Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно боя за стъклопластова лодка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно боя за стъклопластова лодка

    Здравейте колеги, има една старичка лодка която ползвам за риболов и разходки, в багажните отделения боята се бели и пада на люспи, въпроса ми е с какъв тип боя е хубаво да я намажа там след като се опитам да почиста старата боя

    Ето малко снимки на лодката

    Кара: Mercedes W126 , Citroen C4 VTS / Kawasaki KDX 250, Gilera RX 125

  • #2
    Епоксиден грунд и отгоре каквото искаш, съвместимо с епоксид.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      Aко няма слънчева светлина може би епоксидна смола с или без оцветители. Прозрачната смола може да се направи непрозрачна бяла с много малко количество Нещо, а цветът с няколко капки оцветител.
      На български има ли отделни думи за добавка за оцветяване и друга за промяна на прозрачността? Оцветител, се сещам. Примерно, с първото се прави жълта и прозрачна лимонада, и ако се добави от другия вид, прозрачната лимоната ще стане млечно непрозрачна.

      Доброто на тази епоксидна смола е устойчивостта на бензин и масла, доброто прилепване и здравината.

      Друг вариант е двукомпонентно полиуретаново покритие. Например български лак за паркет.

      Коментар


      • #4
        Оцветяването на епоксид не е баш тривиална задача. Много от оцветителите реагират с втвърдителя. Случвало ми се е от тъмно синьо оцветен епоксид да отиде на цвят "бира" например.

        Епоксиден грунд и акрилна автомобилна боя има във всеки магазин за бои. Ако се иска устойчивост (например се стъпва отгоре) се търси какво да се залепи отгоре, където се стъпва и толкоз. А може и допълнителен слой лак за металик - варианти дал господ.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Да, мислех си не трябва ли смолата да е полиестерна или да е епоксидна, може да направя и някаква пигментация с цвят . Гледах също че продават и готови двукомпонентни грундове за целта с бял и сив цвят
          Кара: Mercedes W126 , Citroen C4 VTS / Kawasaki KDX 250, Gilera RX 125

          Коментар


          • #6
            Върху полиестерна не хваща добре съвсем всичко. Епоксид хваща със сигурност. А върху епоксид пък почти всичко хваща добре. Затуй - епоксиден грунд първо, да ти е мирна главата, а след това ти си решавай. Ако има системи специално за такова приложение, може да е по-добре. Все пак някой ги е мислил точно за това.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              Да разрабра, мерси за информацията Ще взема епоксиден грунд и след това може би боя. Все пак това са само шкафове за багаж и нито се стъпва там нито го пече слънце. Понякога в задния шкаф се събира вода защото това е двойното дъно на лодката и като влезне вода се оттича там
              Кара: Mercedes W126 , Citroen C4 VTS / Kawasaki KDX 250, Gilera RX 125

              Коментар


              • #8
                Има проблем с бои и грунд. Внимателно трябва да се избира какво ще се маже.
                Продукти с етикет "епоксидни" може да съдържат само 1,5% вещество, което едва наподобява нашето разбиране за епоксидна смола. Затова, за 100% избягване на капаните от вида "епоксидна боя" с разредител газ за осветление епоксидната смола е лесното нещо. Чистата смола е и почти напълно устойчива към възможните замърсявания при употреба, плюс температура до над 100 градуса.

                Ако не трябва непрозрачно оцветяване, двукомпонентния полиуретанов лак също е много добър и достъпен. Има по-добро прилепване към проблемни недоочистени повърхности и прониква повече.

                Оцветители за смола има навсякъде, интернет помага лесно. Разфасовките за художници са по няколко лева и ще свършат работа за половин литър материал.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                  Има проблем с бои и грунд. Внимателно трябва да се избира какво ще се маже.
                  Продукти с етикет "епоксидни" може да съдържат само 1,5% вещество, което едва наподобява нашето разбиране за епоксидна смола. Затова, за 100%
                  На грунда в повечето случаи идеята му е точно да е "преход" между основа и боя, а не сам да върши нещо. Не му трябва да е със 100% вещество, а само да проникне и да се залепи като хората, предоставяйки основа, за която да се залепи боята.

                  Лично под епоксиден грунд разбирам автомобилен такъв, обикновено сив или бял на цвят. После върху него хваща всичко.

                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Иначе това го дават за тази цел :
                    https://www.venismarine.com/product/...7-sealine.html
                    Кара: Mercedes W126 , Citroen C4 VTS / Kawasaki KDX 250, Gilera RX 125

                    Коментар


                    • #11
                      Ще взема епоксиден грунд и след това може би боя. Все пак това са само шкафове за багаж и нито се стъпва там нито го пече слънце. Понякога в задния шкаф се събира вода защото това е двойното дъно на лодката и като влезне вода се оттича там
                      Боята няма проблем със слънцето. Докато епоксидната смола в нещаитен вид е отлична за много неща, но не и слънце.
                      На грунда в повечето случаи идеята му е точно да е "преход" между основа и боя, а не сам да върши нещо. Не му трябва да е със 100% вещество, а само да проникне и да се залепи като хората, предоставяйки основа, за която да се залепи боята.
                      Някои бои са направени по-меки и деформируеми, за да не се отпори новия слой от стара слаба повърхност. Ето точно тези са уж епоксидните - за уж подготвена повърност и уж много здрави . Епоксидната смола и боите от чиста смола са за здрава повърхност или при високи изисквания за непропускливост или устойчивост на въздействието на средата (без ув лъчи и силна светлина) и тогава са най-добри. Изборът е въпрос на правилна преценка на условията и задачите.
                      За лодката от темата основната работа ще е как да се махне старата боя, ако пада. И обезмасляването, което може би ще е веро и пароструйка/водоструйка.

                      Коментар


                      • #12
                        Да точно така, най гадната работа е маханеето на старата боя , ще пробвам с шлайф и накрая ще се мие с водоструйка и препарат за да се обезмасли
                        Кара: Mercedes W126 , Citroen C4 VTS / Kawasaki KDX 250, Gilera RX 125

                        Коментар


                        • #13
                          Пак - за полиестерна смола не всичко се захваща като хората, а някои неща никак. Затова се ползва епоксиден грунд. Нанася се тънко и като е тънко няма да се "отпори". Друг вариант е праймер за брони например. Има ги на спрей и позволяват боядисване и върху полипропилен. Как работи върху полиестерна смола не съм опитвал, но предполагам че ще работи перфектно. Съхне за секунди и после може да боядисваш.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X