Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Виртуалния идеален експедиционен автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Виртуалния идеален експедиционен автомобил

    Провокиран от тук -http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38883, Ви предлагам да стартираме една такава дискусия. Без да се спираме и да разглеждаме конкретни марки и модели, да се опитаме по технически параметри да изградим образа на идеалния експедиционен автомобил.
    ето предложение за критериите и моето мнение:
    двигател - дизелов, атмосферен или с турбо, между 2,5 и 4,5 литра обем, 4 или 6 цилиндров
    шаси - класическа рама с цели мостове отпред и отзад
    трансмисия - фул тайм, бавни диференциали и възможност за блокажи
    окачване - пружини и амортисьори
    купе - с 4 врати и падаш отзад врата, твърд таван, дълга база
    товароносимост - поне 500 кг. с двама пътници
    комфорт - задължително климатик, СиДи, ел. пакет
    допълнителни екстри - възможност за поставяне на багажник, брони, тунинг окачване и други оффроуд екстри без да се налага конструктивна промяна
    ремонтопригодност( наличие на части и достъпност) - да може да се обсляжва безпроблемно в Европа, Африка, Русия, Австралия( естествено тук няма пълно щастие, не навсякъде ще може, но това е идеализиран критерий)
    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
    www.ADV-Bulgaria.com

  • #2
    До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

    Какво ще е съотношението оф/он роуд , че от това зависят много неща. Географския район също.

    Коментар


    • #3
      До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

      Аз не бих държал на фул-тайм при дълги и сериозни експедиции. Дори по-скоро парт-тайм.
      Дългата база може и да е с 2 врати.

      Нещо доста важно - колите, участващи в експедицията по възможност да са от една марка (с оглед на части, инструмент, резервни гуми и т.н.).

      В допълнителните екстри - още допълнителен резервоар, резервоар за вода и т.н.

      Коментар


      • #4
        До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

        Бих казал, че нещата няма как да не са обвързани с марка и дори модел, но все пак ето виртуалния вариант. Базирам се на списъка на Злати, като удебелявам основните разлики:

        двигател - дизелов, атмосферен около 4 литра обем, 6 цилиндров
        шаси - класическа рама с цели мостове отпред и отзад
        трансмисия - фул тайм, бавни диференциали и възможност за блокажи.
        окачване - ресори. По-лесно "закърпване" на положението, ако се налага придвижване без възможност за истински ремонт.
        купе - с 2 врати(по-лесно, макар и с малко, превъщане на автомобила в спалня) и падаща отзад врата, твърд таван, дълга база
        товароносимост - поне 750 кг. с двама пътници
        комфорт - задължително климатик, СиДи, ел. пакет
        допълнителни екстри - възможност за поставяне на багажник, брони, тунинг окачване и други оффроуд екстри без да се налага конструктивна промяна
        ремонтопригодност( наличие на части и достъпност) - да може да се обслужва безпроблемно в Европа, Африка, Азия, Русия( естествено тук няма пълно щастие, не навсякъде ще може, но това е идеализиран критерий). Махнах Австралия, защото първо е малко вероятно да се запътим на там от България и второ мисля, че би излязло по-евтино, ако отидеш до там да наемеш подготвен автомобил.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #5
          До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

          А за Европа, трябва ли да е "джип" изобщо?

          Коментар


          • #6
            До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

            Първоначално публикуван от Lazar Преглед на мнение
            А за Европа, трябва ли да е "джип" изобщо?
            Европа не е само ЕС . Има си още подходящи дестинации за "джип" - Албания, Украйна и т.н...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #7
              До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

              Добре, де - за Албания трябва Мерцедес, това е ясно.
              За Украйна знаеш най-добре, съгласен. Други?

