Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кентърбърийски разказ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Кентърбърийски разказ

    От доста време ме човъркаше едно мъгляво любопитство да видя що за място е това, Кентърбъри. Нещо катедрала, нещо пилигрими, вече 1500 години се стича народ натам. Самият Чосър не е стигнал до Кентърбъри. Седял си е в къщи и си е измислял историйки. Поетичния му талант е бил така високо ценен, че в един момент кралят го дарява с " галон вино всеки ден, докато е жив". Нищо чудно че не е стигнал далеч
    На мен като няма кой да ми подарява вино, си го правя сам. И докато чакам да ферментира, стигнах и до Кентърбъри.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11.JPG
Прегледи:1
Размер:93.6 КБ
ID:6148184

    Любопитни факти: Чосъровите "Кентърбърийски разкази" са писани два века преди Шекспир. Представляват весели историйки които няколко пилигрима си разменят по дългия път към града. Кончетата им тропкали леко, с достойнство, като аристократ на парад. Ама не съвсем бавно, щото все пак трябва да стигнат града преди залез слънце, иначе ще им хлопнат портите пред носа. Този специфичен конски ход бил наречен "Кентърбърийски ход", сега съкратено "кантер" (лек галоп).
    Днес пилигримите идват по магистралата, по красивия мост над Темза. Галопът продължава да е лек, защото в края на моста събират парса и всички се влачат неохотно. Поне задръстванията намаляха откакто махнаха будките за стотинки. Сега само ти снимат номера и ако искаш плащай, ако не искаш - то си цъка глобички автоматично. Всичко тихо, кротко, безгрижно. Миналата година са глобили 2млн безгрижни шофьори, по 70 кинта и отгоре. Тихо, кротко се търкалят жълтици към хазната.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (1).jpg
Прегледи:1
Размер:159.3 КБ
ID:6148185

    Нататък е окръг Кент, чието название все ме кара да си мечтая за цигари. Всъщност се води голям производител плодове. Примерно хмел, от който се произвежда любимият ми плодов сок, бира...
    До Кентърбъри се стига и с влак от Лондон (за около час с бързия от гара Св.Панкрас, или за час и половина с бавния от Виктория). Знаете ли че: първата карта за влак (сезонен билет) в света е издадена именно в Кентърбъри, през 1834г.
    Нарочно или не, просеката над асфалта беше оформена като готически прозорец в катедрала. И да, от тоя храсталак отстрани стърчат клечки и лявото ми огледало е като да са го драли мечки. Явно мотоциклетите затова карат по централната линия на пътя, да не си драскат лактите...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (2).JPG
Прегледи:1
Размер:126.7 КБ
ID:6148186


    Този пилигрим е дошъл с Харли:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (25).JPG
Прегледи:1
Размер:289.8 КБ
ID:6148187

    Нареждаме се в колона, все туристи, покрай градски стени:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (3).JPG
Прегледи:1
Размер:214.5 КБ
ID:6148188

    И порта има:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (4).JPG
Прегледи:1
Размер:206.3 КБ
ID:6148189

    Сивичко, сивичко, изведнъж всичко избухва в цветове. Парк някакъв.Ама няма спиране, първо, защото няма къде, и второ, защото трябва най-напред да си паркираме бохчите в къщата за гости, където съм обещал да се веснем по обяд:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (5).JPG
Прегледи:1
Размер:301.6 КБ
ID:6148190

    Основното предимство в сравнение с хотел е, че в къща за гости обикновено предлагат готвена закуска на сутринта (яйца, боб, бекон, наденица). На второ място в класацията е отсядането в старовремска кръчма - освен старинната обстановка по стаите, предимство естествено е, че вечерта може да слезеш до бара направо по пантофи. Пак един такъв домашен уют, минусът е, че понякога нямат паркинг.
    Разопаковам само най-важната част от багажа - карта с набелязаните забележителности. Градчето е миниатюрно, но с картата се пести време.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (6).JPG
Прегледи:1
Размер:144.4 КБ
ID:6148191

    И айде обратно към градската стена, до която зеленее още един парк:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (7).JPG
Прегледи:1
Размер:356.7 КБ
ID:6148192

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (8).JPG
Прегледи:1
Размер:286.1 КБ
ID:6148193

    Стената е римска, много сандали са я тъпкали, здрава работа, но не била много от полза. Като пристигнал Уилям Завоевателя, градът се предал доброволно. Опасявайки се че Кентърбъри ще повтори същото с всеки мераклия-завоевател, Уилям усилил стените с камък.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (9).JPG
Прегледи:1
Размер:185.5 КБ
ID:6148194

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (10).JPG
Прегледи:1
Размер:208.1 КБ
ID:6148195

    Хълмчето е тамън за гледката:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (12).JPG
Прегледи:1
Размер:214.0 КБ
ID:6148196

    ... към огромното катедралище :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (13).JPG
Прегледи:1
Размер:150.3 КБ
ID:6148197

    Паметникът долу е на местен полк пешаци - съществува вече 400 години за което време е набрал над сто военни отличия за битки буквално по целия свят: от Карибите през Южна Африка до Бирма, Египет, къде ли не.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (11).JPG
Прегледи:1
Размер:294.9 КБ
ID:6148198

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (15).JPG
Прегледи:1
Размер:255.9 КБ
ID:6148199

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (16).JPG
Прегледи:1
Размер:137.4 КБ
ID:6148200

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (14)a.JPG
Прегледи:1
Размер:207.7 КБ
ID:6148201

    Градът е голям колкото Казанлък, но си нямат рози. Местните дори се майтапят че тук никой не градинарства, защото в момента в който забодеш лопата в двора, моменталически се появяват археолози. Отдолу са пластове и пластове история.
    Нови къщи :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (66).JPG
Прегледи:1
Размер:203.6 КБ
ID:6148202

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (70).JPG
Прегледи:1
Размер:302.3 КБ
ID:6148203

    Изненадващо, в самия център на града, някъде до катедралата, има цяла ябълкова градина . Вътре растат сортове с подобаващи названия, като "Църковния хорист" и "Десетте божи заповеди". Впоследствие се оказа че сме прехвърчали на около два метра от входа, някъде в момента когато започнах да осъзнавам че два дни са малко за да се нарадва човек на всичко...
    Центърът е какафония :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (24).JPG
Прегледи:1
Размер:235.7 КБ
ID:6148204

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (17).JPG
Прегледи:1
Размер:184.6 КБ
ID:6148205

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (18).JPG
Прегледи:1
Размер:223.7 КБ
ID:6148206

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (19).jpg
Прегледи:1
Размер:234.7 КБ
ID:6148207

