Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

    Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
    Експедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво. Не иронизирам темата, наистина ми е любопитно на някой налагало ли му се е от тук да ходи до третия свят със собствената си джипка за да я подготвя чак до толкова? Един приятел качи 100 л. вода като обикаляше Европа от къмпинг на къмпинг, но си мисля че точно в Европа може и да не си носи вода човек. Вярно взе и три туби нафта за да му е по-евтино да не плаща за по-скъпата нафта в Европа ама... То е ясно, че си е до човек.
    Кажете от опит?
    Има доста експедиции извън нашата страна с начална точка България. Постоянно се правят такива и в Европа, Азия че и всяка година до Африка... И се надявам че все повече ще стават... За тези дето си носят туби с нафта за да им излезе по-евтино не коментираме...

    И е хубаво уважаеми колеги, ако нещо не ви интересува, просто да го пропускате...

    А иначе България е на едно от най-удобните места в света за начална точка на дълги експедиции...

    Ето ви една такава с тема за размисъл... Направена и реализирана от двама Българи, с бюджет под 50 000лв...

    ТрансСибир-2004. Русия, до Магадан и обратно

    Ако се разровите във форума ще видите и още интересни неща по въпроса...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #17
      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
      ... Ако има шанс да замръзне, то той е същият и за резервоара вътре с разлика от половин един час след гасене на двигателя ако е много студено... Но от друга страна ако е студено то има лед или сняг обикновено тъй че няма нужда да е пълен резервоара... така си мисля... ....
      Абе не мисля, че е така. Едно е резервоара цял ден да е на +20 и след това да изстива, за да замръзне големия обем вода ще му трябва цяла нощ. И пак може да не замръзне. А ако е отдолу... той изобщо няма да се размрази до пролетта
      А снега, че става на вода е ясно. Но това е с цената на много енергия. Или много време и гориво, казано по друг начин. Аз определено бих оставил резервоара за вода вътре.
      Technical Rescue Direct - life lies in courage
      http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

      Коментар


      • #18
        До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
        А снега, че става на вода е ясно. Но това е с цената на много енергия. Или много време и гориво, казано по друг начин. Аз определено бих оставил резервоара за вода вътре.
        Има ли сняг, а ти си с автомобил, не ти трябва запас вода. Няколко манерки или пластмасови шишета и топенето става докато пътуваш. В купето или направо под капака на двигателя. Време и гориво ти трябват, ако си пеша.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #19
          До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
          Има ли сняг, а ти си с автомобил, не ти трябва запас вода. Няколко манерки или пластмасови шишета и топенето става докато пътуваш. В купето или направо под капака на двигателя. Време и гориво ти трябват, ако си пеша.
          За пътешествия ли си говорим или за оцеляване. В двигателния отсек несъмнено има топлина за размразяване на достатъчно вода, но за да не си прекараш деня в тъпкане на шишета и преливане на вода ще трябва някоя разработка на NASA да гребе сняг, да го топи в някакъв топлообменник и да го складира в... резервоара за вода, който пак си е необходим. Като напълниш "няколко манерки" със сняг, те наистина ще се разтоплят от самосебе си в купето след няколко часа, но ще имаш около "няколко/10" манерки с вода.
          Не споря, че снега може да се използва за добиване на питейна вода, пил съм такава седмици наред, но не е най-удобния начин със сигурност.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #20
            До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

            Е, колко са ти дневните нужди от вода? Предвид факта, че за къпане и дума не може да става.
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #21
              До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

              Понеже темата е за "третия свят" нека посочим за кои страни все пак става дума.
              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

              Коментар


              • #22
                До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

                Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                Експедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво...
                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                Има доста експедиции извън нашата страна с начална точка България. Постоянно се правят такива и в Европа, Азия че и всяка година до Африка...
                Ето ви една такава с тема за размисъл... Направена и реализирана от двама Българи, с бюджет под 50 000лв...

                ТрансСибир-2004. Русия, до Магадан и обратно

                Ако се разровите във форума ще видите и още интересни неща по въпроса...
                Въпроса за инвестицията в допълнителните резервоари си е уместен. По-евтиният вариант е туби на покрива и това е масова практика, особено за места като Русия и Африка, където терена го позволява (няма странични наклони и т.н., като при нас). Чувал съм, че през Турция не можеш да минаваш с туби.

                Още повече всички пътеписи в нашия форум за пътувания с 4х4 наоколо и по-надалеч от България са с автомобили без допълнителни резервоари. От тази гледна точка допълнителният резервоар за мен е nice to have а не must have. Разбира се, изключвам варианта, в който се планира дълго, далечно и тежко пътуване. Но тогава и целия автомобила почти сигурно е консуматив.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X