Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Сицилия и Малта през пролетта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Сицилия и Малта през пролетта

    29.03.2010 рано сутринта вързахме чантите на моторите и търгнахме към сборния пункт ОМВто на околовръстното при Бояна. Пристигайки, забелязахме, че Мони и Владо са вече там. Зареждат моторите. Нареждаме се и ние. Пием кафе, а дълъг път ни чака.


    Резервации за фериботи и хотели, обаче няма, така че никой не е твърде притеснен.

    Участници в пътуването: аз, Гергана, Мони и Владо.

    Трасе: София - Игуменица (Гърция)- Бари (Италия) - Месина (Сицилия) - Валета (Малта).

    При моят и Герганин стаж от има- няма 2000 километра на мотоциклет, предстоящото пътуване е истинско предизвикателство. То събирането на багажа беше такова, понеже сме свикнали, че на джипа дълга база, всичко зад предните седалки е място за багаж...

    Пътуването до Игуменица не беше нещо особено, освен, че с Гергана започнахме да намираме кусури на любителската си екипировка, а в някои случаи и липсваща такава.





    Пристигаме на Игуменица, купуваме билети за ферибота в 8:00 (в последствие разбрахме, че са ни попрецакали с цената, но майната му) и сядаме в едно ресторантче на главната да се насладим на прословутата гръцка морска кухня. Мони и Владо си бяха поръчали фантастично приготвен октопод. Не пропускайте това ядене в Гърция - заслужава си.

    Време е за качване. Фериботна линия Venturis. Казват ни, че връзването на моторите си е наш проблем, но след лек скандал ги връзват.








    Горе общото помещение вече е окупирано от турци, тираджии и тям подобни. Ние си мислехме, че миришем, ама това беше смрад...
    Настаняваме се в мизерната каютка, мокетът събрал слоеве генетичен материал, чорапите залепват направо. Чаршафите, обаче - чисти.
    Наспиваме се.

    Сутрин, дълго кафе, слизаме на Бари.







    Малко след пристанището не виждаме чакащите ни Мони и Владо и продължаваме по GPS-а, след малко с леко препсуване Мони ни догонва. Днешната цел е Сицилия.

    Плащанията на пътни такси за мотористи било отврат. Не съм го съобразявал до момента, минавайки с колата през такива места.
    Караме при ужасен вятър със сменяща се посока. Трябва ми цялото платно, за да мога да карам, защото при някой по- силни пориви се отмествам с половин метър встрани. Куца рабата. Ама фън.

    В РеджоДиКалабрия пак разкъсваме групата и се почват едни телефони и обяснения къде е пристанището. Благодарение на нашето мотане изпускаме ферибота за Сицилия. Качваме се на следващия след половин час висене на супер ветровитото пристанище.

    В Сицилия сме. Вече се мръква. Гергана мрази да кара на фарове. Слагаме я втора в групата, за да се чувства по- спокойно. Пристигаме в ....... Решаваме, че след два дни езда и мизерия заслужаваме нещо хубаво. Настаняваме се в Шератон и излизаме да търсим рибен ресторант. Затворен е. Отиваме да ядем PASTA в местна кръчма пълна с местни семейства - добро предзнаменувание.

    Напоръчваме спегети и пици като за световно. Белисима, магнифико, инкредибиле са думите, които ми се щурат из главата докато ям. Май в България ще мине доста време преди да си поръчам пица или камо ли спагети.








    Сутринта чудесна закуска с костюмарите, които ни гледат с лека завист и омраза. Взимаме си по кафе и излизаме на огрятата от сутрешното слънце тераса пред ресторанта, с гледка към морето. Дзен.







    Изкарваме моторите и се почва, масла, багаж и т.н.









    Днешната цел - Етна.
    Пристигаме в градчето Кастелмола.

































    Вече сме се загубили, намерили, единият мотор изпуснат при маневриране, но накрая намираме страхтона Villa, на високото. Гледката от стаята е към... Етна. Величествено.







    Следва безкраен опит да намерим кръчма в близките села, пред която да можем да паркираме моторите. Писва ни, връщаме се в хотела, оставяме моторите и отиваме в някаква кръчма на 10 минути пеша. Менюто е с картинки, което според професионалното мнение на Владо не е много добре. Абе не беше като кръчмата от предната вечер определено, но ставаше.



















    Прибираме се в хотела, пием по чай в лобито. Оказва се, че в цената се включва интернет, хайде по стаите, преглед на пощите и спане.

