Първоначално публикуван от Венцислав Петров
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят
Свий
X
-
Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят
Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660Тагове: Няма
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Добре,
колко е най високия пробег който сте правили с тия коли и какво ви е коствало това. Добрия контрол и возия са определящи за дължината на пробега. Това е и доста показателно една машина правена ли е за дълги преходи или не. Да оставим техническите параметри и да вземем в предвид часовете в които ни се налага да стоим вътре и да управляваме. От 4-5 години стартирам лятната си почивка с пробег от 1200 км. в който спирам 2-3 пъти за да зареждам. Правил съм го и с Тойотата и с бусовете, пълни с олигофрени вътре, които вилнеят и къркат бири до посиняване. След този пробег идва часът на истината. Случва се и да чукна над 1400 и е много показателно дали слизам на 4 крака от колата. Това е и показателно за мене една каруца мислена ли е за дълъг път и приключения. Рънера отказа лятото да охлажда и го прибрах от 1300 км. на 37 градуса външна темперетура и стрелката на температурата малко под червеното. Изнервих се, притесних се но двигателя не даде и грам симптоми че ще капитолира. Това за мене си беше абсолютен тест на това което съм заложил да ме вози ...
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнениеТук не мисля, че си прав, поправи ме, ако греша. Да, големия резервоар при нисана заменя оригиналния, а не е допълнителен. Иначе пак е около 160 л. Но има и опция за втори 70 л който се монтира надлъжно, отдясно на кардана. С това общия запас става около 230 л. което си е почти като вариянта с оригинален + голям при тойотата. Говоря за това което предлагат Long ranger tanks. Така или иначе това количество си е сериозен запас и дори в много wild райони е добре. Виж тук бензина има проблем... не с цената, но на 230 л. дизел трябва да добавиш около 100 бензин за да стигнеш до същото място. А 100 л. вода в пустината са си 10 дена по една баня
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от bliss-stick Преглед на мнениеДобре,
колко е най високия пробег който сте правили с тия коли и какво ви е коствало това. Добрия контрол и возия са определящи за дължината на пробега. Това е и доста показателно една машина правена ли е за дълги преходи или не. Да оставим техническите параметри и да вземем в предвид часовете в които ни се налага да стоим вътре и да управляваме. От 4-5 години стартирам лятната си почивка с пробег от 1200 км. в който спирам 2-3 пъти за да зареждам. Правил съм го и с Тойотата и с бусовете, пълни с олигофрени вътре, които вилнеят и къркат бири до посиняване. След този пробег идва часът на истината. Случва се и да чукна над 1400 и е много показателно дали слизам на 4 крака от колата. Това е и показателно за мене една каруца мислена ли е за дълъг път и приключения. Рънера отказа лятото да охлажда и го прибрах от 1300 км. на 37 градуса външна темперетура и стрелката на температурата малко под червеното. Изнервих се, притесних се но двигателя не даде и грам симптоми че ще капитолира. Това за мене си беше абсолютен тест на това което съм заложил да ме вози ...
Това горното беше като илюстрация за да не ме обвини някой в грешни обясненения... Та по въпроса за Нисана и Тойота-та съм писал че Тойотата е по-добре и удобна от моя гледна точка... Голямо растояние обаче съм минавал само с Нисан-а. Като най-много километри за един ден ~1000... по добри пътища и магистрали. Все едно не съм карал, никъде никакви болки, нямах нужда от редовно раздвижване. Ергономията е добре помислена и седалките позволяват леки промени на стойката по време на движение което много облекчава. Писах го и отново ще подчертая и двата автомобила Нисан Патрул и Тойота 80 имат в повече отколкото ми е необходимо комфорт и ергономика... Или хайде да речем, Нисан-а е точно колкото трябва, а Тойотата малко в повече...Последно редактирано от Венцислав Петров; 07-11-09, 10:01.
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Да вметна нещо (може би не толкова дребно), и с Нисан и с Тойота, ако се плануват дълги пътувания с приличен багаж, дажи и да има място!, за трети човек в колата място няма и причините са много!
Мое мнениеLZ1HRD
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнение......Аргументите... Ако на това място се сложи резервоар се лишаваме от резервоара за вода който иначе се разполага точно там. И вторият аргумент е невероятната цена на този резервоар...:
А за цената - жалко. На мен решението ми допадаше.