    По една тясна уличка гледам насред туристите се мотат две необичайни фигури, в средновековни дрехи. Пробвах да ги последвам за снимка, но не успях да се промъкна достатъчно бързо през тълпата. Шмугнаха се в някаква сгада, която се оказа Музеят на "Кентърбърийските разкази" (canterburytales.org.uk). За 11 лири се гледат сценки с восъчни фигури, костюмирани актьори разказват случки и т.н театрални неща. Не остана време... Планирах да влезем в Музея на масоните, но не минахме покрай него и забравих...
    Това е рекламният изглед на града, 500-годишната "Къща на тъкачите" :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (21).JPG
Прегледи:1
Размер:260.9 КБ
ID:6148208

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (22).JPG
Прегледи:1
Размер:293.4 КБ
ID:6148209

    Вътре е ресторант с готина тераса до реката, но нямаше къде да стъпиш, камо ли да седнеш:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (23).JPG
Прегледи:1
Размер:226.4 КБ
ID:6148210

    В менюто се предлага и пакет "обяд плюс возене с лодка", но нямаше указан маршрут. А по реката возят няколко компании, по различно трасе. Пък и вече бях запланирал 45 минути с "Canterbury RIver Tours". Цените са наполовината на тези в Кембридж и Оксфорд, някакви си 11 лири на калпак (има и семеен билет с който за 27 лири се качват двама възрастни и две деца). Списъците с желаещи се пълнят бързо и се чака, та имаше време да се разтъпчем по главната улица.
    За наргиле нямаше време:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (28).JPG
Прегледи:1
Размер:176.4 КБ
ID:6148211

    В края на главната улица вече 700г стои Западната порта. За дълговечието спомага и табела, щедро обещаваща 25 лири награда за информация ако някой види вандал да уврежда портата ( в отговор вандалите я бяха нашарили със спрей)

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (26).JPG
Прегледи:1
Размер:210.4 КБ
ID:6148212

    От тази страна портата не изглежда особено масивна. В подножието й се плацикат водни кокошки:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (27).JPG
Прегледи:1
Размер:284.4 КБ
ID:6148213

    От другата страна е парадния изглед:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (54).JPG
Прегледи:1
Размер:215.4 КБ
ID:6148214

    Като минахме обратно покрай глашатаите за лодките се оказа че има отказали се и ще се вредим за по-ранния час. Гидът поведе групичката ни към реката по разни тесни пролуки измежду сградите:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (29).JPG
Прегледи:1
Размер:201.5 КБ
ID:6148215

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (30).JPG
Прегледи:1
Размер:260.1 КБ
ID:6148216

  • #2
    От: Кентърбърийски разказ

    ...и под самодоволния поглед на хората успяли да се настанят в ресторантчето:


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (32).JPG
Прегледи:1
Размер:231.9 КБ
ID:5792506

    През средновековието на това място е имало и стол за наказания с който са топвали дребни нарушители в реката за назидание. Примерно търговци-измамници, но също и свадливи жени които "опяват" по цял ден Сега над кейчето стърчи театрален макет:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (51).JPG
Прегледи:1
Размер:306.4 КБ
ID:5792507

    Покрай брега е "олющена романтика":

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (33).JPG
Прегледи:1
Размер:310.8 КБ
ID:5792508

    Всичко вади телефони и почва едно цъкане:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (35).JPG
Прегледи:1
Размер:276.8 КБ
ID:5792509

    Лодкарят-гид беше много артистичен, както и "декора" отзад:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (52).JPG
Прегледи:1
Размер:262.5 КБ
ID:5792510

    Опитах да цъкна интересен кадър с бълбукащата около веслата вода, но всеки път като насочих апарата, лодкарят спираше да гребе и така и не се получи бълбукаща снимка:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (37).JPG
Прегледи:1
Размер:279.3 КБ
ID:5792511

    Промъквахме се под разни мостчета, които се снишаваха все повече и повече:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (44).JPG
Прегледи:1
Размер:213.2 КБ
ID:5792512

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (36).JPG
Прегледи:1
Размер:195.4 КБ
ID:5792513

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (41).JPG
Прегледи:1
Размер:284.2 КБ
ID:5792514

    Най-ниските мостчета се минават по интересен начин - лодкаря вдига краци и бута лодката като "ходи" по тавана (стана много набързо и фотото не успя да се фокусира) :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (50).JPG
Прегледи:1
Размер:102.9 КБ
ID:5792515

    Сградата в дъното се води Болница/Hospital, но в старите времена думата е значела "гостоприемно място", а не място за лечение - преди 900г е била е хотел за пилигрими. През последните 400г дава подслон на бедни възрастни граждани. В момента мястото се поддържа от францисканския орден:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (39).JPG
Прегледи:1
Размер:269.2 КБ
ID:5792516

    По-нататък е францисканско абатство. Наричали са ги просто Грейфрайърс, т.е. "сивите братя", по цвета на дрехите. Средновековни религиозни дразги прогонват францисканците, които се връщат тук чак през 2003г. Като слезем на брега ще отскочим пеша натам.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (45).JPG
Прегледи:1
Размер:293.4 КБ
ID:5792517

    Подминаваме и бивша доминиканска обител, Блакфрайърс или "черните братя". Разликата между "брат" и "монах" е, че "братята" не си стоят в манастира, а хойкат надлъж и на шир да дават акъл.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (46).JPG
Прегледи:1
Размер:290.6 КБ
ID:5792518

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (47).JPG
Прегледи:1
Размер:314.1 КБ
ID:5792519

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (48).JPG
Прегледи:1
Размер:239.7 КБ
ID:5792520

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (49).JPG
Прегледи:1
Размер:259.8 КБ
ID:5792521

    До шлюза плуват рибоци, в една педя вода:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (49)a.JPG
Прегледи:1
Размер:302.6 КБ
ID:5792522

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (88).JPG
Прегледи:1
Размер:225.2 КБ
ID:5792523

    През шарения парк вози друга фирма гондолиери, но реших че по-обстойно ще може да се разгледа от брега. Има и една още по-друга фирма, която прави вечерни романтични плавания за двойки, може да си носиш шампанско и да слушаш легенди под звуците на цигулка, ноооо лятото в 20ч вечерта си е още слънчево и просто се губи смисъла...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (53).JPG
Прегледи:1
Размер:277.3 КБ
ID:5792524

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (56).JPG
Прегледи:1
Размер:325.7 КБ
ID:5792525

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (58).JPG
Прегледи:1
Размер:259.5 КБ
ID:5792526

    В църквата сега се помещава кметството на града:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (55).JPG
Прегледи:1
Размер:275.5 КБ
ID:5792527

