Мнение на V93: Колега, когато караш голяма и по-тежка джипка, е добре да преценяваш добре къде и как влизаш, ако в групата са само по-малки и доста по-леки от теб джипки. В някои ситуации другите колеги просто няма да са в състояние да ти помогнат поради разликата в категориите.
Другите просто трябва се вържат последователно един зад друг и ще го изтеглят без проблем. А на такива разходки няма да се окопаеш само на асвалта.
трудво се вади затънал джип в мек терен без лебедка...
преди време на Батак ме викаха да вадя един Патрол ГР д.б. затънал до степенките... кауза пердута... след това пробваха да го вадят с багер КЕЙС - и той забуксува и се окопа... добре, че е багер и има с какво да се самоизвади...
на такъв терен спасението е само вадене с удар, но то пък е крайно рисковано и вредно за джипките...
лебедката има 2 големи предимства:
1. "Спасителя" не може да се окопае
2. Усилието е постепенно и гарантирано /при теглене на ход е точно обратното - силата зависи от сцеплението с терена, а едновременно с това става ударно дори при минимална засилка/
С полеспас колега с полеспас само да има къде да се вържеш. Ако сложиш по голяма лебедка на твоя джип ще му "падне" предницата. Примерно 8000 лб. от нашите тежи 39 кг. а 6000 лб. - 25. разликата не е малка.
А тия лебедки водоустойчиви ли са ? Щото така като гледам докато не легна по корем нямам нужда от лебедка а тогава тя ще е до половината във вода ? Или да е по високо вдигната ? А ако няма дървета наоколо може ли с котва ?
Другите просто трябва се вържат последователно един зад друг и ще го изтеглят без проблем. А на такива разходки няма да се окопаеш само на асвалта.[/QUOTE]
Абе вързаха се ама хипопотама не мръдна, после и от другата страна се вързаха, ама пак не мръдна , и после се почна едно засилване. Съжалявам че няма видео но на втория час вече двете сузукута се засилвала вързани едно зад друго в невероятен синхрон .
и после се почна едно засилване. Съжалявам че няма видео но на втория час вече двете сузукута се засилвала вързани едно зад друго в невероятен синхрон .
Как хубаво се чупят разни работи при опити за вадене с удар ...
Как хубаво се чупят разни работи при опити за вадене с удар ...
Много си прав колега, наистина се чупят разни неща . Но, не помня кой в този форум беше казал че в гората излишните неща си падат . Наистина ваденето с удар не е препоръчително, но си мисля че с наличното обурудване (а то беше никакво) това беше единствения начин да изкараме хипопотама, ако не бяхме успели трябваше да идва трактор .
По принцип всички лебедки са водо устойчиви, но това не значи че можеш да я ползваш под вода (въпреки че някой го прави). Във форума има много изписано по темата за ел. лебедки. Прочети информацията много неща ще ти се изяснят
С полеспас колега с полеспас само да има къде да се вържеш. Ако сложиш по голяма лебедка на твоя джип ще му "падне" предницата. Примерно 8000 лб. от нашите тежи 39 кг. а 6000 лб. - 25. разликата не е малка.
Предницата му ще висне и с едната и с другата. Ако разликата в цената не е убийствена по-добре е да си вземе 8000.Тази от 6000(независимо от марката) е максимално изнасилена - та за това е и по-ефтина.8-цата е със съвсем друг ел.мотор(по-мощен).Полиспаста няма да му помогне в конкретната ситуация(не видях дървета за връзване) . Лечението е джип с лебедка ,вързан за още един джип и лебедката да е с достатъчна мощност .
Заболяването върви нормално .Интересува ли те вече и окачване ?
Коментар