По принцип, правилата за професионална компетентност и тахограф се регулират от европейска директива. Има отделни правила за всяка държава, указващи изключенията от директивата.
В този ред на мисли, в Англия можеш да караш камион без да ползваш тахограф, ако камиона си е твой и го ползваш за лични нужди. Ограничението е 50 мили радиус от, да кажем местодомуването на камиона. Това за физически лица. Доколкото знам, същото се отнася и за юридически лица с повече камиони. Например строителна фирма със самосвали, бетоновози и т.н., които циркулират в тези 50 мили радиус. Същото май важи и за боклучарките.
Нещо интересно, което ни казаха на един от курсовете за компетентност:
Имам коне за надбягвания. Мога да си ги разкарвам напред-назад с личния си камион, без да ползвам тахограф.
Обаче - товаря аз коня в камиона и отивам на надбягвания. Не ползвам тахограф. Но, конят е много добър и печеля награда - второ място, съпроводено с парична награда. На връщане, за да си закарам коня у дома, задължително трябва да ползвам тахограф. Причината е, че съм изкарал пари и вече не се водя обикновен шофьор на кон.
Не съм напълно сигурен, но и в България трябва да има подобни правила.
Иначе да, курсовете за подновяване на компетентност са т&шак работа и в Англия. Слушаш 35 часа глупости и гледаш умно. Направо си е машина за пари, нищо друго. Добре поне, че не ги платих аз, а фирмата, за която карах камион.
В този ред на мисли, в Англия можеш да караш камион без да ползваш тахограф, ако камиона си е твой и го ползваш за лични нужди. Ограничението е 50 мили радиус от, да кажем местодомуването на камиона. Това за физически лица. Доколкото знам, същото се отнася и за юридически лица с повече камиони. Например строителна фирма със самосвали, бетоновози и т.н., които циркулират в тези 50 мили радиус. Същото май важи и за боклучарките.
Нещо интересно, което ни казаха на един от курсовете за компетентност:
Имам коне за надбягвания. Мога да си ги разкарвам напред-назад с личния си камион, без да ползвам тахограф.
Обаче - товаря аз коня в камиона и отивам на надбягвания. Не ползвам тахограф. Но, конят е много добър и печеля награда - второ място, съпроводено с парична награда. На връщане, за да си закарам коня у дома, задължително трябва да ползвам тахограф. Причината е, че съм изкарал пари и вече не се водя обикновен шофьор на кон.

Не съм напълно сигурен, но и в България трябва да има подобни правила.
Иначе да, курсовете за подновяване на компетентност са т&шак работа и в Англия. Слушаш 35 часа глупости и гледаш умно. Направо си е машина за пари, нищо друго. Добре поне, че не ги платих аз, а фирмата, за която карах камион.
Коментар