Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Грегория" Ривал 31

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Грегория" Ривал 31

    Ето няколко снимки на Грегория.
    А това как малкото Хърли 22 порасна и стана Ривал 31 ще разкажа скоро. Ще добавя, че Грегория вече се доказа като чудесна здрава круйзна лодка.
    Ще има още снимки и видеа, всъщност може ли да се споделятликове - каих във ютуб клипове?
    Слонче!

  • #2
    Честито!
    А може да ни пишеш и докато си пиеш мастиката и мезиш с бахур!
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #3

      Няколко дни след
      Ирма, един ирландец дойде при мен и ми рече и каза - Разправят, че си харесвал лодките Райвъл...
      Казах му, че това се отнася за най-малкия Райвъл, тийсетиединицата.
      Тоя каза, че точно такъв имал... и ще ми го даде за долар ако я извадя до две седмици.
      Беше вързана на една стена в южния край на Ойстер понд. Ойстер понд е малък залив с тесен вход на източния край на
      Ст. Мартен.
      Ирма пробива лодката с нещо метално в мидела под водолинията, тя се напълва с вада и потъва.
      Когато видях
      Грегория за пръв път, палубата и бе над водата, и беше се облегнала на стената.
      Далдисах да я огледам отдолу, видях дупката. Видях още две дупки също е безброй много малки или по големи драскотини.
      За да я извадя ми трябва работна лодка с генератор, помпа и тумба инстременти - пробойните се запушват временно, осушава се лодката, вкарва се в лагуната и се вади в някой боутярд за ремонт.
      А също трябват и минимум два бона.
      В момента нямах работна лодка с инструмент и двата бона, та се обадих на факин Франк.
      Той си е френд от
      Кивиландия, а също има работна лодка, инструменти и много опит със поправянето на лодки. Обясних му за що иде реч, той каза че имал пет бона спестявания и работната му лодка е оцеляла на Ирма, част от инструментите също.
      Дадох му телефона на ирландеца и го оставих да помисли.
      Имаше един германец със осемнайсеметров, правен Колин Арчър кеч. Циментов, с бушприта бе около двайсе метра. Ирма някакси я шзвади от Провиденс бей в лагуната и я потопи пред холандския мост в залива Симпсън. Е дин траулер минал отгоре й и потрошил всичко останало от неа.
      Та още когато пристигнах на острова много хора ми казваха че Донтуъри и малка лодка и тука съм можел да намеря по голяма...
      Веднъж бях на лодката на Рейнар и я огледах - хареса ми, корав здрав круйзър с проста подръжка.
      Когато поглиднах вътре видах подобна кочина като в момйто малкото бъги. Ама по голяма. Рейнар се оказа също човек на изкуството - художник, дърворезбар, каменоделец...
      В лодката имаше свободни едно легло, печката в кухнята и тоалетната, останалото бе пълно с нормалното оборудване за лодка на работещ круйзър и най вече всякакви пънове, клони и камъни за бъдещи дърворезби...
      Та Рейнар ме погледна и каза - За такива кат нас, няма достатъчно голяма лодка. Има толкова много дънери, дрейфащи или изхвърлени на сушата, които немжем остави ей тъй щото ведната ти идва в главата някоя склуптора, която да издялаш...
      Писах вече, че Рейнар изгуби лодката си по време на Ирма и ден, два след урагана, една вечер гледам залеза, имах си салата и рикар, дрънках нещо мързеливо на китарата, а наоколо разрушения на сушата и затопени лодки във лагуната... а мойта лодка си е ок - с няколко дни работа бе готова да тръгне. А и вече бях започнал да си сковавам работни маси с пейки от парчетии дърво по заливчетата където закотвях. На сянка пов дървета или под някой мост ако е наблизо. Така и други круйзъри идваха да видят какво правя докато се разхождаха и бизниса си върви... та за къй чеп ти е
