Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Quattro Challenge Vitosha

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Quattro Challenge Vitosha

    Привет на всички. След изсипалия се вчера сняг горе във Витоша има едно 40см нова снежна покривка

    Снощи взех участие отново (след дълга пауза) в Quattro Challenge Vitosha.
    Това е едно импровизирано предизвикателство, което се зароди в ауди форума преди години. Целта му е собствениците на Audi Quattro да си покарат смело и с повече адреналин автомобилите, да видят техните предимства в снежни условия и най-вече да се позабавляват.
    Така нареченото качване се прави обикновено късно вечер в часовете след 21 часа, в ден когато е навалял обилен пресен сняг. Маршрутът обикновено е от паркинга на НИМ в Бояна посока "Златните", "Копитото" или "Офелиите".

    Аз ауди вече нямам (лиспва ми), но пък реших да пробвам какво може Гранда с неговите всесезонки - гумите с които излиза от завода Good Year Wrangler HP.
    Пък и нали Jeep-a е полу-джип, полу-лека кола, а и с V8 под капака съвсем се доближава до техния перформънс, така че се чувствах на място.


    Събрахме се няколко автомобила на паркинга на НИМ и ми стана драго като видях строени олдскул машините Audi S4 2.2 Турбо петаци, quattro и най-вече като видях светещото бутонче до ръчната спирачка - заден ръчен блокаж. Класика. Аудитата до 1996 имат такъв блокаж, след което минават на електронни EDL, + ASR + ESP, което вече има съвсем различен ефект.

    Имаше и едно TT 1.8T quattro.

    Ето едно мое клипче с А6-цата ми , снимано преди 2 години, за да добиете представа какво точно правим на такива разходки. Един вид като офроуд разходка с джипове, но на снежни пътища и с по-висока скорост. Поднасяне на колата, въртележки на по-широките места и други рали заигравки.













    Снощи се разбрахме с група ентусиазирани приятели да покараме. Запалих джипа и минах на бързо през паркинга, за да взема лопати, лента и шегели от малкия черок, защото на исках да се чувствам неподготвен, ако се случи нещо. На такива челинджи обикновено се случва винаги нещо, въпросът е на кой точно. Винаги има омазани по мантинелите коли, винаги има в канавките или закъсали. По-късно вечерта съм виждал подготвени Субару докарани с колесар и обути с гуми с шипове. Аз лично съм си причинявал щети за 7000лв (официален сервиз) на бившата си А6 3.0tdi като се бухнах в една преспа с 60км/ч и изкривих рейката и почупих броня, кулери и кори. От този случай съм по-кротък вече, но пък мерак да участвам имам винаги.


    Сборният пункт - НИМ, който след такъв сняг гъмжи от въртящие се коли










    До "Златните" всичко бе изчистено и група чудовищни снегорини, пътят бе замръзнал (-8 градуса) и нагоре може да си позволиш своеволия , но надолу винаги е много опасно. Най е страшно да ти изкочи някое БМВ с вратите напред, затова като карам пръв и видя, че се задават фарове набивам спирачките и започвам да светкам с дългите. Като начало карах последен в групата и снимахме, защото не съм уверен в гумите и нямам опит с гранда ми на сняг. Целта ми бе да го усетя как се движи, как маневрира, как се овладявасле поднасяне и т.н.

    След Златните към Офелиите стана вече много приятно. Минах първа кола, пътят не бе чистен и имаше 30см пресен сняг. Само два дълбоки коловоза виждах пред мен, но при желание може да си направиш и свои, защото снегът бе супер пресен, а такъв може да буташ до предния капак спокойно.
    След задниците на колите се образуваше 5-6 метров облак от разхвърлян сняг.
    Стигнахме Боерица, където температурата бе точно (-14). Наоколо имаше 40см минимум пресен сняг, а отдолу стар. валеше страхотно - на парцали както се казва. Много силно чувство е такава вечер и има особен характер, чийто аналог не намирам. Затова обичам този тип разходки и се радвам, че пак участвах.

    Генерацията на гранда пукаше от жега. Не можех да се отпусна , защото не познавам джипа, а и нямам ESP, което да ме пази, затова си позволявах само леки дрифчета и малко повече газ на правата. Следващият път повече.








