Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Споделете честно за страничния наклон

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Споделете честно за страничния наклон

    В подфорум "Дискусии по марки", Сузуки, има отзиви за Джимни. Там Zenit беше така добър да въведе линк за клипчета - какво и как може да прави въпросното джипче.

    В едно от тях джипчето го обслужват двама-трима с въжета, вързани за покрива. Целите, изглежда, са две - 1. да стъпва на гнусния терен с повече колела; 2. да не се обърне.

    Което ми припомни такъв случай. На завой по безобразния горско-селски "път", по който често минавам, о т г о р е се зададе нелек автомобил "ЗИЛ 130". Видяхме се навреме и немаше нерви. Върнах се и се покатерих вляво по корените на едни дървета, килнат чувствително встрани, притеснен от килването, но и ясно виждайки, че мястото не стига за разминаване.

    Какво стана ли? Пичът тръгна по негово ляво, по склона над "пътя" и по този начин килна камиона, според мен, с над 30 градуса спрямо вертикала. Ако имах шибидах, можехме да се здрависаме при разминаването.

    После продължих със смачканото самочувствие, че никакъв офроудаджия от мен няма да стане.

    Това беше случката, а мисълта ми е такава. Защо не споделите как се чувствате и какво правите, когато с т р а н и ч н и я т наклон започне да става опасен? Как го изчислявате - само по инстинкт, или знаете къде ви е центърът на тежестта на машината, доколко сръчно ще смогнете да минете "рошавото" място и тъй нататък? Имате ли интересни случки, трикове и препоръки в този жанр?

    Това, разбира се, ако темата ви се стори любопитна.

    Поздрави!
    Искам България чиста!

  • #2
    До: Споделете честно за страничния наклон

    Взимаш приятел и отивате на подходящо равно(без дупки) място, нещо като изрязан път, но с висок бряг, достатъчно за да се обърнеш ако се покатериш нагоре. Почваш да качваш джипката с двете леви колела, и в момента в който се притесняваш, приятеля ти, който е навън почва да го клати налиаво и надиасно за да види дали е на кантар. Ако е на кантар, приятеля ти буквално с ръка може да го дърпа или пуска на люляйки го на двете леви колела. Ако се чустваш сигурен даваш още малко и пак проба. Така ще разбереш колко може джипката ти.

    В реалността(гората) обаче нещата са доста по различни, защото скрита дупка в тревата или много мека почва долу, или неочакван камък/бобуна горе могат да те обърнат, когато си близо то лимита.

    Коментар


    • #3
      До: Споделете честно за страничния наклон

      У несвикнал човек паниката започва примерно при 20 градуса крен. Допустимите статични(!) кренове обикновенно са 35 - 42 градуса. За прекалено лифтованите - по-малко.
      Допустимите динамични кренове са както дойде. Това дето ти каза Събин.
      Виж в архива, навремето беше писано много.

      Коментар


      • #4
        До: Споделете честно за страничния наклон

        т.е. инстинкт, опит и познаване на колата (доколкото аз го схващам) и помощ от приятел (който да виси от прага)
        - Зверь, самый лютый, жалости не чужд.
        - Я, леди, чужд. Так, значит, я не зверь.

        Коментар


        • #5
          До: Споделете честно за страничния наклон

          Страха е едно от "Безценните" чуства - държи ни Живи
          В началото всеки (нормален) го е страх както каза Стефан и при по-леки наклони, с времето човек се отпуска, лощото е че след много отпускане идва (най-вероятно) обръщането и затова Опитът е най-важното. А Джимнито май е доста нестабилно, та внимавай и по-добре с "наведена главица" отколкото с обърната колица въпреки че това май е въпрос на мироглед

          Коментар


          • #6
            До: Споделете честно за страничния наклон

            Една джипка с колан през покрива може да направи чудеса. Това с висенето не е добра идея. Важното в такива моменти е да не бързаш, въпреки че си има места където е по добре да "прелетиш". Места подобни на колодрума. Само не си прави експерименти на места където няма дървета. Идеята е като се обърнеш да има какво да те спре. Също си сваляй прозорците че шанса да се счупят при обръщане е по малък ако са във вратите.

            Коментар


            • #7
              До: Споделете честно за страничния наклон

              Забравих за колана, ама ти си знаеш. Не трябва да имаш и неукрепени неща из колата, особено тежки.

              Коментар


              • #8
                До: Споделете честно за страничния наклон

                Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
                После продължих със смачканото самочувствие, че никакъв офроудаджия от мен няма да стане.
                И що така?!? Защото те е било страх от страничния наклон?!?
                Глупости! Всеки нормален човек се страхува. И, както Алекс вече е отбелязал, това е доста здравословно.
                Колкото по-малко опит - толкова повече страх има. По-опасно може да стане после, като насмелееш и започнеш да не се плашиш толкова ...

                Първоначално публикуван от Spas55 Преглед на мнение
                Защо не споделите как се чувствате и какво правите, когато с т р а н и ч н и я т наклон започне да става опасен? Как го изчислявате - само по инстинкт, или знаете къде ви е центърът на тежестта на машината, доколко сръчно ще смогнете да минете "рошавото" място и тъй нататък? Имате ли интересни случки, трикове и препоръки в този жанр?
                Първият отговор е ясен. Когато страничният наклон е наистина опасен, почва да ме гони шубето. По някой път после ръцете те болят. От стискане на волана ...

                "Изчислявате" е малко претенциозна дума в случая.
                Всеки, според опита си и според това колко дъски му хлопат , преценява доколко опасен е страничният наклон и решава дали ще мине оттам и как да го направи.

                Не мисля обаче, че тук ще можеш да получиш общовалидни рецепти. Работата не опира само до математика (по т.т. данни джипът може да мине Х-градусов наклон, тук е Y ... )
                Всичко зависи от конкретните условия. Едно е страничен наклон в дере, където най-многото, което може да ти се случи, е да посгънеш някоя ламарина, съвсем друго е, когато от едната ти страна надолу се е опънал няколкостотин метра гол стръмен склон, по който няма какво да те спре, ако се затъркаляш. Във втория случай дори по-скромен като градуси страничен наклон изглежда (и често си Е) доста по-страшен ...

                Нещата много зависят и от това каква е почвата и какви са атмосферните условия. Място, което се минава без ядове на сухо, може да е убийствено опасно при мокър терен ...

                А бе, теорията си е теория, ама нещата се усвояват най-добре практически ...
                Последно редактирано от Чавдар (V93); 31-07-07, 10:11.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #9
                  До: Споделете честно за страничния наклон

                  Както бе казал един руски триалист : Хване ли те шубето - имаш още 10 градуса ...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Споделете честно за страничния наклон

                    Абе, аз имам на таблото наклономер дето ми показва на какъв наклон съм... ама при около 15 градуса губя интерес да го гледам. Пътниците май издържат още 2 - 3 и след това и те се вторачват през стъклото
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Споделете честно за страничния наклон

                      Градуси-градуси.... то проблемите идват от изненади в настилката при страничен наклон а не от градусите. И на малко градуси да си, като ти се хлъзне джипа и се удари в ръб се обръщаш, или дупка/камък .... такива неща. В такива моменти, най важното е да не те мързи да слезеш да огледаш пред теб, какво ТОЧНО те чака.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Споделете честно за страничния наклон

                        Забравих само да споделя че са ме обръщали десетина пъти (като навигатор)...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Споделете честно за страничния наклон

                          Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                          Градуси-градуси.... то проблемите идват от изненади в настилката при страничен наклон а не от градусите. И на малко градуси да си, като ти се хлъзне джипа и се удари в ръб се обръщаш, или дупка/камък .... такива неща. В такива моменти, най важното е да не те мързи да слезеш да огледаш пред теб, какво ТОЧНО те чака.
                          Еми, аз за това губя интерес към наклономера като стане по-стръмничко .
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Споделете честно за страничния наклон

                            Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
                            Както бе казал един руски триалист : Хване ли те шубето - имаш още 10 градуса ...
                            В тази връзка се сещам за летенето с парапланер (беше отдавна), там имаше две неписани (а често и не споделяни) правила:
                            1. за кацане на баир с по силен вятър (не става лесно защото вятъра те качва нагоре и трябва да се спуснеш по вятъра - много висока скорост - много шубе или силен удар) и то гласеше "по вятъра докато те хване МНОГО СТРАХ и тогава обръщаш и кацаш"
                            2. за летене в непознато място при по-силно време (никой не знае къде може да има турболенции, къде са силните термики, въобще какво става във въздуха) - това беше от Лошите "Старите пушки" сядаха да си "побъбрят" докато "новобранците" нетърпеливо излитаха и евентуално "бедстваха" , а старите гледаха внимателно и си правиха изводите и не "бедстваха" - та както казва Сабин най-добре е да се огледаш първо и тогава да минаваш

                            Коментар


                            • #15
                              До: Споделете честно за страничния наклон

                              Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                              както казва Сабин най-добре е да се огледаш първо и тогава да минаваш
                              Абсолютно вярно!!! Гледане и прохождане пеша му е майката при по-сложни местенца, че иначе може да станат големи бели ...
                              Ние не сме неутрални!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X