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (57).JPG
Прегледи:1
Размер:312.0 КБ
ID:5792528

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (59).JPG
Прегледи:1
Размер:326.1 КБ
ID:5792529

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (60).JPG
Прегледи:1
Размер:304.6 КБ
ID:5792530

    Мястото е обществен парк от средновековието насам, но това дърво не е толкова старо колкото изглежда - само на 200г, ориенталски чинар:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (61).JPG
Прегледи:1
Размер:302.5 КБ
ID:5792531

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (63).JPG
Прегледи:1
Размер:277.1 КБ
ID:5792532

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (64).JPG
Прегледи:1
Размер:324.7 КБ
ID:5792533

    Всичката тая красота предразполага към медитация:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (65).JPG
Прегледи:1
Размер:327.6 КБ
ID:5792534

    Коментар


    • #3
      От: Кентърбърийски разказ

      Кентърбърийския замък е на 1000г, но това не впечатлява никого. През 19 век е купен от газова компания и дълго време е бил склад за въглища:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (67).JPG
Прегледи:1
Размер:260.2 КБ
ID:5792538

      дебелината на стените достига 4м:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (69).JPG
Прегледи:1
Размер:348.4 КБ
ID:5792539

      Това е короната на едно единствено дърво, стволът се вижда най-вляво, странна работа:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (68).JPG
Прегледи:1
Размер:249.3 КБ
ID:5792540

      Мястото на бомбардировката от Втората световна се разпознава по наличието на групичка нови сгради. Бомбардировките са в отговор на английските атаки над германските градове през 1942г, които почват да засягат и цивилни райони. За да накарат англичаните да отстъпят, немците почват да рушат историческите градове на Острова. На покрива на катедралата е имало непрекъснато доброволци, които са разчиствали стотици запалителни снаряди пускани от германската авиация.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (71).JPG
Прегледи:1
Размер:235.3 КБ
ID:5792541

      Бях набелязал за посещение и първата християнска църква в страната, Св.Мартин, но беше извън центъра и не успях да се ориентирам навреме. Вътре е доста подновено, но има една интересна средновековна гравюра на рицар.
      Замириса на кебапчета и се отплеснах... Навлязохме в някаква хранително-вкусова територия:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (74).JPG
Прегледи:1
Размер:207.5 КБ
ID:5792542

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (75).JPG
Прегледи:1
Размер:190.0 КБ
ID:5792543


      Улиците са опасани с какви ли не ресторантчета. В кръчма "Пръстът на епископа" например има хамбургер "Леле боже!"
      На тротоара е "долетяло" и килимче със столчетата:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (76).JPG
Прегледи:1
Размер:242.7 КБ
ID:5792544

      Неочаквано се оказахме на централния площад:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (77).JPG
Прегледи:1
Размер:219.6 КБ
ID:5792545

      В кръчма "Стария маслен пазар" за съжаление е не е останало нищо старо...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (78).JPG
Прегледи:1
Размер:263.0 КБ
ID:5792546

      Насред гъчканицата също така изненадващо се пръква и входът към катедралата. Просто нереално, мозъкът ми не може да изчисли къде точно са набутали това огромно катедралище след като сградите наоколо са сгъчкани една в друга като цаца в консерва. Направо като вход в друго измерение...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (79).JPG
Прегледи:1
Размер:238.7 КБ
ID:5792547

      В 16ч следобяд на входа все още се бутат туристи. Ние ще се бутаме утре. Днес е само за опознаване на архитектурното (и биреното!) разнообразие на града.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (81).JPG
Прегледи:1
Размер:209.5 КБ
ID:5792548

      Хотел "Слънце", от 1503г, където е отсядал Дикенс:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (82).JPG
Прегледи:1
Размер:198.7 КБ
ID:5792549

      Бях набелязал една кръчма за вечеря, но минахме покрай това сочно прасе и се хипнотизирах:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (83).JPG
Прегледи:1
Размер:224.7 КБ
ID:5792550

      Бяхме единствените клиенти при някакъв брадат пич с интелигентния вид на студент. Сосчета искате ли, ми искаме. Ама говори стомахът, не акъла. Получава се нещо шльокаво, омърляш се до ушите и до лактитe. Пичът тактично се скъта в служебното помещение, та се свинихме на спокойствие:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (84).JPG
Прегледи:1
Размер:193.6 КБ
ID:5792551

      Поглед към катедралните кули. Тук е седалището на Кентърбърийският архиепископ, владиката на англиканската църква (но не неин глава - глава е кралицата). Първи кентърбърийски архиепископ става св.Августин, през 597г. 9 от първите 10 архиепископа там са направени светци, било е като конвеир.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (86).JPG
Прегледи:1
Размер:243.3 КБ
ID:5792552

      Християнството идва на Острова още по-рано, заедно с римляните. Минали обаче над сто години преди местните Брити да се уверят в предимствата на новата религия, съдържаща странното правило, че "ако ти зашлевят едната буза, обърни и другата". В този момент Англо-саксонците в Европа потрили доволно ръце и решили че е дошъл удобен момент да прекосят Ламанша. Вече било лесно да убедят Бритите, че ако са те превзели веднъж римляните, трябва да обърнеш и другата буза за да те превземат и англо-саксонците. Инвазията минала по вода, в пряк и в преносен смисъл. Но самите Англо-саксонци далеч не били така податливи на смирение. След цели 200 години неуспешни опити да ги покръстят, се наложило папата да командирова специален пратеник от Рим , на име Августин.
      Пратеникът се справил прекрасно със задачата, спрял в най-силното кралство на Острова - Кент. Езическият крал там вече бил женен за християнка и доста толерантен. Августин бързо бил канонизиран за светец. Моментът на това масово похристиянчване се води за начало на Англиканската църква.
      От толкова приказки се ожаднява...
      Зачетох се в табела, твърдяща че това е най-старата кръчма в града, "Папагалът". Сградата е на 700г. Е, надникнахме:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (90).JPG
Прегледи:1
Размер:222.6 КБ
ID:5792553

      Вътре е накичено с хмел и мирише на романтика, но всички са се изнесли навън, под звука на чуруликащи синигери:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (92).JPG
Прегледи:1
Размер:227.2 КБ
ID:5792554

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (94).JPG
Прегледи:1
Размер:291.2 КБ
ID:5792555

      Предлагат и подходящо наречена бира - "Пръстът на епископа", произвеждана от най-старата пивоварна в страната (местна, кентска). Имат и stout (наподобява Гинес) . Индийското бледо пиво ( I.P.A.) е вид бира, не е от Индия, и винаги е без грешка, независимо от марката. Какво повече му трябва на човек...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (93).JPG
Прегледи:1
Размер:217.6 КБ
ID:5792556

      Скътахме се в най-дивия кът, на някакви църковни пейки, а наоколо подскачаха червеношийки :

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (95).JPG
Прегледи:1
Размер:309.2 КБ
ID:5792557

      Последващото мотане из улиците ни доведе до сграда, която също изглежда като да е гаврътнала няколко бири....

