Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хард борба в горите на Ст.Планина.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хард борба в горите на Ст.Планина.

    Здравейте.Миналата седмица Видьо /колега от Эаралийската група/,предложи маршрут през Ст.Планина.Той включваше преминаване през х.Българка,малък и голям Бедек и Бузлуджа.Да ама макар че трасето да обещаваше емоции почети до последно не можахме да се съберем/кой на работа ,кой с ангажименти/ голяма група.В събота вечерта последно се разбра че ще сме около 5джипки-нещо нечувано и невиждано от доста време/обикновено броя на расоткаджийте е не по-малко от 10-12бр/.И така в неделя сутринта в 09.00ч. пстарта беше даден както обикновено от бензиностанция Окей.Първоначално бяхме пет джипа,а в последствие към нас се присъедини и Тенко с Паджерото от Казанлък ,който и поведе групата по по-така пътеки

    Макар и да тръгнахме при хубаво и слънчево време нещата в планината се развиха съвсем другояче.Скоро след старта ние напуснахме асвалта и се насочихме към с.Горно Изворово,което е обикновено отправната точка в този район за навлизане в дебрите на Ст.Планина.


    Ето ни и на уреченото място за среща с Тенко от Казанлък.

    След това навлезнахме в планината.Още от тук започна да вали дъжд който по-нататък се усили..........

    .......и така притъмня,че в 11.00ч. беше все едно посред нощ.....но това не можеше да уплаши едни нахъсени за офроуд приключение юнаци.

    Пътя водеше през много красива борова гора,но и изненадите не бяха малко.



    Не ни стигна обаче да ни вали дъжд,че затова ни удари и нещо смесено между сняг и град........


    .........но ние си бяхме упорити и дори срещатата с горски духове не можа да ни разколебае

    До тука беше лесно,но от тука започнахме и същинското изкачване през гората къ билото на планината.

    Още в самото начало за мен беше и първото сериозно препятствие.Аз като най-голям с Патрола като цяло тази разходка бях най-проблемен.Мазната кал,неспиращия дъжд ,страничния наклон,правеше тясното място за преминаване доста екстремно ,а стръмното дере от ляво и липсата на дървета направо опасно.

    Наложи се да качвам дясната гума плътно горе в дясно,но пък задницата ми избяга в ляво и преминах под зорките погледи на колегите и непрекъснатата навигация от страна Видьо направо на косъм.Пътят продължаваше стръмно нагоре и още не се бях отърсил от адреналина на препятствието и......

    ......просеката стана толкова тясна,че в един момент едвам се провирах между боровете,а неминуемото място където вече беше невъзможно минаването беше просто след поредния завой.


    Не стига че беше невероятно тясно ,но и при опитите ми да заходя по-косо между дърветата,страничния наклон и мозната кал си казаха думата и Нисана му поднесе задницата и добре че бяха дърветата които го спряха да не пропадне в дерето.

    Ситуацията беше патова.Нито напред ,нито назад.Не стига това,ами и пречещия бор не можехме да отрежем по причина че или щеше да падне върху Патрола или щеше да се заплете в другите дървета и щеше да ни пречи много повече.По тази причина решихме и Тенко внимателно само заряза стеблото на бора на около метър височина и на около 5-6см. дебелина.Толкова колкото евентуално да може да се провре широия Нисан.След това последва операция по изправянето на задницата.Първи опит/неуспешен/беше с мойта лебедка през два полиспаста да се издърпа нагоре ,но при опита разбрахме че така няма да стане,защото целия джип се придвижи нагоре по диагонал,а задната му част си остана все така по ъгъл.


    А при това положение предните гуми преминаха препятствието,но трябваше с задницата да събарям бора от ляво.

    Даже и само на лебедка без да използвам трансмисията,за да не ме свлича повече не постигнахме никакъв успех.


    И ето че сега е мнозина да разберат отговора на въпроса защо им е аджаба хай лифт, и как той може да се използва като лебедка.Ето тук в тази си4туация нагледно става ясно че доста пъти лебедката на джипа не може да помогне, а това просто устройство те измъква от батака.



    Ето така с помоща на лебедката и основно на хай джекът с който успяхме да издърпаме задницата нагоре и да изправим до някъде посоката на джипа успях да премина макар и на магия.

