Обява

Свий
Няма добавени обяви.

До Шумен при Кольо....

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: До Шумен при Кольо....

    През канавката минаха само задните гуми, отдолу няма никакви поражения, слава Богу.Хедера беше излязъл от ябълката, но го оправихме, като изключим това, че съединителя отказа, няма последствия по машината. Ама то не се знае дали повредата е заради инцидента.
    Юли, по тази програма за обмен на комбайнери, не само българи ходеха в съюза, но и руснаци идваха тук. Чичо ми беше комбайнер, та е разказвал как ние пращаме най-добрите механизатори, да не се изложим, нещо пред братушките, а те ни пращали най-калпавите, да се отърват от тях, поне за месец. Един такъв(Василий Иванич по спомени)е "работил" с чичо ми. Понеже е руснак, той бил старши на машината, а чичката-помощник. Комбайна е бил "Колос", с два барабана, голяма мъка за регулиране, че да работи хем бързо, хем чисто, хем да не пилее. Та като видял настройките, въпросният "старши" отсякъл: "Ето не так!" и след опит за "правилно" настройване строшили някаква част. Чичката тръгнал да донесе резервния чарк, но нямало в склада, наложило се да ходят в града, забавили се доста. Като се върнали до комбайна, какво да видят-Василий вместо да е разглобил според уговорката въпросният възел, и да е готово, да слагат новата част, че ден година храни, се сдушили с най-върлия пияница-бай Димо Папура, опукали се здраво, и лежат на сянка под едно дърво.
    Та такива ми ти работи...
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #32
      До: До Шумен при Кольо....

      да бе, да, яко поркат аз като кобаинер съм работел 5, 6г четри от които съм бил в СССР по този програма дето ти казваш , но за това састезание ти говоря беше оделно имаше представители от всички кумунистически държави ,

      а тези колоси с двата барабана тяхната фукция беше , от гарата стопанския двор от там до нивата до обяд, пак стопанския двор и краи не само барабаните са причина те изобщо немогат да се обслужват , с колоса можеш да жънеш само жито , ечмик ако не се чупи а в СССР , когато се жъне, не с хедер а подбирач на откос , колуса изобщо нестава нивата си е супер техника и униврсална за нея има всякакви навесни системи , тази като я гледам си е супер направи и едно обсужване , гресиране нали знаеш всеки ден при работа и си цар


      бих си позволил един савет преди да работиш с нея , защо не извадиш палците от целошнека на хедера и на тяхно място сложи лентички от транспортна лента , и биелата на кривошипа да внимаваш от какво дарво е, те маи станаха доста саветите и на барабана прегледаи да не е испаднала някоя лента, прави дисбаланс и чупи лагер ако е десен лесно ако е ляв олеле , вариатор нали знаеш как се вади
      sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

      Коментар


      • #33
        До: До Шумен при Кольо....

        На шнека палците отдавана са извадени, даже го няма капакът, дето затваря механизма. Но не е с гумени перки, а заварени някакви ламаринени палчета(малки палци). Когато последно карах Нива, бяхме сложили гумени лопатки от "метла" за очистване на листата на цвеклото. Работеше перфектно. Ако тези ламаринки не вършат работа, ще служа някакви гуми...Ама май вършат, защото според стикерите от КТИ, машината е работила през 2005; 2006; 2007...
        При началния оглед вдигнах капака на барабана, и видях почти нови шини, но ще погледна пак... От утре започвам яко обслужване, та едва ли ще ми остане време да обърна внимание на форума, ако имате въпроси, или съвети, на 0898942541
        Иначе-всяка сутрин по два такаламита на лагерите, изтупване, и продухване(задължително отвътре навън) на въздушните филтри, проверка на масла, вода, и гато напече, т.е. около 10-10:30 пълна газ, и...
        Ей, Юли, добре, че се издаде, може би ще имам въпроси към теб, но всичко с времето си!
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #34
          До: До Шумен при Кольо....

          Момчета,
          Четох пътеписите и от двете гледни точки (на тази от Кольо се смях повече).
          Обаче .... сега като видях снимките.... Вие през цялото време сте имали решението на проблема - резервната гума!!!
          Вдигате с крика и подлагате резервната гума. Джантата е достатъчно здрава да издърйи тежеста и достатучно висока за да се отлепи хедъра от асфалта.
          Това съм го ползвал няколко пъти при излизане с джипа(без лебетка) от реки. Предните гуми излизат, а задните се окопават и ляга на шасито си.
          (На снимката случката е подобна.)
          Прикачени файлове
          Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
          http://www.cardomain.com/ride/2562837

          Коментар


          • #35
            До: До Шумен при Кольо....