    Вижте в средата на снимката покривчето като гъбка, колко сняг носи!










    Към хижа Кумата никой не се бе качвал още, така че имах удоволствието да пробия пътя нагоре. Две от аудитата тръгнаха обратно, че гонеха празненства по случй Ивановден. Снегът беше доста, защото ми хвърляше на предното стъкло чак. Като станат готови клипчетата ще се види, мисля имаше този момент.
    Пред хижата


    Предницата е била като булдозер


    Страхотен двигател, обожавам висок въртящ момент при ниски обороти.


    От Кумата слезнахме до Офелиите, където си поиграхме на широкия паркинг с доста "донъти". Има клипче и от вътре и отвън и нямам търпение да ги видя.


    Аудито, което остана направо се е гмуркало под снега








    Наоколо красота


    След 10-15 минутни въртележки




    Аудито със зимни гумета и блокаж просто няма спирка в такъв пресен сняг





    Ще добавя клипчетата по-късно.

    Като епилог искам да кажа, че определено ми липсва леката кола. Най-ми бе добре докато дакато имах джип и кола. Сега с два джипа ми липсва комфорта и усещането на леката кола. Гранда донакъде тушира това неудобство, но не е напълно. Гумите - всесезонките са зле. Спра ли едвам тръгвам, ако има наклон. Иначе като тръгна засилва доста добре. За придвижване целогодишно стават, но за нещо по интересно в сняг не е добре да се рискува.
    Последно редактирано от verter; 08-01-13, 11:27.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

  • #2
    От: Quattro Challenge Vitosha

    Това е разходката от снощи.

    Джипа го оставих на НИМ като back-up и се надявахме да не трябва да се връщаме за него прeдсрочно.
    Возих се при един приятел в неговото Audi 90 2.3 20V quattro 170 коня и мога да кажа, че тази машина е супер за снежен фън - ръчка, високооборотна атмосферка, с яко аресивни зимни копачки. Стои като залепена на пътя. Далеч е като усещане от новите аудита с електронните системи и голямото тегло. Удоволствието от самото каране е по-голямо и адреналинът те връхлита по яростно.









    На НИМ около 21 часа студът достигаше -12 градуса.


    Групата се увеличава








    S6 2.2T quattro (230+ кончета)






    А6 2.0 16V quattro (140 кончета)


    90-ката


    А4 2.8 30V quattro (193 коня)














    more and more audi cars....




    Тръгнахме нагоре, Габи водеше с неговата S-ка и ни прекара през някакви тесни и стръмни улички на Бояна. За всеобщо съжаление на всички за него челинджа започна рано-рано срязвайки гума на един камък.


    Смени спрасканата на две места гума, размени предна със задна и S-ката беше вече на петерица. Габи реши да я остави и да се прекачат в другите коли.


    Красота




    Докато сменяхме гумата нагоре профучаха доста коли ревейки. Една Шкода пък слизаше с разпрана предна гума.
    Започваше интересното.


    Първа спирка за снимки. Ужасен студ. Батерията на апарата се сдуха и започна да отказва да снима. Вадех я 10 пъти да я топля на парното и после знаех, че разполагам само с 5-10 минути за клип или снимка.






    Друго приятелче от тази площадка за наблюдение само като чуеше някой задаващ се автомобил отгатваше какъв е.
    Това е Субару боксер......преминава нещо с блоу оф фъщене и заминава яростно нагоре.
    Това е някаква печка......минава някакъв дизелов джип
    .....

    Вече сме на паркинга на Офелиите. Снегът тук е ринат, а отгоре е навалял нов и е по висок от колата


    Заигравките не се получиха добре, защото ние бяхаме 5 коли и дойдоха поне още 5. Разни Голфчета на предно, БМВ-та, Субару.
    Донътите или по-точно опитите за такива с коли на предно и задно бяха жалко подобие на това как се прави с 4x4.
    Засилят се, опишат един кръг и спират. После едвам тръгват , засилват и пак един кръг и спират.


