Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

    Това на снимката 2 котви ли има? Чувал съм за "хавайска" система, в която "законтряш" основната с помощната, и така минимализираш суинга и увеличаваш сигурността. Да няма нещо такова и тук?

    Коментар


    • #17
      От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

      Първоначално публикуван от viplamen Преглед на мнение
      Това на снимката 2 котви ли има? Чувал съм за "хавайска" система, в която "законтряш" основната с помощната, и така минимализираш суинга и увеличаваш сигурността. Да няма нещо такова и тук?
      Това на снимката има две котви на един рудан. Рудана може да работи ин на двете едноврвменно или само на една. може и едната да я пускаш /отвиваш фрикционните дискове/ а другата да я вдигаш. И веригата и котвите са малко по-големи за размера на лодката. Идеята е да държи и на 50+ възла вятър. И понеже е тежка, повече от тон водоизместимост на всеки линеен фут /57' фута и 66 тона водоизместимост/ и понеже си носи 6 тона и половина нафта /към 3 000 мили автономност/, котвите са тежки. Е, някой е забравил да вкара в сметките колко да е здрав рудана, и за това всички, които са с фанелки по снимката, заработиха двойна надница за деня.
      За ограничаване на "танци на котва" или пускаме две котви на 45 градуса на мустак или пускаме кърмова /от години не ми се е налагало да се занимавам с кърмова, не ме гони чак толкова ентусиазма/.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • #18
        От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

        Аз сьм пускал 2 котви на 60 вьзла вятьр на поривите,а иначе си вееше 50 за 2 дни и 3 нощи.Пускаш едната с цялата верига която е да речем 100 метра,пьлен ляв и газ за 30-40 метра в ляво и пускаш втората котва с още 100 метра верига.За спиране на танца се ползва или малко платно на втората мачта или малко триьгьлно платно за ахтера или най-добре 2 малко под ьгьл на задника на лодката.













        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:riding70knts03.jpg
Прегледи:1
Размер:52.7 КБ
ID:5500933

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:findelta3.png
Прегледи:1
Размер:389.1 КБ
ID:5500934

        Ето на какво прилича,само дето трябва да се дрьпне по от кьм задника и да е по-плоско,идеята е при минимално отклонение на кьрмата да сложиш плоскост с добьр ьгьл в задната част на лодката та да си стои там,а не да се мота под 45 градуса при вятьр.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3685208302_448e6bde89.jpg
Прегледи:1
Размер:93.1 КБ
ID:5500935
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #19
          От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

          Първоначално публикуван от viplamen Преглед на мнение
          Това на снимката 2 котви ли има? Чувал съм за "хавайска" система, в която "законтряш" основната с помощната, и така минимализираш суинга и увеличаваш сигурността. Да няма нещо такова и тук?

          Няма ли 2 котви не е лодка,аз това поне знам.

          Виж тук за по-ясно как е системата,врьтките са ти спирачките на дадения диск,страничните дискове са ти фрикционните дискове.


          http://www.offroad-bulgaria.com/show...=166596&page=2
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #20
            От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

            Ясно, две котви на носа са нужни в океана. По нашите ширини си е по-скоро екзотика.

            Така и така сме на темата, да попитам: Връзвате ли въже с буй за котвата при закотвяне на проблемни(каменисти и скалисти) места в силно време-за да я извадите или освободите при заклещване (пък дори да знаете къде сте я посяли при някои форсмажорни обстоятелства)? Говорим за ветрходки, не за тези прасета с две котви на носа. Доста досадна и непопулярна практика е, но може в един от 50 случая да се окаже нужният жокер.

            Коментар


            • #21
              От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

              Те и добрите ветроходни са с 2 котви на носа та като ти литне едната между Панама и Колумбия да има какво да хвьрлиш като спреш в Картахена,вярвай ми.Говоря за 15 метра лодчица,а не са тоя на снимката дето е поне 16 широк.

              На някои лодки които ние оборудваме им взимаме малко буйче или кранец от здравия модел

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tuff-end-boat-fender-93548F-f.jpg
Прегледи:1
Размер:30.1 КБ
ID:5500985

              Имат размер колко 2 юмрука,врзваш го за короната на котвата с някоя спектра да речем,оставям му 20-30% повече от дьлбочината и айде след котвата.Това на дьно на което не сьм наясно какво може да има,стари пристанища / Созопол е на 101% такова /голем истари рибарски лодки наоколо,каманак и кекава котва и е такива случай.На пяська пред Златните или на някое плажче в Гьрция няма да го ползвам,в Созопол няма да пусна без това.



              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tableau-reduct.jpg
Прегледи:1
Размер:84.6 КБ
ID:5500995

              Тест кое колко дьржи и Мансон Суприм с двойния шенк - като си сигурен в дьното си караш на задната дупка,като не си влагаш на дьлгата,че ако зацепи да минеш пред нея и за я вадиш за короната.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:manson_supreme_wide.jpg
Прегледи:1
Размер:19.5 КБ
ID:5500996
              Последно редактирано от BENZBOSS; 12-07-13, 07:37.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

                http://www.petersmith.net.nz/boat-an...on-anchors.php

                Коментар


                • #23
                  От: Плаването ясно, но какво правим когато дойде време за закотвяне

                  Е да ама Рокна не се прави вече в Австралия,а в Китай с мека ламарина и се кривят.

                  Турска котва,е я на.Там ги правят,иначе е толкова турска колко и аз.


                  http://www.ultraanchors.com/ultra_anchors.html
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X