    А страничния наклон както се вижда тука хич не е малък и предвид и мазната кал......
    с още няколко лебедки и сериозно прочестване на просеката........

    .........най-после след едночасова борба под дъжда се присъединих към колоната.....

    .....само обаче да си изчакам реда за преодоляване на следващото препятствие.А то се състоеше в стръмно изкопано кално баирче,със хубав страничен наклон извеждащо ни на поляната след гората.

    тука вече всички бяха за помош от приятел дори и Витарите.

    А широката поляна на 5метра от нас като че ли ни се подиграваше,защото хем беше на една ръка от нас с невероятния си изглед ,хем не можехме да я достигнем.Първата витара направи тапа и се наложи Паджерото де го строим отзад и посредством полиспасти/толкова пъти за една разходка никога не бях ги ползвал/да се опитаме да я извадим напред.

    След като успяхме/добре че е лека/,беше ред и на Паджерото,което макар и с блокаж/но пък с АТ гуми,които веднага се замазаха/,също не успя.

    Отново много лебедки и така един по един джиповете полека полека преодоляха баирчето.

    Тука към нас се присъедини и един турист,кой се учуди че сме тръгнали по този убийствено труден път като имало много по-лесен.Но какво да му обясняваме на милата душица....той и без това нямаше да ни разбереА ни се отвори и допълнителна работа да го опазим жив,защото той се хвърли в боя да бута и тика машините и без сериозен надзор просто щеше да падне под някой джип и незнам какво можеше да му се случи
    Последен бях с Нисана и като най-голям и най-тежък хората се наредиха да гледат как ще се справи.Дори и децата стискаха палци и виказа за японската уазка.



    Но при вече доста разораното от другите джипове ,пък и страничния наклон си го биваше,след няколко опита неминуемо се стигна до лебедка.

    За протокола ще кажа че само червената Витара успя да мине отгоре и плътно в ляво и премина без лебедка.Браво.
    Скоро и всички бяхме на заветната поляна.

    Изгледът който ни се откриваше дори и при това лошо време беше невероятен.


    Насладихме се на гледката и продължихме нататък........
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

  • #2
    До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

    Евала, много е красива тая Стара Планина.
    Ма ква беше тая паяжина около патрола, много сложни пъзели сте си наредили...
    VITARA, SAMURAI
    FIAT PANDA 4x4 CABRIO
    RENAULT ESPACE QUADRA
    ...и едно сивикче за града...

    Коментар


    • #3
      До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

      Браво и за разходката и за Пътеписа, с кеф си го изчетох и съпреживявах, че напоследък съм занемарил карането, а това не е добре

      Коментар


      • #4
        До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

        Много готина разходка.

        Както имам патрул така си мисля да си взема за по-хард изпълнения едно сузуки
        One Planet, One Internet!
        We Are All Connected!

        Nissan Patrol GR Y61 RB25DET NEO(Skyline)

        Коментар


        • #5
          До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

          Пътят ни продължи през една много красива гора,но поради многото дъжд ,окапалите листа, калта под тях и в предвид сериозния страничен наклон, много скоро отново бяхме поставени на каране при много високи дози адреналин.На всеки преодолян метър джипа поднасяше дори и на скорост ......

          .....а както се вижда от ляво нямаше какво да те спре при ежеминутната опастност от свличане надолу.На едно място широкия и тежък Патрол се наложи да му се помага а мен да ме навигират за да не стане беля.
          Ситуацията наистина беше инфарктна,но с помоща на колегите/благодаря ви за помоща момчета/критичното място беше успешно преминато.

          А това е изглед надолу.Колкото красив,толкова и опасен

          Скоро маршрутът ни изведе на друга поляна с невероятен изглед и много .....цветя.
          Даже килим от цветя......

          ....но малко след лиричното отклонение бързо се завърнахме в действителността.Очакваше ни малко скален офроуд
          Само че аман този ден от теснотии.Ето я пак поредната.

          Че не можеше и да се заобиколи.....но нали сме закърмени от римските пътища......



          .....и този път не се изложихме и скоро пред нас се откри нова невероятна гледка.

          Я малко да приближим....като че ли горе в ляво път ми се мярка

          Толкова съжалявам че времето беше калпаво,при ясно време щяха да стана супер снимки и щяхме да се насладим на още по-хубава гледка.

          Скоро след преодоляване и на калната част от прехода......