    Ясно небе и студ около -15


    Към Боерица се отправиха много коли и затова предложих да се разходим към хижа Адвокатите и не знам още кои бяха в тази посока
    Нагоре беше много гот, защото макар и чистено не бе гладко. Бяхме като на рали едвам държах апарата от подскоци, благодарени е и на спортното окачване. Ледени буци на пътя и неслегнал сняг.
    Изведнъж срещнахме светлини, а пътят е доста тесен. Един джип Хонда пълен с народ слизаше. В опит да се разминем с него като първа кола паднахме в канавката и стана екшъна.


    Аз не можех да си отворя вратата от сняг








    Хондата въпреки, че не бе затънала не можеше да се върне назад и буксуваше. Опитваше да се дистанцира от нас, за да се разминем. Едвам мина. Правиха някакви опити да ни изтеглят с въже, но не разбрах какво стана, че нищо не стана.






    А студът просто беше свиреп....


    Пробвахме и със Сговорна дружина....., ама и това не помогна


    Накрая Бубсо с А6-цата се промъкна първа кола, закачихме въже и с теглене и бутане извадихме 90-ката




    Баш като разходките с джипките, а ухилените и щастливи физиономии са кулминацията. Затова е челиндж, това е част от тръпката.
    Вътре на топличко...


    Метнах се малко и в друго ауди




    Стигнахме до една хижа (име не знам) до която съм идвал веднъж. Мнооого сняг има тук. Температурата беше -17!
    направо ми замръзнаха ноздрите


    Затова на паузи снимах, малко вън, малко вътре...














    Решихме навръщане да се отбием и до Копитото. Там на отбивката имаше група от 4 автомобила с гуми с шипове. Две Субару, един Голф и май едно БМВ. Помолиха ни да пазим на отбивката и да не пускаме никой , за да могат да си направят един бърз рейд нагоре и обратно.
    Върнаха се след 7-8 минути


    На второто качване тръгнахме след тях. Карахме малко след голфа, който караше доста бързо, нищо че бе на предно само. Имам готино клипче от този момент.
    Горе на Копитото спретнах няколко фотки на София






    Кулата








    Клипчетата:

    On board with Audi 90 7A quattro








    On board with Audi A6 ACE quattro


    Тук преследвахме голфа към кулата


    Импрезите + голфа





    Audi quattro snow fun


    Това най ме кефи




    Тези от предната вечер не са готови още. Искам да видя как изглежда гранда отстрани и отвътре докато прави донъти
    Последно редактирано от verter; 09-01-13, 13:46.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #3
      От: Quattro Challenge Vitosha

      Уникално красиви нощни снимки, Влади! Благодарим!

      Коментар


      • #4
        От: Quattro Challenge Vitosha

        Браво Колега, добре сте се позабавлявали !

        И да вметна, че тия "челенджи" не са измислени от Ауди-форума, а само са преоткрити.

        До и около '90 подобни мероприятия се правеха към "Щастието" и Простор (а лятно време и яко спускане, едно спускане-едни накладки !),
        но през '90 "Щастието" го затвориха (после и събориха ), а в София, съответно и нагоре почна да става гъчканица,
        та се преместихме на отсечката към Плана.

        След 2000г. видях, че по нощИте яко се раздава газ м/у Дендрариума и Копитото,
        и наистина, над Бояна е много готино за софт разходки, но трябва много да се внимава с трафика,
        че вечер става магистрала и от напушени на "гледка" ентусиасти.

        На екстремистите ще препоръчам отсечката към Плана, щото вечер няма хора, старт/финала е в началото, и нищо лошо не може да се случи.
        Като навали сняг, отстрани има поне по метър, караш на утрепИя щото няма кво да стане, само трябва да се внимава с моста, ама и там е плитко.
        Засича се време, мисля беше 7-8мин., и ако "пилота" го нЕма, аварийна група отива да го вади от преспите.

        P.S. Тая хижа дето не знаеше коя е, е Звездица.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          От: Quattro Challenge Vitosha

          Благодаря за споделянето, усеща се дух в снимките
          Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
          Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

          0885372997 - Дани

          Коментар


          • #6
            От: Quattro Challenge Vitosha

            Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
            .....
            Отсечката към Плана?

            Това към село Плана ли е?
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • #7
              От: Quattro Challenge Vitosha

              Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
              Отсечката към Плана?

