Днес стартира експедиция "Шесаплана 2012",като маршрута ще премине през Сърбия,Хърватия,Словения,Италия,Австрия,Франция.Предстои изкачването на вр.Шесаплана 2,964.3 м. в Австрия и преминаване през пет от най-високите проходи на Алпите.В момента Текат последните приготовления,треска е обхванала спътниците ми /това ще е първото им излизане зад граница/.Сутринта като зареждах на бензиностанцията срещнах колона от четири сръбски автомобила.Карали си те по магистралата /участъка след Стара Загора все още не е качен по навигационните карти/ и изведнъж тя свършва в нищото.Тръгнали след други автомобили и се озовали в Ямбол.Заредиха гориво,побъбрихме си след което ги упътих за морето.Получих прясна информация за пътната обстановка.Общо взето спокойно са пътували хората.Маршрута за днес ще е Ямбол-Кранска гора.Скучен,но неизбежен етап от пътуването.Магистрали,жега и еднообразие.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Свий
X
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Здравей Радо,
Сега виждам темата и бързам да ти пиша.....
Пожелавам ти преди всичко здраве,добра кондиция и да изпълниш безаварийно набелязания маршрут.
За отразяване на снимков материал няма да ти пиша,защото съм сигурен,че снимачната техника е с теб и ще ни държиш в течение доколкото ти позволяват обстоятелствата.
Още веднъж лек път и успешно завръщане!!!
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Експедицията приключи успешно.Всички сме живи и здрави.Витарката издържа изпитанията по високопланинските пътища на Тенда и Сомайлер.Благодаря на всички,които споделиха своите пътувания и ми помогнаха в планирането и осъществяването на експедицията.В момента обработвам снимки,чернови на бележки.Надявам се в кратко време да опиша пътуването.За начало ето това.Последно редактирано от Радо 57; 12-08-12, 12:08.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Предварително искам да се извиня на онези,за които този пътепис ще е скучен,монотонен, на места лаконичен или няма да оправдае очакванията. Все пак това е моята гледна точка на нещата.Основната подготовка бе насочена към автомобила-ревизия на съединител,скоростна кутия,диференциали,окачване и гуми.Витарата е с 2” лифт на окачването,нови предни и задни амортисьори,нов съединител и шарнирни болтове,нови гуми,сменени консумативи.Изработих си покривен багажник по идеи на колеги от форума.Основна носеща площ на багажника-2 х 1.10м.,с две странични канати от по 0.25 м.В разгънат вид общата площ на багажника е малко над 3 кв.м.,достатъчни за разпъване на покривна палатка. Целите на тази експедиция бяха-да се съчетаят туризма,катеренето,автотуризма и високопланинския офроуд.Името на експедицията е връх Шесаплана,на границата на Австрия и Швейцария,най-високата точка на масива Ратикон.За „окраса” на пътешествието бе предвидено да премина през пет от най-високите проходи на Алпите:Бонет 2862м.;Изеран 2769 м.;Стелвио 2758 м.;Агнел 2744 м. и Рестефонд 2676м.Черешката на тортата бях предвидил-каране по високопланинските пътища на прохода Тенда и Сомайлер.Известни колебания имах относно преминаването на два прохода в южен Тирол,тъй като информацията за тях беше противоречива.Като пристигнах на място се установи,че в средата на месец юли тази година са поставени забранителни знаци.Първия и последния етап на пътуването за мен бе като „голямата екскурзия”,около 1500 км.,магистрали,жега,задръствания и почти нищо интересно.Все пак има какво да се сподели и това ще бъде направено.Експедицията се проведе от 1-12.08.2012г.Избягвах големите градове,търсих тишината,спокойствието и чистия планински въздух.Нощувахме на къмпинги,с осигурени баня,тоалетна,кухня,сушилня. Нощувката на човек е в диапазона 6-11 Е,палатка-3-5 Е,автомобил 1.5-3 Е.Най-ниска цена за четири човека,две палатки и Витарата- 28 Е,най-висока цена -50 Е.Цената на газта е в диапазон 0.72-0.85 Е.Среден разход 11.5 газ на 100 км.Основни храни сирене,кашкавал,зеленчуци от БГ,съхранявани в хладилна чанта,останалите продукти от Лидл,в почти всички градчета ги има,на доста прилични цени.За 20 Е почти една кошница с продукти .Имах и варива,няколко консерви за всеки случай,газов котлон и посуда.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Ден първи.Ямбол-Кранска гора около 1400 км.,18 часа.