    следва...
    Последно редактирано от Тануцо; 14-04-10, 11:35. Причина: по молба на аутора :)
    Зима иде

  • #2
    До: Сицилия и Малта през пролетта

    Ставаме сутринта. Закуската е особено приятна. Пак си взимаме кафе и на терасата - наслаждаваме се на днешната си цел - Вулканът.







    Малка заигравка с паленето на DR-a. След разнообразните опити да запалим с акумулатора на V-stroma, помолваме пичовете на рецепцията за кабели. Дават ни ток и отпрашваме.





    Минаваме през някакъв атракцион, който ни препоръчаха местните. Имало водопади, през вулканични скали и ала – бала. Нито водопади видяхме, нито нещо интересно.











    Продължаваме към Етна. Пътчето се вие през живописни селца. Много завойчета. Страшен кеф.









    Намираме пътя, който би трябвало да ни изкара към лифта. Само завои, перфектна настилка. Тук забравих за всичко друго и просто летях.







    Тук разпалено обяснявам как съм дал такива върхови спортни постижения по пътя В последствие се оказа, че предната ми гума е била на една атмосфера, но това мен и Росси не може да ни притесни








    Гладиус на фона на застиналата лава - това, от което е направен








    Дотолкова съм забравил за всичко, че като се събираме горе установявам, че Гергана я няма. Звънене по телефона, обяснения, след 5 минути идва.

    Лифтът, разбира се, не работи. Дори и да работеше, трябвало с водач и три часа пеш да се стигне до кратера... нищо, следващия път.

    Наслаждаваме се на гледката отблизо. Взимаме си камъчета от изстинала отдавна лава и тръгваме към Пуцало. За там сутринта сме си резервирали места на катамарана, който ще ни закара в Малта.

    Страхотна лодка, много бърза и луксозна, със специални стойки за укрепване на моторите.





    Пристигаме в Малта и тръгваме към мястото за настаняване. Мамка му, тия идиоти карат на обратно. Свиква се, ама в началото е ужасно, особено като няма трафик да те води и особено като се резнеш в кръговото наобратно. Тези неща ни се случиха през следващите дни, когато карахме отделно от Мони, който си кара като все едно е местен.

    следва...
    Последно редактирано от huko; 14-04-10, 00:35.
    Зима иде

    Коментар


    • #3
      До: Сицилия и Малта през пролетта

      Еее, браво, хубаво начало на сезона, завидях ви благородно, не че аз изостанах де, ама Малта още не съм посещавала. Давай по-нататък, че интересно. Мони, ти нямаш почивка май...

      Коментар


      • #4
        До: Сицилия и Малта през пролетта

        Ами браво. Сигурен съм, че скоро няма да тръгнеш на пътешествие с джипа. Ама много фешън чантички за багаж имате и какви са белички, чистички . Чудесно. Радвам се, че групата на двуколесните пътешественици се увеличи с още трима - вие с Гергана и Владо. Айде давай нататък с пътеписа и снимките, че ми е доста интересно.

        Коментар


        • #5
          До: Сицилия и Малта през пролетта

          Поздравления и от мен за прекрасното начало на мототуристическата Ви кариера и завистта, която предизвика в мен с описанието на завои, хубав асфалт ...

          Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
          Ама много фешън чантички за багаж имате и какви са белички, чистички ...
          Не му обръщайте внимание на Бойко, той Ви завижда, защото вижда как биха му "тичали" чантичките на белите му ръкавици
          HONDA CBF1000

          Коментар


          • #6
            До: Сицилия и Малта през пролетта

            Стойностен маршрут. Така да се каже половината път до Африка.
            Очаквам продължението с любопитство.
            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

            Коментар


            • #7
              До: Сицилия и Малта през пролетта

              Айде бе, Ники - продължи го тоя пътепис, че в петък и аз тръгвам нататък - няма да мога да се подготвя, така да се каже

              Коментар


              • #8
                До: Сицилия и Малта през пролетта

                Много хубаво пътешествие сте направили. Дано да има и много други, които да споделяте! Поздравления
                Когато не знаеш какво да правиш, придай си угрижен вид и върви забързано!

