Темата произлиза от :
Циклади 2010
По принцип тук клиентите избягват да се качват на лодка с kapitan собственик. Вместо ти да си му началник, се получава ти да си му на гости. Тук половината пари за капитана идват от бакшиш. 12 метрова лодка се кара от един човек /при условие, че не плавате повече от 12-14 часа на ден. Ако се кара повече, клиентите влизат в играта като екипаж. Ако могат. Ако не, не се кара и това е/.
Клиента е този, който определя къде се ходи и как се плава, дали се ползва мотор или се кара на платна. Капитана трябва да обясни на клиента на какво е способна тази лодка, какво ще е времето, кога се пристига на мотор, кога на платна, колко гориво се харчи с определена скорост... Развеждаш ги из лодката, показваш им кое къде е и после сядате в кокпита на разговор. Един от клиентите е шефа. ВИНАГИ. Обясняваш на всички, че ти правиш това, което шефа ти каже. Обясняваш и, че при определени обстоятелства, КАПИТАНА И САМО КАПИТАНА казва какво да се прави. Не е ли опасно или противозаконно капитана няма думата- Капитана може да дава съвети, но са само съвети.
"Моя съвет е да тръгнем към 8 сутринта утре при лек отлив. Ще е добре да караме на морот докато не излезем на чисто от пристанището. Докато работи мотора ще имаме и топла вода. Перфектното време да си вземем по един душ и да направим закуска. По прогноза вятър ще имаме към 10 сутринта. Ще е добре, ако плаваме под ветрила до към 2 след обед и да хвърлим котва в ... залив. Там ще може да поплyвате докато се сготви обяда. Ако искаме да сме в ... марина утре вечер, на котва ще можем да стоим максимално до 6 часа."
- Ааа, на мене 8 ми е рано, тръгваме в 11!
- Разбира се, тръгваме когато на вас е удобно, но тръгнем ли в 11, или няма да можем да се гмуркаме в ... залив или утре вечер няма да сме в ... марина.
- Добре, в тоя залив можем ли да стоим на котва през ноща?
- При тази прогноза, да, но ако прогнозата не е вярна, и вятъра обърне, ще се наложи посреднощ да се вдига котва и да стоим вънка на вълната цяла нощ. Ще са ми нужни 2ма мъже да помагат с котвата посреднощ. Вероятността това да стане е 50%...
- Риск руби, риск печели, тръгваме в 11.
- Ок шефе, 11 тръгваме.
- Капитане, пич си, сега ще мога да се наспя...
После ни блъска цяла нощ вънка вълната ама капитана не е виновен. После "бе така е като не слушаме капитана...' Схвана ли идеята?
Е, ако заблъска време или се строши нещо ще има-
"Моля за вашето внимание, променям плана, връщаме се обратно в марината! Приберете обратно xраната в хладилника и сложете спасителните ризи. Пешо и Иван да застанат до големите лебедки! Тишина на борда, трябва да говоря по радиото!"
И хич не ме интересува, че на някои коктейлчето щяло да се стопли. По въпроса с GPS, обурудване, маневриране, прогнози- работата е ясна. Аз си нося собствени независими от лодката навигационни инструменти, VHF радио, EPIRB, Iridium Phone, SPOT. При маневра, ако капитана се нуждае от помощ, клиента става екипаж и изпълнява заповедите на капитана. Никога не се крие от клиента истината за реалната ситуация. Объркаш ли нещо /за водата говоря/ обясняваш кротичко какво се опитваш да направиш и отбора започва да дава съвети /ако искат/. Един пожарникар знае много повече за помпи от кой да е kapitan /проверено/. Строител затапва дупка по добре от kapitan /и това проверено/. Шофьор на линейка се справя с болен по добре от мене /пак е проверено/. Мисълта ми е да не псуваш цветисто докато клиентите ти стреснати гледат 5 кила вода как се лашкат в трюма.