            палците единствено трябва да подават отжънатото на наклонения елеватор нищо друго , ако работят оставиги как са ги направили , стига да не се намотава когато има зелна трева , знаеш че несъ ни чисти нивите особено съвлака и лаиката

            филтера и бестова ще го чистиш при работа поне по два пъти , по итересен е радиятора , изчисти го идеално , и задалжително решетката пред него да е перфектно уплатнена , и да знаеш че тупалките на радиатора ако работят да не ги исползваш , двегателя е супер и никога няма да имаш проблем и при 110 градуса цял ден да работи няма проблем , е не е жалателно ,

            за мен ще бъде страхотно удуволствие да ти бъда полезен нали знаеш това е голяма краста
            Последно редактирано от Юли; 23-04-08, 21:39.
            sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

            Коментар


            • #36
              До: До Шумен при Кольо....

              Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
              Момчета,
              Четох пътеписите и от двете гледни точки (на тази от Кольо се смях повече).
              Обаче .... сега като видях снимките.... Вие през цялото време сте имали решението на проблема - резервната гума!!!
              Вдигате с крика и подлагате резервната гума. Джантата е достатъчно здрава да издърйи тежеста и достатучно висока за да се отлепи хедъра от асфалта.
              Това съм го ползвал няколко пъти при излизане с джипа(без лебетка) от реки. Предните гуми излизат, а задните се окопават и ляга на шасито си.
              (На снимката случката е подобна.)


              да бе и после от наи блиския ДАП един кран да качът гумата обратно
              sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

              Коментар


              • #37
                До: До Шумен при Кольо....

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                На шнека палците отдавана са извадени, даже го няма капакът, дето затваря механизма. Но не е с гумени перки, а заварени някакви ламаринени палчета(малки палци). Когато последно карах Нива, бяхме сложили гумени лопатки от "метла" за очистване на листата на цвеклото. Работеше перфектно. Ако тези ламаринки не вършат работа, ще служа някакви гуми...Ама май вършат, защото според стикерите от КТИ, машината е работила през 2005; 2006; 2007...
                При началния оглед вдигнах капака на барабана, и видях почти нови шини, но ще погледна пак... От утре започвам яко обслужване, та едва ли ще ми остане време да обърна внимание на форума, ако имате въпроси, или съвети, на 0898942541
                Иначе-всяка сутрин по два такаламита на лагерите, изтупване, и продухване(задължително отвътре навън) на въздушните филтри, проверка на масла, вода, и гато напече, т.е. около 10-10:30 пълна газ, и...
                Ей, Юли, добре, че се издаде, може би ще имам въпроси към теб, но всичко с времето си!
                сетих се нещо за да ти работи повече време в годината и то доста повече , задалжително си вземи един хедер за царевица и слъчоглед , така ще исползваш кобаина доста месеци , аз съм жънал царевица в сняг даже си пазя снимка , но е важно кобаина да работи повече време в годината а не само един месец
                Последно редактирано от Юли; 23-04-08, 21:41.
                sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                Коментар


                • #38
                  До: До Шумен при Кольо....