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (97).JPG
Прегледи:1
Размер:182.9 КБ
ID:5792558

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (99).JPG
Прегледи:1
Размер:196.7 КБ
ID:5792559

      Тя е на 400г, а наклонът е резултат от опит за ремонт на комина ( Баш Майстора е идвал... ) . Сега се държи от стоманена рамка. Вътре е благотворителна книжарница, която набира суми за бездомни:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (286).JPG
Прегледи:1
Размер:233.0 КБ
ID:5792560

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (287).JPG
Прегледи:1
Размер:231.7 КБ
ID:5792561

      Къща от 13 век:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (102).jpg
Прегледи:1
Размер:602.0 КБ
ID:5792535

      И нещо от шекспирово време:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (105).JPG
Прегледи:1
Размер:163.3 КБ
ID:5792536

      Градът утихнал:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (108).JPG
Прегледи:1
Размер:256.9 КБ
ID:5792537
      Последно редактирано от Asteri; 23-06-18, 01:28.

      Коментар


      • #4
        От: Кентърбърийски разказ

        Към 18ч навалицата пред катедралата се беше разотишла и гледам нещо май се влиза свободно в двора...

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (111).JPG
Прегледи:1
Размер:248.3 КБ
ID:5792562

        Самата катедрала е затворена, но има огромен двор (то цял квартал). Влизаш и изведнъж настава едно манастирско спокойствие:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (112).JPG
Прегледи:1
Размер:269.0 КБ
ID:5792563

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (142).JPG
Прегледи:1
Размер:275.3 КБ
ID:5792564

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (143).JPG
Прегледи:1
Размер:248.2 КБ
ID:5792565

        Стената на катедралата е окичена с фигури на разни мислители, философи и прочее велики хора свързани с църковното дело в страната. Добавени са преди стотина години:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (115).JPG
Прегледи:1
Размер:290.1 КБ
ID:5792566

        Тук е и сегашната кралица, чиято нова-новеничка стауя се белее на челно място:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (116).JPG
Прегледи:1
Размер:269.9 КБ
ID:5792567

        Заобиколихме и се оказахме във вътрешния двор, в пасажа за разходки на монасите:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (125).JPG
Прегледи:1
Размер:241.9 КБ
ID:5792568

        Всеки който е дарил пари за строежа на катедралата е могъл да закачи герба си на тавана в този пасаж. Стотици са :

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (120).JPG
Прегледи:1
Размер:260.0 КБ
ID:5792569

        Сред украсите на тавана е увековечен и портрет на един къдрав мъж - кралски зидар от 14 век и архитект на част от катедралата:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (276).JPG
Прегледи:1
Размер:168.5 КБ
ID:5792570

        В сгадата се провеждаше някакъв рецитал на хористи и се долавяше лека музичка:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (138).JPG
Прегледи:1
Размер:210.1 КБ
ID:5792571

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (137).JPG
Прегледи:1
Размер:245.8 КБ
ID:5792572

        Военен паметник на кралските копиеносци. Отрядът все още се казва така, въпреки че конете са заменени с танкове, а копията са стрелящи.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (139).JPG
Прегледи:1
Размер:242.0 КБ
ID:5792573

        Тук е най-голямата монашеска аула в страната. Някога в нея са събирали редовно и жителите на града, за да им четат новите закони. Така никой няма извинение че не знае закона.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (127).JPG
Прегледи:1
Размер:249.4 КБ
ID:5792574

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (130).JPG
Прегледи:1
Размер:282.2 КБ
ID:5792575

        Стъклописите пък разказват на неграмотните за видни личности и събития:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (133).JPG
Прегледи:1
Размер:322.8 КБ
ID:5792576

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (136).JPG
Прегледи:1
Размер:288.2 КБ
ID:5792577

        600-годишния таван, от ирландски орех, все още няма нужда от реставрация:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (126).JPG
Прегледи:1
Размер:256.6 КБ
ID:5792578

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (129).JPG
Прегледи:1
Размер:290.1 КБ
ID:5792579

        Катедралата има 300 души персонал, включително реставратори, и 25 каменари, които все още дялкат нови украси. Плюс 600 доброволци...

        Зад тази порта е "Стария палат" - резиденция на Кентърбърийскя епископ когато е в града. Сградата е на 10 века и далеч не седи празна - в нея се помещават още два височайши попа. Портата си седеше отворена.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (140).JPG
Прегледи:1
Размер:162.6 КБ
ID:5792580

        Наоколо е лабиринт от пасажи, и градинки с подправки и старовремски цветя:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (149).JPG
Прегледи:1
Размер:306.5 КБ
ID:5792581

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (148).JPG
Прегледи:1
Размер:294.8 КБ
ID:5792582

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (171).JPG
Прегледи:1
Размер:340.4 КБ
ID:5792583

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (174)a.JPG
Прегледи:1
Размер:201.8 КБ
ID:5792584

        Опа, загубихме се... Аааа, изход!

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (151).JPG
Прегледи:1
Размер:151.1 КБ
ID:5792585

        Коментар


        • #5
          От: Кентърбърийски разказ

          Не било изход. Още сме вътре, в един още по-огромен двор. "Дворът" си беше едно малко село. Има дори указателни табели с посоки, но никоя не показваше "изход"...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (152).JPG
Прегледи:1
Размер:222.2 КБ
ID:5792586

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (155).JPG
Прегледи:1
Размер:305.1 КБ
ID:5792587

          Наоколо има много частна територия,

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (158).JPG
Прегледи:1
Размер:302.2 КБ
ID:5792588

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (157).JPG
Прегледи:1
Размер:300.7 КБ
ID:5792589

          Поне имаше пейка с изглед:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (160).JPG
Прегледи:1
Размер:306.3 КБ
ID:5792590

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (161).JPG
Прегледи:1
Размер:218.1 КБ
ID:5792615

          В двора е и "Кралското училище", което твърди че е най-старото действащо в света - води уроци вече 1400 години, основано по времето на Августин. Към учебните стаи води 900-годишно стълбище. Тук е учил Самърсет Моам.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (159).JPG
Прегледи:1
Размер:231.7 КБ
ID:5792591

