А на чипа му става зле още под 14 В на входа. Макар че 78 се възбуждат по-трудно, но пак му е зле.
                        Айде бе, кога ще ги направят с полеваци най-после?

                        Коментар


                        • #27
                          До: Въпрос 24V-12V

                          Бе, изглежда никога. Бях се откъснал от тия неща, вчера се срещах с едни хора. Нямаше време да говорим, тепърва ще е, ама гледам захранванията вървят накъдето и преди време. Всеки иска немислими тегла, стабилности, шумозащити, никакво загряване, всякакви невъзможности на късо и на празен ход ... Но пък и съвсем малките вече са с кпд по 80%. Много сложни. А триизводниците май не ги мислят сериозно за нищо.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Въпрос 24V-12V

                            Ааа, ползват си се още трикраките линейни. Че са и доусъвършенствани. Има и с MOS, и с всички разновидности на FETовете.
                            Че са и леснодостъпни вече.
                            За да не прегряват, най-подходящи са така наречените "Low-Drop" (с по-малки допустими разлики между входното и изходното напрежение). Тази задачка (от 24V на 12V) е често срещана. 7812 иска минимум 2V, а по принцип - близо 3V за максималния си ток. Но има такива, които допускат доста по-малка разлика, и тогава на входа им може да се сложи последователен мощен резистор, да обира остатъчната мощност. Така ще загряват по-малко. Например L4940V12 иска само половин волт при максималните 1,5А.
                            За да не ви се възбуждат, ползвайте вместо керамични кондензатори на входа - танталови електролитни, от 1 до 2,2uF. Кондензаторът трябва да е монтиран максимално близо до изводите на стабилизатора, още по-добре - директно на тях. Около стоте килохерца, където се опитват да се "разсвирят" стабилизаторите, керамичните кондензатори не се държат прилично. Това всичкото производителите го пишат, но все пак по схемите се показват керамични, предполагам защото са по-евтини, а в Data Sheet-а изписват горното.
                            И понеже на някои колеги - конструктори, публикуващи практически схеми, религията им забранява да четат Data Sheet-овете, се шири мнението, че керамичният кондензатор е оптимален.

                            Ако горните условия са изпълнени (и чипът не е менте), колкото пише - толкова ток дава, и не се възбужда. Иска си обаче радиатор. Важно е и платката да е добре измислена, а с танталовите кондензатори внимавайте - имат поляритет, и ако се обърнат по невнимание, следват фойерверки.

                            За автомобилни цели са още по-подходящи някои доста прости импулсни стабилизатори.

                            Дано не ви досаждам, но понеже форумът е автомобилен, мисля си, че все някой може да има полза.
                            Последно редактирано от Iliya; 06-12-07, 19:38.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Въпрос 24V-12V

                              Всичко им е хубаво на танталовите кондензатори, ама много бързо исфирясват. Те и напрежения не понасят, та в колата надали си струва. По стандарт автомобилната електроника трябва да преживява пикове 80 В.
                              И ти сеа кво, мислиш че тунингатори ще четат нещо смислено???)))))))) Те не четат, те знаят! Ако се обясняваш много ще чуеш че и така става. Чак след малко ще има вайкания и сополи)

                              Коментар


                              • #30
                                До: Въпрос 24V-12V

                                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                                ...По стандарт автомобилната електроника трябва да преживява пикове 80 В...
                                Ей това все не го схващам. Т.е. ясно ми е, какво се случва, като запалиш и откачиш батерийката, но има на света едно такова нещо като charge shunt - нещо като мощен ценеров диод примерно 14 волта, който се слага паралелно на батерия, която захранваш със соларни елементи. Какво пречи едно такова да си го сложиш на гърба на алтернатора и да забравиш за угрозата от 80 волта? Какво пречи, да го вграждат в регулатора на напрежение? Поне в по-тарикатските модели? Още повече, че автомобилната електроника, с която аз съм брал ядове, пуква в момента на откачането на акумулатора, въпреки, че на празен ход алтернаторът трудно се набира до 12-13 волта.

                                За бюджетно изпълнение е достатъчен произволен мощен транзистор + ценер 13.5-15 волта. Нужда от радиатор няма - ако там се отделят мощности, здраво си загазил така или иначе.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X