Зареждане на бензиностанцитаПоследна проверка на оборудване,осветление и в 0.15м. на 01.08.2012г. потегляме към Сърбия.На разсъмване сме вече извън БГ и очакваме първите слънчеви лъчи.През вечерта си беше хладно.Хърватската граница ни посрещна с големи опашки и голяма жега. След едночасово чакане ,най-после сме по пътищата на Хърватска.Доста зеленина и странни поне за мен дървесни видове и гори.Най-после Шенген,няма КПП и проверки.Следващата една седмица ще си ходим от една страна в друга без никакви формалности.Наближаваме Кранска гора и първите масиви от Алпите са пред очите ни.Досега не съм бил в тази част на Алпите и определено първите впечатления са незабравими.Решихме тази вечер да намерим квартира,защото пътя беше уморителен.В първото село Мойстрана намираме ателие,с четири легла,баня,тоалетна,кухненски бокс,лятна градина,на цена 72 Е.Реката минава по границата на двора и освен хладината доставя приятен ромон,който действа като приспивна песен. Прекарахме си незабравима вечер с хазяите.Останаха очаровани от мускатовата ракия и шопската салата.Не ни се лягаше но от следващия ден започваха истинските изпитания.От дворчето се разкриваха прекрасни гледки,високи ридове с иглолистни дървесни видове.Съседните дворове кокетно подредени,с много цветя.Последно редактирано от Радо 57; 12-08-12, 19:42.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Ден втори.
Кранска гора-Винкл,около 300 км,10 часа.
http://goo.gl/maps/PR2EbПоследно редактирано от Венци- малкия; 12-08-12, 20:34.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Първоначално публикуван от РАДО/РАДОСТИН РАДНЕВ Преглед на мнениеПредварително искам да се извиня на онези,за които този пътепис ще е скучен,монотонен, на места лаконичен или няма да оправдае очакванията. Все пак това е моята гледна точка на нещата....
Началото е страхотно! Чакаме продължението.
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Първа нощ в собственото легло,поотпочинал продължавам с пътеписа.
След нощувката в Мойстрана /Словения/ бях изправен пред дилемата,дали да продължа на запад към Кранска Гора-Понтеба или да тръгна на юг,към Бовец-Толмезо.Като огледах картата на района,втория маршрут ми се стори доста по интересен и труден/множество "фиби" и голямо изкачване/.Освен това щях да премина и покрай множество изходни точки за туристически изкачвания и най-вече за първенеца вр. Триглав.Тази гледка оформи и окончателното ми решение да мина през Бовец.След като минах през Кранска Гора и влязох в планината завоите станаха по-остри и по-стръмни.Малко по малко набирах височина.Колкото по-нагоре се качвах толкова по-красиви гледки се откриваха.Алпите разгръщаха пред мен своята красота,а бях едва в началото. Изкачих височините пред Бовец и на предела изненада.Пътя беше преграден с ленти и знаци.Имаше опашка от чакащи автомобили.Първоначално чуства на негодование се надигнаха в мен,но след като разбрах,че ще отворят пътя/изчаквали само някаква група да слезе от планината/ нещата се успокоиха.Реших да използвам времето и да направя няколко снимки.Този предел е изходно място за доста туристически маршрути.Пътеките са добре обозначени.След около двайсетина минути престой тръгнахме към долината.Бях си помислил,че каквото видял видял това ще е.Но планината ми поднесе нови изненади.След един завой се показа малка отбивка с някакви дървени парапети.Веднага си помислих,че това може да е място за снимки.Спрях и предположенията ми излязоха верни.На площадка беше поставено нещо като компас със забележителностите в този район.Постявяш стрелката върху определена забележителност и през отвора в стрелката се вижда панорамата.На изкачване не можах да снимам завоите,но на слизане това ми се отдаде.Още в началото на първия ден в Алпите част от очакванията ми се оправдаха.В Бовец имаше състезание на местния Аероклуб,но нямах много време ,а пък и авиацията е доста остаряла моя мечта.Затова продължих към Италия.Това чудо на съвременните технологии ме посрещна преди границата.Помислих си,че кой знае какво голямо задръстване има,а се оказа,че малък участък от пътя е в ремонт и по този начин регулират движението.Последно редактирано от Радо 57; 13-08-12, 09:04.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Преминавам през малки населени места,като в архитектурен план си приличат като една капка вода. По предварителната ми програма трябваше да направя едно прекосяване на границата между Италия и Австрия по високопланински проход,за който имах информация,че е отворен за движение.Няколко дни преди да тръгна от сателитни снимки обаче се виждаше,че има поставени някакви знаци,но резолюцията не позволяваше да ги разпозная.