Циклади 2010
По принцип тук клиентите избягват да се качват на лодка с kapitan собственик. Вместо ти да си му началник, се получава ти да си му на гости. Тук половината пари за капитана идват от бакшиш. 12 метрова лодка се кара от един човек /при условие, че не плавате повече от 12-14 часа на ден. Ако се кара повече, клиентите влизат в играта като екипаж. Ако могат. Ако не, не се кара и това е/.
Клиента е този, който определя къде се ходи и как се плава, дали се ползва мотор или се кара на платна. Капитана трябва да обясни на клиента на какво е способна тази лодка, какво ще е времето, кога се пристига на мотор, кога на платна, колко гориво се харчи с определена скорост... Развеждаш ги из лодката, показваш им кое къде е и после сядате в кокпита на разговор. Един от клиентите е шефа. ВИНАГИ. Обясняваш на всички, че ти правиш това, което шефа ти каже. Обясняваш и, че при определени обстоятелства, КАПИТАНА И САМО КАПИТАНА казва какво да се прави. Не е ли опасно или противозаконно капитана няма думата- Капитана може да дава съвети, но са само съвети.
"Моя съвет е да тръгнем към 8 сутринта утре при лек отлив. Ще е добре да караме на морот докато не излезем на чисто от пристанището. Докато работи мотора ще имаме и топла вода. Перфектното време да си вземем по един душ и да направим закуска. По прогноза вятър ще имаме към 10 сутринта. Ще е добре, ако плаваме под ветрила до към 2 след обед и да хвърлим котва в ... залив. Там ще може да поплyвате докато се сготви обяда. Ако искаме да сме в ... марина утре вечер, на котва ще можем да стоим максимално до 6 часа."
- Ааа, на мене 8 ми е рано, тръгваме в 11!
- Разбира се, тръгваме когато на вас е удобно, но тръгнем ли в 11, или няма да можем да се гмуркаме в ... залив или утре вечер няма да сме в ... марина.
- Добре, в тоя залив можем ли да стоим на котва през ноща?
- При тази прогноза, да, но ако прогнозата не е вярна, и вятъра обърне, ще се наложи посреднощ да се вдига котва и да стоим вънка на вълната цяла нощ. Ще са ми нужни 2ма мъже да помагат с котвата посреднощ. Вероятността това да стане е 50%...
- Риск руби, риск печели, тръгваме в 11.
- Ок шефе, 11 тръгваме.
- Капитане, пич си, сега ще мога да се наспя...
После ни блъска цяла нощ вънка вълната ама капитана не е виновен. После "бе така е като не слушаме капитана...' Схвана ли идеята?
Е, ако заблъска време или се строши нещо ще има-
"Моля за вашето внимание, променям плана, връщаме се обратно в марината! Приберете обратно xраната в хладилника и сложете спасителните ризи. Пешо и Иван да застанат до големите лебедки! Тишина на борда, трябва да говоря по радиото!"
И хич не ме интересува, че на някои коктейлчето щяло да се стопли. По въпроса с GPS, обурудване, маневриране, прогнози- работата е ясна. Аз си нося собствени независими от лодката навигационни инструменти, VHF радио, EPIRB, Iridium Phone, SPOT. При маневра, ако капитана се нуждае от помощ, клиента става екипаж и изпълнява заповедите на капитана. Никога не се крие от клиента истината за реалната ситуация. Объркаш ли нещо /за водата говоря/ обясняваш кротичко какво се опитваш да направиш и отбора започва да дава съвети /ако искат/. Един пожарникар знае много повече за помпи от кой да е kapitan /проверено/. Строител затапва дупка по добре от kapitan /и това проверено/. Шофьор на линейка се справя с болен по добре от мене /пак е проверено/. Мисълта ми е да не псуваш цветисто докато клиентите ти стреснати гледат 5 кила вода как се лашкат в трюма.
Коментар