              Това към село Плана ли е?
              След края на Железница, в посока Самоков, има кръстовище с мотел, точно с/у него се завива в ляво.

              Ето кръстовището: http://wikimapia.org/#lat=42.5246067...7&z=19&l=0&m=b

              Отсечката за каране е от тук: http://wikimapia.org/#lat=42.5198584...6&z=19&l=0&m=b
              до тук: http://wikimapia.org/#lat=42.4834688...7&z=19&l=0&m=b ,
              което мисля е и последната спирка на автобуса.

              Ако се разхождаш по светло, което мисля ще направиш , се разходи до така наречената "Космическа станция",
              която се намира тук: http://wikimapia.org/#lat=42.4826598...9&z=19&l=0&m=b
              а до нея има конна база.

              А след "уморителната" разходка се "почива" тук: http://wikimapia.org/#lat=42.536136&...3&z=19&l=0&m=b
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • #8
                От: Quattro Challenge Vitosha

                Браво ! Луда работа, изкарали сте си супер.

                Коментар


                • #9
                  От: Quattro Challenge Vitosha

                  Джоу, благодаря ти. Минавал съм веднъж по този път и се сещам къде е. Не съм го мислил за каране с кола, но ще минем да погледнем.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • #10
                    От: Quattro Challenge Vitosha

                    Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
                    ....

                    На екстремистите ще препоръчам отсечката към Плана, щото вечер няма хора, старт/финала е в началото, и нищо лошо не може да се случи.
                    .......
                    Да бе... И една Е-класа от миналата седмица е с челен удар от Е30-ка. Момчето с черепно-мозъчна, другия със сътресение.
                    Навсякъде трябва да се внимава, навсякъде трябва да се осъзнава риска. Миналата зима с вериги на една фиеста, по цели нощи сме се возили по Витоша и сме рили и копали. Има си пичове, които са редовни горе. И рали автомобили се качват и проължават да се качват на Витоша. Фелицията, Владо мантата, пича с ладата, един лудак с една дърта корса...

                    Един въпрос към Владо: Изгледах клипчетата и не се вижда много много да се носи по завоите 80-ката, не Ви ли е тясно след Златните мостове нагоре?

                    Поздрави, Вико.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Quattro Challenge Vitosha

                      Влади имам едно таковаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:144.4 КБ
ID:5442180Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:119.4 КБ
ID:5442181Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:126.5 КБ
ID:5442182Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:182.5 КБ
ID:5442183Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:125.6 КБ
ID:5442184
                      878511557

                      Коментар


                      • #12
                        От: Quattro Challenge Vitosha

                        Първоначално публикуван от Вико Преглед на мнение

                        Един въпрос към Владо: Изгледах клипчетата и не се вижда много много да се носи по завоите 80-ката, не Ви ли е тясно след Златните мостове нагоре?

                        Поздрави, Вико.
                        Здрасти, ами по начало се събираме различни хора и коли. Някои карат по-рисково, някои просто по-бързо, а други за самата разходка. Понякога е чист лед отдолу (преди да опесъчат), понякога има добро сцепление.
                        Специално с 90-ката от снощи, да, приятелчето не караше на макс, а за удоволствие, точно толкова колкото той е преценил. Първа кола е най-неприятно да се кара, защото ти откриваш пътя и ти ще срещнещ нещо непредвидено пръв.
                        В колоната , ако се движеш е много по-приятно, защото си оставяш дистанция, напред другите участници с фаровете прозират между дърветата и виждаш какво следва и може да се поотпуснеш. Предната кола ти е ориентира как да вземеш завоя и с каква скорост.

                        Най-често леда не позволява да направиш така, че на клипчето да изглежда супер ефектно. Все пак всички сме аматьори, а колите с обикновени зимни гуми.

                        След Златните не е тясно, поне до Офелиите. Нагоре вече е тясно и като се срещнат две коли става интересно от друга гледна точка, че под изринатия сняг почти навсякъде има канавки. Когато обаче този буферен сняг отстрани скове от престой няколко седмици става вече неприятно, защото нанася щети по колите.