          Училището се състои от няколко сгради, според учебните предмети. Освен основните дисциплини тук се учи също фехтовка, ветроходство, театър, геология, керамика, политика и икономика... Също като в "Хари Потър", английските класове нямат цифри и букви, а носят имена. Интересно е, че класовете не са равноправни, някои имат специфични привилегии, които, подобно на колежите в Кембридж и Оксфорд, включват разрешение да се тъпче тревата в двора... Разни хора, разни идеали. Школото е частно, въпреки заблуждаващия английски термин "обществено училище". Годишната такса е е около 40хил лири. Държавата ги инспектира редовно и то не само за това дали си учат уроците. Училището отнася хвалби и за това, че учениците им притежават голяма доза "достойнство, увереност и щедър дух". Толкова пионерски звучи...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (162).JPG
Прегледи:1
Размер:269.9 КБ
ID:5792592

          Една от привилегиите на учащите тук е че най-успелите могат да бъдат избрани за "Учени" които участват в управлението на катедралата още докато са ученици, включително избора на Кентърбърийския архиепископ.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.JPG
Прегледи:1
Размер:226.6 КБ
ID:5792593

          И тук си имат ориенталски чинар:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (178).JPG
Прегледи:1
Размер:351.0 КБ
ID:5792594

          Поредния военен паметник:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (179).JPG
Прегледи:1
Размер:262.8 КБ
ID:5792595

          Мотахме се на посоки, заедно с други замръкнали туристи. В един момент се почувствахме съвсем загубени, вървиш, вървиш, няма излизане. Опасявах се че може да хлопнат портите за вечерта и да се налага да спим под някой храст. Подобни места обикновено се затварят "по залез", то си вървеше натам. Но в поредната градинка видях няколко души спокойно да си седят по пейките и се поуспокоих. Като се стъмни, катедралата се осветява интересно, но нямаше как да останем толкова късно - придвижвахме се с park&ride, чиито автобуси приключват към 19ч.



          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (180).JPG
Прегледи:1
Размер:165.9 КБ
ID:5792596

          Цветята в градината бяха подбрани в успокояваща синя гама:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (182).JPG
Прегледи:1
Размер:307.3 КБ
ID:5792597

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (184).JPG
Прегледи:1
Размер:268.8 КБ
ID:5792598

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (186).JPG
Прегледи:1
Размер:285.4 КБ
ID:5792599

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (187).JPG
Прегледи:1
Размер:293.2 КБ
ID:5792600

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (188).JPG
Прегледи:1
Размер:290.3 КБ
ID:5792601

          Най-после намерихме малък изход. Имаше будка с охрана, но беше празна. По-нататък открих още една 700-годишна порта:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (189).JPG
Прегледи:1
Размер:264.3 КБ
ID:5792602

          В паркчето пред нея са статуи на първите християнски монарси на Острова. Интересно е, че детайлите на скулптурите са копие на истински археологически находки (накити, меч, дрехи и т.н.).

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (191).JPG
Прегледи:1
Размер:279.3 КБ
ID:5792603

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (194).JPG
Прегледи:1
Размер:252.2 КБ
ID:5792604

          Гербът на Кентърбъри, ползван още от средновековието, включва три гарги от личния герб на Томас Бекет (виновника за пилигримстването) :

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (199).JPG
Прегледи:1
Размер:260.7 КБ
ID:5792605

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (200).JPG
Прегледи:1
Размер:208.0 КБ
ID:5792606

          Къщи за бедните на града, от 1900г :

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (198).JPG
Прегледи:1
Размер:191.2 КБ
ID:5792607

          Освен катедралата, св.Августин основава и абатство извън града. Сега не е останало много, защото по някое време един барон ползвал камънака да си строи къща. Очаквах да е насред полето, но си беше оградено и с платен вход. Беше вече затворено.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (197).JPG
Прегледи:1
Размер:195.6 КБ
ID:5792608

          Забелязах и някакава стърчилка, която се оказа 300-годишна водна помпа, дарена от семейството на крадливия барон :

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (195).JPG
Прегледи:1
Размер:242.0 КБ
ID:5792609

          Обратно в хотелчето, с телевизия и чайче :

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (201).JPG
Прегледи:1
Размер:188.0 КБ
ID:5792611

          И на другия ден, ранобудни из града:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (202).JPG
Прегледи:1
Размер:194.5 КБ
ID:5792612

          Табела предупреждава че на тази улица е нарушение да се пие алкохол, ако полицай в униформа ви е казал да не го правите. Глобата е 500 кинта. Интересно казано, т.е. полицая не те глобява веднага, само те предупреждава. Ако продължиш да упорстваш, чак тогава глоба.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (203).JPG
Прегледи:1
Размер:136.2 КБ
ID:5792613

          Катедралните порти най-после се отварят и нахлуваме преди още не са разопаковали стелажа с картичките:

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (203)a.JPG
Прегледи:1
Размер:319.5 КБ
ID:5792614

          Коментар


          • #6
            От: Кентърбърийски разказ

            И почва едно кривене на шии...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (205).JPG
Прегледи:1
Размер:286.6 КБ
ID:5792616

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (206).JPG
Прегледи:1
Размер:249.9 КБ
ID:5792617

            В мрамор се увековечават дяконите от 820г до днес. Интересни ми бяха имената, в началото звучат като елфи от "Властелинтът на пръстените" - Егелуин, Етелсин, Егелрик... идват французите през 11 век и всичко става Джон, Уилям, Ричард, Роберт. Няма ни един местен, издигат се само връзкари франсета.


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (207)a.JPG
Прегледи:1
Размер:180.0 КБ
ID:5792618

            Катедралата си е действаща, с три служби на ден. Когато хорът пее няма достъп за туристи до най-хубавата част от сградата, затова е добре да се провери на уебсайта им за съответния ден.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (208).JPG
Прегледи:1
Размер:260.1 КБ
ID:5792619

            Дължината на катедралата е 157м. Това е само предверието за народа...

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (224).JPG
Прегледи:1
Размер:233.4 КБ
ID:5792620

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (225).JPG
Прегледи:1
Размер:263.7 КБ
ID:5792621

            Арките са 27м високи.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (222).JPG
Прегледи:1
Размер:244.8 КБ
ID:5792622

            Поддръжката на катедралата струва 18000 лири ....на ден. Входната такса за туристи е 12лири, но билетите за вход покриват само 1/3 от нуждните средства. Няма никакви пари от държавата и нито от самата Английска Църква. От време на време малко средства им дава фондацията по поддръжка на историческите сгради. Самата катедрала върти и малко "бизнес" - има конферентен център, дава сгради под наем, и естествено, сувенирния магазин. През няколко десетилетия се подема по една благотворителна кампания, последната трае вече 10г и са събрали 20млн лири (от необходимите 30млн) за реставрация на сградата и на исторически книги от архива. А в архива има неща като първо издание на Шекспир и копие на Магна Харта. Първата клауза на хартата дава свобода на църквата и копието е правено специално за Кентърбъри.
            Архивите пазят и документ подписан от самия Уилям Завоевател. Подписът представлява само едно кръстче, и то доста криволичещо, от което историците заключават че най-вероятно великият завоевател не е могъл да чете и пише...