                Коментар


                • #9
                  До: Сицилия и Малта през пролетта

                  Пьрво добре дошли и поздраления за издражливостта на начинаещите/И АЗ СЪМ НАЧИНАЕЩ /. Браво и на Мони за жестокия маршрут из Сицилия.И сега малко критика: - Защо след като от понеделник сте в България,чак сега пишете и пускате снимки . Чакаме с нетърпение останалият разказ.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Сицилия и Малта през пролетта

                    Малта. Определено странно място. Малта не означава „малка“, а медена, жълта или райска, според различните трактовки за произход на думата.

                    Малта е малко островче с много градове, разстоянието между които (ако има такова) е 3-5 километра. Както каза Мони - представете си го като град с квартали и това е.
                    Островчето е с размерите горе- долу на софийското поле. Обитава се от около 440 000 души население (няма и един Пловдив).
                    Заради географското си положение, тази скала без нито един извор на прясна вода, е била „обсебвана“ от кой ли не. Историята й по тази причина е толкова богата, че е достойна за държава от ранга на Франция.
                    Усещането там е толкова определено от местната им каменна архитектура (има варовик, варовик и.... варовик), че не може да бъде сравнено с нито едно друго място, на което сме били.
                    Липсата на вода, ниската оскъдна растителност, високата влажност на въздуха, постяния вятър и относително затвореното общество са все фактори, създали неповторима местна култура с множество заемки от Финикийци, Араби, Византийци, Османци, Рицари (които са най- виновни за това Малта да е държава), Французи, Англичани, но въпреки всичко уникална.
                    Езикът – смеска между арабски, италиански и английски е официален, изучаващ се език. Вторият официален е английски и се говори изключително добре дори от 80 годишните баби в селата.
                    Хората, макар и грозновати, са изключително гостоприемни, отворени и отзивчиви, готови да съдействат за каквото и да става въпрос.
                    Католицизма е издигнат в култ, дотолкова, че абортите, та и разводите са незаконни!
                    Страната с най- голям брой коли на глава от населението (50%) и най- нисък процент жени заети в икономиката.

                    Въпреки близостта си с Италия и Тунис всъщност най- силното влияние, което се усеща е това на последния колонизатор – Англия.
                    Движение – обратно! Неизбежните за Англия червени телефонни кабинки. Инчове, футове, та и старата им валута е била Малтийска... Лира!

                    Храната – не разбират от риба и приготвянето й, бидейки морска държава. Кухнята е повлияна донякъде от италианската кухня.

                    Понеже островчето е малко и колите не трупат особен километраж при употреба, има невероятно запазени образци от преди 30-40 години, които си се ползват.
                    Говорихме с един местен, който си кара моторчето (125 кубикова Хондичка) 32! години ежедневно и беше навъртял колосалните за там 110 хиляди километра.

                    Мястото би трябвало да е много желано от феновете на гмуркането, защото такива имаше много и къде ли не.

                    Държавата реално съществува от 1972ра. Нацията е силно политизирана (избирателна активност над 95%), но пък при население под половин милион, все ще познаваш някой от кандидатите.






























                    Великденски карнавал








                    Този ни беше гостенин в къщата едната вечер. Понеже не можа да представи надлежно оформена покана, се наложи да го изхвърлим в градинката зад ъгъла.




                    Президентския дворец










                    Гледки от една крепост (така и не запомних името...)




























                    Младото поколение вече се готви








                    Имало и модерна архитектура




                    следва...
                    Зима иде

                    Коментар


                    • #11
                      До: Сицилия и Малта през пролетта

                      Блу Гротто - пещери в крайморските скали на Малта









































                      Вече в лодката


















































                      Това приличало на слонски крак


























                      следва...
                      Зима иде

                      Коментар


                      • #12
                        До: Сицилия и Малта през пролетта

                        "Стоунхендж" – не съм сигурен как се казват точно.
                        Най- старите известни свободно стоящи мегалитни структури в света! Казват, че предшестват пирамидите, 3500 г. пр. н. е., но с това се изчерпва всичко, което се знае за тях и за хората, които са ги направили. Мистиката около тях е голяма. От къде, по дяволите, са се взели хората, на тази скала по това време, как са ги направили и защо са изчезнали (острова е останал ненаселен след тях (2500 г. пр. н. е.) за няколко столетия... google може да ви намери още хиляди въпроси по тези въпроси.


















































                        Гозо – малкото островче до Малта

                        На ферибота има табелка, на която пише, че на острова е забранено да се внасят палми?!?
                        На 32 километра от Валета, пътуването до ферито за Гозо (което пътува 20 минути), за Малтийците е като за Софиянци пътуване до Варна или по- далеч.
                        Доста по- слабо населен от основния остров. Дава усещане за простор. Споконо масто със собствен чар.








































                        Кептънс Рок – мястото наснимано на всички картички от Малта.
