      Даньо по голяма лодка - имаш си готова, корава и оборудвана лодка, която никой не ще да обере или открадне - спокоен живот, рисуване, резбоване, китаруване... плавам де ми душа ще. По лесно мога да я скрия в някой ъгъл в случай на ураган.
      Идеална лодка няма! Винаги има по хубава лодка.
      Не опитах до търся друга лодка, въпреки възможностите след Ирма.
      Да ама минаха цвай годинен от Ирма и две и деветнайста, Октомври
      Франк цъфна при мен с предложение за бартер - писнало му тука та давам му Хърлито дето е готово да плава, а той ми дава Райвъла, който има да се довършва.
      Изчаках до края на
      Ноември и направихме бартера - ураганния сезон бе свършил, а до следващия имаше време за да я направя готова да хукнем ако някой ураган приближи.
      Така се сдобих с
      Грегория.
      Смених й вантпутенсите със външни 10милиметрови планки, захванати през корпуса с по три 12милиметрови болта, а отвътре сложих контрапланки.
      Монтирах стъпала по мачтата и на топа занитих планка за втори форщаг.
      На носа монтирах дълъг 10милиметров вантпутенс с шест 12милиметрови болта. Ще монтирам и на траница два вантпутенса за два ахтера.
      Доста масирен ролер за котвата и две големи утки на предна палуба монтшрах.
      Направих арка над кокпита и сложих тента с маркуч за събиране на дъждовна вода.
      Направих твърд спрейхуд над входа от тръби.
      Монтирах две лебедки отстрани на входа, а също и органайзъри за извеждане на подвижния такелаж в кокпита.
      Ахтерпика го направих по висок за да побира Хондата 2000 генератора и инструменти.
      В предната част на кокпита, пред входа направих рундук за газовата бутилка, ръчната помпа и др. неща. Получи се удобно стъпало и място за седене.
      Разглобих напълно
      Оузи ( обичам да пия Узо, докато слушам Ози ) - ветровия автопилот Ариес, проверих го, сглобих го и смазах където трябваше.
      Направих му резервни флетнер и флюгер.
      В началото ми бе по трудно да го накарам да води
      Грегория по курса, но му фанах цаката, а и се оказа, че
      Грегория лесно държи курса сама чрез шкот-румпел система ( sheet to tillre selfsteering ).
      Дори и на попътни.
      2022 Март... или май беше Май изкарах Грегория в
      TOBY марина и направих пълен ремонт на корпуса... ремонт със стъкломат и епокси, грундиране, бояджийстване, антифаулинг и я върнах обратно на мъртвата й котва.
      Забравих да направя и сложа нова шпонка на балера за главата на румпела щото нямах време в ТОБИ и това ми костваше много нервозен и изтощителен момент край Доминика и Гуаделупе, когато бягах на Юг от тропическата буря
      Фиона. Движеше се много бавно и имаше добри шансове да прерастне в ураган който го даваха да мине близо до Сейнт Мартен, затова зарязах работата по една лодка и тръгнах на юг.
      Кофти изживяване е да останеш без управление в буря и Грегория отнесе доста бой, което пък доказа че е корава лодка, каквито харесвам аз.
      Направих доста грешки, които мисля да не повтарям!
      Грегория вече има нова шпонка и още една резервна, въпреки че няма нужда, но я направих. ( ще разкажа за оставането без управление във Фиона по нататък, че е много за писане... )
      Преди време мотото ми за моите лодки бе.
      1. По голяма котва с по тежка верига.
      2. По дебело стъкмяване за мачтата.
      И 3. По дебел и сух корпус. Като към 3 вече добавих да не забравям проверка на управлението.
      Всичко останало може да почака.
      Един приятел намерил дрейфащо около Саба Уокърбей 8 динги и ми го даде, а аз написах името на лодката му на доджерите му.
      Разбира се кръттих дингито Джони Уокърбей Осми. Едни руснаци ми дадоха чудесно платно от Оптимист и с Джони сме като
      Спиди Гонзалез.
      Та за сега е това.
      Слонче!