              Коментар


              • #8
                До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                Пишете като Тодор по същество. А със или без Австралия е все едно, там има части и подръжка за всичко без УАЗ.
                LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                www.ADV-Bulgaria.com

                Коментар


                • #9
                  До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                  Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                  Провокиран от тук -http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38883, Ви предлагам да стартираме една такава дискусия. ...

                  Ама що сме зарязали тази ?
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                    И тази: Най-добрия експедиционен джип

                    При това с анкета

                    Коментар


                    • #11
                      До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                      Може да ви се стори оффтопик или странно, аз и преди съм го казвал и пак ще го кажа (че съм упорит),но за мен виртуалния експедиционен автомобил е безпредметно нещо. Както и всички тези дискусии 4.2 шестак или 4.5 осмак, и дали да носи 500 или 700кг. Това са теми за хора с пари.

                      Въобще, София се напълни с експедиционни джипки, то не бяха 70, 80-ки, Патрули, Дискавърита, Дефендъри, някой направени, повечето обаче в един вечен процес на правене. Сериозните експедиции обаче или поне за тия дето сме разбрали във форума все се изброяват на пръстите на двете ръце максимум.

                      Лично за мен, експедицията трябва да е експедиция. Правенето на джип в гаража, 2-3 години, после друг и после друг в подготовка за великата експедиция не е експедиция.

                      В тоя ред мисли, в рамките на близката, асфалтова Европа става всичко, като се счупи ще го оправяш в някой сервиз и така.

                      За истинските експедиции обаче, трябват ПАРИ. Доста пари, за тия изисквания дето ги пишете, човек остава с впечатлението, че по-цял ден въртите Новосибирск-Магадан и обратно. А всъщност сме в България, и най-близкото експедиционно каране е след много километри асфалт от тука. (Балканите изобщо не ги броя). Така, че дали ще се хвърляте на 80-ка или Патрул на 15 години е все тая, за да ви свърши тоя автомобил работа за експедиция от тука на края на света и обратно си пригответе едни 100 пари (с трите нули отзад) за абсолютното начало, без времето, нервите и знанията и така....

                      Прагматичния много добър експедиционнен автомобил за не особенно заможния Българин, за мен изглежда така:
                      * Нов джип или близък до новия. Колкото повече едно нещо е пипано от неграмотници толкова по-лошо. Обикновенния майстор, което пипне, то вече става многократно по-лошо от фабричното. Добрите майстори са рядкост, искат пари, време и нерви.
                      * Преживявате предното независимо окачване.
                      * Забравяте за V8 и прочие 4 литрови глезотии. Ще си карате модерния дизел, ще ви вози добре, няма никога да ви грее, ще харчи ОК. С нафтата проблеми няма много да имате, щото в Тунис например е по-добра от тукашната. Първата работа няма да ви е основния ремонт.
                      * Добавяте защитити отдолу колкото се може по-добри.
                      * Слагате окачване и шнорхел.
                      * Лебедката, кой както прецени, аз предпочитам да нямам, щото така или иначе експедиция от един джип не е сериозно нещо.
                      * Брони според предпочитанията. Аз лично предпочитам да не прекалявам, из Европа да не ме гледат странно.
                      * Необходимата навигация и удобства за дълги пътувания вътре. Организация на багажното отделение, хладилници, резервоари, кои както сака.
                      * Не си правите никакви илюзии да ходите по траяли и хард разходки с машинката, щото ще я потрошите и няма да ходите на експедиции после спокойно.
                      * Гуми All-terrain, не по-вече от 32-ки. И тия даже са ви големи. Гъзарията е друга тема.