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (209).JPG
Прегледи:1
Размер:274.5 КБ
ID:5792623

            Купелът е на 300г. Пуританите са го чупили, след което е събиран отново и лепен. Сега си се ползва за кръщанета. Над него виси орнаменталния капак, който се вдига и сваля с макара:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (210).JPG
Прегледи:1
Размер:239.9 КБ
ID:5792624

            Доста от пилигримите са били неграмотни и вместо на хартия, важните неща са пресъздавани чрез стъклописи - библейски събития, исторически личности, "чудеса" случили се на святото място и т.н. Общо стъкларията покрива 1200 кв.м. Най-старият стъклопис е на 800г.
            Стъклопис от 1174г:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (285)a.JPG
Прегледи:1
Размер:312.4 КБ
ID:5792625





            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (274).JPG
Прегледи:1
Размер:360.2 КБ
ID:5792626

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (211).JPG
Прегледи:1
Размер:251.8 КБ
ID:5792627

            Органът е почти нов, някакви си стотина години, но е почнал да губи ноти и е спрян за реставрация. Общо тръбите са 6000 като голяма част са вградени в покрива. В момента върви кампания "осиновете си една тръба!" в опит за събирне на 4 млн лири. Хубавото в английската система за дарения е че обикновено получавате нещо в замяна. Примерно при "осиновяване на тръба" (минимум 50 лири) получавате лично писмо от дякона, покана за концерта с подновения орган през 2020г и почетно вписване в "Книгата на спонсорите".

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (212).JPG
Прегледи:1
Размер:247.7 КБ
ID:5792628

            Катедрата и тя млада, столетница :



            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (214).JPG
Прегледи:1
Размер:258.7 КБ
ID:5792629

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (217).JPG
Прегледи:1
Размер:312.8 КБ
ID:5792630

            В дъното се отива към сградата на хористите:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (215).JPG
Прегледи:1
Размер:284.5 КБ
ID:5792631

            Ако това изглежда високо, след него има още по-високо - 76м кула:



            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (216).JPG
Прегледи:1
Размер:266.9 КБ
ID:5792632

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (226).JPG
Прегледи:1
Размер:259.5 КБ
ID:5792634

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (280).JPG
Прегледи:1
Размер:260.1 КБ
ID:5792633

            Градено, надграждано, насам, натам, вертикален лабиринт...



            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (218).JPG
Прегледи:1
Размер:207.2 КБ
ID:5792635

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (231).JPG
Прегледи:1
Размер:190.2 КБ
ID:5792636

            Покрай стените са гробници на архиепископи:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (220).JPG
Прегледи:1
Размер:268.6 КБ
ID:5792637

            Мястото на което преди 900г е убит Томас Бекет - съсечен с мечове от четирима ентусиазирани рицари:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (221).JPG
Прегледи:1
Размер:235.1 КБ
ID:5792638

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (275).JPG
Прегледи:1
Размер:258.5 КБ
ID:5792639

            Коментар


            • #7
              От: Кентърбърийски разказ

              Бекет е интересна личност със здрави принципи. Издига се до финансов министър, след това става и църковен глава като Кентърбърийски архиепископ. Настоява църквата да е независима и по-влиятелна от краля. В отговор, кралят пък настоява Бекет да се стане една глава по-нисък...
              Оказва се обаче, че Бекет има огромно количество последователи които пристигат в Кентърбъри на поклонение. Дори започват да виждат "чудеса" и Бекет набързо е канонизиран за светец. Катедралата забогатява неимоверно от продажба на дребни сувенири и приемане на големи дарения.
              Днес реплики на пилигримските значки могат да се купят от сувенирното магазинче, на цени между 8 и 15 лири...
              https://www.cathedral-enterprises.co...ilgrims-Tokens
              Копие на пилигримска шапка и значки от посетени светилища:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (295).JPG
Прегледи:1
Размер:162.0 КБ
ID:5792640

              Входа към хоровата зала. Преградата разделя територията ползвана от народа и територията ползвана от монасите:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (219).JPG
Прегледи:1
Размер:280.5 КБ
ID:5792641

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (223).JPG
Прегледи:1
Размер:315.6 КБ
ID:5792642

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (227).JPG
Прегледи:1
Размер:284.0 КБ
ID:5792643

              Първоначално тази част е била със заоблените форми на базилика, готиката още не била е измислена. После малко са омешали стиловете :

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (228).JPG
Прегледи:1
Размер:268.6 КБ
ID:5792644

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (229).JPG
Прегледи:1
Размер:233.0 КБ
ID:5792645

              Пейките за хористите и за височайши гости са от дикенсово време:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (230).JPG
Прегледи:1
Размер:224.5 КБ
ID:5792646

              Тук седят хористите, седят си и разни библийки, песнопойки, тефтерчета:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (232).JPG
Прегледи:1
Размер:200.8 КБ
ID:5792647

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (271).JPG
Прегледи:1
Размер:240.2 КБ
ID:5792648

              На всяка възглавничка е извезано името на седящия:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (283).JPG
Прегледи:1
Размер:257.7 КБ
ID:5792649

              Голяма тъмница беше на това място. Тия дърворезби едва се виждат на живо:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (230)a.JPG
Прегледи:1
Размер:230.5 КБ
ID:5792650

              Това е пъпът на катедралата, с трона за архиепископа, гробниците на Бекет и на един крал... (Столчетата са заради концерт)

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (234).JPG
Прегледи:1
Размер:277.8 КБ
ID:5792651

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (238).JPG
Прегледи:1
Размер:263.0 КБ
ID:5792663

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (235).JPG
Прегледи:1
Размер:221.2 КБ
ID:5792652

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (237).JPG
Прегледи:1
Размер:267.8 КБ
ID:5792653

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (239).JPG
Прегледи:1
Размер:223.9 КБ
ID:5792654

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (240).JPG
Прегледи:1
Размер:248.1 КБ
ID:5792655

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (242).JPG
Прегледи:1
Размер:248.5 КБ
ID:5792656

              В криптата са и най-старите християнски стенописи в страната, от 12 век (забранено e да се снима). През средновековието залата е била затапена със стена, която поддържа кулата отгоре, така стенописите се запазват идеално до наше време. Едва през 1950г правят ремонт и откриват доста запазени стенописи. Все още има рисунки, оставени зазидани за следващите поколения, които тепърва ще трябва да набират средства за консервацията им. Гидът ни разказа как неотдавна група канадски ученици много се трогнали от тази история и обещали да събират пари за стенописите. Интересно е как една държава пълна с толкова много богати хора разчита на дечурлига от другата страна на планетата да си отделят от закуските за да събират парса.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (269)a.jpg
Прегледи:1
Размер:176.0 КБ
ID:5792657

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (244).JPG
Прегледи:1
Размер:295.7 КБ
ID:5792658

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (245).JPG
Прегледи:1
Размер:250.0 КБ
ID:5792659

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (262).jpg
Прегледи:1
Размер:243.1 КБ
ID:5792660

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (279).JPG
Прегледи:1
Размер:304.9 КБ
ID:5792664

              Военен мемориал:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (247).JPG
Прегледи:1
Размер:236.6 КБ
ID:5792661

              хранилище за мощи:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (248).JPG
Прегледи:1
Размер:196.5 КБ
ID:5792662

              Коментар


              • #8
                От: Кентърбърийски разказ

                архиепископи:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (241).JPG
Прегледи:1
Размер:271.0 КБ
ID:5792665

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (270).JPG
Прегледи:1
Размер:284.2 КБ
ID:5792666

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (254).JPG
Прегледи:1
Размер:224.5 КБ
ID:5792667

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (259).JPG
Прегледи:1
Размер:254.8 КБ
ID:5792668

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (263).JPG
Прегледи:1
Размер:250.8 КБ
ID:5792669

                Дори 400г след убийството му, популярността на Бекет все още била заплаха за кралската власт. Гробът му е разрушен по заповед на Хенри VIII, който го обявява за "предател на своя крал". Естествено, това дава възможност кралят да конфискува и огромното количество златото и скъпоценности от гробницата. Сред камънаците е и голям рубин, дарен от френския крал - сега е част от кралската колекция изложена в лондонския Тауър.
                Днес в памет на Бекет стои само неголяма свещ, като мемориал и за хората които несправедливо страдат заради своите убеждения. До нея е цитатът: "За да спечели злото просто е необходимо добрите хора да не вършат нищо. "

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (250).JPG
Прегледи:1
Размер:256.2 КБ
ID:5792670

                Поглед назад, и скромния каменен трон за архиепископа:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (253).JPG
Прегледи:1
Размер:231.7 КБ
ID:5792671

                В съседство са гробниците на Черния Принц и на крал Хенри IV, от 14-15век.
                Черния принц изглежда съвсем черен...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (251).JPG
Прегледи:1
Размер:176.8 КБ
ID:5792672

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (284).JPG
Прегледи:1
Размер:204.5 КБ
ID:5792673

                Светкавицата разкрива...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (285).JPG
Прегледи:1
Размер:307.1 КБ
ID:5792674

                Стъклопис с Черния принц в средата. Не се знае дали прякорът е истински или измислен по-късно от историците, нито защо. Води се голям пълководец и е печелил важни битки в "Стогодишната война" с французите. Искал е да бъде погребан в криптата, но местните толкова са го уважавали, че поставили гробницата му в най-почитаното място на катедралата, до Бекет. В един закътан пасаж близо до гробницата могат да се видят неговите истински доспехи (над самата гробница са окачени реплики).

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (278).JPG
Прегледи:1
Размер:331.8 КБ
ID:5792675

                В нишите са индивидуални параклиси на архиепископи:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (264).JPG
Прегледи:1
Размер:173.3 КБ
ID:5792676

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (265).JPG
Прегледи:1
Размер:146.4 КБ
ID:5792677

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (266).JPG
Прегледи:1
Размер:260.4 КБ
ID:5792678

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (267).JPG
Прегледи:1
Размер:201.3 КБ
ID:5792679

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (268)a.jpg
Прегледи:1
Размер:192.1 КБ
ID:5792680

                Гробницата на Хенри IV , от 1413г. Това е първия крал чийто майчин език е английски. Бил е почитател на Бекет и е пожелал да бъде погребан до него вместо в Уестминстърското абатство в Лондон.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (255).JPG
Прегледи:1
Размер:193.2 КБ
ID:5792681

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (256).JPG
Прегледи:1
Размер:198.2 КБ
ID:5792682

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (257).JPG
Прегледи:1
Размер:206.6 КБ
ID:5792683

                По едно време се наложи да търсим WC, за което се излиза отвън на двора и се ходи чак до друга сграда. Ръмя дъжд и се наквасихме, разстоянието е доста. Някъде наоколо е и оригиналното монашеско WC със седалки за 55 души в едно помещение. Още преди 900г е било с течаща вода. И докато за народа къпането е считано за излишен лукс, монасите е трябвало да се къпят всяка сутрин преди закуска.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (272).JPG
Прегледи:1
Размер:227.2 КБ
ID:5792684


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (260).JPG
Прегледи:1
Размер:279.5 КБ
ID:5792685

                военен мемориал издигнат от оцелелите членове на полка:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (273).JPG
Прегледи:1
Размер:282.4 КБ
ID:5792686

                След като нахранихме душата, време е да се погрижим и за стомаха. Четири часа по-късно най-после се добираме до маса и ... "Обядът на орача":

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (288).JPG
Прегледи:1
Размер:210.3 КБ
ID:5792687

                Масонския музей подобаващо се беше покрил в тайнство, и вместо в него направихме една лежерна разходка из "Музея на културното наследство". Самият музей е музеен експонат - с дъбов таван оцелял непокътнат 600г. Тук са яли и спали монаси, насъбрани около голямо огнище в средата. Комин няма, пушекът е предпазвал гредите от гризящи насекоми, и е излизал през стрехите.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (300).JPG
Прегледи:1
Размер:260.7 КБ
ID:5792688

                Вътре колекцията е разнообразна, включващи неща от праисторическо време, средновековни оръжия, старовремски домашни вещи, и дори експонати за популярни детски тв герои.


