Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

    Преди доста време с приятел коментирахме АБС системата за спиране.
    Доближи ни съсед, който каза, че случайно чул разговорът ни. И какво сподели той..
    "Приятели, системата АБС, не е измислена за да съкрати спирачния път на колата.Идеята на Бош е била, да постигне спиране на автомобил с определана скорост, и запазване на посоката на движени в "дъгата на завоя", с цел избягване на препядствие намиращо се пред автомобила"
    т.е. да няма изправяне на мпс-то, при максимално усилие в/у спирачките на колата в завоя. Всички останали екстри са в следствие.
    Спирачните способности на мпс-то зависят от състоянието на неговите гуми, и би трябвало при точно подбрано "услие" в/у педала, АБС системата да не сработи.
    LZ1HRD

    Коментар


    • #47
      До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

      великия абс, който междудругото е много подходящ за хора които не умеят да карат, примерно някои жени, точно преди няколко дни докато мой приятел караше моята уазка, наби зверски спирачките заради куче - успя да спре за 10м. , а аз движейки се зад него с неговия мерцедес натиснах спирачката и докато крака ми подскачаше заради някви системи, виждах как се размазвам в уазката, в последния момент минах в лява лента(добре че нямаше коли) и го подминах с още 10 15м
      В случая усетих как абс-а умишлено намали усилието на спирането, а усета ми подсказваше, че може да се приложи значително по сериозно спирачно усилие без гумите да блокират

      Коментар


      • #48
        До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

        Направо се чудя на този спор .
        Не може да се говори за две различни системи ( спирачни ) без да се съпоставят в еднакви условия !
        Както може да ви спаси едната система , така може да ви спаси другата - но в различни ситуации.
        Всеки нагажда своето шофиране спрямо неговите условия и така си кара спокойно . Знае коя опасност е опасност и коя не е с тези ( неговите ) спирачки.
        Като не си с АБС - на сняг заедно със спирачката натискаш и газта . Така се отърваш от канавката ! Аз съм от планината - Родопите и това упражнение ми беше навик зимата.
        Сега си карам АБС и не мисля за газта , като натискам спирачката.
        Затова - можем много примери да си говориме ( и много случки ) - но истината е , че човек се научава да кара със своята спирачна
        система !

        Хвали ми водача , а не колата или спирачките - казано по друг начин !
        Дано на всички да ви сработва навреме спирачката ! Успех !

        Коментар


        • #49
          До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

          Най-лесното нещо е да блокираш ВСИЧКИТЕ колела на автомобил с ABS на каквото и да е, различно от сух асфалт. Ето как става: карате БАВНО (а по спускане от сериозен "баир" трябва да си самоубиец да караш бързо), натрисате рязко педала на спирачките и ... шейничка. Проверено и доказано, дори и на леко хлъзгав асвалт.
          Причината: при тези условия спирачното усилие е достатъчно за да блокира моментално всичките колела на автомобила. Следователно никой датчикне показва разлика в скороста на въртене от останалите. Следователно АБС няма откъде да разбере, че нещо не е наред и колата не е спряла а се пързаля.
          При по-висока скорост номера не минава по простата причина, че АБС-а "знае", че няма как да спреш за 0.5 секунди от 100km/h например. И тогава, дори и за момент да блокират всички колела няма как да излъжат системата.
          При ниска скорост обаче...

          Та при каквото и да е спускане, независимо кал, сняг, мокър асфалт, с каквато и да е кола, на ниска скорост НЕ разчитайте на АБС, освен бела, друго не може да стане.
          Късмет и умната.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #50
            До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

            В момента в Европейският съюз мисля,че вече е задължително новите коли да са оборудвани с АБС. Щом на всички коли това е стандартна екстра както Еърбег за водача значи трябва(Изключваме лада).Що си мислите,че сте по тарикати от всички тези инженери. Да вярно пилотите не карат с АБС,но те за това са пилоти. Най-важното в АБС е че колата е управляема. Очаквам следващата тема да е има ли нужда от ЕСП вобще за какво са ни възндушните възглавници аджеба за кво караме с колани.
            Колега ДАНИ може да съм малко груб,но точно заради такива като теб който карат с 120 в града стават катастрофите. Повярвал си си че караш някаква бегачка, повярвал си си че си най-добрият шофоьор, повярвал си си че си безсмъртен.Влезнал си яко във филма.Виж та се осъзнай малко защото лошите работи стават бързо, после да не слушаме по новините и после теми по форумите беше прекрасен човек. В горите и по пистите си карайте както искате вие си трошите главите но на пътя пазете другите,защото ако беше оцелил тролея и някой от возещите се беше пострадал, той какво е виновен,че ти нямаш акъл да караш нормално и се правиш на състезате.?
            "Рано или късно всеки си купува Паджеро с десен волан.." :D:D

