Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

    Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
    ... Основен проблем на Нисана тук е липсата на място отдолу за сериозен допълнителен резервоар... При 80-ката имаме възможност + основният за още 167 литра допълнително, нещо което е от особено значение при експедиции... В тежки условия разходът може да стигне над 35-40л/100км (говоря за дизела) за бензина над 50/100 и ако нямате перспектива за бензиностанция да речем на 500км, наблизо има проблем... При Нисана се налагат носене на резерв в туби, което пък намалявам оперативния резерв от вода, а както знаете преодоляваното разстояние се мери в гориво и вода... без нито едно от двете не става... яденето може и да почака...

    ....
    Тук не мисля, че си прав, поправи ме, ако греша. Да, големия резервоар при нисана заменя оригиналния, а не е допълнителен. Иначе пак е около 160 л. Но има и опция за втори 70 л който се монтира надлъжно, отдясно на кардана. С това общия запас става около 230 л. което си е почти като вариянта с оригинален + голям при тойотата. Говоря за това което предлагат Long ranger tanks. Така или иначе това количество си е сериозен запас и дори в много wild райони е добре. Виж тук бензина има проблем... не с цената, но на 230 л. дизел трябва да добавиш около 100 бензин за да стигнеш до същото място. А 100 л. вода в пустината са си 10 дена по една баня
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

  • #2
    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

    Добре,
    колко е най високия пробег който сте правили с тия коли и какво ви е коствало това. Добрия контрол и возия са определящи за дължината на пробега. Това е и доста показателно една машина правена ли е за дълги преходи или не. Да оставим техническите параметри и да вземем в предвид часовете в които ни се налага да стоим вътре и да управляваме. От 4-5 години стартирам лятната си почивка с пробег от 1200 км. в който спирам 2-3 пъти за да зареждам. Правил съм го и с Тойотата и с бусовете, пълни с олигофрени вътре, които вилнеят и къркат бири до посиняване. След този пробег идва часът на истината. Случва се и да чукна над 1400 и е много показателно дали слизам на 4 крака от колата. Това е и показателно за мене една каруца мислена ли е за дълъг път и приключения. Рънера отказа лятото да охлажда и го прибрах от 1300 км. на 37 градуса външна темперетура и стрелката на температурата малко под червеното. Изнервих се, притесних се но двигателя не даде и грам симптоми че ще капитолира. Това за мене си беше абсолютен тест на това което съм заложил да ме вози ...

    Коментар


    • #3
      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

      Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
      Тук не мисля, че си прав, поправи ме, ако греша. Да, големия резервоар при нисана заменя оригиналния, а не е допълнителен. Иначе пак е около 160 л. Но има и опция за втори 70 л който се монтира надлъжно, отдясно на кардана. С това общия запас става около 230 л. което си е почти като вариянта с оригинален + голям при тойотата. Говоря за това което предлагат Long ranger tanks. Така или иначе това количество си е сериозен запас и дори в много wild райони е добре. Виж тук бензина има проблем... не с цената, но на 230 л. дизел трябва да добавиш около 100 бензин за да стигнеш до същото място. А 100 л. вода в пустината са си 10 дена по една баня
      Благодаря Сашо за поправката, наистина съм пропуснал да напиша тази опция... И то защото като я обсъхдахме с Брат ми, решихме че не става и съм я забравил. Аргументите... Ако на това място се сложи резервоар се лишаваме от резервоара за вода който иначе се разполага точно там. И вторият аргумент е невероятната цена на този резервоар..., той струва два пъти и отгоре над цената на големият... заради системата от помпи и датчици... И пак да повторя винаги при Нисана сме един резервоар назад... Дали за вода или гориво все тая защото и двете са еднакво жизнено важни... А целият проблем е поради формата на купето под задната седалка на Нисана. Идеята е, че там където при Тойотата е място за резервоар тук е мястото за краката на тези които се возят на третият ред седалки... При Нисана третият ред седалки са напълно функционални и дори и аз мога да седя там... При Тойотата там може да седне дете или възрастен йога...
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

        Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнение
        Добре,
        колко е най високия пробег който сте правили с тия коли и какво ви е коствало това. Добрия контрол и возия са определящи за дължината на пробега. Това е и доста показателно една машина правена ли е за дълги преходи или не. Да оставим техническите параметри и да вземем в предвид часовете в които ни се налага да стоим вътре и да управляваме. От 4-5 години стартирам лятната си почивка с пробег от 1200 км. в който спирам 2-3 пъти за да зареждам. Правил съм го и с Тойотата и с бусовете, пълни с олигофрени вътре, които вилнеят и къркат бири до посиняване. След този пробег идва часът на истината. Случва се и да чукна над 1400 и е много показателно дали слизам на 4 крака от колата. Това е и показателно за мене една каруца мислена ли е за дълъг път и приключения. Рънера отказа лятото да охлажда и го прибрах от 1300 км. на 37 градуса външна темперетура и стрелката на температурата малко под червеното. Изнервих се, притесних се но двигателя не даде и грам симптоми че ще капитолира. Това за мене си беше абсолютен тест на това което съм заложил да ме вози ...
        Много е важен въпросът който повдигате... Но същевременно както съм писал по-горе отговорът му е възможно най-субективен и не информативен за останалите... Всеки има различни представи за комфорт и възможности за адаптация. Затова ще споделя моят опит с изричната уговорка че той няма особено значение за другите... Най-голямо разстояние с автомобил без климатик съм преминавал с Лада Нива - София Виена и обратно. На обратният път на практика без спиране. Няма проблем но умората бе налице... По-тежко бе на връщане от морето преди няколко години, след прехода по южните планини. За един ден, с малки спирания с УАЗ, без хидравлика на волана и без климатик разбира се, при това в най-топлият ден през годината според метеоролозите... 54 градуса в купето измерени... Няма проблем и аз и Веско и Брат ми докарахме трите УАЗ-а весело до София. Най-голямият ни дискомфорт беше че разните навигационни уреди отказваха да работят поради прегряване...

        Това горното беше като илюстрация за да не ме обвини някой в грешни обясненения... Та по въпроса за Нисана и Тойота-та съм писал че Тойотата е по-добре и удобна от моя гледна точка... Голямо растояние обаче съм минавал само с Нисан-а. Като най-много километри за един ден ~1000... по добри пътища и магистрали. Все едно не съм карал, никъде никакви болки, нямах нужда от редовно раздвижване. Ергономията е добре помислена и седалките позволяват леки промени на стойката по време на движение което много облекчава. Писах го и отново ще подчертая и двата автомобила Нисан Патрул и Тойота 80 имат в повече отколкото ми е необходимо комфорт и ергономика... Или хайде да речем, Нисан-а е точно колкото трябва, а Тойотата малко в повече...
        Последно редактирано от Венцислав Петров; 07-11-09, 10:01.
        VPetrov.photography

        Коментар


        • #5
          До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

          Да вметна нещо (може би не толкова дребно), и с Нисан и с Тойота, ако се плануват дълги пътувания с приличен багаж, дажи и да има място!, за трети човек в колата място няма и причините са много!
          Мое мнение
          LZ1HRD

          Коментар


          • #6
            До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

            То не е толкоз дребно, мен питаш ли ме като по дефиниция са заети и четирите места... Но става все пак..., с много мислене и оптимизации на всичко.
            VPetrov.photography

            Коментар


            • #7
              До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

              Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
              ......Аргументите... Ако на това място се сложи резервоар се лишаваме от резервоара за вода който иначе се разполага точно там. И вторият аргумент е невероятната цена на този резервоар...:
              Резервоара за вода извън купето? Това принципно не ми харесва като алтернатива. Освен, ако никога няма да помиришеш зима... На мен за вода най-ми допада идеята за резервоар с формата на призма който заема обема зад наклонената облегалка на задната седалка и виртуалния отвес. На практика това място е в най добрия случай... неизползваемо. Виждал съм такива резервоари с обем около 60 л. Мисля, че е съвсем прилично.
              А за цената - жалко. На мен решението ми допадаше.
              П.С. Надявам се да не развалям хубавата тема с дискусия за резервоарите на Нисан...
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #8
                До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение
                То не е толкоз дребно, мен питаш ли ме като по дефиниция са заети и четирите места... Но става все пак..., с много мислене и оптимизации на всичко.
                Мислил ли си за махане на щатната задна седалка и директно монтиране на детските? На мен това ми се върти в главата. Ще спести килограми и много обем. А като сигурност ще стане по-добро от закрепването с триточковия колан. На някаква конструкция която да ги държи на подходящата височина. 200 литра резервоар ще се скрие птдолу като на шега...
                Technical Rescue Direct - life lies in courage
                http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                Коментар


                • #9
                  До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                  Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                  Резервоара за вода извън купето? Това принципно не ми харесва като алтернатива. Освен, ако никога няма да помиришеш зима... На мен за вода най-ми допада идеята за резервоар с формата на призма който заема обема зад наклонената облегалка на задната седалка и виртуалния отвес. На практика това място е в най добрия случай... неизползваемо. Виждал съм такива резервоари с обем около 60 л. Мисля, че е съвсем прилично.
                  А за цената - жалко. На мен решението ми допадаше.
                  П.С. Надявам се да не развалям хубавата тема с дискусия за резервоарите на Нисан...
                  Сашо, точно въпроси като твоите правят темата хубава...