                  До Каскадьора: Благодаря за "акъла", Но в случая беше неприложим. Мисля, че знаеш, че на снимка изглежда едно, а в действителност е много по- различно. Под гумите изобщо нямаше толкова място, та да подврем резервната гума. Не, че е невъзможно, но не ни вършеше работа за момента. Но все пак благодаря.
                  Юли, знам добре за какво служат палците, даже знам откъде се регулират. Когато ги има, де... А за лайка не ми говори, отвратително нещо. Дали работят, ще разбера едва, като вляза в житата. Ама би трябвало да работят.
                  Радиаторът! Едно от най-важните неща за предварително обслужване, и за текуща профилактика по време на жътвата. Мислех да поставя задачата по почистването на дупчиците през които преминава въздуха на децата, но там трябва да се действа по-внимателно, та реших да си го направя аз. На тях ще поверя боядисването, поне, ако не стане както трябва, поне няма да се отрази на работата на машината.
                  И още-маската не се почиства при работещ двигател, макар и малко, но част от боклука, досега задържан от маската преминава, и се полепва по питата на радиатора, това го знаем...
                  А двигателя наистина е супер-да издържа работа по цял ден на пълна газ... Ама последната "нива", която карах, гореше по 4-5 литра масло на ден. После разбрахме, че е от турбото, едното уплътнение, откъм горещата турбина изпускало... Дано тази не е така...
                  А за хедера за царевица-ще почака. Поне до следващата година, не мога да издържа такъв финансов удар. А за слънчогледа ще си направя лифтери, повечето западни комбайни си работят прекрасно с такива, няма причина да не стане и при нивата. Поне така си мисля, ще ходя да гледам как са направени на други машини, ще питам за недостатъци, и може да се получи... И си мисля, дали няма да се жъне и царевицата с лифтерите... Ще видим.
                  А "нива"-та съм я взел да си жъна само моите (и на приятелите) нивята, та работата и няма да е повече от 10-12 дни. Е, ако дойде някой готов да си даде парите, няма да го върна разбира се
                  Само за сведение: Гумата я качихме четирима върху наклонената камера, ако се беше наложило, и двама-трима щяхме да я качим, ама не се наложи.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #39
                    До: До Шумен при Кольо....

                    Я сега аз да те измодераствам, Симеоне:
                    Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                    ... два нови акумулатора по 12 волта, които при старт се свързват в паралел и правят 24!
                    Това паралелно, последователно... все тая...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #40
                      До: До Шумен при Кольо....

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      Я сега аз да те измодераствам, Симеоне:

                      Това паралелно, последователно... все тая...
                      .................................................................................

                      Жоро, изложихме се, галеба, и двамата. Това за паралелните 24 волта ми го пееше Кольо, но той беше дертлия тогава. Не е вярно.
                      Но последователното подсъединяване май, удвоява напрежениетопаралелното - ампеража.
                      (Съвсем детско обяснение: в уред за 4,5V слагаш три батерийки "Никопол" по 1,5V последователно и, следователно, стават 4,5V)
                      Те, законите на електричеството и хидравликата докато токът е прав а водата ламинарна, са абсолютно еднакви!(Мое си "откритие"!!)
                      Нека ни се смеят...

                      Коментар


                      • #41
                        До: До Шумен при Кольо....

                        Хе, Хе, да разясним ситуацията:
                        Когато се свързват паралелно се получава една батерия с напрежение колкото е всяка една поотделно, но с капацитет равен на сбора от двете. А при последователно свързване-капацитета си остава колкото на едната батерия, а се удвоява напрежението. А тази смяна на схемите на свързване се прави автоматично, от едно устройство, задейства се с един обикновен бутон. Когато е задействан стартера, устройството свързва двата акумулатора последователно, и подава получените 24 волта само към стартера, останалата част от инсталацията си е на 12 волта, и не понася по-голямото напрежение. Когато вече няма нужда от стартера, всичко си се свързва пак в паралел, и си работи като обикновен 12 волтов акумулатор.
                        А смисъла на цялото това упражнение се крие във формулата за електрическата мощност: P=UxI т.е. мощността е право пропорционална на приложеното напрежение в двата края на консуматора, умножено по протичащия ток. Та вдигането на напрежението има двояк ефект-
                        Първо: Вдига двойно мощността по дадената формула
                        Второ: Вдига протичащият ток (по закона на Ом), от там се покачва още повече мощността по приложената формула.
                        Търси се голяма мощност, демек
                        Дано да съм бил ясен. То в главата ми е ясно, ама като видя толкова много клавиши, и ми става страшно, та ми се секва мисълта
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #42
                          До: До Шумен при Кольо....

                          Коле ,кефиш ме

                          Коментар


                          • #43
                            До: До Шумен при Кольо....

                            Аааа, не си първия дето ми го казва това
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #44
                              До: До Шумен при Кольо....

                              Такова устройство се нарича. шалтер и може да си го набавите примерно от някоя Ифа.Свързва се елементарно и ефектът е много голям./зимата се пали без проблем/
                              Чавдар Владимиров
                              0887/912075
                              Ленд Ровър Диско 1
                              Самуад в проект

                              Коментар


                              • #45
                                До: До Шумен при Кольо....

                                Да, бе знам, че се казва така, на "Нивата" си го има, просто за да стане ясно на Симеон и Джорджо, та затова го написах"устройство". А иначе "шалтер" има и други значения.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X