Обява

Свий
Няма добавени обяви.

катерене на баир

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • катерене на баир

    един уж лаически въпрос !?!
    катерене на баир черен път около километър , при сух терен и с добре натоварен джип /около 500 кила/ та въпроса ми е :
    ако мога да го кача само със задно предаване , да включвам ли 4х4 и ако да, бързи или бавни . как е по-добре за джипката

  • #2
    Re: катерене на баир

    Първоначално публикуван от borko73
    един уж лаически въпрос !?!
    катерене на баир черен път около километър , при сух терен и с добре натоварен джип /около 500 кила/ та въпроса ми е :
    ако мога да го кача само със задно предаване , да включвам ли 4х4 и ако да, бързи или бавни . как е по-добре за джипката
    Аз лично на черно (освен ако не е "магистрала") карам на бавни, обищам да имам "мегдан" надолу (карам обикновенно на 4-5 предавка и ако нещо искочи мога "светкавично" да включа 3-2 че дори и 1-ва)
    А щом си на бавни винаги (май при всички модели?) си 4х4.

    Коментар


    • #3
      мойто обаче не е перманентно 4х4, а пък на 4х4 бавни не се ли амортизира по бързо ?

      Коментар


      • #4
        Re: катерене на баир

        Първоначално публикуван от borko73
        един уж лаически въпрос !?!
        катерене на баир черен път около километър , при сух терен и с добре натоварен джип /около 500 кила/ та въпроса ми е :
        ако мога да го кача само със задно предаване , да включвам ли 4х4 и ако да, бързи или бавни . как е по-добре за джипката
        Ако включиш бавните ще разтовариш трансмисия, съединител и двиг. и ще се радваш на природата.
        но така или иначе никой не знае колко е стръмен този баир и въпросът ти ще има най-различни мнения и може би никой от тях няма да е точният отховор....
        LZ1RED

        Коментар


        • #5
          Re: катерене на баир

          Първоначално публикуван от alex_markov
          А щом си на бавни винаги (май при всички модели?) си 4х4.
          ако колата е с ръчни хъбове може да е на бавни и само на заден мост...
          LZ1RED

          Коментар


          • #6
            не е с ръчни, за Корандото става дума 99година е.
            направи ми впечатление докато четях архива че 4х4 много амортизира, затова питам , пък мисла лятос да катера матеряли с нея по баира

            Коментар


            • #7
              ами стръмно си е

              Коментар


              • #8
                Re: катерене на баир

                Първоначално публикуван от alex_markov
                Първоначално публикуван от borko73
                един уж лаически въпрос !?!
                катерене на баир черен път около километър , при сух терен и с добре натоварен джип /около 500 кила/ та въпроса ми е :
                ако мога да го кача само със задно предаване , да включвам ли 4х4 и ако да, бързи или бавни . как е по-добре за джипката
                Аз лично на черно (освен ако не е "магистрала") карам на бавни, обищам да имам "мегдан" надолу (карам обикновенно на 4-5 предавка и ако нещо искочи мога "светкавично" да включа 3-2 че дори и 1-ва)
                А щом си на бавни винаги (май при всички модели?) си 4х4.
                Разбира се, че има смисъл да се включи преден мост и дори в зависимост от ситуацията и бавни. Излишно е да се товари безпричинно трансмисията и машината.

                А щом си на бавни винаги (май при всички модели?) си 4х4.
                Може и да си 4Х4 но без твърдо включени преден и заден мост

                Коментар


                • #9
                  Re: катерене на баир

                  Първоначално публикуван от redair
                  Първоначално публикуван от borko73
                  един уж лаически въпрос !?!
                  катерене на баир черен път около километър , при сух терен и с добре натоварен джип /около 500 кила/ та въпроса ми е :
                  ако мога да го кача само със задно предаване , да включвам ли 4х4 и ако да, бързи или бавни . как е по-добре за джипката
                  Ако включиш бавните ще разтовариш трансмисия, съединител и двиг. и ще се радваш на природата.
                  но така или иначе никой не знае колко е стръмен този баир и въпросът ти ще има най-различни мнения и може би никой от тях няма да е точният отховор....
                  Абсолютно точно за разтоварването.
                  Освен това първа и втора предавка са предвидени за кратковременно ползване и при необходимост от дълго каране на ниска скорост се кара на висока предавка с включени бавни.
                  А при наистина стръмен баир и с натоварена се кара даже на втора бавна почти без газ и джипката се катери като козле.
                  "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                  Коментар


                  • #10
                    Вие май забравяте, че има и парт-тайм машини. Тогава не само че не разтоварва включването на 4Х4 на черен път както пита човека ами и товари

                    Коментар


                    • #11
                      Re: катерене на баир

                      Първоначално публикуван от redair

                      ако колата е с ръчни хъбове може да е на бавни и само на заден мост...
                      При тази "схема" задният мост се натоварва и чупи най-успешно (особено като е натоварена колата)
                      sigpic УАЗ-452

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от Паджеровод
                        Вие май забравяте, че има и парт-тайм машини. Тогава не само че не разтоварва включването на 4Х4 на черен път както пита човека ами и товари
                        Честно казано не съм карал парт-тайм, но при сериозен наклон мисля, че е по-добре да дърпат четири отколкото две. И пак всичко зависи - ако не атакуваш, а караш на зиг-заг по черен път май не е добре да е включено двойното при парт-тайм, но пък и баира няма тогава да е голям.
                        "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                        Коментар


                        • #13

                          Коментар


                          • #14
                            Re: катерене на баир

                            Първоначално публикуван от JC
                            Първоначално публикуван от redair

                            ако колата е с ръчни хъбове може да е на бавни и само на заден мост...
                            При тази "схема" задният мост се натоварва и чупи най-успешно (особено като е натоварена колата)
                            Точно това и аз щях да кажа. АБСОЛЮТНО противопоказно е.

                            Коментар


                            • #15
                              Схемата с бавните е много полезна при теглене на ремаркета и каравани и особено при маневриране (кара се само на полусъединител). Само при парт тайма ако е с автом,хъбове не е много удачно и трябва да се внимава защото маневрите стават с крайни команди на волана и на сух асфалт май е по добре да не се включват бавните ( по добре да се запали съединитела )

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X