И за да бъда по-обективен току що погледнах в справочника на минния майстор за ъгъла, който е максимално възможен при насипване на пясък, без да се самообруши. Та максималния ъгъл, който може да има купчина пясък на нашата земя е 28-32 градуса..., а здрава скална маса 32-45 градуса... Както се казва без коментар...
Ъглите на снимките по-горе едва ли са повече от 35-40 градуса...
На танкодрума освен другите купони има горка и трамплин. Като вали дъжд след първите две кръгчета и любимото "Противник в тил!" всички се връщат по практически отвесна стена, ако искаш пробвай и с отвеса, твоя си работа. Като не го минеш - и тоя месец всички няма да идат на баня. Денем иди-дойде, ама нощем мъчно се хваща разстоянието до стената, а на два корпуса от нея не го ли дигнеш на последните ролки се удряш с муцуната. Пък после докато изправяш с бойния чук вълновия щит можеш и да си четеш паспорта на трактора, що не.
Обаче слава богу мърлячите и кемафите не могат да четат, не знаят че 30 градуса е забранено и го минават. На върха на горката вече не лети, катери се с рев и пламъци от ауспуха, а после ако не пуснеш веднага газта обикновено се подхлъзва с някой борд напред и тръгва като пумпал. Ако има късмет даже не пада отстрани. От трамплина нямаш избор - скачаш. Ама вече не лети равно а с корема напред. Бързо се изравнява. Или падаш с муцуната право надолу ако се уплашиш и отнемеш малко газ. Танковете обръщат купола назад вече почти на върха да не халосат оръдието.
Както пише в книжките карат в учебните роти. После бързо се научават както трябва.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
...Това са Вушев и Вушев. Синият стълб е вертикален. Кренът е надкритичен, скоростта го заваля допълнително. Джипът излезе от завоя на колелата сиКойто иска за домашно може да напише какво е направил пилотът за да не се обърне....
И за да бъда по-обективен току що погледнах в справочника на минния майстор за ъгъла, който е максимално възможен при насипване на пясък, без да се самообруши. Та максималния ъгъл, който може да има купчина пясък на нашата земя е 28-32 градуса..., а здрава скална маса 32-45 градуса... Както се казва без коментар...
Ъглите на снимките по-горе едва ли са повече от 35-40 градуса...
Е, това е така, но и ти самия си виждал наклони от повече от 45 градуса - почвата се сляга а после различни ерозионни процеси отмиват част от нея и може и да стигне 90 градуса. Ако сте ходили до село Стоб има чудно красиви скални пирамиди... Там отгоре има камък, а водата от дъждовете отмива почвата отстрани и камъка остава върху стълб висок понякога повемче от 15 метра - съвсем отвесен със сечение като площтта на камъка отгоре... Така че спокойно може и да е по-стръмно, въпросът е дали наистина има колесни машини които могат да преодоляват такива стръмни наклони.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Стефане колкото и отвесна и страшна да ти се е сторила тази стена те уверявам, че няма танк на този свят, който може да се качи дори и на 50 градусов наклон. За отвесни стени не говорим...
А за снимките по-горе, които са възможно най-големия наклон способен да се премине с машина и който е с най-идеалните условия (състава на скалата е по-добър като сцепление от бетона) мога да ви кажа току що проверих, че в началото ~40 градуса, а в последствие около ~32 градуса... Погледнете снимките пак!
Е, това е така, но и ти самия си виждал наклони от повече от 45 градуса - почвата се сляга а после различни ерозионни процеси отмиват част от нея и може и да стигне 90 градуса. Ако сте ходили до село Стоб има чудно красиви скални пирамиди...
Примера по-горе дадох, за да добие всеки представа за ъгъла, защото всеки е виждал конуса на насипван пясък. А що се отнася до ъгъла на скали това е съвсем друга тема, за такива наклони въобще не говорим като възможност за преминаване с каквото и да е транспортно средство освен вертолет...
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Нищо на никого не се струва братче, ако ти се струва трябва да се кръстиш. Стоиш си там близо до това място, ту ден ту нощ, старшината от инструкторите те подсеща кой камък като видиш да му изкараш буталата, до колко да броиш преди да пуснеш ако не забуксува, да не се страхуваш и да се хванеш за перископите ако падне напред, чакаш да ти дойде реда и това е. Можеш да минеш колкото си искаш пъти пеш за да разгледаш и да разбереш. Там не се лази на четири крака, неудобно и не може. Лази се по корем, ама нагоре. Може и надолу ако можеш.
Хи-хи! Заповядано е да може! Значи може ...)
После вече не те е страх и не се панираш и на чуждо място.
на снимките по горе страшното е дължината на препятствието и общата му височина, което е чисто психологическо натоварване минава се без проблем стига да нямаш мишки в главата и посредата от горе на доло да ти заповядат ГАЗ! или нещо гадно
Коментар