Провокиран от тук -http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38883, Ви предлагам да стартираме една такава дискусия. Без да се спираме и да разглеждаме конкретни марки и модели, да се опитаме по технически параметри да изградим образа на идеалния експедиционен автомобил.
ето предложение за критериите и моето мнение:
двигател - дизелов, атмосферен или с турбо, между 2,5 и 4,5 литра обем, 4 или 6 цилиндров
шаси - класическа рама с цели мостове отпред и отзад
трансмисия - фул тайм, бавни диференциали и възможност за блокажи
окачване - пружини и амортисьори
купе - с 4 врати и падаш отзад врата, твърд таван, дълга база
товароносимост - поне 500 кг. с двама пътници
комфорт - задължително климатик, СиДи, ел. пакет
допълнителни екстри - възможност за поставяне на багажник, брони, тунинг окачване и други оффроуд екстри без да се налага конструктивна промяна
ремонтопригодност( наличие на части и достъпност) - да може да се обсляжва безпроблемно в Европа, Африка, Русия, Австралия( естествено тук няма пълно щастие, не навсякъде ще може, но това е идеализиран критерий)
ето предложение за критериите и моето мнение:
двигател - дизелов, атмосферен или с турбо, между 2,5 и 4,5 литра обем, 4 или 6 цилиндров
шаси - класическа рама с цели мостове отпред и отзад
трансмисия - фул тайм, бавни диференциали и възможност за блокажи
окачване - пружини и амортисьори
купе - с 4 врати и падаш отзад врата, твърд таван, дълга база
товароносимост - поне 500 кг. с двама пътници
комфорт - задължително климатик, СиДи, ел. пакет
допълнителни екстри - възможност за поставяне на багажник, брони, тунинг окачване и други оффроуд екстри без да се налага конструктивна промяна
ремонтопригодност( наличие на части и достъпност) - да може да се обсляжва безпроблемно в Европа, Африка, Русия, Австралия( естествено тук няма пълно щастие, не навсякъде ще може, но това е идеализиран критерий)
Коментар