                римски ключове :

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (289).JPG
Прегледи:1
Размер:158.8 КБ
ID:5792689

                викингски нож:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (290).JPG
Прегледи:1
Размер:142.7 КБ
ID:5792690

                джобен слънчев часовник от 10-ти век, помагащ на монасите да се ориентират кога е време за трите основни молитви за деня. В сувенирния магазин продават реплики по 70 кинта:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (291).JPG
Прегледи:1
Размер:133.6 КБ
ID:5792691

                Коментар


                • #9
                  От: Кентърбърийски разказ

                  ключове от катедралата:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (293).JPG
Прегледи:1
Размер:142.2 КБ
ID:5792692

                  Средновековния печат на града. Първоначално едната страна е изобразявала убийството на Бекет, но Кромуел нарежда да бъде заменено с герб:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (297).JPG
Прегледи:1
Размер:160.8 КБ
ID:5792693

                  детска плочка за учене на азбуката отпреди 500г:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (302).JPG
Прегледи:1
Размер:169.0 КБ
ID:5792694

                  400-годишни стенни рисунки от частен дом. Стената е запазена при разрушаването на стара сграда в града и дарена на музея:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (306).JPG
Прегледи:1
Размер:229.9 КБ
ID:5792695

                  ръчна пожарна отпреди 300г:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (308).JPG
Прегледи:1
Размер:195.7 КБ
ID:5792696

                  Велосипед с дървени колела. Ох....

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (309).JPG
Прегледи:1
Размер:235.0 КБ
ID:5792697

                  пишеща машина:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (310).JPG
Прегледи:1
Размер:173.4 КБ
ID:5792698

                  През 1838г популярният вестник "Сън" е изглеждал така, за коронацията на кралица Виктория:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (312).JPG
Прегледи:1
Размер:152.6 КБ
ID:5792699

                  Писмо до Германия, щамповано "Не може да се достави (вражеска държава) Да се върне на подателя"

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (315).JPG
Прегледи:1
Размер:150.5 КБ
ID:5792700

                  Ютия която се включва във фасунга на лампата вместо в контакт:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (316).JPG
Прегледи:1
Размер:201.1 КБ
ID:5792701

                  Лична карта от Втората световна. Регистрацията е била задължителна, който не се регистрира няма как да си получи рационите храна. Преброители са минавали от врата на врата да събират данни и да пишат картите на място, и са се подписвали отзад. Инструкциите за гражданите съдържат съвети като : "помогнете на преброителя да напише вашата карта красиво като му предоставите маса". В днешно време паспорта се праща и получава по пощата.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (315)a.JPG
Прегледи:1
Размер:159.9 КБ
ID:5792702

                  По време на следвоенната купонна система, седмичния рацион за един възрастен се е състоял от : 1 яйце, 5 лъжици маргарин и още толкова мас, 120г кашкавал, 4 резена пушени гърди, половин бурканче портокалов мармалад. Звучи зле, но са имали още по 400г телешко и 120г риба, цял пакет захар, както и неограничено количество зеленчук, брашно, мляко на прах, яйца на прах, и кубчета бульон. Впоследствие това поколение хора се оказват най-здрави!

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (320).JPG
Прегледи:1
Размер:198.3 КБ
ID:5792703

                  Коментар


                  • #10
                    От: Кентърбърийски разказ

                    Домашно противобомбено убежище (за хора чиято градина не е достатъчно голяма за да побере голямото убежище.) Произведени са над половин милион. Могат да се ползват и като маса за ядене:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (321).JPG
Прегледи:1
Размер:187.7 КБ
ID:5792704


                    Голямото убежище е изглеждало така, но се е вкопавало в земята:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (321)a.JPG
Прегледи:1
Размер:207.0 КБ
ID:5792705

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (321)b.JPG
Прегледи:1
Размер:202.4 КБ
ID:5792706

                    Противогаз за бебе:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (318).JPG
Прегледи:1
Размер:275.8 КБ
ID:5792707


                    Музеят държи и един от ранните парни локомотиви на Робърт Стивънсън, "Непобедим". Движел се е преди 200г (от Кентърбъри до крайбрежието) и е наречен на мотото на града. Дизайнът му минава през още една степен на усъвършенстване преди да се стигне до съвременните локомотиви. Шофьорът стои прав, с лявата ръка задейства стартовия лост, с дясната - скоростта, а с крак превключва педала за предна или задна скорост:


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (322).JPG
Прегледи:1
Размер:245.8 КБ
ID:5792708


                    В този момент установих че са останали 10 минути от предплатеното ни време за паркиране. И спринт...
                    ...към Грейфрайърс. От францисканския манастир е оцелял единствено малък параклис, строен когато Св. Франциск е бил още жив (13 век). Предполага се че оригиналното предназначение на сградата е било къща за гости. Вътре са турнали едно кандило, иначе друго църковно няма. Веднъж седмично обаче си има служба. Скромно, съвсем по францискански.
                    Вътре седяха няколко баби-уреднички, които се зачудиха закъде сме се забързали и трябваше да обяснявам. Извинението за паркинга обаче явно им изглеждаше доста далечно, някаква светска суета... Беше ми едновременно конфузно и смешно, а бабите ме гледаха с леко съжаление. Наоколо цари някакво грандиозно и непоклатимо спокойствие. Наснимах текста с обясненията вътре, да си го чета вкъщи, и се изнизахме:


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (323).JPG
Прегледи:1
Размер:278.1 КБ
ID:5792709


                    Сивите монаси дошли от Италия, само петима, боси и бедни, както подобава на тяхното учение. Никакъв проблем. Градската управа веднага чинно им построила параклис край реката, а самите монаси се настанили в колиби от кал и слама. От това елементарно начало францисканците сръчно покорили цялата страна, започвайки от стратегическите центрове на управление (Лондон), обучение( Оксфорд) и религията (Кентърбъри). След съвсем кратко време дори поставили свой Кентърбърийски Архиепископ. Тиха вода, ама дълбока.


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (324).JPG
Прегледи:1
Размер:265.2 КБ
ID:5792710

                    Както повечето исторически сгради, и тази по някое време е била затвор, както личи от тази "бронирана" с пирони врата. Вътре има и малко "графити" дълбани в тухлите от скучаещите затворени.


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (325).JPG
Прегледи:1
Размер:153.7 КБ
ID:5792711

                    Полянката в двора:


                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (326).JPG
Прегледи:1
Размер:370.3 КБ
ID:5792712

                    И малко кентски овес, за бира, и за край:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (327).JPG
Прегледи:1
Размер:155.5 КБ
ID:5792713

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (328).JPG
Прегледи:1
Размер:107.7 КБ
ID:5792714



                    Благодаря за вниманието!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Кентърбърийски разказ

                      "...Благодаря за вниманието!..."
                      Беше удоволствие.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Кентърбърийски разказ

                        Браво, имаш талант!
                        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Кентърбърийски разказ

                          Благодаря !
                          По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Кентърбърийски разказ

                            Много готино. Благодаря!
                            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Кентърбърийски разказ

                              Благодаря! Все едно бях там

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X