            Коментар


            • #51
              До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Най-лесното нещо е да блокираш ВСИЧКИТЕ колела на автомобил с ABS на каквото и да е, различно от сух асфалт. Ето как става: карате БАВНО (а по спускане от сериозен "баир" трябва да си самоубиец да караш бързо), натрисате рязко педала на спирачките и ... шейничка. Проверено и доказано, дори и на леко хлъзгав асвалт.
              Причината: при тези условия спирачното усилие е достатъчно за да блокира моментално всичките колела на автомобила. Следователно никой датчикне показва разлика в скороста на въртене от останалите. Следователно АБС няма откъде да разбере, че нещо не е наред и колата не е спряла а се пързаля.
              При по-висока скорост номера не минава по простата причина, че АБС-а "знае", че няма как да спреш за 0.5 секунди от 100km/h например. И тогава, дори и за момент да блокират всички колела няма как да излъжат системата.
              При ниска скорост обаче...

              Та при каквото и да е спускане, независимо кал, сняг, мокър асфалт, с каквато и да е кола, на ниска скорост НЕ разчитайте на АБС, освен бела, друго не може да стане.
              Късмет и умната.
              Доколкото знам,АБС не работи при ниска скорост-5-10 км/ч
              Иначе автомобила никога няма да спре
              Скоро имаше един случаи на корсичка-спираше с ръчната,защото АБС продължаваше да помпа и при ниска скорост
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #52
                До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                Първоначално публикуван от Geru__ Преглед на мнение
                В момента в Европейският съюз мисля,че вече е задължително новите коли да са оборудвани с АБС. Щом на всички коли това е стандартна екстра както Еърбег за водача значи трябва(Изключваме лада).Що си мислите,че сте по тарикати от всички тези инженери. Да вярно пилотите не карат с АБС,но те за това са пилоти. Най-важното в АБС е че колата е управляема. Очаквам следващата тема да е има ли нужда от ЕСП вобще за какво са ни възндушните възглавници аджеба за кво караме с колани.
                Колега ДАНИ може да съм малко груб,но точно заради такива като теб който карат с 120 в града стават катастрофите. Повярвал си си че караш някаква бегачка, повярвал си си че си най-добрият шофоьор, повярвал си си че си безсмъртен.Влезнал си яко във филма.Виж та се осъзнай малко защото лошите работи стават бързо, после да не слушаме по новините и после теми по форумите беше прекрасен човек. В горите и по пистите си карайте както искате вие си трошите главите но на пътя пазете другите,защото ако беше оцелил тролея и някой от возещите се беше пострадал, той какво е виновен,че ти нямаш акъл да караш нормално и се правиш на състезате.?
                Европейския съюз като няма с какво да се занимава, от време на време измислят нещо много "мъдро" базирано на някакви псевдо изследвания и обслужващо доста комерсиални интереси. Например карането с фарове през деня. Така че няма нищо чудно да въведат като задължителна каквато и да е система. Колкото до ладата - моята покрива евро 4 без да има въздушна възглавница. А и като нахакат възглавници навсякъде, къде ще сложиш детето.

                Коментар


                • #53
                  До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                  Еврокомисарката Кунева, от евросъюза, направи незаконни запалките, без предпазители срещу деца. Не знам дали годишно в целия ЕС има и десет такива проблема, а знаеш ли какъв беше реалния резултат от това действие? Сега никъде не се продават газови горелки. Които спасяваха повече животи, отколкото погубваха.
                  На мене не ми пука че всички коли са с АБС, като се удрят в мене щетите са само техни. А виж, сляпото вярване в принудителен алгоритъм с ограничени възможности, е истинска глупост. Толкова повече, че изборът за въвеждането му е статистически, и под диктовката на икономическите интереси на застрахователите, и в никакъв случай не от съображения за пилотажни възможности на колата.
                  Та, аффторе, иди почивай, додето не се научиш да използваш буквите правилно.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                    Никой не спомена, колко са важни всъщност гумите при комбинацията АБС и сух асфалт. Може би, за да не сме голословни, просто трябва да направим прост тест, с 40-60 км/час за да не е много опасно... спираме един път с АБС (предварително сме си начертали някакви маркери на пробната отсечка), после вадим бушона и повтаряме. Честно, според мен не мисля, че разликата ще е голяма.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                      АБС-а не подобрява спирането, а управляемостта на колата.
                      Това уж всички го знаят
                      Или?