      Коментар


      • #4
        Честито за новата лодка! Дано си я направиш както искаш и да бъде сигурна, за работа и удоволствия. Кораво момче си, бъди Жив и Здрав и давай още много снимки и разказвай, много е интересно! Слонче!

        Коментар


        • #5
          Айде разкажи тука някоя морска история, да почетем. Лято идва всеки му се плава и тряаа нещо за надъхване

          Коментар


          • #6
            Прибрах се на Грегория в Ст. Мартен.
            Тъкмо я изчистих от обрастването... ще поработя около месец, ще я подредя за плаване, края на Апри/началото на Май ще тръгнем и ще има още истории.
            Слонче!

            Коментар


            • #7
              Привет групата.
              Преди наколко дни с Боркато Tramp бирирахме бири и приказки приказвахме.
              Беше готино да си поговора с нашениц на нашенски.
              Прилагамедин линк към ютуб където качвам видеа от време на време и всеки може да ги види.
              Там става най бързо и не губя време.
              Ами На слука
              Да е
              И
              Назвраве
              Да бъде!
              Слонче!


              https://youtu.be/EhCxhWIco8c?si=LLE9baxUy68iLXvw

              Коментар


              • #8
                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                Коментар


                • #9
                  Наздраве и поздрави на Tramp-а. И аз не спя да знаете🥳

                  Коментар


                  • #10
                    Привет групата!
                    Старото ми динги почна да тече и си направих ново.
                    Пак е 8 фута, но е по високо - направих го максимум да заеме мястото под гика на Грегория - мой си дизайн, но видях полузатопеното динги на един френд, позагледах се, замерих го с ролетката и се оказа почти същите размери и линии. Та ползвах го за патрица.
                    Хонейкомб панели ползвах които купах, а останалите материали събирах от ремонтите по други лодки, което оставаше.
                    Отне ми около 6 седмици като работех и по други лодки.
                    Аааа, купих и втвърдител за смолата, че старее.
                    Та колко ми излезе немога да кажа и колко време го правих пак немога да преценя.
                    Купих му чипа ню
                    Тохацу 9.8 цвайтактов и фърчиме из водите тилилейски като Том и Джери, а вързано наборд, отстрани на кокпита вадя
                    Грегория от лагуната в Мариго залива кога имам свободно време.
                    По нататък ще му направя шверта и мачтата с Джонковото платно щото мотора ми спестява около час гребане до работа ама на връщане с вятъра е кеф да вдигна платно и тихо да бирирам.
                    Та ще има още снимки, а и видеа със Джонкови платна.
                    Слонче!

                    Коментар


                    • #11

                      Коментар


                      • #12

                        Коментар


                        • trapper
                          trapper коментира
                          Редактиране на коментар
                          Браво! Скоро може и лодко-строителница да отвориш.
                          Наздраве! (beer)

                      • #13
                        Да. То по лесно е лодка нова да направя, от колкото ремонтите на потрошени чартърни лодки.
                        🍻

                        Коментар


                        • #14
                          Мараба групата и за много години!
                          Ето един интересен линк, преди тричетрипет годани имах готиня късмет да срещна Пете тука.
                          Бяха закотвили в
                          Мариго залив, Ст. Мартен. Пете беше с
                          Линда, а лодката им се казва Кокачин - дървен джонков скунар. Поканиха ме на биричка и аз ги заразпитвах за подробности по
                          Китайското джонково стъкмявйне.
                          А пък те отговарят ли отговарят.
                          На другия ден дойдоха на Грегория. Пете видя подводния профил на Грегория и посочи мястото където трябва да бодна джонковата мачта. Апсолутно същото място един норвежец изчисли с помоща на разни математики. Огледаха палубата и показаха къде ще е на хараби да сложа фингите за управление на платното.
                          На тръгване забелязах дингито им, пак от дърво, гребноветроходно, на задния край на руля амаше малък тримтаб. Обясниха, че ако се уморят да гребат с веслата ползват руля като скълинг гребло и тоя тримтаб дава доста мощност. Така сменят мускулите които ползват.
                          Оубаче нямаха мачта - щели да я направят и нея скоро.
                          Имах една излишна динги мачта която направих от стара сърф мачта.
                          Бях й стъкмил и платно. Извадих я и тя зе че пасна чудесно. Кат че за там съм я бил правил, а и платното пасна чудесно.
                          Искаха да ми дават разни пари. Отказах им - знанието, което ми дадоха за джонковото стъкмяване им казах е повече от достатъчно.
                          На другия ден Линда ми даде половин бутилка хърватска сливовица - тя е хърватка, Пете англичанин, ама докторите им казали вече никакви концентрати на тая възраст.
                          Писаха ми от Англия, Шотландия... а сега са в Тазмания.
                          Слонче групата!

                          ( сега ще пробвам да кача снимки с историята, ма писаното е на англичански )

                          Коментар


                          • #15
                            Е неще. Дори и снимка по снимка пак неще.
                            Прикачени файлове

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X