                        С моята бивша шестица имах една неприятна случка точно в един такъв челинж. Качвахме се в мъгла към Копитото и нагоре как и да е, може да се поотпуснеш, но грешката е , ако го направиш надолу, на спускане. Както става обикновено нагоре си предпазлив, защото още опипваш почвата и не ти се е качил адреналина. Нагоре обаче е лесно да се контролира колата, защото отпуснеш ли газта мигновено губиш инерция и тяга, ефекта на спирачките се увеличава и т.н. Изкачването свършва и трябва да спускаш, а в същото време ти става все по кеф. На спускане от Копитото под опианението на адреналина от качването заходих към един завой с обратен наклон, от мъглата не се ориентирах точно на кой завой съм и от 60км/ч успях да намаля само до 50км/ч и на пълен ляв се бухнах с тази 1950 килограмова кола в изринатия отстрани сняг. Цялата кола потъна в сняг и от инерцията се върнах пак на пътя, но със изкривена рейка. Щетите се оказаха доста: спукана броня, ипочупени кори под двигател, скорости и подкалник, надрани джанти от страната на удара, два интеркулера с намачкани ламели от набилият се сняг в решетките. Сумарно в официалния сервиз на ауди ремонта излезна 7000лв. Каското го пое, но остават смесените чувства.
                        Затова кеф е с дърта кола и да има кой да те озапти навръщане. Снощи точно това правех с приятелчето, защото го усетих как се поотпуска надолу.

                        Нагоре риск не виждам, освен да си нанесеш щети по колата. Другите участници в движението се виждат лесно и отдалеч. Най-опасно е да ти изкочи някой с вратите напред неконтролируемо, но този риск си е винаги актуален щом се качваш по такъв тип път.
                        Иначе да, като цяло е рисково и глупаво начинание, но човек прави глупости от всякакво естество - това му е в природата. Единственото което ми харесва е , че сме някъде в гората, а не в града и сред другите участници в движението, където вече не съм фен на подобни неща.
                        Аз страх от колите на такъв челиндж не изпитвам, претръпнал съм. Колите не могат да развият висока скорост. Не съм се возил обаче в таква с гуми с шипове.

                        С джипа като ходя на офроуд обаче още ме страх, къде от наклони, от странични наклони, от пропасти, затова смятам това занимание за по-приемливо за зареждане с "дрогата" наречена автомания.

                        Сега в петък се готвим за още едно качване и се надявам да дойде един фен, в чиято кола да заснемем нещо по-ефектно. Човекът има автомобил както на задно, така и на предно и едно quattro. Мисля с quattro_то ще се качваме, но да видим.
                        Последно редактирано от verter; 09-01-13, 20:32.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • #13
                          От: Quattro Challenge Vitosha

                          За случката с А6-цата знам от Калата, май с него сте били като е станал удара.
                          Много як фън е горе. Няма спор. Возил съм се в 4х4 и наистина това, което забелязах, че наистина трябва по широк път, за съответно по-висока скорост и преминаване на слайд. Абе куатрото е уникално..... и тук спор няма.
                          АвтомОбила трябва да е прежален...тогава е границата между рисково и много рисково.

                          п.п. Снимките пак супер. Външните от статив ли са правени?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Quattro Challenge Vitosha

                            Да, Калоянчо се возеше при мен. Хубаво показно му направих

                            Quattro-тo работи просто перфектно, когато си в движение и по изчистен път. Баш за там е създадено - рали технология.

                            Снимките: някои от външните са от статив, други от ръка със и без светкавица (но ако има осветяване от фарове наоколо) ,вътрешните от коленце, от таблото, откъдето е по-удобно
                            Адски студ беше и не си чувствах пръстите, затова не можех да търся по-добри кадри и фокус.


                            choko, казвал си ми, че имаш такова, ама вземи го поразтрий нагоре
                            Последно редактирано от verter; 09-01-13, 20:25.
                            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                            0888/00-55-37

                            Коментар


                            • #15
                              От: Quattro Challenge Vitosha

                              освен "прежалена" кола, задължително и 4 джанти с гуми с шипове, които да се ползват само за целта...
                              Миналата година по това време бях в Естония - там на не по-малко то 80% от колите гумите са с шипове... Най-главният път в държавата е заледен голяма част от зимата, обаче с техните гуми си карат (почти) като на сухо...
                              Според мен А6-цата е прекалено голяма и тежка за целта
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X