                      Тъй. Сипвате горивото, вземате инструментите, някой друга резервна част, аверчета, хапване, пийване, картата и още малко кеш. Няма да разглабяте по пътя, няма да гледате за локвичката масло отдолу на всяко спиране. С финансите сте долу горе наполовина спрямо 80-ката набор 93, която ще ви закара със същото спокойствие на същите места, в същия комфорт и в същото време за подготовка (това дори е невъзможно май)

                      И всичко от Казахстан до Мавритания, и от Финландия до Йордания е ваше. В общи линии има достатъчно места на които могат да ви застрелят за да си прекарате достатъчно добре. . Ремонти няма много да имате с изключение на това което сами си счупите и то, ако сте добри шофоьри няма да е много. Също така, ще можете да карате из София, и да ходите с гаджето до морето. Може и с децата.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                        То че 99% от нас, няма да ходиме до края на света е ясно. Това е една детска мечта, която няма да ни напусне докато сме живи. Остават ни малките околосветски експедиции. Дори само и в рамките на България, могат да бъдат завладяващи. За мен все още има много бели петна в картата на България. С добри другари и в подходящо време, зарязвам всичко и тръгвам. Това ще бъде моята околосветска експедиция и за това си подготвям джипа. А и може да се окаже, че тия 2000км. да се обиколи България по черни пътища са X 5, в сравнение с други маршрути. Къде е тръпката в това да вземеш един нов джип и с малко подобрения и оборудване да тръгнеш? Друг е въпроса, че е доста спорно точно в такава експедиция дали ще стигнеш. За мен тръпката е да подготвям един стар, класически автомобил. Бавно, методично, отлагайки окончателния завършек до безкрайност. Когато настъпи момента за моята експедиция, ще тръгна с не напълно подготвен джип и ако успея да я завърша, това ще бъде моята победа.
                        През останалото време ще си карам експедиционния джип по улиците и ще се радвам на завистливите погледи на сивите участници в трафика. Защото те ще си мислят: Ето един свободен човек, авантюрист, със стар, но много готин джип, готов да отиде на края на света. А ние сме тръгнали на работа, в офиса.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                          Андро, това е една съвсем друга философия и я разбирам. Аз същото съм скътал в на дядото двора една 73-ка, и и се облизвам, и колкото повече ръждясва толкова повече се кефя колко ще има да я чопля.

                          А експедициите в България са една тема, за която наистина има голям смисъл да се говори за корави машини. Защото като човек е по-близо до вкъщи естествно би карал и на доста по-хард места.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                            Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                            А експедициите в България са една тема, за която наистина има голям смисъл да се говори за корави машини. Защото като човек е по-близо до вкъщи естествно би карал и на доста по-хард места.
                            Но и сервизите на свои хора са по-близо, приятелчетата готови да дойдат да те изтеглят на всяка крачка, пък и можеш да се прибереш в влака и след месец спокойно да отскочиш с леката кола и братчеда, за да си прибереш джипката

                            Наистина малцина от нас ще направят истинско околосветско пътешествие или дори ще идат със собствена машина до далечния изток, Южна Африка или Австралия, но пък има доста 5 - 10 000 км дестинации, които са напълно осъществими финансово и времево, а пролемите с тежките пътища (дори само асвалтовите) и липсата на части на абсолютно реални. Например за пролетта сме замислили да ходим до гроба на хан Кубрат, при това със забежки от аслата(до колкото изобщо го има там). А има и други интересни идеи .
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Виртуалния идеален експедиционен автомобил

                              Джими,
                              Както обикновено си прав за много неща. Разбира се, не за всичко съм съгласен с тебе и относно философията за дижповете леееко поддържам Андро.

                              Това с майсторите и старите машини сме го преживяли и преживяваме всички. Поне за мен мога да го кажа със сигурност. Много истина има в твоите думи за новите машини, но както за всичко има и flip side to that coin.

                              Моето скромно мнение е, че нито една от новите, от всички марки не предлага вече тази база за развитие, както беше със старите. С други думи, няма шанс да си вземеш една 120-ка или 200 и да си играеш с нея като с Лего, така както с една 80-тка. Мое мнение, може и да бъркам.

                              Относно "взимаш една нова", това със сигурност значи, че след 4г. пак идваме на "взимаш една нова"... И така...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X