Така и така бях дошъл,реших да се пробвам.Наистина приключението си заслужаваше.След като свърши асфалта,започна макадама,а след това и почвен алпийски път.Информационното табло даваше информация,но това не ми бе достатъчно.Продължих на горе докато стигнах до това място. Остана ми снимка за спомен,но все пак направих това,което зависеше от мен.Не съжалявам,защото поне опитах.Иначе усещането си заслужаваше. След като слезнах отново в ниското продължих към Италия,но този път по асфалт.Транзитно преминах през Лиенц и се насочих към къмпинга на Винкл.Настанихме се в къмпинга,а времето започна да се влошава.Заръмя лек дъждец,добре,че бяхме разпънали палатките.Имах притеснение за следващия ден,защото мъглата се спускаше ниско,а ни предстоеше пътя към Гросглокнер/първенецът на Австрия/.Съседи скандинавци си бяха "изтупали" това.По едно време коминчето здапуши.Увити в спалните чували се унасяхме с надеждата утрешния ден да е по-добър.Какво се случи ли-ще узнаем като се събудим.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Навярно четящите този пътепис искат да разберат какво се случи на следващия ден,но явно те и аз трабва малко да почакаме.Вечерта не мина съвсем без "проблеми".Още като пристигнахме на къмпинга,камбаната на църквата през 20-30 минути подрънкваше ритмично.Явно сме били унесени в шетнята по разпъване на палатките и не сме обърнали особенно внимание на това "божие явление".Тъкмо бях задрямал,когато камбанен звън ме накара да се стресна.Първоначално си помислих,че това е някакъв сигнал за бедствие.В българските хижи по планините има такива камбани,които бият когато има мъгла,за да насочват туристите.Оказа се,че това е обичайно по тези ширини.Явно на отчето не му се спеше и дрънкаше от време на време камбаната.Направих няколко снимки и зачаках съня да ме споходи отново.Камбаната продължаваше да подрънква от време на време.Бях решил да ходя да черпя клисаря по една мускатова и да си ляга,но не се наложи.Към 23 часа камбаната заглъхна.Завит в спалния чувал се наслаждавах на тишината.Да,ама не.За сън явно беше още рано.По едно време замириса силно на дим.Ниските облаци или мъглата "натискаха" към земята пушека от шатрата на скандинавците.Предпочитах камбанения звън пред тази отврат.Понеже наоколо не видях дърва за горене,явно комшиите си изгаряха останките от вечерята или отпадъците.Направих няколко обиколки на къмпинга,заредих си батериите на телефоните,поизпрах си на спокойствие това онова и се излегнах на една скамейка в сушилнята.Загубих представа за времето,но явно съдбата се смили над мен.Коминчето спря да пуши,а облаците и мъглата взеха да се разсейват.Отново се изтегнах в палатката и така дочаках сутринта.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
-
От: Експедиция Шесаплана 2012 /Топ 5 на Алпите/
Ден трети. Винкл-Инсбрук-Блуденц около 330 км.
Забравили нощните приключения насочихме усилията си в стягане на багажа и поемане по панорамния път към за алпийския център.В ниското времето бе ясно и слънчево.Очаквах да видя върха,ледника и мармотите.За тези,които са били там тази част от пътеписа навярно ще е скучен,но ще отразя и моите впечатления.След като минахме касите и започнахме да се изкачваме се появиха ниски облаци,които закриваха планината.На площадката за автобуси едва се различаваха местата за паркиране.Продължих нагоре с надеждата,че вятъра ще разгони облаците и мъглата.Явно бях подранил,защото на паркинга имаше само две коли и един мотоциклет.Останах с очакването за оправяне на времето.Миналата година се отказах от този преход,но сега бях се решил на всичко.Все пак съм с автомобил.Времето започна да се пооправя и се появиха мармотите.Споделих с някои от тях моята закуска.Заприиждаха и организирани групи от пенсионери и мотористи.Настъпи оживление,настроените ми се пооправи.Това са снимки от тунела под алпийския център,с автентични артефакти от строителството му.Спомена за тези цветя ще остане незабравим. Слънцето се показа и поех към тунела Нохтор.След тунела започна спускане и времето се оправи.Срещнах първите мотористи и велосипедисти. Не знам дали някъде имаше организирана среща на собствениците на "Порше" или те просто са излезли на разходка,но толкова автомобили от тази марка не съм виждал на едно и също място.След преминаване на алпийския път,последва дълго и еднообразно каране по магистралата до Блуденц.Последно редактирано от Радо 57; 13-08-12, 15:52.Нека силата да бъде с нас!
Suzuki Grand Vitara
+34 642 91 4154
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар