Trapper, предполагам, че вече си го направил, но ако не си - питай в Гугъл за Йоци и ще ти излязат десетки статии на бългаски и стотици на други езици. Гледката наистина не е приятна, при това не показва кой знае какво така, че не ми се иска да бъде част от пътеписа. А сега продължението
Между двата възела на Болцано (южен и северен) магистралата минава надлъжно през целия град. Това е южния възел
8-километровата отсечка между двата възела със състои от подлези, надлези и парапети така, че нищо не се вижда от града.
Има и два тунела. Този е по-дългия.
Като гледам горния кадър ми се струва, че по-евтино би било да премахнат масива, който е доста малък вместо да правят две скъпо струващи тръби за тунела, затова допускам, че тук става дума за запазване на изгледа на планината.
Вече сме на северния възел на Болцано, където напускаме Бреннер.
Поради тясната долина се наложи да направим доста въртележки за да излезем на пътя за Селла. Това пък даде възможност да видим какво представлява един планински пътен възел от този район. Разбира се, всичко бе регулирано и ясно обозначено с табели. Не става с кадри, затова кратко клипче.
Тунелът, в който се влиза в края на клипчето е началото на пътя за Селла, който в момента се реконструираше. Всъщност това е група от тунели и мостове, в които е вписано и кръстовище със светофар. Съоръжението поне на мен ми направи силно впечатление, затова за желаещите да изпитат преминаването през него прилагам 2-минутно видео.
Както се вижда в края на видеото, в момента се строи следващия тунел, т.е. става дума за доста голяма инвестиция за свързване на основните ски центрове на Доломитите с останалата част на Италия. В началото си помислих, че реконструкцията започва от връзката с магистралата, а после ще се движим по старото трасе.
Но по-нататък пътят беше нов и с елементи, които едва ли налагаха някаква реконструкция.
Между двата възела на Болцано (южен и северен) магистралата минава надлъжно през целия град. Това е южния възел
8-километровата отсечка между двата възела със състои от подлези, надлези и парапети така, че нищо не се вижда от града.
Има и два тунела. Този е по-дългия.
Като гледам горния кадър ми се струва, че по-евтино би било да премахнат масива, който е доста малък вместо да правят две скъпо струващи тръби за тунела, затова допускам, че тук става дума за запазване на изгледа на планината.
Вече сме на северния възел на Болцано, където напускаме Бреннер.
Поради тясната долина се наложи да направим доста въртележки за да излезем на пътя за Селла. Това пък даде възможност да видим какво представлява един планински пътен възел от този район. Разбира се, всичко бе регулирано и ясно обозначено с табели. Не става с кадри, затова кратко клипче.
Тунелът, в който се влиза в края на клипчето е началото на пътя за Селла, който в момента се реконструираше. Всъщност това е група от тунели и мостове, в които е вписано и кръстовище със светофар. Съоръжението поне на мен ми направи силно впечатление, затова за желаещите да изпитат преминаването през него прилагам 2-минутно видео.
Както се вижда в края на видеото, в момента се строи следващия тунел, т.е. става дума за доста голяма инвестиция за свързване на основните ски центрове на Доломитите с останалата част на Италия. В началото си помислих, че реконструкцията започва от връзката с магистралата, а после ще се движим по старото трасе.
Но по-нататък пътят беше нов и с елементи, които едва ли налагаха някаква реконструкция.
Коментар