                  Виж имаш основание за съмнения относно външното разположение, но да ти кажа не мисля че на практика има проблем с това. Ако има шанс да замръзне, то той е същият и за резервоара вътре с разлика от половин един час след гасене на двигателя ако е много студено... Но от друга страна ако е студено то има лед или сняг обикновено тъй че няма нужда да е пълен резервоара... така си мисля... И при това трябва да се отчита позицията. Отдолу е много по-добре като баланс... Иначе относно водата да ти кажа проблемът е сериозен. Защото от друга страна който и да е подобен резервоар изисква постоянна подмяна и сложна поддръжка и миене... Аз общо взето разглеждам тези резервоари като източник на "техническа" вода или авариен резерв... Ако ще се и пие водата става съвсем сложно...
                  VPetrov.photography

                  Коментар


                  • #10
                    До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                    Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                    Мислил ли си за махане на щатната задна седалка и директно монтиране на детските? На мен това ми се върти в главата. Ще спести килограми и много обем. А като сигурност ще стане по-добро от закрепването с триточковия колан. На някаква конструкция която да ги държи на подходящата височина. 200 литра резервоар ще се скрие птдолу като на шега...
                    Мислил съм, правих разни сметки, по едно време съвсем се бях навил... Но за съжаление не се печели кой знае колко, макар че изглежда така на пръв поглед. И второ децата като гледам с каква скорост растат нещо почва да ме съмнява идеята. При това ще си навлека големи неприятности с минаването през една купчина страни, където за такова неодобрено преустройство (а то няма как да получи сертификация) може да направят голям проблем... Същото е между впрочем и положението с общото тегло... В никакъв случай то не бива да надвиши 3.5 тона..., иначе пак проблем, при това даже и на много места го мерят...
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...

                      Това с превишаване на товара си е, като спиране от движение.То докато си зареждаш гориво на някоя бензиностанция, туковиж се оказал стъпил в/у кантар (а товара ценен, от какво да се лишиш)
                      Чисто технически, мислили ли сте за вариант на мек резервоар за вода!
                      Има материи които са много здрави (като на надуваем джак например) и могат да се наместят след корекции в неизползваеми кухини, например в задните калници и.т.н. 20-30л пак си е нещо.Колко би струвало ако е възможно и има смисъл, незмам
                      П.П
                      Може ли да се направи тема, в която да се обсъждат такива доработки за да се изчисти тази и да си остане конкретизирана по заглавието?
                      LZ1HRD

                      Коментар


                      • #12
                        До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

                        за този резервоар си заслужава да се замисли човек
                        http://www.equipt1.com/h/component/p...art/Itemid,31/
                        мисля че наистина това е най добрата идея както каза Айсрънър. дали не би било възможно и да се сдвои (в смисъл още един като скачени съдове. това разположение заема малко място пък и точно това зад наклона на седалката е винаги някак си нерационално за подреждане.... иначе четох и отзиви за този резервоар във един от "експидиционните'' сайтове и отзивите са отлични.... имаше и снимки и някой премервания. наистина пасва уникално и компактно.
                        Последно редактирано от Tony33; 08-11-09, 19:52.
                        висете отпуснато

                        Коментар


                        • #13
                          До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

                          Експедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво. Не иронизирам темата, наистина ми е любопитно на някой налагало ли му се е от тук да ходи до третия свят със собствената си джипка за да я подготвя чак до толкова? Един приятел качи 100 л. вода като обикаляше Европа от къмпинг на къмпинг, но си мисля че точно в Европа може и да не си носи вода човек. Вярно взе и три туби нафта за да му е по-евтино да не плаща за по-скъпата нафта в Европа ама... То е ясно, че си е до човек.
                          Кажете от опит?
                          Последно редактирано от sony bono; 08-11-09, 21:35.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

                            Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                            Експедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво. Не иронизирам темата, наистина ми е любопитно на някой налагало ли му се е от тук да ходи до третия свят със собствената си джипка за да я подготвя чак до толкова? Кажете от опит.
                            И аз се чудя,ама както и да е.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят

                              Наистина не се майтапя с темата, а ми е чудно някой тръгвал ли е на подобна експедиция не от летище София. Даже ако има и някоя снимчица ще е интересно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X