          .....стигнахме и до х. Българка.

          Там бяхме очаровани от панорамния изглед който ни се откриваше от Виканата скала.



          Не ни се тръгваше,но няма как .Още доста път ни чакаше.Подкарахме по обратния път донякъде и след това се отделихме и щурмувахме вр.малък Бедек.

          Скоро всички бяхме отгоре му ,а аз не пропуснах да влезна в единствената дупка на върха

          ....... и гледахме в захлас.....

          .....а това от другата страна беше и крайната ни цел.Погледнато от там Бузлуджа изглеждаше невероятно далечна и недостижима,но.....след като досега не се огънахме разстоянието не можеше да ни уплаши/то какво ли можеше да ни уплаши де/

          И така продължихме смело и уверено напред.След малкия ни очакваше и големия Бедек.Точно насреща по нашия маршрут.

          Тук държа да кажа че спускането поне на тежкия Нисан не беше никак лесно при толкова мазна, напоена с водата от неспиращия дъжд кал по тясното пътче.Постоянно занасях въпреки че се спусках на скорост/бавна/,даже в един момен бях на косъм от пропадане.Но слава Богу всичко мина успешно и.....
          .....скоро щурмувах г. Бедек,където не спряхме поради напредналото време и силния дъжд.

          Няма да описвам пътя ни до Бузлуджа.Не се случи нищо интерестно и даже в последния етап минахме и малко асфалт.Прехода продължи надолу и скоро стигнахме с.Шипка където спряхме да похапнем,а някои да доизгледат края на формулата.

          Но ако си мислите че с това расотката приключи.......щото и аз тъй си помислих ,то се лъжете.
          Те такова нещо нема.Дори и на връщане решихме и пътят продължи по черно и с екстремчета.Ето и първото.



          Това е тестови полигон на който са загубени и спечелени много шишета уиски

          Но днес се пробвахме само за кеф.След като си поиграхме продължихме през танковия полигон/по-набързичко за да не ни арестуват/и много скоро Видьо ни поведе да се поизмием от калта,че току виж ни глобили за неугледен/или може би за непрогледен от кал/ вид.Да ама тъкмо вече бях с четката в ръце и поредното шоу не закъсня.Паджерото при тази плитка/най-дълбокото да беше около 50см./как намери че се натресе на.......
          ...........че и започна да се пълни и с вода.Всякакви опити да го запалим/то угасна/бяха пълен провал,а колегата Чичо при опита си помогне дърпайки го с Витарата,освен да размирише на съединител друго не можа да направи.Наложи се да прекратя дейността си на миене и да се хвърля в боя.Да ама Паджерото си беше сериозно потънало и.....


          ....зора по изваждането му беше доста голям.В един момент когато тъкмо вече щях да се окопая и аз сериозно, колегата взе че успя да го запали и с негова помащ благополучно беше изваден от дълбокото.

          Аз все пак си продължих след екшанът заниманието и не след дълго моята гордост вече светеше от чистота

          С това разходката/ако може да се нарече така/ приключи.За мен денят и прехода бяха едно изпитание на проходимостта,техническите средства с които разполагахме/всичко беше в боя/, и нашите знания и умения.Условията бяха тежки,но групата се справи блестящо.Няма никакви щети по никой автомобил и всички екипажи се прибрахме живи,здрави и още малко по-опитни.За пореден път доказахме че при добро оборудване и сплотена група дори и по-сложните и наглед безисходни ситуации се преодоляват и всичко свършва с хепиенд.Поздрави на всички офроудари.
          Последно редактирано от lubashki777; 16-05-08, 00:19.
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • #6
            До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

            А ето и още малко снимки по преминаването от гората към поляната.

            Зорът не беше никак малък.

            А това е единственият джип преминал на собствен ход без помоща на лебедка Браво.
            NISSAN FOREVER
            -----------------------------------------------------------------------------
            Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

            Коментар


            • #7
              До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

              А ето и две клипчета ,за да се разбере по-добре за какво става въпрос.Едното е и с учебна цел.https://htftp.offroad-bulgaria.com/L...a%20Patrol.avi
              https://htftp.offroad-bulgaria.com/L...%20lebedka.avi
              NISSAN FOREVER
              -----------------------------------------------------------------------------
              Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

              Коментар


              • #8
                До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                Както имам патрул така си мисля да си взема за по-хард изпълнения едно сузуки

                Правилният избор!
                VITARA, SAMURAI
                FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                RENAULT ESPACE QUADRA
                ...и едно сивикче за града...