                      ПП За всички, които не вярват в модерните системи за подпомагане на спирането, които НЕ са АБС, мога да предложа тест с моята кола.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • #56
                        До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                        ъъъ... аз ли се заблуждавам или темата беше "Как е възможно?" да се блокират всичките колела със все ABS-а че май стана "за или против".

                        Ама като е тръгнало, да "разводня" още малко: има едно недоразумение, наречено "екологична гума". БЯГАЙТЕ НАДАЛЕЧ, ако ви е мил живота! Служебната кола доскоро беше с такива на Мишлен, а на моята имах Гиславед. Ужас - верно разхода пада с мъъъничко, обаче на каква цена - ABS-а вие като побъркан дори и при леко докосване на спирачките, по-рязка маневра - просто забрави, по-рязко тръгване - също.
                        Сега качих едни Гудиъри (не-екологични) и изведнъж всичко се оправи.
                        Не съм против да се мисли за екологията, но намаляването на сцеплението (или както го рекламират - загубите от триене - че те откъде идват?) не е начина.

                        П.П. Ако това не е за тази тема - преместете го или кажете, сам ще си го изтрия.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #57
                          До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                          Защо да карате колелата да блокират да се пързаляте по склоновете, като можете да вкарате задна и на полусъединител леко да спускате, ако се позасили малко, даваш газ и колелата въртят назад. Някой ще каже че ще се завърти пробвайте с малко газ и ще стане.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                            Без коментар.
                            http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ
                            http://www.youtube.com/watch?v=hvosRrn_8fw
                            http://www.youtube.com/watch?v=7vivuORDeaQ

                            Коментар


                            • #59
                              До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                              Първоначално публикуван от alexi2828 Преглед на мнение
                              Без коментар.
                              http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ
                              http://www.youtube.com/watch?v=hvosRrn_8fw
                              http://www.youtube.com/watch?v=7vivuORDeaQ
                              Благодаря за линкове, ама не са по темата.....
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар


                              • #60
                                До: Как е възможно? (блокиране на колелата при спускане)

                                Kaто ви слушам и направо ми става лошо вече. Всичките сте с авторитет тука,а спорите за абсолютни глупости. Това е като перпетуум мобиле. Все някой ще го намреи,ама не точно...

                                ABS-ДАВА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ЗАВИВАНЕ ПРИ АВАРИЙНО СПИРАНЕ НА ВСЯКАКВИ ОН–РОУД НАСТИЛКИ.НА ОФФ–РОУД НЕ СЕ ПОЛЗВАТ ТАКИВА ЛУКСОВЕ. ВАЖНО: АБС НЕ СЪКРАЩАВА СПИРАЧНОТО РАЗСТОЯНИЕ,ДАЖЕ ГО УДЪЛЖАВА. BAS-а ГО НАМАЛЯВА.

                                BAS–СКЪСЯВА СПИРАЧНОТО РАЗСТОЯНИЕ НА КОЛИТЕ С АБС С–МА. ВДИГА СПИРАЧНОТО НАЛЯГАНЕ МНОГО БЪРЗО.

                                EBD–РАЗПРЕДЕЛИТЕЛ НА СПИРАЧНОТО УСИЛИЕ М/У ОСИТЕ.
                                CSC-РАЗПРЕДЕЛЯ СПИРАЧНОТО УСИЛИЕ М/У ГУМИТЕ НА ЕДНА ОС.




                                Всяка една „модерна“ кола има горепосочените с-ми.

                                За алгоритъма на всичките тея електроники е трудно да се каже,че е лош,но не е и достатъчно добър(перфектни работи няма). А това,че МБ имали най-добрите АБС,ЕСП и тн. е пълна глупост,защото всички (дори и МБ-даже най-вече МБ) ползват БОШ,а те си имат софтуери,които си обновяват.
                                Последно редактирано от Dino; 09-06-09, 20:35.
                                Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                                Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                                Volkswagen Bora AKL

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X