                        Синята лагуна - там някъде долу






                        Вече е 8ми, утре сутринта се качваме на ферибота за Сицилия. По ред причини (все служебни), Гергана трябва да е на работа в понеделник сутринта. Все се надявахме, че ще се размине, за да имаме още два дни за Сицилия. Да де, ама най-се.
                        Разделяме се Мони и Владо в Пуцало - те ще разглеждат още, а ние ще гоним ферибота в Бари.
                        Яко газ цял ден. Пристигаме в Бари около половин час преди тръгването на ферито, но залутвайки се в града го изпускаме. Псувам в каската като каруцар. Толкова яд не ме е било от много време.
                        Намираме хотел и се наспиваме. На сутринта ставаме късно с идеята, че имаме цял ден да се мотаме в Бари преди ферибота. Оправяме се и отивавме на пристанището да си вземе билетите от рано. Шокиращо обаче, от трите ферибота днес, нито на един няма свободни кюти.
                        Взимеме билети за ферибота в 14:00 (73 евро за двама ни и моторите без каюта), пропускайки възможността да разгледаме Бари. Както и да е, вече е 12 и нещо, та с билетчетата направо се натоварваме.
                        Същата потна гемия, с която дойдохме. Момчетата в трюма ни помнят и ни посрещат като стари приятели. Връзват моторите без препирни.
                        Качваме се в общото помещение, диваните вече са заети. Смрад и перспектива за спане на пода.
                        Гергана отива да пита тоя на рецепцията дали няма свободна каюта. Той и казва, че ако има такава, след тръгването на кораба, ще ни настани срещу 50 Евро доплащане. Чакаме близо три часа ферито да тръгне, а то закъснява без каквито и да било обяснения или анонси. Най- накрая тръгваме, след 20-тина минути рецепционистът идва и привиква Гергана в единия коридор. Тя се връща и ми прави знак да взимам чантите, имаме каюта, без илюминатор, но доста по- чиста от тази на идване. Да същия кораб, но явно ремонтите се правят на части.
                        Гергана ми казва, че този е взел парите в коридора и в джобчето - хората са еднакви по целия свят, а?!
                        Наспиваме се доволно. Алармата звъни в 3:00 сутринта, когато трябваше да пристигнем официялно. Нищо не се случва, а в 5 сме вече в кафето. Слизаме в 6 без нещо. Междувременно на палубата сме разпитали български тираджия къде има бензиностанции, зареждаме и започваме изкачването на планините по новата магистрала.
                        Сутринта е студено, по асфалта и тревата има скреж.
                        Изгрев, планина, вода - вълшебно беше. За съжаление не снимахме, но трябваше да юркаме, за да стигнем навереме. Още повече, че всички прогнози бяха за дъжд.
                        Пристигаме на ОМВто в Сандански в около 14 часа, засичаме разхода на Gladiusa - твърдо 4 на 100. Зареждаме и взимае последните километри до София в хубаво, слънчево време.
                        Преди дома, обаче, минаваме през един обект, който Гергна трбява да види докъде е стигнал... прибираме се, повтаряйки си въпросът "Как ще седна утре на бюрото, вместо на мотора?!!!!!"

                        ПП Два сайта, които могат да са много полезни за планиране на трипове в Малта и Сицилия:
                        http://www.heritagemalta.com/
                        http://bestofsicily.com/

                        Зима иде

                        Коментар


                        • #13
                          До: Сицилия и Малта през пролетта

                          Страхотен пътепис !
                          Жалко само, че те изпуснахме от 4х4

                          Коментар


                          • #14
                            До: Сицилия и Малта през пролетта

                            Прекрасен пътепис и страхотни снимки.Браво.
                            0осем9осем7шест0осем7едно
                            Миро

                            Коментар


                            • #15
                              До: Сицилия и Малта през пролетта

                              Първоначално публикуван от Венци- малкия Преглед на мнение
                              Страхотен пътепис !
                              Жалко само, че те изпуснахме от 4х4
                              Eeee, защо да сте ме изпуснали? За топъл летен асфалт и едно задвижващо колело ми е достатъчно. За гората, обаче, джипката си остава титуляр за идните години
                              Зима иде

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X