Предходната седмица минах почти 3000 км обикаляйки Гърция от София до Солун, Игуменица, Превеза, Левкада, Патра, Коринт, Атина, Волос и обратно Солун - София.
Основно магистарали, по които карах със 110 макс. Забелязах че в много малко участъци максималната разрешена скорост е 120 / 130 км/ч. Магистралите са много планински с много тунели и виадукти, където макс ограничение е 80 км/ч. За пръв път карах в тунели по над 4 км, които са с 3 или с 4 ленти, с много завои, изкачвания и спускания.
Карах доста и в страни от магистралите, където пътищата са яко планински тип Петрохан, завои и изкачвания.
В Гърция зареждах само премиум дизел, защото разлика от 5 цента ме устройваше, цената му е 1,45 евро.
Общо взето си мислех, че след 3000 км каране и освен това доста туристически обиколки ще съм тотално скапан, но се оказа, че не стана така.
Като цяло по магистралите нямаше много движение по това време, освен около Атина и около Солун. За сметка на това пътищата извън магистралите са доста натоварени и то с много тирове. Причината е съвсем тривиална. За магистралите се плаща доста скъпо, на всяка отсечка различно между 2 и 4 евро, а за моста над Патра цели 13,50 евро. Като сметнах, без моста, съм платил малко над 100 евро за обиколката, като не съм карал по абсолютно всички платени отсечки на магистралата, което е много скъпичко.
Плаща се и за тунела под морето от Превеза към Лефкада, за 800 метра тунел по 3 евро на посока.
Природата е изключително красива. От 1994та ходя само в Гърция, но по на изток от Ксанти ня бях ходил и по на юг - запад от Лариса не бях. Основно бях ходил на Тассос, Керамоти, Кавала, Неа Перамос, Аспровалта, Ставрос, Уранополи, Пиргадикия, Арнеа, Торони, Сарти, Неа Мармарас, Никити, Неа Муданя, Солун, Платамонас и Лариса.
Сега ходих до Метеора, което е изключително, невероятно и забележително като природен феномен. Но и природата на Епир и на крайбрежието на Йонийско море е страхотна.
Пътищата са изсечени в планините и освен четрилентови има и дава стари пътя успоредни на четирилентовия път, единия съвсем към морето, а другия много планински. Пътищата са в много добро състояние, но по осамотените много трябва да се внимава, защото изскачат животни и най-вече големи кучета.
Бих препоръчал градовете Сивота, Парга, Превеза и Лефкада. София температурата беше минус 7-8 градуса, а там през деня слънчево 18 - 20 градуса и се ходи спокойно по къс ръкав на слънце.
Между Парга и Превеза се намират изворите и каньона на река Ахерон, който е невероятно красиво място.
Има много и навсякъде лимонови дръвчета окичени с плодове, кипариси и средиземноморки бор, Палми много рядко, не като на Халкидики.
На връщане от Превеза реших да завъртя през Патра. Там има огромен мост, който свързва континента с Пелопонес. Моста струва 13.50, а ферибота е 4 евро.
След това минах над Коринтския канал, което също е чудо на човешките възможности. Завършен е 1889, копан е на ръка 10 години.
Направи ми впечатление, че Гръцките магистрали се подържат много и е пълно с екипи, които обикалят и подменят мантинели и знаци. Строени са основно 2004 г преди олимпядата в Атина, а изглежадт сякаш са пуснати в експлоатация вчера. разбира се това си има цена, която не е евтина.
Но най-вече ме впечатлиха тунелите, осветени и много чисти, няма мрак и неприятно усещане при каране в най-дългите. Най-дългият на балканите е там и е 6 километра, което си е множко.
Сега пролетно през Април съм решил да ходя до Мецово от там Монодендри и Цепелово и съответно до каньона Викос. Не връщане през Кастория (Костур) и Едеса.
Основно магистарали, по които карах със 110 макс. Забелязах че в много малко участъци максималната разрешена скорост е 120 / 130 км/ч. Магистралите са много планински с много тунели и виадукти, където макс ограничение е 80 км/ч. За пръв път карах в тунели по над 4 км, които са с 3 или с 4 ленти, с много завои, изкачвания и спускания.
Карах доста и в страни от магистралите, където пътищата са яко планински тип Петрохан, завои и изкачвания.
В Гърция зареждах само премиум дизел, защото разлика от 5 цента ме устройваше, цената му е 1,45 евро.
Общо взето си мислех, че след 3000 км каране и освен това доста туристически обиколки ще съм тотално скапан, но се оказа, че не стана така.
Като цяло по магистралите нямаше много движение по това време, освен около Атина и около Солун. За сметка на това пътищата извън магистралите са доста натоварени и то с много тирове. Причината е съвсем тривиална. За магистралите се плаща доста скъпо, на всяка отсечка различно между 2 и 4 евро, а за моста над Патра цели 13,50 евро. Като сметнах, без моста, съм платил малко над 100 евро за обиколката, като не съм карал по абсолютно всички платени отсечки на магистралата, което е много скъпичко.
Плаща се и за тунела под морето от Превеза към Лефкада, за 800 метра тунел по 3 евро на посока.
Природата е изключително красива. От 1994та ходя само в Гърция, но по на изток от Ксанти ня бях ходил и по на юг - запад от Лариса не бях. Основно бях ходил на Тассос, Керамоти, Кавала, Неа Перамос, Аспровалта, Ставрос, Уранополи, Пиргадикия, Арнеа, Торони, Сарти, Неа Мармарас, Никити, Неа Муданя, Солун, Платамонас и Лариса.
Сега ходих до Метеора, което е изключително, невероятно и забележително като природен феномен. Но и природата на Епир и на крайбрежието на Йонийско море е страхотна.
Пътищата са изсечени в планините и освен четрилентови има и дава стари пътя успоредни на четирилентовия път, единия съвсем към морето, а другия много планински. Пътищата са в много добро състояние, но по осамотените много трябва да се внимава, защото изскачат животни и най-вече големи кучета.
Бих препоръчал градовете Сивота, Парга, Превеза и Лефкада. София температурата беше минус 7-8 градуса, а там през деня слънчево 18 - 20 градуса и се ходи спокойно по къс ръкав на слънце.
Между Парга и Превеза се намират изворите и каньона на река Ахерон, който е невероятно красиво място.
Има много и навсякъде лимонови дръвчета окичени с плодове, кипариси и средиземноморки бор, Палми много рядко, не като на Халкидики.
На връщане от Превеза реших да завъртя през Патра. Там има огромен мост, който свързва континента с Пелопонес. Моста струва 13.50, а ферибота е 4 евро.
След това минах над Коринтския канал, което също е чудо на човешките възможности. Завършен е 1889, копан е на ръка 10 години.
Направи ми впечатление, че Гръцките магистрали се подържат много и е пълно с екипи, които обикалят и подменят мантинели и знаци. Строени са основно 2004 г преди олимпядата в Атина, а изглежадт сякаш са пуснати в експлоатация вчера. разбира се това си има цена, която не е евтина.
Но най-вече ме впечатлиха тунелите, осветени и много чисти, няма мрак и неприятно усещане при каране в най-дългите. Най-дългият на балканите е там и е 6 километра, което си е множко.
Сега пролетно през Април съм решил да ходя до Мецово от там Монодендри и Цепелово и съответно до каньона Викос. Не връщане през Кастория (Костур) и Едеса.
Коментар