                Коментар


                • #9
                  До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                  Браво, страхотно сте си изкарали.

                  П.С. Това Витарата било голяма работа бе.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                    Първоначално публикуван от hackman Преглед на мнение
                    Както имам патрул така си мисля да си взема за по-хард изпълнения едно сузуки

                    Моооооооля ?!?
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                      Първоначално публикуван от lubashki777 Преглед на мнение
                      Само не мога да разбера защо не сте ползвали джека по предназначение - в смисъл да повдигнете задницата и да я преместите надясно?
                      Иначе гледам добре сте изкарали. И съм много благодарен за прясната информация, понеже утре тръгваме натам.
                      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                        Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                        Само не мога да разбера защо не сте ползвали джека по предназначение - в смисъл да повдигнете задницата и да я преместите надясно?
                        В този случай гравитацията би работила срещу тях. Много вероятно е било още при вдигането джекът да се килне наляво.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                          Ами ще вържат джипа за бронята за дървото където са вързали в случая джека и би трябвало да се получи. То ясно, че като не си бил там по клипчета лесно се дават съвети...
                          Аз така щях да изтърва Диското на х.Грамадлива във фирнован сняг, ама като няма лебедка свърши работа една лопата от хижата, ама го бях вързал с колан отзад за всеки случай, че беше почти влязла задницата в дола...
                          Не зная какво би се получило, ако бяха вързали горния край на джека за дървото, но мисля, че е по-опасно.
                          Или, ако са имали още един джек с него да повдигат (след, като са го закачили вече по показания начин), защото с тези съвети да мине само на задно и да се опитва да завърти гумите за да се пързаля... нещо не ми звучат добре. Или с два блока на две дървета, ако има възмобност да направят "П" с въжето на лебедката за да дърпат задницата, а с джека да я повдигат?
                          Чавдаре, ти си с практика, кажи как би трябвало правилно да се постъпи в техния случай.
                          Последно редактирано от chris_vicom; 16-05-08, 11:53.
                          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                            Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                            Ами ще вържат джипа за бронята за дървото където са вързали в случая джека и би трябвало да се получи. То ясно, че като не си бил там по клипчета лесно се дават съвети...

                            Не зная какво би се получило, ако бяха вързали горния край на джека за дървото, но мисля, че е по-опасно.
                            Или, ако са имали още един джек с него да повдигат (след, като са го закачили вече по показания начин), защото с тези съвети да мине само на задно и да се опитва да завърти гумите за да се пързаля... нещо не ми звучат добре. Или с два блока на две дървета, ако има възмобност да направят "П" с въжето на лебедката за да дърпат задницата, а с джека да я повдигат?
                            Чавдаре, ти си с практика, кажи как би трябвало правилно да се постъпи в техния случай.
                            Именно поради личен опит смятам, че при повдигане с джека джипът би тръгнал наляво. На тази снимка се вижда как колегите подпират Патрула, защото при вдигането за смяна на гума тръгна да залита надолу, а беше сухо и страничният наклон беше по-малък.

                            Съветът за въртенето на гуми само на задно и на мен не ми стана ясен. Наскоро ми се наложи да го правя този номер, но той беше с цел да завъртя джипа напреко на пътя, с предницата нагоре по склона, в позиция за спускане на лебедка на заден ход. Т.е. точно обратния ефект на това, което са търсили в този случай.

                            Иначе не се наемам да казвам кое е правилно и кое не. Обикновено има повече от 1 начин да се свърши работата.
                            Вероятно би могло да се постъпи и както казваш ти - закачване на колан отзад, прекарване на колана около дървото, вдигане с джека и придърпване на задницата с колана. Ама ако нещо го изпуснат, докато е вдигнат ...

                            А има и друг начин - навиваш лебедката и (се опитваш да) не мислиш какво става с ламарините ...
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Хард борба в горите на Ст.Планина.

                              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                              А има и друг начин - навиваш лебедката и (се опитваш да) не мислиш какво става с ламарините ...
                              Ако не е на живот и смърт, няма нужда да го мачка насила. Виж, че човека си го пази - погледни, какъв красавец е Патрола му!
                              "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X