П.С. Надявам се да не развалям хубавата тема с дискусия за резервоарите на Нисан...Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от Венцислав Петров Преглед на мнениеТо не е толкоз дребно, мен питаш ли ме като по дефиниция са заети и четирите места... Но става все пак..., с много мислене и оптимизации на всичко.Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнениеРезервоара за вода извън купето? Това принципно не ми харесва като алтернатива. Освен, ако никога няма да помиришеш зима... На мен за вода най-ми допада идеята за резервоар с формата на призма който заема обема зад наклонената облегалка на задната седалка и виртуалния отвес. На практика това място е в най добрия случай... неизползваемо. Виждал съм такива резервоари с обем около 60 л. Мисля, че е съвсем прилично.
А за цената - жалко. На мен решението ми допадаше.
П.С. Надявам се да не развалям хубавата тема с дискусия за резервоарите на Нисан...
Виж имаш основание за съмнения относно външното разположение, но да ти кажа не мисля че на практика има проблем с това. Ако има шанс да замръзне, то той е същият и за резервоара вътре с разлика от половин един час след гасене на двигателя ако е много студено... Но от друга страна ако е студено то има лед или сняг обикновено тъй че няма нужда да е пълен резервоара... така си мисля... И при това трябва да се отчита позицията. Отдолу е много по-добре като баланс... Иначе относно водата да ти кажа проблемът е сериозен. Защото от друга страна който и да е подобен резервоар изисква постоянна подмяна и сложна поддръжка и миене... Аз общо взето разглеждам тези резервоари като източник на "техническа" вода или авариен резерв... Ако ще се и пие водата става съвсем сложно...
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнениеМислил ли си за махане на щатната задна седалка и директно монтиране на детските? На мен това ми се върти в главата. Ще спести килограми и много обем. А като сигурност ще стане по-добро от закрепването с триточковия колан. На някаква конструкция която да ги държи на подходящата височина. 200 литра резервоар ще се скрие птдолу като на шега...
Коментар
-
До: 80-та серия на Ленд Крузър и нейните алтернативи...
Това с превишаване на товара си е, като спиране от движение.То докато си зареждаш гориво на някоя бензиностанция, туковиж се оказал стъпил в/у кантар (а товара ценен, от какво да се лишиш)
Чисто технически, мислили ли сте за вариант на мек резервоар за вода!
Има материи които са много здрави (като на надуваем джак например) и могат да се наместят след корекции в неизползваеми кухини, например в задните калници и.т.н. 20-30л пак си е нещо.Колко би струвало ако е възможно и има смисъл, незмам
П.П
Може ли да се направи тема, в която да се обсъждат такива доработки за да се изчисти тази и да си остане конкретизирана по заглавието?LZ1HRD
Коментар
-
До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят
за този резервоар си заслужава да се замисли човек
http://www.equipt1.com/h/component/p...art/Itemid,31/
мисля че наистина това е най добрата идея както каза Айсрънър. дали не би било възможно и да се сдвои (в смисъл още един като скачени съдове. това разположение заема малко място пък и точно това зад наклона на седалката е винаги някак си нерационално за подреждане.... иначе четох и отзиви за този резервоар във един от "експидиционните'' сайтове и отзивите са отлични.... имаше и снимки и някой премервания. наистина пасва уникално и компактно.Последно редактирано от Tony33; 08-11-09, 19:52.висете отпуснато
Коментар
-
До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят
Експедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво. Не иронизирам темата, наистина ми е любопитно на някой налагало ли му се е от тук да ходи до третия свят със собствената си джипка за да я подготвя чак до толкова? Един приятел качи 100 л. вода като обикаляше Европа от къмпинг на къмпинг, но си мисля че точно в Европа може и да не си носи вода човек. Вярно взе и три туби нафта за да му е по-евтино да не плаща за по-скъпата нафта в Европа ама... То е ясно, че си е до човек.
Кажете от опит?Последно редактирано от sony bono; 08-11-09, 21:35.
Коментар
-
До: Подготовка на 4х4 за дълги експедиции в третият свят
Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнениеЕкспедиционните машини са много красиви като са натруфени. Наистина много ми допадат, но въпроса ми е просто от любопитство, от България накъде може да се тръгне толкова надалече, че да му трябва на човек толкова големи резервоари с вода и гориво. Не иронизирам темата, наистина ми е любопитно на някой налагало ли му се е от тук да ходи до третия свят със собствената си джипка за да я подготвя чак до толкова? Кажете от опит.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар